Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Matthijs

http://www.crash.net/f1/news/221354/1/no-renault-token-use-until-russian-gp.html

Enige tijd geleden werd er gesproken dat Renault pas met updates zou komen voor de Russische GP. Enig idee wat de huidige status is? We weten dat de meeste Renault-rijders nu genoeg 'verse' motoren hebben om het seizoen uit te zingen, maar komt Renault überhaupt nog met een update?

Volgens mij hadden ze nog 12 tokens over. Aan het eind van het jaar krijgen ze nieuwe tokens voor 2016. Zou dat genoeg zijn om de motor eens goed binnenste buiten te keren en met een sterke verbetering te komen in 2016?

Dimensie

Als Ferrari lang de boot af houd kan het de Redbull teams ook langer afhouden van het bouwen van een op de Ferrari motor aangepaste 2016 auto.

Jehoentelaar

Volgens mij heeft Jozef hier al een keer een verhaal afgestoken dat je met twaalf tokens geen steek verder gaat komen ten opzichte van de rest. Om de basis van het ding te veranderen is veel meer nodig.

lieven

mogen ze de 2015 tokens opsparen om meer tokens voor 2016 te hebben?

Perton

Citaat van: Matthijs op 29 september 2015 - 10:54:21
http://www.crash.net/f1/news/221354/1/no-renault-token-use-until-russian-gp.html

Enige tijd geleden werd er gesproken dat Renault pas met updates zou komen voor de Russische GP. Enig idee wat de huidige status is? We weten dat de meeste Renault-rijders nu genoeg 'verse' motoren hebben om het seizoen uit te zingen, maar komt Renault überhaupt nog met een update?

Volgens mij hadden ze nog 12 tokens over. Aan het eind van het jaar krijgen ze nieuwe tokens voor 2016. Zou dat genoeg zijn om de motor eens goed binnenste buiten te keren en met een sterke verbetering te komen in 2016?
Wat ik ervan heb begrepen, is dat Renault inderdaad een update meeneemt naar Rusland (of VS, ik weet het niet meer zeker) maar dat het aan Red Bull en STR zelf is of ze deze gaan gebruiken, want het zou natuurlijk wel weer een nieuwe penalty betekenen. Dat zei iemand van Renault een week of wat geleden.

Pancake Shield

Hadden RBR en STR al niet rekening gehouden met straffen in Rusland? Ik kan mij herinneren dat een van de coureurs of iemand van de leiding zoiets gezegd had.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Ik meen dat zowel Toro Rosso als Red Bull minimaal 1 keer zonder problemen een motor kan laten wisselen, dit omdat ze straffen hebben geincasseerd in Italie.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ja, klopt, als ze een van die motoren gebruiken. Maar de geüpdatete motor van Renault valt daar natuurlijk niet onder. Want dat is in feite een nieuwe motor, ten dele.

Daarom dus ook dat Renault de keuze aan Red Bull zelf laat: met de oude motor, zonder straffen, of met de nieuwe motor, met straffen.

Maikel0230

Die Update is zover ik weet uirgesteld van Sochi naar Austin. Verder geldt wat Perton zegt. Er komt den penalty als ze die update willen inzetten. Het is dus aan RB en STR om de waarde ervan af te wegen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Ik zou 1 coureur een nieuwe motor geven met penalty en de ander niet. Beide teams hebben weinig te verliezen.

Maikel0230

Nou ja Toro rosso is in gevecht met Force India en Lotus voor de plaatsen vijf, zes en zeven. Dus die hebben wel degelijk iets te verliezen. Red Bull lijkt me safe in P4.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 29 september 2015 - 13:16:24
Nou ja Toro rosso is in gevecht met Force India en Lotus voor de plaatsen vijf, zes en zeven. Dus die hebben wel degelijk iets te verliezen. Red Bull lijkt me safe in P4.
Toro Rosso staat 14 punten voor op Sauber, 16 punten achter op Lotus en maar liefst 33 punten achter op Force India. Door een keer een motortje te verwisselen zal er niet heel veel veranderen, zeker niet omdat deze sterkere motor dan straffeloos in andere races gebruikt mag worden.

Hamilton#44

Daarnaast wisselen de McLarens ook iedere race dus helemaal achteraan staan ze nooit.  ;)

0634

Citaat van: lieven op 29 september 2015 - 11:42:02
ik begin echt een kleuterschool gevoel te krijgen bij RB.
Als ik niet krijg wat ik wil dan loop ik weg.
Jij bent vriend met Renault en ik niet dus jij bent mijn vriend niet meer.
Andere hebben een betere motor dan mij en dat is niet eerlijk.

Moest ik Ferrari zijn dan zou ik al geen zin meer hebben om motoren te leveren.
Ze zitten al in de media te klagen en zagen nog voor er een deal is.

Het is geen kleuterschool, het is een bewuste strategie om alles via de media te spelen. Eerst de breuk forceren met Renualt. Als je maar lang genoeg openlijk hakt komt er vanzelf een breuk. Die tactiek is overigens niet nieuw. Ruud Gullit deed dat ooit toen hij weg wilde bij PSV midden jaren 80.

Nu doen ze niet veel anders. Door via de media alles te laten lekken (Ferrrari heeft niet zelf naar buiten gebracht dat Red Bull 2015-motoren kan krijgen) proberen ze weer overal druk neer te leggen bij anderen (Ecclestone) die gevoelig kunnen zijn voor het argument dat Red Bull er mee gaat kappen. Ze spelen hoog spel, het is buigen of barsten.

Maar lukt het, en krijgen ze 2016-motoren, dan hebben ze een prima package voor komend jaar, veel beter dan het huidige.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 17:23:08
Citaat van: lieven op 29 september 2015 - 11:42:02
ik begin echt een kleuterschool gevoel te krijgen bij RB.
Als ik niet krijg wat ik wil dan loop ik weg.
Jij bent vriend met Renault en ik niet dus jij bent mijn vriend niet meer.
Andere hebben een betere motor dan mij en dat is niet eerlijk.

Moest ik Ferrari zijn dan zou ik al geen zin meer hebben om motoren te leveren.
Ze zitten al in de media te klagen en zagen nog voor er een deal is.

Het is geen kleuterschool, het is een bewuste strategie om alles via de media te spelen. Eerst de breuk forceren met Renualt. Als je maar lang genoeg openlijk hakt komt er vanzelf een breuk. Die tactiek is overigens niet nieuw. Ruud Gullit deed dat ooit toen hij weg wilde bij PSV midden jaren 80.

Nu doen ze niet veel anders. Door via de media alles te laten lekken (Ferrrari heeft niet zelf naar buiten gebracht dat Red Bull 2015-motoren kan krijgen) proberen ze weer overal druk neer te leggen bij anderen (Ecclestone) die gevoelig kunnen zijn voor het argument dat Red Bull er mee gaat kappen. Ze spelen hoog spel, het is buigen of barsten.

Maar lukt het, en krijgen ze 2016-motoren, dan hebben ze een prima package voor komend jaar, veel beter dan het huidige.

Maar ergens zal wisselgeld vandaan moeten komen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ferrari zich laat manipuleren en zomaar die 2016 specs gaat leveren. Ik zie nog steeds een Verstappencontractje onderdeel gaan uitmaken van die deal. Ze zijn toch niet helemaal mesjogge bij Ferrari?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel