Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 18:47:24
Citaat van: Kootje op 17 november 2015 - 15:40:12
Hoewel ook ik me totaal niet interesseer voor wat hij prive doet, is het natuurlijk wel zo dat het juist Lewis' jet-set levensstijl is die hem voor de media interessant maakt. Zou hij er, net als Nico, een huisje boompje beestje manier van leven op na houden, dan was ook zijn priveleven oninteressant geweest en had de roddelpers hem links laten liggen.
Mijn punt is juist, dat een huisje, boompje etc. lifestyle van Nico vs. de "Jet set" lifestyle van Lewis een aanname zijn. Je laat je beduvelen door slechte journalistiek.

Nee, het punt is juist dat het een wel, maar het andere niet interessant is voor velen. Heeft niets met goede of slechte journalistiek te maken, noch met de voorkeur vd pers voor dees of geen, maar alles met wat de lezer/kijker wil. Lewis en z'n lifestyle levert dat, Niets meer, niets minder. Mensen lezen nu eenmaal liever over glitter and glamour, over extravagante uitspattingen met film/popsterren etc., dan over Nico die de luiers van z'n kleine verschoont. Om dat eerste is niet voor niets 'n hele branche gebouwd met tijdschriften, tv-shows en tig websites.

Hamilton#44

Lijkt me toch vrij logisch, Hamilton is bij de MTV awards en gaat op date met lekkere wijven. Rosberg gaan kinderwagens shoppen met zijn vrouw, waar lees jij het liefst over?  :)

FolkertE

Over Rosberg en hoe hij haar zwanger kreeg? Of ga ik nu te ver?

Jehoentelaar

Britse pers is daarbij meer roddel-minded dan Duitse.

Hamilton#44

Ja is dat zo? Bild kan er ook wat van als ik Gertjan Verbeek zo begreep.  ;)

Jehoentelaar

Ik zeg dan ook niet dat er helemaal geen Duitse roddelmedia is. Maar buiten Bild (waarvan de sportafdeling gewoon goed is overigens) heb je in Duitsland weinig sensatiemedia; in Engeland barst het ervan.

Heb er nog ergens een artikel over liggen, kan het wellicht een keer opzoeken - voor zover het allemaal relevant is.

FolkertE


Hamilton#44

De Engelsen hebben inderdaad veel meer boulevardpers maar denk dat Bild in haar eentje ook wel heel ver kan gaan als ze je op de korrel hebben.

Jehoentelaar

Als Bild het op je gemunt heeft maken ze je kapot tot je op je blote knieën smeekt om alsjeblieft op te houden.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 09:42:33
Ik kijk gewoon naar wat er op de baan gebeurt. En dan in Hamilton 't mannetje. Wat mensen in hun vrije tijd  uitspoken zal me m'n kont roesten.

De post waar je zei dat je het cool vond dat Hamilton met een Jaguar aan het spelen was en stijgt in je waardering, kwam niet van jou? ;)

Komt niet echt overeen met wat je hier roept.

Wings

Citaat van: Kootje op 17 november 2015 - 15:40:12
Hoewel ook ik me totaal niet interesseer voor wat hij prive doet, is het natuurlijk wel zo dat het juist Lewis' jet-set levensstijl is die hem voor de media interessant maakt. Zou hij er, net als Nico, een huisje boompje beestje manier van leven op na houden, dan was ook zijn priveleven oninteressant geweest en had de roddelpers hem links laten liggen.

Is ook zo. Andersom, op sportief gebied, kunnen mensen daar ook wat van vinden. Maar goed, discussie 'barst los' nadat ik schreef dat ik Hamilton een klein kind vind in zijn gedragingen. Inmiddels (want ook ik weeg mijn uitspraken) is mij duidelijk dat ik niet alleen sta in dit standpunt. Op social media en fora lees ik deze 'kritieken' meer dan eens. Dus ja op de één of andere manier zendt Hamilton deze signalen uit. Voordeel is dat je zo altijd prominent in beeld bent. Héél interessant om Lewis aan je te verbinden.

Kootje

Citaat van: Wings op 21 november 2015 - 11:22:56
Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 09:42:33
Ik kijk gewoon naar wat er op de baan gebeurt. En dan in Hamilton 't mannetje. Wat mensen in hun vrije tijd  uitspoken zal me m'n kont roesten.

