Wie wordt de beste rookie van 2015?

Gestart door 0634, 21 maart 2015 - 13:31:30

« vorige - volgende »

Wie wordt de beste nieuweling?

Felipe Nasr
1 (8.3%)
Max Verstappen
9 (75%)
Carlos Sainz
1 (8.3%)
Roberto Merhi
1 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Jehoentelaar

Als Max niet slaagt lukt niemand het. Niet om hem enige druk op te leggen (ahum), maar ik zou oprecht niet weten hoe het beter kan dan hoe Max de sport is binnengerold.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 22 maart 2015 - 23:54:27
Als Max niet slaagt lukt niemand het. Niet om hem enige druk op te leggen (ahum), maar ik zou oprecht niet weten hoe het beter kan dan hoe Max de sport is binnengerold.
maar toch moet hij nog wel die laatste stappen maken. In alle sporten zijn er megatalenten geweest die het uiteindelijk toch niet redden. Hij gaat het zeker wel redden, zijn niveau lijkt nu al goed genoeg voor middenmoot/subtop, maar of het daadwerkeliljk een nieuwe Senna of Schumacher gaat worden? Messi zat er al jarenlang aan te komen, maar F1 kampioenen zijn zelden met de bombarie van een Messi of Verstappen binnengekomen. Button misschien...

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 23 maart 2015 - 01:00:42
Citaat van: Jehoentelaar op 22 maart 2015 - 23:54:27
Als Max niet slaagt lukt niemand het. Niet om hem enige druk op te leggen (ahum), maar ik zou oprecht niet weten hoe het beter kan dan hoe Max de sport is binnengerold.
maar toch moet hij nog wel die laatste stappen maken. In alle sporten zijn er megatalenten geweest die het uiteindelijk toch niet redden. Hij gaat het zeker wel redden, zijn niveau lijkt nu al goed genoeg voor middenmoot/subtop, maar of het daadwerkeliljk een nieuwe Senna of Schumacher gaat worden? Messi zat er al jarenlang aan te komen, maar F1 kampioenen zijn zelden met de bombarie van een Messi of Verstappen binnengekomen. Button misschien...
Button absoluut niet. Die is vrij low profile en anoniem in de F1 gekomen.

Iemand vergeleek Verstappen eens met Sven Kramer. Ik vind dat best een aardige vergelijking. Ik kan me nog herinneren dat Kramer bij zijn debuut (2004) werd gezien als een groter talent dan alle voorgangers. Hij was toen 17, maar leek ook al veel volwassener. Ook hij had een vader die zeer succesvol was in dezelfde sport. The rest is history.

Sphinx

Citaat van: Franky R. op 22 maart 2015 - 22:35:05
Citaat van: Jeroen op 22 maart 2015 - 20:27:09
Uiteraard. Daarom heet het topic ook 'Wie wordt de beste rookie van 2015?'

Lijkt mij toch een volkomen duidelijke titel  ;D ;D


Ach ja. Je hebt wel gelijk...maar dan moeten velen over een nationale drempel stappen, anders wint Max Verstappen alle stemmen... :P ...En wie wil nou niet dat dat jong zal slagen in de sport?

Tuurlijk wil ik dat Max slaagt waar paydrivers als Kwalbers en Doornbos faalden, maar toch stem ik op Nasr. Niet vanwege de coureur, maar vanwege zijn materiaal. De STR-Renault lijkt me vooral nu, het moment waarop Max zijn punten zou moeten pakken, niet betrouwbaar genoeg. De Ferrari-motoren hebben juist een stap naar voren gezet. Zolang Max zijn auto heel blijft zal ie gaan laten zien wat van hem kan worden, maar ik vrees dat het Nasr is die vaker de finish haalt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

@Matthijs,  ik was destijds 12 dus misschien herinner ik het me fout. Maar er zat in mijn herinnerng toch wel.degelijk een hype bij button. Shootout van junqueira gewonnen, meteen vijfjarig contract getekend, etc. Zo,n hype als verstappen was het niet, dat klopt, maar low profile zou ik het ook niet willen noemen.

Matthijs

Citaat van: Perton op 23 maart 2015 - 11:25:32
@Matthijs,  ik was destijds 12 dus misschien herinner ik het me fout. Maar er zat in mijn herinnerng toch wel.degelijk een hype bij button. Shootout van junqueira gewonnen, meteen vijfjarig contract getekend, etc. Zo,n hype als verstappen was het niet, dat klopt, maar low profile zou ik het ook niet willen noemen.
Nou, laat ik het anders formuleren: Button was een (groot) talent in de F3, maar niet zo'n hype als Verstappen. Hij won inderdaad de shootout, maar het was al bekend dat het om 1 jaar Williams zou gaan. In 2001 zou Montoya komen en Zanardi werd onverwacht een jaar eerder ontslagen. In zijn eerste jaar was Button goed, maar zeker niet legendarisch.

Op deze manier low profile. Maar misschien heb ik het helemaal fout want op zijn Wikipedia staat dit: "Button was heavily hyped before his first race: former driver Gerhard Berger described him as a "phenomenon"; the head of his karting team, Paul Lemmens, compared him to Ayrton Senna; and Williams' technical director Patrick Head said he was "remarkably mature and definitely a star of the future". However some had misgivings about his lack of experience and ability to cope with the pressures of Formula One."

Perton

Die vergelijking met Senna heb ik inderdaad vaker gehoord, ook wel in die periode ;). Ik snap nu wel wat je bedoelt met low profile, en gedurende het seizoen klopte dat volgens mij ook wel, maar voorafgaand aan de eerste race geeft Wikipedia (in mijn ogen) een redelijk correcte weergave van het idee dat er weer een erg groot talent zou debuteren.

Matthijs

Nouja, ik gun Verstappen best een loopbaan als Button!

Perton


Jehoentelaar

'Slagen' is wat mij betreft zelfs al een loopbaan als Massa of een treedje daaronder. Structureel meedoen om punten en in vreemd lopende races een podium en je hoort mij niet klagen.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2015 - 17:29:18
'Slagen' is wat mij betreft zelfs al een loopbaan als Massa of een treedje daaronder. Structureel meedoen om punten en in vreemd lopende races een podium en je hoort mij niet klagen.
Voor de eerste twee jaar ja, daarna zal kamp Verstappen echt wel wat meer willen! En ik ook.

0634

#41
Citaat van: Matthijs op 23 maart 2015 - 08:31:32
Citaat van: Tuesday op 23 maart 2015 - 01:00:42
Citaat van: Jehoentelaar op 22 maart 2015 - 23:54:27
Als Max niet slaagt lukt niemand het. Niet om hem enige druk op te leggen (ahum), maar ik zou oprecht niet weten hoe het beter kan dan hoe Max de sport is binnengerold.
maar toch moet hij nog wel die laatste stappen maken. In alle sporten zijn er megatalenten geweest die het uiteindelijk toch niet redden. Hij gaat het zeker wel redden, zijn niveau lijkt nu al goed genoeg voor middenmoot/subtop, maar of het daadwerkeliljk een nieuwe Senna of Schumacher gaat worden? Messi zat er al jarenlang aan te komen, maar F1 kampioenen zijn zelden met de bombarie van een Messi of Verstappen binnengekomen. Button misschien...
Button absoluut niet. Die is vrij low profile en anoniem in de F1 gekomen.


Button low profile en anoniem? Verre van hoor.

Button was echt wel een hype hoor, in ieder geval in Engeland dan. Dat was de golden boy die Engeland wel opnieuw op de kaart zou zetten. Kwam ook met weinig race-ervaring in de F1 en werd alom beschouwd als een supertalent destijds. De hype zal iets minder geweest zijn omdat Engeland op race-gebied meer gewend is dan wij, maar desalnietemin waren de verwachtingen bij Button megahoog.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 23 maart 2015 - 19:35:53
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2015 - 17:29:18
'Slagen' is wat mij betreft zelfs al een loopbaan als Massa of een treedje daaronder. Structureel meedoen om punten en in vreemd lopende races een podium en je hoort mij niet klagen.
Voor de eerste twee jaar ja, daarna zal kamp Verstappen echt wel wat meer willen! En ik ook.

Uiteraard, maar dan zijn we ook weer twee jaar verder. Geen idee hoe de stand van zaken dan is.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 23 maart 2015 - 20:15:22
Citaat van: Matthijs op 23 maart 2015 - 08:31:32
Citaat van: Tuesday op 23 maart 2015 - 01:00:42
Citaat van: Jehoentelaar op 22 maart 2015 - 23:54:27
Als Max niet slaagt lukt niemand het. Niet om hem enige druk op te leggen (ahum), maar ik zou oprecht niet weten hoe het beter kan dan hoe Max de sport is binnengerold.
maar toch moet hij nog wel die laatste stappen maken. In alle sporten zijn er megatalenten geweest die het uiteindelijk toch niet redden. Hij gaat het zeker wel redden, zijn niveau lijkt nu al goed genoeg voor middenmoot/subtop, maar of het daadwerkeliljk een nieuwe Senna of Schumacher gaat worden? Messi zat er al jarenlang aan te komen, maar F1 kampioenen zijn zelden met de bombarie van een Messi of Verstappen binnengekomen. Button misschien...
Button absoluut niet. Die is vrij low profile en anoniem in de F1 gekomen.


Button low profile en anoniem? Verre van hoor.

Button was echt wel een hype hoor, in ieder geval in Engeland dan. Dat was de golden boy die Engeland wel opnieuw op de kaart zou zetten. Kwam ook met weinig race-ervaring in de F1 en werd alom beschouwd als een supertalent destijds. De hype zal iets minder geweest zijn omdat Engeland op race-gebied meer gewend is dan wij, maar desalnietemin waren de verwachtingen bij Button megahoog.

Dat klopt. Volgens mij staat er nog een artikel over in het gppits magazine of heeft SDG er eens iets over geschreven.

0634

O, ik zie ook dat Matthijs dat inmiddels wat bijgesteld heeft... had ik daarnet overheen gelezen.