Round 17: Gran Premio de Mexico 2015, Autodromo Hermanos Rodriguez

Gestart door 0634, 28 oktober 2015 - 21:27:46

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Felipe Massa heeft tijdens de Mexicaanse kwalificatie de hoogste topsnelheid van het seizoen gereden. De Braziliaan ging tijdens een run in Q1 met 364.3 kilometer per uur over het Mexicaanse asfalt. (..) Felipe Nasr was de snelste man van de Ferrari-motoren. De Braziliaan reed 358.2 kilometer per uur in Mexico. Max Verstappen en Fernando Alonso raasden met respectievelijk 350.9 kilometer per uur(...)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/332321/massa-rijdt-3643-km-h-op-autodromo-hermanos-rodriguez/

Zo. Daar komt Max aardig wat tekort, zo'n 14 km. Hij moet het dus hebben van de bochten...  :)

Groet,

C.G. de Beaufort


Perton

Lijkt me gezien de motor die hij heeft ook geen al te grote verrassing eigenlijk ;).

janke

Stand van zaken weersverwachting, dit was twee uur geleden. Race wordt waarschijnlijk een droge wat ik lees zo links en rechts op internet.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Vandaag is ook 53 jaar geleden dat hij overleed, Ricardo Rodríguez. Veel te vroeg en een groot talent net als zijn broer Pedro.
Some things are too important to be left in the past.

Mickey

Citaat van: janke op 01 november 2015 - 17:49:15
Stand van zaken weersverwachting, dit was twee uur geleden. Race wordt waarschijnlijk een droge wat ik lees zo links en rechts op internet.

Als het twee uur geleden nog regende, zal de baan denk ik opdrogend zijn. Net als vorige week. :)

janke

Citaat van: Mickey op 01 november 2015 - 18:07:07
Citaat van: janke op 01 november 2015 - 17:49:15
Stand van zaken weersverwachting, dit was twee uur geleden. Race wordt waarschijnlijk een droge wat ik lees zo links en rechts op internet.

Als het twee uur geleden nog regende, zal de baan denk ik opdrogend zijn. Net als vorige week. :)

Het is er wel 25 graden hè en er is een race geweest met historische F1 bolides. Maar we zullen het zien zo straks. Ik wens een ieder dan ook een hopelijk spannende race toe. Hier gaan we met nog 4 vrienden de race bekijken. Gezellig met een koud glas bier en hapjes. Morgen vrij. :)
Some things are too important to be left in the past.


C.G. de Beaufort

Citaat van: Perton op 01 november 2015 - 17:08:57
Lijkt me gezien de motor die hij heeft ook geen al te grote verrassing eigenlijk ;).

Het kan dus wel, dan moet'ie een lagere weerstand van de achtervleugel kiezen, maar ja, dan de  bochten hè...  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 01 november 2015 - 14:47:55
Citaat van: Matthijs op 01 november 2015 - 07:10:53
Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2015 - 21:15:28
Rosberg pole voor Hamilton, klinkt bekend. Zeker met zo'n lange run naar bocht 1 moet Rosberg eens hopen op een goede start. En ik zag net het circuit voor de eerste keer, best bochtig, ik verwacht eigenlijk nu meer een optocht dan wat spannends...
Ja, het circuit is van mooi vloeiend naar hoekig bochtig gegaan. Heel jammer, kan me ook echt niet voorstellen dat Tilke niet met wat beters hadden kunnen komen.

Maar dat betekent niet dat de race een optocht wordt. Opkomen rechte stuk is een lastige bocht, zeker met versleten banden. Ik verwacht wel veel slipstreams en DRS. En de nieuwe glibberige baan kan saai zijn (eerste race Sochi) of juist spannend (eerste race COTA).

Dit is toch geen Tilke-circuit? Ik dacht dat dit een met uitzondering van een paar bochten enzo eigenlijk hetzelfde circuits was, waar ze in jaren 90 opreden?

Over het weer, het zou mooi zijn als het gaat regen. Maar Weather Channel voorspelt ook onweer en dan zie ik de rode vlag alweer hangen.
Alle bochten zijn door de Tilke-molen gegaan. Alleen de rechte stukken zijn nog grotendeels hetzelfde als 25 jaar geleden.

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 01 november 2015 - 19:25:18
Alle bochten zijn door de Tilke-molen gegaan. Alleen de rechte stukken zijn nog grotendeels hetzelfde als 25 jaar geleden.

Ik wist dat oprecht niet. Nou ja, dan is inderdaad niet echt des Tilkes
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: janke op 01 november 2015 - 18:12:23
Citaat van: Mickey op 01 november 2015 - 18:07:07
Citaat van: janke op 01 november 2015 - 17:49:15
Stand van zaken weersverwachting, dit was twee uur geleden. Race wordt waarschijnlijk een droge wat ik lees zo links en rechts op internet.

Als het twee uur geleden nog regende, zal de baan denk ik opdrogend zijn. Net als vorige week. :)

Het is er wel 25 graden hè en er is een race geweest met historische F1 bolides. Maar we zullen het zien zo straks. Ik wens een ieder dan ook een hopelijk spannende race toe. Hier gaan we met nog 4 vrienden de race bekijken. Gezellig met een koud glas bier en hapjes. Morgen vrij. :)


Geniet ervan...morgen vroeg werken en 90% kans op overwerk tot in de nacht! >:(
Van acht tot zeker 2300 uur werken denk ik.


Dus geen bier voor mij.

Wings



Jozef

Voor Brundle was die spin een technisch probleem maar ik heb daar toch twijfels bij. Die lekke band was in elk geval zijn eigen schuld.

Räikkönen en Bottas zijn ook geen beste vrienden sinds Sochi, denk ik. ;D Ze hadden de crash allebei kunnen vermijden maar wilden gewoon niet toegeven.

Pancake Shield

Het zegt veel dat het spannendste gevecht op de baan Vettel vs Sainz is...gaap
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock