Round 17: Gran Premio de Mexico 2015, Autodromo Hermanos Rodriguez

Gestart door 0634, 28 oktober 2015 - 21:27:46

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 30 oktober 2015 - 01:00:13
Dat laatste gedeelte van het circuit, na het honkbalstadion, is wel een tikje aan de krappe kant. Ziet er alles bij elkaar erg fraai uit.

https://twitter.com/WilliamsRacing/status/659881468085178368
Ziet er zeker fraai uit. Hoewel ik Sochi er mooi vind uit zien, vind ik dit er toch gaver uit zien. Meer character. Ben benieuwd. Weatherunderground meld nu dat het zondag gaat stormen en 11 mm regen gaat vallen.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2015 - 21:38:18
Denk eigenlijk dat het wel een vrij aardige race gaat worden dit weekend. Nieuwe baan, fraai aangelegd, mogelijk discutabel weer. Interessant.
Ik denk het ook. Is wel afwachten wat die gladde nieuwe baan doet. De eerste race in COTA met het nieuwe asfalt was een topper, maar de eerste race in glibberig Sochi was een drama.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2015 - 09:33:31
Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2015 - 21:38:18
Denk eigenlijk dat het wel een vrij aardige race gaat worden dit weekend. Nieuwe baan, fraai aangelegd, mogelijk discutabel weer. Interessant.
Ik denk het ook. Is wel afwachten wat die gladde nieuwe baan doet. De eerste race in COTA met het nieuwe asfalt was een topper, maar de eerste race in glibberig Sochi was een drama.
Maar dat kwam ook wel een beetje door de voorzichtige aanpak van Pirelli. Maar goed, dat was inderdaad een draak van een race.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 30 oktober 2015 - 09:44:44
Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2015 - 09:33:31
Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2015 - 21:38:18
Denk eigenlijk dat het wel een vrij aardige race gaat worden dit weekend. Nieuwe baan, fraai aangelegd, mogelijk discutabel weer. Interessant.
Ik denk het ook. Is wel afwachten wat die gladde nieuwe baan doet. De eerste race in COTA met het nieuwe asfalt was een topper, maar de eerste race in glibberig Sochi was een drama.
Maar dat kwam ook wel een beetje door de voorzichtige aanpak van Pirelli. Maar goed, dat was inderdaad een draak van een race.
Net als deze race bedoel je?

FolkertE

Geen idee eigenlijk. Kan me idd wel iets herinneren van een uitspraak over voorzichtigheid, maar weet het niet zeker.

C.G. de Beaufort

Zo, die gaan behoorlijk snel, op het rechte stuk - Recta Principal - 362 km/u.  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

De regen is begonnen in FP2. Nog goed een half uur te gaan. Benieuwd wat het weer gaat geven in de rest van het weekend.

Pancake Shield

Rosberg pole voor Hamilton, klinkt bekend. Zeker met zo'n lange run naar bocht 1 moet Rosberg eens hopen op een goede start. En ik zag net het circuit voor de eerste keer, best bochtig, ik verwacht eigenlijk nu meer een optocht dan wat spannends...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 30 oktober 2015 - 21:15:31
Zo, die gaan behoorlijk snel, op het rechte stuk - Recta Principal - 362 km/u.  8)

Groet,

C.G. de Beaufort


Nice!

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2015 - 21:15:28
Rosberg pole voor Hamilton, klinkt bekend. Zeker met zo'n lange run naar bocht 1 moet Rosberg eens hopen op een goede start. En ik zag net het circuit voor de eerste keer, best bochtig, ik verwacht eigenlijk nu meer een optocht dan wat spannends...
Ja, het circuit is van mooi vloeiend naar hoekig bochtig gegaan. Heel jammer, kan me ook echt niet voorstellen dat Tilke niet met wat beters hadden kunnen komen.

Maar dat betekent niet dat de race een optocht wordt. Opkomen rechte stuk is een lastige bocht, zeker met versleten banden. Ik verwacht wel veel slipstreams en DRS. En de nieuwe glibberige baan kan saai zijn (eerste race Sochi) of juist spannend (eerste race COTA).

