Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik ook niet. Dennis probeert de boel wat te bedaren, meer niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dit is inderdaad precies een typische Ron Dennis-manier van ja zeggen terwijl hij nee bedoelt. Hij zegt alleen maar dat Button een contract heeft. Nou en? Dat wisten we al...

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 12:56:56
Ik ben het nooit eens met dat 'één worden van auto en rijder' om de simpele reden dat als een wagen goed is, deze gewoon goed is voor de meeste getalenteerde rijders. Het beste voorbeeld daarvan was Button die aansloot bij McLaren in 2010.

Velen voorspelden dat Button daar moeite zou krijgen omdat de auto om Hamilton heeft gebouwd was en hij een compleet andere rijstijl had dan Button. Button was echter direct snel in die wagen. Een goede wagen is een goede wagen. Een goede rijder is een goede rijder. Dat één worden bestaat niet in mijn ogen.

Bovendien, als je volgend jaar Alonso naast Vandoorne zet en dat nog twee, drie jaar in stand houdt totdat Alonso stopt, zal die auto om Alonso heen gebouwd worden en pas om Vandoorne als Alonso gestopt is.

Bottom line: zoals het dit jaar gaat (volgend jaar moeten we afwachten) is er geen ruimte bij McLaren voor een rookie in mijn ogen.

En toch is het niet iets vreemds of ongekend. De één houdt van een auto die onderstuurt (Button bijvoorbeeld), de ander juist weer van een auto die overstuurt (Schumacher) om maar een voorbeeld aan te dragen. Of dat een kwestie van wennen is weet ik niet. Stijfheid van een chassis waarop de aerodynamica is 'geschreven' kan niet zomaar even aangepast worden. Dan is de balans in een auto vaak zoek.

Verder weet ik niet wat Hamilton prefereert. Hij was destijds de maatstaf van de Formule 1, hij versloeg Alonso, werd in zijn tweede seizoen kampioen en op ieder voetstuk geplaatst waarop je een rijder ook maar kon plaatsen. De carrière van Button was tot dusver niet zo glansrijk. Ja een wereldkampioenschap omdat Brawn een fantastische revolutionaire auto had gebouwd en een uitgebluste Barrichello zijn enige concurrent was die hij nipt versloeg. Simpelweg onderschat.

Verder geloof ik wel dat je in de juiste flow moet geraken om je team naar een hoger plan te tillen. Bij Schumacher zag je zoiets groeien. En ook Newey prees Vettel hierom. Het is meer dan alleen instappen en rijden. Vettel bezit volgens Newey over het zelfde talent als Schumacher en dat is een team en auto naar zijn hand te zetten. Ik denk dat deze boys niet zomaar wat roepen.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 13:14:16
Wat je daar aan hebt is dat mannen als Alonso en Button niet meer hoeven te leren hoe alles er aan toe gaat in de wondere wereld der F1, weten wat er nodig en mogelijk is om 'n auto beter te maken en zich daar ook volledig op kunnen richten zonder zich ook nog druk te hoeven maken alle randzaken onder de knie te krijgen.

Ik snap je. En eigenlijk sterkt dat ook mijn punt: als dadelijk die auto competitief wordt wil je daar zijn met je coureur. Als dan het beste van je ervaren coureur af is en je een rijder laat debuteren die al deze randzaken nog onder de knie moet krijgen kan het zomaar zijn dat je achter de feiten aan rijdt. Mannen als Vandoorne moeten ook kunnen afkijken bij de gevestigde orde zodat ze weten hoe het haasje hopt. Bovendien weet je pas hoe een rijder zich tot een auto verhoudt als deze actief rijdt.

CitaatAangezien het in mijn optiek eerst zaak is weer competitief te worden, lijkt ervaring mij zwaarder wegen dan talent alleen. Was de keuze idd op 'n Ricciardo gevallen, al is die niet eens in de markt, dan had ik die ook begrepen. Maar ja ... die heeft zichzelf dan ook allang bewezen. Magnussen, Vandoorne en De Vries hebben dit nog niet en dus begrijp ik de keuze volkomen, al kan ik me ook in jouw betoog vinden. Echter is dat 'n visie voor de lange termijn en ik ben van mening dat McLaren zich momenteel niet in de positie bevind om er 'n lange termijn visie op na te houden, aangezien er juist op korte termijn significante verbetering nodig is willen ze weer 'n topteam worden.

