Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

Arthur

Verandert volgende race al schat ik zo in. Dit is gewoon suf die Q3!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Tessa op 19 maart 2016 - 08:21:06
Citaat van: lieven op 19 maart 2016 - 08:16:42
Goh  laat Q1 en Q2 zoals het  nu is en ga met Q3 terug naar het oude systeem.
Hoe onnozel is het dat 5min voor het einde eigenlijk niemand meer rijd. (buiten merc)

dat lijkt de enige echte goede oplossing....ik gok dat dat over 3 tot 5 races ook de werkelijkheid zal worden....in de F1 is men immers niet vies van tussentijdse aanpassingen van de regels  ;)
wat ook vreemd is, is dat de laatste die afvalt wel zn rondje mag afmaken, waar de overige afvallers direct bij het verstrijken van de tijd afvallen. Op zich niet erg, maar wellicht kunnen ze beter de boel een beetje in elkaar schuiven zodat er niet zoveel tijd zit tussen de laatste en 1 na laatste afvaller en sowieso iedereen wat meer tijd heeft om nog een 2e ronde te doen. Nu stonden de eerste afvallers steeds al in de pits en zorgt het alleen maar voor minder actie.

Maikel0230

Q1 en Q2 waren nog enigszins te doen, Q1 daarentegen :-[

Dat was werkelijk afschuwelijk... Vettel had na het uitstappen nog voldoende tijd om naar zijn trailer te wandelen en zijn jeans en t-shirt aan te doen om zich dan op zijn dooie gemakje naar de persconferentie te begeven terwijl de geblokte vlag naar buiten komt.

Neen, dan wil je toch echt niet in het publiek zitten wetende dat je daarvoor veel geld hebt betaald :o

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

Laten we niet te snel mopperen op het nieuwe kwalificeren. Het begin was veelbelovend, maar het eindigde helaas als de bekende nachtkaars. Natuurlijk hoopte men op een rechtstreeks duel om de pole, maar ik vermoed dat het bandensparen dat toch tegenwerkt. Daar moet dan toch nog maar aan worden gesleuteld.
Sportief gezien lijkt alles het oude. Mercedes dominant en Ferrari een goede tweede. Daarna werd het interessanter, vooral met het sterke optreden van de rode stieren. Ook niet verkeerd: Haas. De snelheid zat er redelijk in, maar men snapte het nieuwe spelletje nog niet helemaal.
Kortom: het vereist nogal wat gewenning. Zeker ook voor de TV-kijker die een weg moet zien te vinden tussen alle data en secondentellertjes. In de eeuwige zoektocht naar verbetering zullen sommigen afhaken. Dat kan niet de bedoeling zijn. Maar oke, het nieuwe systeem verdient best nog een paar kansen - en gewenning.

Maikel0230

Ik schiet het zelf nog niet af en wil het nog wel een kans geven, ondanks dat ik ontzettend teleurgesteld ben, maar ik vrees dat de overweldigende kritiek die er nu op dit moment heerst de keuze al gemaakt is voor de FIA

De F1 wordt uitgelachen en ik vraag me af hoe Bernie gaat reageren. Het was immers zijn idee, niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

De reacties op Twitter liegen er ook niet om met al die foto's van lege tribunes 3 minuten voor het einde van q3.Zo snel als dat ze het konden invoeren zo snel kunnen ze het ook aanpassen i.m.o

FolkertE

Misschien moeten ze een aparte pole shoot out doen. Top 3? 4? 5? moeten na q3 opnieuw de baan op en de tijden van Q3 worden weer geschrapt en geef punten voor top 5 van de kwalificatie. 5, 4, 3, 2, 1 punten.

Is dat een idee?

Sabai

Het was goed zoals het was toch? En ik moet er ook niet aan denken dat een wk beslist kan worden op een Zaterdag.

Maikel0230

Alle aandacht gaat nu naar de quali farce. Maar wat te denken van de gat tussen Vettel en Hamilton? IK wil de moed erin houden dat er meer inzat, maar de pessimist in mij denkt daar anders over.

http://twitter.com/maikel0230/status/711104243755835396

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

op rtl lieten ze alleen de Duitse deel van de persco zien en ik vond Vettel juist redelijlk goed gemutst, hij deed zelf nog de groeten naar huis ;) Het gat is iig een stuk kleiner als vorig jaar in Australie. Verder is het nog ff de vraag of door het nieuwe kwalificatieconcept wel het onderste uit de kan is gehaald. Na de 1e run in Q3 was het verschil een stuk kleiner. Al met al zeker een tegenvaller, maar ik blijf nog ff hoop houden op een spannender seizoen. Qua motor en qua auto zijn ze bij Ferrari ook een behoorlijk andere weg ingeslagen waardoor er nog volop ontwikkelingspotentieel zou moeten zijn. Ik hou de moed er nog ff in, al viel het me niet mee vandaag ;)

lieven

Citaat van: Tuesday op 19 maart 2016 - 09:58:41
op rtl lieten ze alleen de Duitse deel van de persco zien en ik vond Vettel juist redelijlk goed gemutst, hij deed zelf nog de groeten naar huis ;) Het gat is iig een stuk kleiner als vorig jaar in Australie. Verder is het nog ff de vraag of door het nieuwe kwalificatieconcept wel het onderste uit de kan is gehaald. Na de 1e run in Q3 was het verschil een stuk kleiner. Al met al zeker een tegenvaller, maar ik blijf nog ff hoop houden op een spannender seizoen. Qua motor en qua auto zijn ze bij Ferrari ook een behoorlijk andere weg ingeslagen waardoor er nog volop ontwikkelingspotentieel zou moeten zijn. Ik hou de moed er nog ff in, al viel het me niet mee vandaag ;)
ja ik denk ook dat het een klein beetje vertekend beeld is.
Rosberg en Ham hebben hun tijd nog verbeterd met een 2de run.
Vettel en kimi hebben dit niet gedaan.

3phasE

Wat zien die Renault's er gaaf uit!
Ik ben benieuwd hoe ze het morgen in de race gaan doen.
Ook die RB's met die matte lak zien er cool uit.
Hopelijk hebben ze ook behoorlijk wat pk's gewonnen t.o.v vorig seizoen...
The future is electric!

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 19 maart 2016 - 09:25:45
Alle aandacht gaat nu naar de quali farce. Maar wat te denken van de gat tussen Vettel en Hamilton? IK wil de moed erin houden dat er meer inzat, maar de pessimist in mij denkt daar anders over.


Vettel zegt zelf ook in het persbericht van Ferrari dat hij er toch wat meer van verwacht had, tenminste dat het gat kleiner zou zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens ook verrassend achterin, Haryanto staat voor Wehrlein.
Terwijl Wehrlein toch gezien wordt als het grote talent van Mercedes en Haryanto als pay-driver.
En dit dan onder normale omstandigheden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Nouja, normale omstandigheden... 1 poging en daarna eliminatie. Niet zo gek dat die ene ronde als rookie niet foutloos was. Wel knap van Haryanto, dat wel.