Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Jozef

#60
Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 00:54:56
Citaat van: Perton op 17 september 2015 - 21:26:31
Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2015 - 18:44:22
Ik begin steeds meer en meer te vrezen voor een exit van Renault. Ik lees net op de blog van James Allen dat CVC maar weinig interesse heeft om die historische bonus die Renault eist te betalen. Sterker zelfs Renault zou een bedrag eisen dat rond het bedrag van Mercedes hangt. Dat na dit seizoen dus top bonussen ontvangt omdat het 2x WCC is geworden.

Dat is toch waanzin nee? Ik bedoel maar dat heel bonussysteem is sowieso al een hele doorn in het oog van velen en dan menen die nog eens evenveel te vangen als Mercedes?
aangezien Renault de jaren 90 flink wat aanzien heeft gegeven, en ook in de jaren 80 een belangrijke speler was plus ook in het vorige decennium nog titels won vind ik het niet meer dan terecht dat ze evenveel geld moeten krijgen als een team dat pas sinds 2010 bestaat maar de mazzel heeft dat ze toevallig een startbewijs kochten dat je tot de jaren 60 kan terug dateren. Renault verdient zelfs meer dan Mercedes vind ik.

Ik legde het verkeerd uit, dat ze die historische bonus krijgen daar heb ik an sich niet zo veel op tegen, maar Renault wil naar het schijnt ook van het prijzengeld evenveel krijgen als Mercedes, althans dat is wat ik uit het verhaal van James Allen haal. He heeft iets te maken met de berekeningswijze. Doordat Mercedes binnen vijf jaar de constructeurstitel 2x binnenhaalt (ervan uitgaande dat die van dit jaar al binnen is) vangen die nog eens een royale extra. Renault wil dat bedrag ook nog eens bovenop die historische bonus alvorens zich voor 10 jaar vast te late leggen als participant.

Lijkt me toch een klein beetje op grootheidswaanzin.
Dit artikel? Daar lees ik toch niets van wat jij beweert hoor...

Er staat dat Renault een bonus wil van 35 miljoen dollar, wat ongeveer het bedrag is dat Mercedes nu krijgt als bonus.

Maikel0230

#61
Neen, uit een artikel over Grosjean

CitaatCVC will have to find significant new CCB Bonus money for Mercedes next season, as it will have won two world championships since 2000, which is one of the key metrics by which the CCB Bonus is calculated, to find a similar amount for Renault would add up to $70-80m of additional outgoings (roughly 10% of the F1 prize fund).

Ik heb het dus verkeerd gelezen, mijn excuses daarvoor. Omdat Renault in 2005 en 2006 de titel won krijgen ze dus die CCB bonus als ze terugkomen, maar CVC moet die ook al ophoesten voor Ferrari en volgend jaar dus ook voor Mercedes. Blijkbaar zijn ze daar bij CVC niet toe bereid, om Renault daar dus nog eens bij te nemen.

CVC wordt dus door een keer genaaid door Bernie's prijzengeld systeem :D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Citaat van: Maikel0230 op 18 september 2015 - 12:52:27
Neen, uit een artikel over Grosjean

CitaatCVC will have to find significant new CCB Bonus money for Mercedes next season, as it will have won two world championships since 2000, which is one of the key metrics by which the CCB Bonus is calculated, to find a similar amount for Renault would add up to $70-80m of additional outgoings (roughly 10% of the F1 prize fund).

Ik heb het dus verkeerd gelezen, mijn excuses daarvoor. Omdat Renault in 2005 en 2006 de titel won krijgen ze dus die CCB bonus als ze terugkomen, maar CVC moet die ook al ophoesten voor Ferrari en volgend jaar dus ook voor Mercedes. Blijkbaar zijn ze daar bij CVC niet toe bereid, om Renault daar dus nog eens bij te nemen.

CVC wordt dus door een keer genaaid door Bernie's prijzengeld systeem :D

In dit geval heeft Renault daar gewoon recht op. Dat Bernie het nu nog probeert tegen te houden is eigenlijk gewoon belachelijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Als ik nu het verhaal lees van Horner over het feit dat het niet zeker is of ze komend jaar meedoen omdat ze een goede motorleverancier moeten zien te vinden lijkt het idee dat Renault RBR weleens helemaal overnemen zou kunnen nemen niet eens slecht plan te te zijn. Helaas vrees ik dat STR dan het kind van de rekening wordt en dus.....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Kan ook politiek zijn. Hij weet dat er heel veel mensen niet willen dat Red Bull ermee stopt, door dit soort uitspraken kan je wellicht hulp uit onverwachte hoek krijgen (Bernie).

janke

Citaat van: Arthur op 18 september 2015 - 17:18:27
Als ik nu het verhaal lees van Horner over het feit dat het niet zeker is of ze komend jaar meedoen omdat ze een goede motorleverancier moeten zien te vinden lijkt het idee dat Renault RBR weleens helemaal overnemen zou kunnen nemen niet eens slecht plan te te zijn. Helaas vrees ik dat STR dan het kind van de rekening wordt en dus.....

Kom op zeg. Vind je dat zelf geen waanidee? Sorry hoor.  Verhalen lees ik hier en elders over het overnemen van STR (een tijdje geleden) dan komt Lotus in beeld en nu het overnemen van RBR. Silly team buying 2015/2016. Geroddel vind ik. Maar daar zijn ze wel goed in de F1 scene. Volgens mij is die CEO van Renault Dhr Ghosn er wel klaar mee, als ik zo wat autobladen lees. Op de IAA had hij ook weinig trek om over het huidige Renault in de F1 te praten met de media. Ja alleen dat ze stoppen als leverancier, thats all. Iig ik zal verrast zijn dat volgend jaar RBR Renault is. Geloof er niets van. Zoiets als pasen en pinksteren op één dag. Maar dit vind ik. Misschien zie ik het wel verkeerd.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Bovendien: VW gaat REd Bull kopen.

Maikel0230

#67
En het komt van het F1 orakel, Eddie Jordan.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/34297046

:D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

had ik al gezegd ;D

En let maar op, dit klopt.

gloudiesaurus

Laatste gerucht is dat Lotus nog maar 7 dagen heeft ivm een faillissement dat kan worden uitgesproken:
http://www.onestopstrategy.com/article/25777-Fates+of+Lotus%2C+Renault+and+Red+Bull+in+the+balance.html

Ze zouden tijd hebben gekregen omdat er gesprekken met Renault lopen. Dit zou betekenen dat er voor de Grand-Prix van Japan een deal zou moeten komen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Alles bij elkaar toch een aardige puinhoop weer op de grid.

gloudiesaurus

Jep, ik kan me ook niet voorstellen dat de huidige sponsoren van Lotus nu zo tevreden zijn met de hele situatie.
Elk weekend weer het gebrek aan geld geruchten, dat is niet de manier waarop je publiciteit wilt scoren.

Ik neem aan dat Renault, als ze het team overnemen, ook de sponsoren aan boord willen houden. Daar moeten ze ook rekening mee houden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

#72
Ik zit vooral in met de werknemers van Renault Lotus. Die zitten letterlijk al jaren met donderwolken boven hun hoofd. Hebben ook maanden gehad dat hun loon niet betaald werd, onduidelijkheid over een mogelijke overname van hun werkgever, dan ook nog een rampseizoen op het circuit (2014). En dat allemaal terwijl hun baan een van de meest veeleisende ter wereld is. Probeer maar eens gemotiveerd te blijven.

0634

De werknemers van Lotus bedoel je denk ik?

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 14:25:23
Ik zit vooral in met de werknemers van Renault. Die zitten letterlijk al jaren met donderwolken boven hun hoofd. Hebben ook maanden gehad dat hun loon niet betaald werd, onduidelijkheid over een mogelijke overname van hun werkgever, dan ook nog een rampseizoen op het circuit (2014). En dat allemaal terwijl hun baan een van de meest veeleisende ter wereld is. Probeer maar eens gemotiveerd te blijven.


Zag je idd al bij de mensen van HRT destijds...liojkt mij heel erg als je je loon niet krijgt, maar ondertussen wel moet doorbikkelen. De andere, duistere zijde van de sport. :-X