Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 06 november 2015 - 01:46:51
Ik probeer wat duidelijker te zijn:
Renault is teleurgesteld in RBR omdat ze rot deden dit seizoen over de motor, en dat was schadelijk voor het merk Renault. Renault heel boos en wilde niet meer verder met RBR. Dus toen zouden ze scheiden.

Renault zou nu RBR wel toestaan om het merk Infiniti schade te doen mocht het weer tegenvallen, terwijl er enorm geïnvesteerd wordt in Europa om dat merk stek te maken? Ik kan me dat niet goed voorstellen....

Ik denk dat hier wel afspraken over gemaakt zijn... Sowieso verliest Red Bull wel de sponsoring van Renault. Want via Infiniti ontvang Red Bull elk jaar een mooi bedrag. Dat bedrag valt voor zover ik weet nu weg.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Zou dit dan het begin zijn van Red Bull die een eigen motor gaat ontwerpen? Maar dan is Renault toch gek als ze dat doen, al hun know how verkopen ze dan min of meer. Niet dat die know how zo spannend was de afgelopen twee jaar maar toch.  ;)

gloudiesaurus

Ik geloof niet dat Red Bull zich eraan gaat wagen om een eigen motor te ontwikkelen.
Hooguit dat Ilien de elektronische componenten ontwikkelt (die tegewoordig wel heel belangrijk zijn).

Overigens schijnt Renault eindelijk rond te zijn met Lotus:
http://www.onestopstrategy.com/article/26172-Renault+to+announce+Lotus+buyout+in+Abu+Dhabi+-+report.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 06 november 2015 - 13:30:29
Zou dit dan het begin zijn van Red Bull die een eigen motor gaat ontwerpen? Maar dan is Renault toch gek als ze dat doen, al hun know how verkopen ze dan min of meer. Niet dat die know how zo spannend was de afgelopen twee jaar maar toch.  ;)

Infinity motoren.

janke

Citaat van: Wings op 06 november 2015 - 17:38:36
Citaat van: Hamilton#44 op 06 november 2015 - 13:30:29
Zou dit dan het begin zijn van Red Bull die een eigen motor gaat ontwerpen? Maar dan is Renault toch gek als ze dat doen, al hun know how verkopen ze dan min of meer. Niet dat die know how zo spannend was de afgelopen twee jaar maar toch.  ;)

Infinity motoren.

Nou eigenlijk Nissan. Die hebben zelf ervaring met het bouwen van racemotoren.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

In de Formule 1 niet succesvol. Ideale opstap.

janke

#741
Klopt, hebben ze überhaupt wel eens een F1 motor gebouwd? Ik ken alleen Toyota, Honda, Yamaha en Subaru als ik het goed heb. Maar met hun Groep C motoren waren ze wel succesvol. Winnaar Daytona oa.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Subaru in de F1? Wanneer was dat?  ???

janke

#743
Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 08:30:41
Subaru in de F1? Wanneer was dat?  ???

Iig met Coloni eind jaren tachtig.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje


janke

Some things are too important to be left in the past.

Kootje


Wings

Fantastische boxermotor. Behalve Subaru en Ferrari (Ferrari BB512: Berlinetta Boxer, 5 liters en 12 cilinders) heeft naar mijn weten niemand deze motor gebouwd. Wat een megasound. Helaas bood het geen soelaas voor Coloni.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/renault_werkt_aan_overname_lotus/

Lotus kan ook nog niet veel duidelijkheid geven.
Geruchten melden weer dat er in Abu Dhabi een aankondiging komt van Renault i.v.m. met de overname.

Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt met die overname.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722

Er zou eindelijk een doorbraak zijn, Autosport zegt, dat RBR méér gaat betalen om Renault in de gelegenheid te stellen beter R&D te doen. Zeer benieuwd ben ik nu, of Renault als Lotus overgenomen is nog een jaar met MERC gaat rijden of dat dat contract ook de prullenbak ingaat en er gewoon dezelfde motoren in RBR als in de Lotus/ Renaults zullen liggen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel