Wie wordt de beste rookie van 2015?

Gestart door 0634, 21 maart 2015 - 13:31:30

« vorige - volgende »

Wie wordt de beste nieuweling?

Felipe Nasr
1 (8.3%)
Max Verstappen
9 (75%)
Carlos Sainz
1 (8.3%)
Roberto Merhi
1 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

Kootje

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 21:59:31
nou, profiteren vind ik niet helemaal op zn plaats; afgezien van Raikkonen en Bottas heeft ie iedereen op eigen kracht verslagen. In racepace ook gewoon 35 seconden (het verlies bij de pitstop niet meegerekend) sneller dan Sainz.

Hoe is hij op eigen kracht voorbij de Lotussen geraakt dan? Door Kimi aan te tikken en zo 'n kettingreactie te veroorzaken?  Als dat ook al onder "op eigen kracht" valt ...

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 maart 2015 - 23:12:39
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 21:59:31
nou, profiteren vind ik niet helemaal op zn plaats; afgezien van Raikkonen en Bottas heeft ie iedereen op eigen kracht verslagen. In racepace ook gewoon 35 seconden (het verlies bij de pitstop niet meegerekend) sneller dan Sainz.

Hoe is hij op eigen kracht voorbij de Lotussen geraakt dan? Door Kimi aan te tikken en zo 'n kettingreactie te veroorzaken?  Als dat ook al onder "op eigen kracht" valt ...
hij veroorzaakte geen kettingreactie, hij was slecht de 1 na laatste schakel. Voordat dat gebeurde zat hij al naast Maldonado en had hij ook de binnenbocht. Grosjean was ie allang voorbij, maar die had waarschijnlijk toen al een probleem. Maar goed, waar Lotus staat tov Sauber/Nasr valt idd nog te bezien, dat is afgelopen week niet echt duidelijk geworden. Raikkonen en Bottas waren op zeker voor Nasr geeindigd, wellicht ook 1 of beide Lotus coureurs.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 21:59:31
Citaat van: Perton op 21 maart 2015 - 21:13:45
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 19:43:19
puur qua punten denk ik dat het Nasr gaat worden, maar Max gaat natuurlijk de meeste indruk maken ;)
Of Sauber het over het hele jaar vol gaat houden valt natuurlijk nog te bezien, maar als ze zorgen dat ze in de eerste paar races blijven profiteren, dan is dat goed mogelijk ja.
nou, profiteren vind ik niet helemaal op zn plaats; afgezien van Raikkonen en Bottas heeft ie iedereen op eigen kracht verslagen. In racepace ook gewoon 35 seconden (het verlies bij de pitstop niet meegerekend) sneller dan Sainz.
Raikkonen wS hem volgens mij voorbij en op weg naar P4. Maar hij hield wel mooi stand tegen Ricciardo. Maar We weten nog niet hoe snel de lotussen zijn. Alleen dat ze snel kunnen uitvallen. Ik verwacht niet dat Nasr of Ericsson veel op p5 zullen eindigen. En ja zonder die slechte pitstop weet ik niet of hij SaintZ zomaar zou hebben verslagen.

FolkertE

Overigens denk ik dat Verstappen rookie vab het jaar word. Saintz hield hij toch erg goed bij op de mediums vs softs.

0634

Het is voor teams als Sauber vaak ook lastig vol te houden over een heel jaar. Het ontbreekt hen vaak aan geld en ervaring om de ontwikkeling te maken die teams als Red Bull, McLaren en misschien ook wel Lotus kunnen doormaken.

FolkertE

Zeker nu voor Sauber. Ze zitten nog steeds in de gigantische problemen en ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren. Ik weet niet welke rechten Sutil heeft, maar die is ook nog bezig zijn gram te halen. Tenzij 1 van de sponsoren van de huidige rijders er een enorme stroom geld in pomt en zo het team overeind helpt. Maar gezien het hele fiasco van de afgelopen 3 weken, zie ik dat niet zo snel gebeuren. Maar hoe terecht ik de ondergang van Sauber ook zou vinden, ik zou het wel enorm jammer vinden.
Maar goed, dat word een beetje off topic. Nasr vond ik wel goed rijden, maar toch vond ik wel dat hij geluk had met de weinige starters. En Dat Ricciardo gewoon niet bij machten was om hem voor bij te komen, mede dankzij de ernorm krachtige Renault motor.
Verstappen en Saintz zie ik er toch wel voor eindigen.

Pancake Shield

Het is vroeg in het jaar om het te zeggen, maar persoonlijk supporter ik Nasr graag naar beste rookie van 2015. Over Verstappen ben ik nog altijd een beetje, hoe zeg je dat, twijfelachtig. Maar goed dat is gewoon hoe ik het vaak zie.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 22:29:44
Citaat van: Perton op 21 maart 2015 - 22:08:23
Zo bedoelde ik em niet. Ik bedoel meer dat ik verwacht dat over het hele jaar genomen de andere teams (denk ook aan Force India bijvoorbeeld) zich wat beter zullen ontwikkelen en dat de punten van Sauber dan schaarser worden. Van die situatie moeten ze profiteren door nu zoveel mogelijk te scoren. Ik bedoelde niet dat ze in de races zelf profiteren door misfortuin van anderen. Sorry als dat wel zo overkwam.

Maar goed, da's slechts een verwachting natuurlijk, ik kan het ook helemaal mis hebben.
maar dat geldt misschien nog wel meer voor de teams waar de andere rookies rijden. Ze zullen zeker geen vaste klant worden in de top 5, maar geregeld punten halen moet er toch wel inzitten voor Nasr
Uiteraard geldt dat ook voor de andere teams, maar mijn gevoel zegt dat Sauber daar meer last van gaat krijgen. Dat is geen feitelijke stelling, het is het idee dat ik heb.

Franky R.

Beetje vroeg Jeroen...Ik wacht liever de eerste vijf races af voordat ik een rookie aanwijs. Maar als Nasr zo door blijft gaan, maakt hij een goede kans bij mij.

FolkertE

Ik denk dat Jeroen doelde op onze verwachtingen, niet op een feitelijke uitslag.

0634

Uiteraard. Daarom heet het topic ook 'Wie wordt de beste rookie van 2015?'

Lijkt mij toch een volkomen duidelijke titel  ;D ;D

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 maart 2015 - 07:59:53
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 21:59:31
Citaat van: Perton op 21 maart 2015 - 21:13:45
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 19:43:19
puur qua punten denk ik dat het Nasr gaat worden, maar Max gaat natuurlijk de meeste indruk maken ;)
Of Sauber het over het hele jaar vol gaat houden valt natuurlijk nog te bezien, maar als ze zorgen dat ze in de eerste paar races blijven profiteren, dan is dat goed mogelijk ja.
nou, profiteren vind ik niet helemaal op zn plaats; afgezien van Raikkonen en Bottas heeft ie iedereen op eigen kracht verslagen. In racepace ook gewoon 35 seconden (het verlies bij de pitstop niet meegerekend) sneller dan Sainz.
Raikkonen wS hem volgens mij voorbij en op weg naar P4. Maar hij hield wel mooi stand tegen Ricciardo. Maar We weten nog niet hoe snel de lotussen zijn. Alleen dat ze snel kunnen uitvallen. Ik verwacht niet dat Nasr of Ericsson veel op p5 zullen eindigen. En ja zonder die slechte pitstop weet ik niet of hij SaintZ zomaar zou hebben verslagen.
je zegt hetzelfde als ik zei, behalve die laatste zin dan; Sainz verloor bij de pitstop 35 seconden en eindigde op 70 seconden. Dat verschil is groter dan het verschil tussen Mercedes en Ferrari

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 maart 2015 - 18:27:11
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2015 - 22:29:44
Citaat van: Perton op 21 maart 2015 - 22:08:23
Zo bedoelde ik em niet. Ik bedoel meer dat ik verwacht dat over het hele jaar genomen de andere teams (denk ook aan Force India bijvoorbeeld) zich wat beter zullen ontwikkelen en dat de punten van Sauber dan schaarser worden. Van die situatie moeten ze profiteren door nu zoveel mogelijk te scoren. Ik bedoelde niet dat ze in de races zelf profiteren door misfortuin van anderen. Sorry als dat wel zo overkwam.

Maar goed, da's slechts een verwachting natuurlijk, ik kan het ook helemaal mis hebben.
maar dat geldt misschien nog wel meer voor de teams waar de andere rookies rijden. Ze zullen zeker geen vaste klant worden in de top 5, maar geregeld punten halen moet er toch wel inzitten voor Nasr
Uiteraard geldt dat ook voor de andere teams, maar mijn gevoel zegt dat Sauber daar meer last van gaat krijgen. Dat is geen feitelijke stelling, het is het idee dat ik heb.
dat snap ik, maar dan mag ik er alsnog wel op reageren toch?

Sabai

Ik kijk eerst nog een paar races verder voordat ik me aan een voorspelling waag. Van de 4 heb ik alleen max gevolgd en de rest niet. Maar Nasr heeft al een goede indruk bij me achter gelaten toen hij tot twee maal wegreed bij Ricciardo. Die behoorlijk aan het pushen was.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 maart 2015 - 20:27:09
Uiteraard. Daarom heet het topic ook 'Wie wordt de beste rookie van 2015?'

Lijkt mij toch een volkomen duidelijke titel  ;D ;D


Ach ja. Je hebt wel gelijk...maar dan moeten velen over een nationale drempel stappen, anders wint Max Verstappen alle stemmen... :P ...En wie wil nou niet dat dat jong zal slagen in de sport?