FolkertE

Ik heb eigenlijk het hele jaar gewacht op deze race, Mexico was in Gp1 mijn favoriete circuit. Maar wat is er allemaal veranderd? Maar kan een leuke race worden, ben benieuwd.
Rosberg op pole en dat word weer een leuke eerste bocht, maar met het enorme rechte stuk is een slipstream erg handig.

http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=Mexico-stad%2C+Mexico
Op dit moment regent het in Mexico city en de kans op regen tijdens de race is 75%. Kan erg leuke race worden. Ik vraag me af wie er allemaal op regen stond afgesteld.

Fietser

Heerlijk circuit, inderdaad ook vanwege dat vele slipstreamen. Dat gold zeker vroeger. Mijn gedachten gaan in Mexico dan ook altijd uit naar de sixties en met name naar Ritchie Ginther die er voor Honda hun eerste Grand Prix mee won. De opkomst van Honda was destijds bijzonder spectaculair. Iedereen kende het merk als (slechts) motorbouwer. En ineens verschenen ze in 1964 met een F1. Het was een lompe bak (wit met een rode bal - de Japanse vlag dus), bestuurd door Amerikaan Ronnie Bucknum. Deze combinatie was niet vooruit te branden. Maar slechts 1 jaar later deed Honda, nu met Ginther achter het stuur, al mee voor de prijzen. In dat jaar '65 leidde Ginther, hij stond op P3, vlak na de start een paar rondjes onze eigen GP te Zandvoort. Ach ja, ik was erbij. En aan het einde van het seizoen was daar dan de eerste zege in Mexico. (Liefhebbers volgden die verre races op transistorradiootjes met wereldontvangst). Er werd destijds geklaagd over de grote hitte en de (daardoor) vele uitvallers, herinner ik me. Die goede oude tijd! Alhoewel F1-fans-van-nu erbij in slaap zouden vallen, vermaakten wij - wat communicatie betreft weinig verwend - ons bijzonder goed op grote afstand dankzij onze transistorradiootjes.
Mexico 2015, Verheug me er op.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 01 november 2015 - 07:10:53
Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2015 - 21:15:28
Rosberg pole voor Hamilton, klinkt bekend. Zeker met zo'n lange run naar bocht 1 moet Rosberg eens hopen op een goede start. En ik zag net het circuit voor de eerste keer, best bochtig, ik verwacht eigenlijk nu meer een optocht dan wat spannends...
Ja, het circuit is van mooi vloeiend naar hoekig bochtig gegaan. Heel jammer, kan me ook echt niet voorstellen dat Tilke niet met wat beters hadden kunnen komen.

Maar dat betekent niet dat de race een optocht wordt. Opkomen rechte stuk is een lastige bocht, zeker met versleten banden. Ik verwacht wel veel slipstreams en DRS. En de nieuwe glibberige baan kan saai zijn (eerste race Sochi) of juist spannend (eerste race COTA).
Hamilton verwacht overigens ook een optocht. Laat het maar regenen!

http://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-fears-lack-of-overtaking-in-mexico-race/

Wings

Nu het kampioenschap is beslist heb je knotsgekke races nodig om de mensen geprikkeld te houden. Ik ben overigens benieuwd of Rosberg nu mag winnen van Mercedes gezien hij vecht voor P2 van het kampioenschap. 

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 01 november 2015 - 07:10:53
Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2015 - 21:15:28
Rosberg pole voor Hamilton, klinkt bekend. Zeker met zo'n lange run naar bocht 1 moet Rosberg eens hopen op een goede start. En ik zag net het circuit voor de eerste keer, best bochtig, ik verwacht eigenlijk nu meer een optocht dan wat spannends...
Ja, het circuit is van mooi vloeiend naar hoekig bochtig gegaan. Heel jammer, kan me ook echt niet voorstellen dat Tilke niet met wat beters hadden kunnen komen.

Maar dat betekent niet dat de race een optocht wordt. Opkomen rechte stuk is een lastige bocht, zeker met versleten banden. Ik verwacht wel veel slipstreams en DRS. En de nieuwe glibberige baan kan saai zijn (eerste race Sochi) of juist spannend (eerste race COTA).

Dit is toch geen Tilke-circuit? Ik dacht dat dit een met uitzondering van een paar bochten enzo eigenlijk hetzelfde circuits was, waar ze in jaren 90 opreden?

Over het weer, het zou mooi zijn als het gaat regen. Maar Weather Channel voorspelt ook onweer en dan zie ik de rode vlag alweer hangen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock