Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 17 september 2015 - 09:55:20
Citaat van: Perton op 16 september 2015 - 17:42:07

Tsja, dat zou je een conspiracy tegen Red Bull kunnen noemen, maar je kan het ook een strategisch plan noemen. Ligt er maar net aan welke invalshoek je wilt pakken.

Ik denk een beetje van beide.  :)

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel medelijden met Red Bull meer, die sturen zelf aan op een breuk dus dan kan je dit verwachten.
Voor Toro Rosso vind ik het wel sneu want die hebben zich heel lang keurig gehouden in de media terwijl het ze echt veel punten gekost heeft.

Ik snap beide wel. Red Bull is gefrustreerd door de slechte prestaties van Renault... en Renault is gefrustreerd geraakt door de uitlatingen van Red Bull. Renault had een betere motor moeten bouwen, Red Bull had wel wat chiquer mogen reageren.

Jammer, ze wonnen toch 4 kampioenschappen samen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Falen past niet in de marketingstrategie van Red Bull en zodra het toch gebeurt gaat het rommelen. Zagen we eerder al bij FC Red Bull Salzburg waar meteen wilde geruchten over het beƫindigen van de licentie van de voetbalclub naar boven kwamen.

Perton

Als je de uitspraken van Vettel (op Autosport wel te vinden) een beetje tussen de regels door leest, lijkt hij het ook niet helemaal eens te zijn met de kritiek van Red Bull op Renault.

Maikel0230

Ik begin steeds meer en meer te vrezen voor een exit van Renault. Ik lees net op de blog van James Allen dat CVC maar weinig interesse heeft om die historische bonus die Renault eist te betalen. Sterker zelfs Renault zou een bedrag eisen dat rond het bedrag van Mercedes hangt. Dat na dit seizoen dus top bonussen ontvangt omdat het 2x WCC is geworden.

Dat is toch waanzin nee? Ik bedoel maar dat heel bonussysteem is sowieso al een hele doorn in het oog van velen en dan menen die nog eens evenveel te vangen als Mercedes?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Anderzijds heeft Bernie aangegeven dat sommige teams een bonus krijgen omdat die kunnen garanderen dat ze over 10 jaar nog steeds in de F1 zullen zitten. Als Renault dat kan...

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2015 - 18:44:22
Ik begin steeds meer en meer te vrezen voor een exit van Renault. Ik lees net op de blog van James Allen dat CVC maar weinig interesse heeft om die historische bonus die Renault eist te betalen. Sterker zelfs Renault zou een bedrag eisen dat rond het bedrag van Mercedes hangt. Dat na dit seizoen dus top bonussen ontvangt omdat het 2x WCC is geworden.

Dat is toch waanzin nee? Ik bedoel maar dat heel bonussysteem is sowieso al een hele doorn in het oog van velen en dan menen die nog eens evenveel te vangen als Mercedes?
aangezien Renault de jaren 90 flink wat aanzien heeft gegeven, en ook in de jaren 80 een belangrijke speler was plus ook in het vorige decennium nog titels won vind ik het niet meer dan terecht dat ze evenveel geld moeten krijgen als een team dat pas sinds 2010 bestaat maar de mazzel heeft dat ze toevallig een startbewijs kochten dat je tot de jaren 60 kan terug dateren. Renault verdient zelfs meer dan Mercedes vind ik.

0634

Zit wel wat in. Of ze meer verdienen weet ik niet, maar het zijn geen lulletjes lampenpit. Renault is een serieus stuk F1-geschiedenis met een indrukwekkende staat van dienst.

gloudiesaurus

Dat hele bonussysteem klopt sowiezo niet. Ferrari krijgt al bijna standaard meer TV-geld dan de rest.

Ik denk dat Bernie nog wel wat voor Renault zal regelen. Want een team als Lotus verliezen is een groot verlies voor de sport. En Renault heeft er ook wel recht op extra geld vind ik. De afgelopen 20/30 jaar hebben ze veel gedaan in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nog wel langer. In de jaren 70 waren ze heuse turbo-pioniers.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 22:33:12
Nog wel langer. In de jaren 70 waren ze heuse turbo-pioniers.

Toen was ik er nog niet Jeroen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 22:36:56
Maar zij wel. En ik ook.

;D

Ik ken het verhaal natuurlijk wel. Het begin van de Turbo-jaren..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Renault is onlosmakelijk verbonden met de autogeschiedenis, de autosportgeschiedenis en de Formule 1-geschiedenis.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 17 september 2015 - 21:26:31
Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2015 - 18:44:22
Ik begin steeds meer en meer te vrezen voor een exit van Renault. Ik lees net op de blog van James Allen dat CVC maar weinig interesse heeft om die historische bonus die Renault eist te betalen. Sterker zelfs Renault zou een bedrag eisen dat rond het bedrag van Mercedes hangt. Dat na dit seizoen dus top bonussen ontvangt omdat het 2x WCC is geworden.

Dat is toch waanzin nee? Ik bedoel maar dat heel bonussysteem is sowieso al een hele doorn in het oog van velen en dan menen die nog eens evenveel te vangen als Mercedes?
aangezien Renault de jaren 90 flink wat aanzien heeft gegeven, en ook in de jaren 80 een belangrijke speler was plus ook in het vorige decennium nog titels won vind ik het niet meer dan terecht dat ze evenveel geld moeten krijgen als een team dat pas sinds 2010 bestaat maar de mazzel heeft dat ze toevallig een startbewijs kochten dat je tot de jaren 60 kan terug dateren. Renault verdient zelfs meer dan Mercedes vind ik.

Ik legde het verkeerd uit, dat ze die historische bonus krijgen daar heb ik an sich niet zo veel op tegen, maar Renault wil naar het schijnt ook van het prijzengeld evenveel krijgen als Mercedes, althans dat is wat ik uit het verhaal van James Allen haal. He heeft iets te maken met de berekeningswijze. Doordat Mercedes binnen vijf jaar de constructeurstitel 2x binnenhaalt (ervan uitgaande dat die van dit jaar al binnen is) vangen die nog eens een royale extra. Renault wil dat bedrag ook nog eens bovenop die historische bonus alvorens zich voor 10 jaar vast te late leggen als participant.

Lijkt me toch een klein beetje op grootheidswaanzin.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ah daar ben ik het inderdaad ook mee oneens