Round 17: Gran Premio de Mexico 2015, Autodromo Hermanos Rodriguez

Gestart door 0634, 28 oktober 2015 - 21:27:46

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 01 november 2015 - 20:45:46
Voor Brundle was die spin een technisch probleem maar ik heb daar toch twijfels bij. Die lekke band was in elk geval zijn eigen schuld.

Vond ik niet. Ricciardo zat er niet ver genoeg naast om de Bull te laten staan. Verder geen idee wat er misging bij de crash van Vettel. Lijkt alsof hij zijn rempunt volledig mist.

Wings


Pancake Shield

Ik vond de race ook verschrikkelijk lang duren...het leek echt wel alsof iedere ronde een kwartier duren. Volgens mij bleef op een gegeven ogenblik de regie ook echt iets van drie ronden bij Massa hangen, terwijl die niet in gevecht was of niet.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Duurde ook 5 ronden voor we eindelijk wat herhalingen kregen. Nu snap ik dat het eventjes spannend was vanwege Verstappen/Massa en Ricciardo/Bottas (of die twee Williams-lui ongedraaid, geen idee meer), maar het had nog best een ronde eerder gekund.

Perton


Jozef

Citaat van: Wings op 01 november 2015 - 22:13:25
Citaat van: Jozef op 01 november 2015 - 20:45:46
Voor Brundle was die spin een technisch probleem maar ik heb daar toch twijfels bij. Die lekke band was in elk geval zijn eigen schuld.

Vond ik niet. Ricciardo zat er niet ver genoeg naast om de Bull te laten staan.

Ja hallo, het was de eerste bocht, dan moet je gewoon niet rijden alsof je alleen op de baan bent zoals Vettel deed. Vettel deed niks dat tegen de regels was maar als je zo rijdt dan weet je dat er brokken van kunnen komen.

gloudiesaurus

Saaie race. Ik heb hem zojuist in de herhaling bekeken.
En wat een minpunten voor Ferrari...

Het stadion-gedeelte is wel een aanwinst voor de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Vond het een toffe race en vind dit warmbloedige 'broertjes Rodriquez'-circuit een aanwinst voor de kalender. Mag gerust een Europese GP voor wijken, Monza, Sotchi of Hungaroring bijvoorbeeld. Leuke combi van lange rechte stukken en Mickey Mouse. En de podiumlocatie is goed gevonden.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 02 november 2015 - 09:17:54
Vond het een toffe race en vind dit warmbloedige 'broertjes Rodriquez'-circuit een aanwinst voor de kalender. Mag gerust een Europese GP voor wijken, Monza, Sotchi of Hungaroring bijvoorbeeld. Leuke combi van lange rechte stukken en Mickey Mouse. En de podiumlocatie is goed gevonden.
Vooraf vond ik de twee Mickey-Mouse stadionsecties (ook bochten 4-7 is een stadion) afschuwelijk en F1-onwaardig. Maar ik moet toegeven dat de atmosfeer voor de fans en voor de coureurs uitstekend is in die stadions. Dat is na circuits als Sochi en Bahrein wel een verademing.

Qua layout vind ik de nieuwe baan niet fijn, maar het is wel een heel fans-friendly circuit en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Robbert65

Vond ik ook, hoogtepunt was de ceremonie. Iedere keer als er iets gebeurde in stadion hoorde je die massa mensen juichen, prachtig!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Fietser op 02 november 2015 - 09:17:54
Vond het een toffe race en vind dit warmbloedige 'broertjes Rodriquez'-circuit een aanwinst voor de kalender. Mag gerust een Europese GP voor wijken, Monza, Sotchi of Hungaroring bijvoorbeeld. Leuke combi van lange rechte stukken en Mickey Mouse. En de podiumlocatie is goed gevonden.

Wat was er zo tof aan? Is een oprechte vraag trouwens. Heb me werkelijk kapot verveeld. Geen mooie gevechten, geen spanning, dus ben benieuwd wat ik gemist heb.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2015 - 14:15:22
Vond ik ook, hoogtepunt was de ceremonie. Iedere keer als er iets gebeurde in stadion hoorde je die massa mensen juichen, prachtig!

Klopt 130.000 mensen op zondag. Meer dan 300.000 over het hele weekend.
Dat is volgens mij na Silverstone dit jaar geen enkel circuit gelukt.

En dat podium is waanzinnig gaaf.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is