Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik kan het niet onderbouwen, maar ik gok op Renault motoren voor Lotus.
Ik denk dat Mercedes daarom ook voor Manor heeft gekozen.
Voor Lotus zal het denk ik een soort tussenjaar zijn, daarom zouden ze ook voor Jolyon Palmer gekozen hebben en zijn geld.

http://www.onestopstrategy.com/article/26182-Proof+Red+Bull+are+sticking+with+Renault+for+2016%3F.html
Dit bericht is ook nog wel interresant. Lijkt erop dat Red Bull rijdt met de nieuwe Renault-motor om ze te helpen. Dat zal Red Bull niet doen als ze er zelf geen baat bij hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

#751
http://www.gppits.net/nieuws/renault_werkt_aan_overname_lotus/

Carter is daar heel duidelijk over geweest, als Renault Lotus overneemt, dan rijden ze volgend jaar met Renault motoren. Als ze met Mercedes rijden volgend jaar, betekent dat, dat Renault Lotus niet overnam.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik denk dat zowel Lotus als Red Bull volgend jaar met Renault rijden. Omdat het voor beide teams een tussenjaar wordt, is het voor Renault acceptabel om Red Bull te leveren. Ik verwacht dat Renault het doel heeft om in 2017 vol in te zetten op team Lotus, daarom zal Red Bull voor 2017 een eigen motor moeten/willen ontwikkelen (eigen in de zin van in huis ontwikkeld of een exclusieve motordeal).

gloudiesaurus

Aan de andere kant, als Red Bull Renault betaald voor ontwikkeling.
Dan heeft Renault er ook baat bij...

Sowieso is een extra teams als motorfabrikant voor data etc. altijd goed. Zeker een topteam zoals Red Bull.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Waarom neem Renault eigenlijk niet Red Bull over vraag ik me net af?  :-\

Robbert65

#755
Citaat van: gloudiesaurus op 10 november 2015 - 21:10:12
Aan de andere kant, als Red Bull Renault betaalt voor ontwikkeling.
Dan heeft Renault er ook baat bij...

Sowieso is een extra teams als motorfabrikant voor data etc. altijd goed. Zeker een topteam zoals Red Bull.
Geld natuurlijk ook voor STR, als RBR verder gaat met Renault, dan STR ook.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Klopt, maar het is nog zo gezegd dat Toro Rosso geen Renault-motoren krijgt.
Al wordt Ferrari meer genoemd.

Red Bull overnemen kost een gigantische pak geld.
Daarnaast zegt Mateschitz niet te willen verkopen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

RBR overnemen? daar is toch helemaal geen sprake van. STR krijgt dezelfde motoren als RBR, dat heeft Horner een maand geleden al verklaard.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2015 - 00:24:15
RBR overnemen? daar is toch helemaal geen sprake van.
Nee daar is helemaal geen sprake van. Maar de vraag was juist waarom niet: waarom Renault Lotus opkoopt en Red Bull niet. Waarschijnlijk is Lotus op dit moment 'een koopje' en RB kneiterduur. Plus dat je nauwer moet samenwerken met de mensen die Renault nu juist zwart maken.

Robbert65

#759
Citaat van: Matthijs op 12 november 2015 - 08:41:11
RB kneiterduur. Plus dat je nauwer moet samenwerken met de mensen die Renault nu juist zwart maken.
Nou ja, zwart maken.... Die motor presteerde zwaar knudde en dat zeiden ze bij RBR hardop. Da's niet zwartmaken, da's de feiten benoemen. Toen Renault daarover begon te piepen in plaats van te zeggen: ja, klopt, we doen het ruk dit jaar zeiden ze bij RBR, misschien moesten we maar 's met Mercedes gaan praten. Gevolg was, dat Renault de Franse Furie speelde. Gelukkig lijkt alles met een sisser af te lopen. Maar RBR is niet te koop, Lotus wel en daarmee uit. ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Dat snap ik, ik heb mezelf niet genoeg duidelijk gemaakt. Ik redeneerde in mijn verhaal vanuit Renault: met Red Bull werken we samen met de mensen die ons nu zwart maken.

Hamilton#44

Ik snap dat Red Bull duurder is dan Lotus maar je koopt wel een fantastisch team waarmee Renault meteen bovenin kan meedoen, Lotus is een middenmotor met allerlei beperkingen. Daar kunnen ze wel in gaan investeren, maar dan geef je het geld alleen maar later uit en je moet maar afwachten of het wat wordt.  :)

Het is gewoon een hersenspinsel, geen serieus ding ofzo.  :-\

Kootje

Red Bull is helemaal niet duurder, Red Bull is simpelweg niet te koop. Dus al zou Renault willen, van die overname is gewoon geen sprake.

Matthijs

Geen sprake? Wat dan met "als we geen competitieve motor krijgen dan trekken we de stekker eruit"?
Als Red Bull niet te koop zou zijn, waar hebben we ons dan al die maanden druk over gemaakt?

Kootje

Is die stekker er al uit dan? Nee ... en zolang dat niet het geval is, is Red Bull ook niet te koop. Dus idd, geen sprake.