Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Perton

Blijft mijn post ook staan.  Geen idee wat Honda met bernie heeft afgesproken namelijk

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 03 november 2015 - 18:07:36
Ik denk juist dat Dennis [weer eens] een te arrogante houding heeft. Honda is nu bepaald een niet concurrerent. De kans dat die motor beter wordt is groter als er het dubbele aan data komt ter analyse. Waarom zou je dan dwarsliggen? Kom met een deal [als overbrugging voor RBR] van 1 of 2 jaar dat Honda ook aan RBR levert. Meer data en ontwikkeling en als die motor echt goed wordt vormt RBR geen bedreiging meer omdat het contract afloopt.

Ik denk dat Dennis gewoon niet wil dat Red Bull met de pluimen gaat lopen als die volgend jaar voor McLaren finishen. Zij hebben dit jaar zwaar afgezien met dat blok, volgend jaar waarschijnlijk nog eens. Hij wil Honda overduidelijk 100% exclusief houden aan zijn team zodat als ze competitief zijn, dat het enkel zijn team zal zijn.

Ik bedoel maar, de kans is relatief groot dat Red Bull nog steeds een beter chassis heeft in 2016. Ik geloof niet zo in die onzin dat McLaren een even goed chassis heeft als Mercedes.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

Dat beweert ook niemand hoor, dat die chassis gelijkwaardig zijn. De discussie ging erover, dat de mogelijkheid zou bestaan dat Honda's contract met McLaren in tegenspraak zou kunnen zijn met het contract dat Honda met de organisatie heeft. Ik denk van niet, dat zijn nou juist de dingen die ervoor zorgen dat onderhandelingen soms zo lang duren, omdat juristen steeds checken of een nieuwe afspraak niet in tegenspraak is met andere contracten en oudere afspraken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 16:21:38
whahahahahaaaaaa ;-) "als je goed leest" lummel, er staat dat Honda een contract heeft met McLaren waardoor de Japanners niet kunnen leveren aan derden (zonder instemming van beide partijen). Onze goede vriend Bernie Ecclestone komt in het hele artikel niet voor joh.

Nogmaals, een forummer schetste de situatie dat Ecclestone Dennis ging overhalen om Honda toe te staan aan een 2e team te leveren. Daar ging mijn post over.  :)

Daarnaast kan Ecclestone het best met Dennis op een akkoordje gooien, Hij zorgt dat de Honda teams volgend jaar weer een extra motor mogen gebruiken zoals dit jaar, om maar wat te noemen bijvoorbeeld. Of Red Bull krijgt motoren die 1 of 2 specs achterlopen op de motoren van McLaren.

Er zijn legio compromissen te vinden, Ron Dennis houdt natuurlijk eerst zijn poot stijf, zodat ie er later kan uithalen wat erin zit.  :)

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 04 november 2015 - 14:13:14
Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 16:21:38
whahahahahaaaaaa ;-) "als je goed leest" lummel, er staat dat Honda een contract heeft met McLaren waardoor de Japanners niet kunnen leveren aan derden (zonder instemming van beide partijen). Onze goede vriend Bernie Ecclestone komt in het hele artikel niet voor joh.

Nogmaals, een forummer schetste de situatie dat Ecclestone Dennis ging overhalen om Honda toe te staan aan een 2e team te leveren. Daar ging mijn post over.  :)

Daarnaast kan Ecclestone het best met Dennis op een akkoordje gooien, Hij zorgt dat de Honda teams volgend jaar weer een extra motor mogen gebruiken zoals dit jaar, om maar wat te noemen bijvoorbeeld. Of Red Bull krijgt motoren die 1 of 2 specs achterlopen op de motoren van McLaren.

Er zijn legio compromissen te vinden, Ron Dennis houdt natuurlijk eerst zijn poot stijf, zodat ie er later kan uithalen wat erin zit.  :)
zie mijn reactie in PM.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Er is nu een gerucht waarbij Renault een merkloze motor aan Red Bull zou leveren in 2016 die Red Bull vervolgens in eigen beheer onder leiding van Mario Illien (Ilmor) verder gaat ontwikkelen.  :D

gloudiesaurus

Klopt en dit gerucht meldt ook dat de motor dan Inifiti genoemd zal worden i.p.v. Renault.
Ilien zal vooral de ERS ontwikkelen.

Ilien werkt al langer voor Red Bull en heeft zijn onderkomen op de fabriek in Milton Keynes.
Ilien is geen kleine jongen, stond met Ilmor aan de basis van de succesvolle Mercedes motoren bij McLaren.

Lijkt me goed nieuws  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ik dacht dat de motoren bij RBR al Infinity werden genoemd?  (Infinity Red Bull Racing)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Nee. Das de teamnaam. Heeft met de motor niet zoveel te maken.

Robbert65

Toch kom je als merkuiting Renault volgens mij niet meer tegen bij RBR? Nou ja, vandaar dat ik dat dacht. Ik begrijp overigens voor geen meter wat het nut is van Renault vervangen voor Infinity. Maakt het dan niet meer uit dat de RBR executives de motor bashen? Infinity is nota bene hun Top Premium merk en nog geen 10 jaar op de Europese markt... m.a.w., ik geloof het niet, zinloos.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Ik snap je verhaal niet zo goed, eerlijk gezegd. Renault kom je namelijk gewoon nog tegen. Kijk maar es als een van de coureurs in beeld is tijdens de race. Dan staat er red Bull renault onder hun naam.

Dat de naam renault door red Bull zelf niet zoveel gebruikt wordt, doet daar niets aan af. Dat heeft namelijk vrij weinig te maken met de naam van de motor. Sahara Force Indian f1, manor marussia f1, scuderia toro rosso, etc hebben de naam van de motor immers ook niet in de teamnaam zitten.

Robbert65

Ik probeer wat duidelijker te zijn:
Renault is teleurgesteld in RBR omdat ze rot deden dit seizoen over de motor, en dat was schadelijk voor het merk Renault. Renault heel boos en wilde niet meer verder met RBR. Dus toen zouden ze scheiden.

Renault zou nu RBR wel toestaan om het merk Infinity schade te doen mocht het weer tegenvallen, terwijl er enorm geïnvesteerd wordt in Europa om dat merk stek te maken? Ik kan me dat niet goed voorstellen....

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Euhm infiniti is gewoon een sponsornaam, net als je vroeger de benetton-playlife en de prost-Acer had, ook al waren dat gewoon renault- en ferrari-motoren. Red Bull gaat dus echt niet zeggen "wat is onze infiniti-motor slecht". Dat is alsof Williams martini zou gaan afzeiken.