De post waar je zei dat je het cool vond dat Hamilton met een Jaguar aan het spelen was en stijgt in je waardering, kwam niet van jou? ;)

Komt niet echt overeen met wat je hier roept.

Wel op blijven letten Wings  ;), voordat je oude koeien uit de sloot gaat halen. :P


Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 09:42:33
Voor (een) Jaguar maak ik uitzonderingen. Ik vind dat bij alle regels ook uitzonderingen horen. Maar zeker in dit geval. Een beetje camerageniek liggen te flikflooien met een exemplaar van het snelste soort van roofdier vind ik een privéactiviteit die genoemd mag worden. Dat Lewis zijn haar verft, met zangeresjes en/of actrices tampeloert, of niet, of hij zich scheert en waarmee, en waar, met wie hij eet, en wat, dat interesseert me niks en zegt me ook helemaal niks omdat dat soort info gefilterd wordt door incompetente journalisten van volkomen overbodige media. Snap je? Wat jij hoort over de leefstijl van Lewis en niet hoort over de leefstijl van Nico kan best alleen maar betekenen, dat er journalisten zijn die het leuk vinden om alles uit te lichten wat Lewis doet en dat er anderzijds geen journalisten zijn die het leuk vinden om uit te gaan zoeken en aan te dikken wat Nico allemaal uitspookt.
Wij kunnen een afgewogen oordeel hebben over wat er op de baan gebeurt. Als we gaan oordelen over alles wat er achter de schermen gebeurt zijn we nooit afgewogen aan het oordelen, simpelweg door de nieuwsschaarste; niet wij, maar media bepalen wat wij horen en wat er weggelaten wordt. En dan moet je ook nog meewegen, dat media niet toegang hebben tot alle info.

Wings

Grappig. Had er nog bij willen schrijven: kom niet aan met dat het een uitzondering is. Of het boeit je wel of niet. Alleen vond ik de toonzetting dan belerend dus besloot ik dat niet mee op te nemen in mijn post. En wat lees ik? ;) Maar goed, ik heb niet alles gelezen nee. Slordig van me, Kootje en dank voor de remark. ;)

Kootje

Citaat van: Wings op 21 november 2015 - 11:32:11
Citaat van: Kootje op 17 november 2015 - 15:40:12
Hoewel ook ik me totaal niet interesseer voor wat hij prive doet, is het natuurlijk wel zo dat het juist Lewis' jet-set levensstijl is die hem voor de media interessant maakt. Zou hij er, net als Nico, een huisje boompje beestje manier van leven op na houden, dan was ook zijn priveleven oninteressant geweest en had de roddelpers hem links laten liggen.

Is ook zo. Andersom, op sportief gebied, kunnen mensen daar ook wat van vinden. Maar goed, discussie 'barst los' nadat ik schreef dat ik Hamilton een klein kind vind in zijn gedragingen. Inmiddels (want ook ik weeg mijn uitspraken) is mij duidelijk dat ik niet alleen sta in dit standpunt. Op social media en fora lees ik deze 'kritieken' meer dan eens. Dus ja op de één of andere manier zendt Hamilton deze signalen uit. Voordeel is dat je zo altijd prominent in beeld bent. Héél interessant om Lewis aan je te verbinden.

Tsja, voor- en tegenstanders hou je altijd. Zo heb ik 'n aversie tegen Vettel en Alonso, juist omdat ik hen cry babys vind. Bij Lewis stoor ik me er dan weer niet aan, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat ik fan ben van hem als coureur, van zijn manier van racen. Wat hij daarnaast doet interesseert me hoegenaamd niets. Dat soort randzaken vond ik als puber nog belangrijk, maar nu gaat het mij puur en alleen om wat hij op het circuit doet. Dat hij Nico (in beeld) geen handje geeft vanwege diens overwinning kan ik me iig niet druk om maken en dat hij die monteur tussen hen in plaatste vond ik zelfs wel humor.

Kootje

Citaat van: Wings op 21 november 2015 - 11:38:08
Grappig. Had er nog bij willen schrijven: kom niet aan met dat het een uitzondering is. Of het boeit je wel of niet. Alleen vond ik de toonzetting dan belerend dus besloot ik dat niet mee op te nemen in mijn post. En wat lees ik? ;) Maar goed, ik heb niet alles gelezen nee. Slordig van me, Kootje en dank voor de remark. ;)

Graag gedaan. ;D