Klopt ook wel alleen (en dan wil ik beiden nog niet afschrijven) zitten er rijders die geen jaren meer meegaan. Button zie ik na volgend jaar vertrekken en Alonso een jaar later. Ik zou die tijd dan gebruiken om talent mee op reis te nemen en maximaal te betrekken in het ontwikkelen. Doordat er een ervaren rijder naast rijdt kan hij zich optrekken daaraan en leren hoe de telemetrie wordt omgezet naar spreektaal wat engineers weer gebruiken voor het doorontwikkelen. Bovendien (al wordt nu door McLaren anders beweerd, dus ik houd een slag om de arm) vind ik Button niet een man die auto's beter maakt. Wel iemand die met goed spul hard kan rondgaan. Wat overblijft is wat ik eerder beweer dat Vandoorne minder getalenteerd is dan wij denken. De noodzaak om zowel Alonso en Button te behouden zie ik niet.

Kootje

Dat van die beperkte houdbaarheid is de reden dat ik me prima in je betoog kan vinden. Echter denk ik dan: Laat Stoffel eerst 'n jaartje aan de zijlijn staan, geef 'm wat vrijdagen om alvast te wennen, maar laat het ontwikkelen over aan de ervaren rotten.

Wings

Als hij 19 was zou ik meegaan met je alleen wordt hij volgend jaar 24. Dan wordt het langzaam tijd dat hij een kans krijgt.

Kootje

Mwah ... is naar de huidige maatstaven ietwat oud, maar kan dan nog steeds 10 jaar mee. Z'n leeftijd zegt mij wat dat betreft niet zoveel, zijn prestaties des te meer.

Wings

Dat wel. Maar ervaring die je niet opdoet krijg je nooit meer terug. Bovendien, als McLaren dadelijk debutanten in de auto plaatst is het nog maar de vraag of de keuze valt op iemand van 25.

Kootje

Dat laatste is zeker waar, vandaar dat ik eerder al stelde dat het wellicht lullig voor de huidige generatie talenten is, maar de volgende zich vanzelf aandient.

Arthur

Als je de kans niet krijgt of pakt is het snel afgelopen tegenwoordig. Tenzij je een supertalent bent. Anders optie is heeeeel veeeeel $$$$$$
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

#790
Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 14:39:13
Misschien ligt het aan mij maar zoals ik dit stuk lees is dit geen 100% bevestiging voor de line up van volgend jaar.
Ligt idd aan jou :D ik zag het wel live en het was duidelijk, geen speld ertussen, Jenson Button rijdt volgens Ron Dennis volgend jaar bij McLaren. Hij zei over de consternatie, dat het aan hem lag, dat hij zo laat duidelijk was geweest tegen Button.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Pas op met Ronspeak he jongens! Ja kan zomaar ook neen betekenen bij die man!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Ik ga hier even het boompje planten naar aanleiding van het Renault-Kvyat-verhaal. Waar komt dat eigenlijk vandaan? Kvyat is toch een Red Bull-man en niet vanuit Renault.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

#793
Ik geloof dat het van Olav Mol komt. Heb het ondertussen hier en daar zie opkomen maar echt concreet is het nog niet. Het wordt vooral gevoed door het feit dat Kvyat nog niet is bevestigd voor 2016.

Het verhaal dat gesteld wordt is dat Kyat een goede band eeft opgebouwd met Renaul en dat hem dat niet in dank wordt afgenomen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

lieven

ik begin echt een kleuterschool gevoel te krijgen bij RB.
Als ik niet krijg wat ik wil dan loop ik weg.
Jij bent vriend met Renault en ik niet dus jij bent mijn vriend niet meer.
Andere hebben een betere motor dan mij en dat is niet eerlijk.

Moest ik Ferrari zijn dan zou ik al geen zin meer hebben om motoren te leveren.
Ze zitten al in de media te klagen en zagen nog voor er een deal is.