Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

0634

Heb je ook gewoon in het normale leven hoor. En dan is het net zo erg.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 september 2015 - 15:25:21
Heb je ook gewoon in het normale leven hoor. En dan is het net zo erg.
Uiteraard, Jeroen.


Maar de meeste mensen/fans denken dat de F1 een 'roze wolk' is als je er als monteur/technicus werkt. Niet dat ik het niet zou willen, maar dan moet je wel iets achter de hand hebben. IMHO

Jozef

Werkweken van 70 uur en geen mogelijkheid om een normaal familieleven te onderhouden, zeker niet als je in dat deel van het team zit dat meereist naar de GP's. Als je dan nog al die onzekerheid er bovenop krijgt en op een gegeven moment niet betaald wordt, vind ik dat toch erger dan bij 'gewone' mensen met een 38-urenweek op kantoor of in de fabriek.

0634

#78
Ik niet. Ik zou niet weten waarom. Je kiest zelf namelijk voor een baan met 70 uur en geen tijd voor familie. Volgens mij heeft niemand iemand daartoe gedwongen. Dus ik snap dat argument volledig niet.

Blijft over de ellende van het niet-betaald worden terwijl je wel moet werken. Dat lijkt me voor iedereen even vervelend. En dat nog allemaal even los van het gegeven dat er wel meer beroepen ver van huis zijn met lange dagen.

Wings

Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 16:16:25
Werkweken van 70 uur en geen mogelijkheid om een normaal familieleven te onderhouden, zeker niet als je in dat deel van het team zit dat meereist naar de GP's. Als je dan nog al die onzekerheid er bovenop krijgt en op een gegeven moment niet betaald wordt, vind ik dat toch erger dan bij 'gewone' mensen met een 38-urenweek op kantoor of in de fabriek.

Deze begrijp ik niet helemaal: Waarom is dat voor deze mensen erger dan bij mensen die minder uren werken?

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:01:07
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 16:16:25
Werkweken van 70 uur en geen mogelijkheid om een normaal familieleven te onderhouden, zeker niet als je in dat deel van het team zit dat meereist naar de GP's. Als je dan nog al die onzekerheid er bovenop krijgt en op een gegeven moment niet betaald wordt, vind ik dat toch erger dan bij 'gewone' mensen met een 38-urenweek op kantoor of in de fabriek.

Deze begrijp ik niet helemaal: Waarom is dat voor deze mensen erger dan bij mensen die minder uren werken?

Waarschijnlijk omdat zo'n werkweek toch iets zwaarder weegt dan een van 38 uur. Aan de andere kant denk ik dat je zo'n job ook uit liefde voor de autosport kiest als je dat soort werkweken accepteert en dus je job verkiest boven een gemiddeld gezinsleven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat dus. Je zegt het zelf: het is een keuze die je maakt. Dus is het ook niet zieliger. Er zijn ook mensen die 80 uur p/w werken op een booreiland en ook nooit thuis zijn. Lijkt me weer een stuk pittiger dan in de F1. Maar het zijn keuzes. Bottom line: als je moet werken terwijl je niet betaald krijgt is dat volkomen kut. Veel kloteriger dan voor miljonair Raikkonen, die ook een tijdje niet betaald kreeg.

Arthur

Zeker het zijn keuzes. Maar als monteur in F1 zul je toch niet de eerste de beste beun zijn die daar [betaald] mag sleutelen. Tja, daar hangen deze werkweken mee samen. Het lijkt me aan de andere kant ook geen straf [maar wie ben ik ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik heb er mijn hele studietijd lang alles aan gedaan om in de F1 te kunnen werken maar toen ik uiteindelijk met mensen sprak die er werken, heb ik het snel voor bekeken gehouden... Nu ja, iedereen maakt andere keuzes in het leven.

Wings

Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 12:19:06
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:01:07
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 16:16:25
Werkweken van 70 uur en geen mogelijkheid om een normaal familieleven te onderhouden, zeker niet als je in dat deel van het team zit dat meereist naar de GP's. Als je dan nog al die onzekerheid er bovenop krijgt en op een gegeven moment niet betaald wordt, vind ik dat toch erger dan bij 'gewone' mensen met een 38-urenweek op kantoor of in de fabriek.

Deze begrijp ik niet helemaal: Waarom is dat voor deze mensen erger dan bij mensen die minder uren werken?

Waarschijnlijk omdat zo'n werkweek toch iets zwaarder weegt dan een van 38 uur. Aan de andere kant denk ik dat je zo'n job ook uit liefde voor de autosport kiest als je dat soort werkweken accepteert en dus je job verkiest boven een gemiddeld gezinsleven.

Dan nog begrijp ik het niet. Stel ik verlies mijn baan, ook ik ben 60 uren per week van huis. Waarom is dat erger of minder erg dan voor mensen die 38-uren werken / van huis zijn. Snap die redenatie niet.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:40:41
Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 12:19:06
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 12:01:07
Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 16:16:25
Werkweken van 70 uur en geen mogelijkheid om een normaal familieleven te onderhouden, zeker niet als je in dat deel van het team zit dat meereist naar de GP's. Als je dan nog al die onzekerheid er bovenop krijgt en op een gegeven moment niet betaald wordt, vind ik dat toch erger dan bij 'gewone' mensen met een 38-urenweek op kantoor of in de fabriek.

Deze begrijp ik niet helemaal: Waarom is dat voor deze mensen erger dan bij mensen die minder uren werken?

Waarschijnlijk omdat zo'n werkweek toch iets zwaarder weegt dan een van 38 uur. Aan de andere kant denk ik dat je zo'n job ook uit liefde voor de autosport kiest als je dat soort werkweken accepteert en dus je job verkiest boven een gemiddeld gezinsleven.

Dan nog begrijp ik het niet. Stel ik verlies mijn baan, ook ik ben 60 uren per week van huis. Waarom is dat erger of minder erg dan voor mensen die 38-uren werken / van huis zijn. Snap die redenatie niet.

Omdat je elke week een fysiek/mentale zwaardere prestatie levert, 70 is simpelweg meer dan 38. Zo moeilijk is het m.i. niet....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Het zal aan mij liggen maar ik begrijp er echt geen snars van. Werk verliezen is je inkomen verliezen. Of ik nu 70 uren werk of 40.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:02:03
Het zal aan mij liggen maar ik begrijp er echt geen snars van. Werk verliezen is je inkomen verliezen. Of ik nu 70 uren werk of 40.

Ik laat deze discussie maar gaan  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Het was ook geen discussie over het verliezen van de baan, maar over moeten werken terwijl je niet betaald wordt of niet weet of je volgend jaar nog betaald wordt. Is ook weer wat anders.

Maar goed, ik vind het ook geen boeiende discussie verder dus ik ga er ook over ophouden.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 18 september 2015 - 18:02:26
Kan ook politiek zijn. Hij weet dat er heel veel mensen niet willen dat Red Bull ermee stopt, door dit soort uitspraken kan je wellicht hulp uit onverwachte hoek krijgen (Bernie).

Precies, Horner wil er een deal uitslepen waarin hij verzekerd is van vrijwel gelijkwaardige Ferrari motoren. Ze zullen misschien 1 of 2 specs achterlopen gedurende het seizoen maar dat kunnen ze wel compenseren als ze een goede auto bouwen.
Kijk waar ze nu al staan met die brakke Renault motor.

Voor 2018 zie ik dan wel VW/Audi instappen bij Red Bull.