FIA verbiedt meerdere helmen per seizoen

Gestart door Franky R., 19 februari 2015 - 01:50:32

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van het regel dat coureurs hun helmen niet meer mogen wijzigen?

Bizar, heeft de FIA niets beters te doen?
6 (37.5%)
Betuttelend...
5 (31.3%)
Ik vind het een goed idee. Verhoogd echt de herkenbaarheid
5 (31.3%)
Weet niet/ geen mening
0 (0%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 26 februari 2015 - 01:50:32

Miguel

Altijd goed om te zien dat de FIA en F1 de juiste prioriteiten stellen.
Peace out yo.

Perton

Citaat van: Jeroen op 19 februari 2015 - 07:17:47
Nutteloos. Dat vooral. Ik hou niet van steeds wisselende helmen maar wat mij betreft mag iedereen daar anders over denken. Van de FIA dus niet.
Dit.

Perton

Citaat van: Tuesday op 19 februari 2015 - 15:06:05
wel grappig trouwens dat de FIA hier weer op aangekeken wordt.
Tsja het valt uiteindelijk onder hun verantwoordelijkheid. De WMSC kan ook zeggen: "Flikker op met jullie domme ideeën, gaan we niet doen." Maar goed, dan wil ik de F1 commissie er wel op aankijken hoor. Volgens mij nog altijd een commissie van de FIA, dus potato potato wat dat betreft.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 februari 2015 - 20:17:14
Citaat van: Tuesday op 19 februari 2015 - 15:06:05
wel grappig trouwens dat de FIA hier weer op aangekeken wordt.
Tsja het valt uiteindelijk onder hun verantwoordelijkheid. De WMSC kan ook zeggen: "Flikker op met jullie domme ideeën, gaan we niet doen." Maar goed, dan wil ik de F1 commissie er wel op aankijken hoor. Volgens mij nog altijd een commissie van de FIA, dus potato potato wat dat betreft.
de WMSC moet het nog goedkeuren. Vooralsnog ligt er alleen het voorstel van de F1 commissie, waarvan de FIA slechts een klein onderdeel (1 stem??) is.

Citaat
The F1 Commission, a group of 26 members, comprising representatives of the 11 teams, eight race promoters, the FIA, Ecclestone and suppliers of engines, tyres, fuel and sponsors. Eighteen votes are needed for a vote to pass

Perton

Nou vooruit. Speciaal voor jou wacht ik dan wel met kritiek leveren op de FIA tot de WMSC het voorstel formeel heeft geaccepteerd. Mag ik nog wel zeggen dat ik het een nutteloos plan vind, ongeacht welke partij erachter zit?

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 februari 2015 - 20:36:50
Nou vooruit. Speciaal voor jou wacht ik dan wel met kritiek leveren op de FIA tot de WMSC het voorstel formeel heeft geaccepteerd. Mag ik nog wel zeggen dat ik het een nutteloos plan vind, ongeacht welke partij erachter zit?
nee, je moet niet wachten met kritiek, de kritiek is op zich prima. Ik wilde alleen maar zeggen dat de kritiek zich op de verkeerde mensen/organisatie richt. Volgens mij heeft de FIA met dit soort dingen vooral een dienende rol, dus zullen ze niet snel dwars gaan liggen.

Racingnews365

Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Volgens mij moet de FIA er meer aan doen om rijders herkenbaar te maken door tijdens de uitzending vaker aan te geven wie welke coureur is, hoeveel stops die al gehad heeft etc.

Een helm is nu niet direct hetgeen waar je op let als je F1 races kijkt als leek, en 70% van de kijkers van sport zijn gelegenheidskijkers.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Franky R.

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:47:13
Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Volgens mij moet de FIA er meer aan doen om rijders herkenbaar te maken door tijdens de uitzending vaker aan te geven wie welke coureur is, hoeveel stops die al gehad heeft etc.

Een helm is nu niet direct hetgeen waar je op let als je F1 races kijkt als leek, en 70% van de kijkers van sport zijn gelegenheidskijkers.


Een beetje net als de Indycar, dus. Die laten ook vaak een banner door het beeld lopen met de posities van de coureurs.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2015 - 22:10:57
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:47:13
Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Volgens mij moet de FIA er meer aan doen om rijders herkenbaar te maken door tijdens de uitzending vaker aan te geven wie welke coureur is, hoeveel stops die al gehad heeft etc.

Een helm is nu niet direct hetgeen waar je op let als je F1 races kijkt als leek, en 70% van de kijkers van sport zijn gelegenheidskijkers.


Een beetje net als de Indycar, dus. Die laten ook vaak een banner door het beeld lopen met de posities van de coureurs.
dat lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de FOM

0634

Dat is het volgens mij ook. De FIA heeft niks met de uitzendingen te maken. Overigens vind ik die banner altijd rete-irritant, maar dat ben ik.

Ik vind dat er sowieso teveel gemaakt wordt van dat hele herkenbaarheidspunt. Over het algemeen herken ik ze wel, dus misschien ben ik niet objectief, maar de minder fanatieke volger zal ze volgens mij ook niet herkennen als ze niet wekelijks van helm wisselen.

En maakt het uit? Als je af en toe eens een voetbalwedstrijd meepikt weet je toch ook niet altijd meteen wie de ene speler is en wie de andere? Maak er toch niet zo'n punt van, daarvoor zit er ook een verslaggever (okee, in NL hebben we de pech dat Mol zelf niet zo goed is in het herkennen van rijders, maar goed...).

Matthijs

Op het forumonderdeel Formule 1-kwisjes is het topic Laat ik eens gek doen, waarbij je onder andere de coureur moet benoemen. Wat doe je? Je kijkt eerst naar de livery van de auto voor het jaartal en dan naar de helm voor de coureur. Dan is het toch duidelijk dat coureurs met een kenmerkende helm als een Senna of van mijn part Hakkinen veel meer historische herkenbaarheid heeft dan een Vettel of een Raikkonen?

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 22:28:43
Citaat van: Franky R. op 20 februari 2015 - 22:10:57
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:47:13
Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Volgens mij moet de FIA er meer aan doen om rijders herkenbaar te maken door tijdens de uitzending vaker aan te geven wie welke coureur is, hoeveel stops die al gehad heeft etc.

Een helm is nu niet direct hetgeen waar je op let als je F1 races kijkt als leek, en 70% van de kijkers van sport zijn gelegenheidskijkers.


Een beetje net als de Indycar, dus. Die laten ook vaak een banner door het beeld lopen met de posities van de coureurs.
dat lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de FOM

En iets wat Formule 1 ook bijna permanent doet tijdens races.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 20 februari 2015 - 23:14:47
Citaat van: Tuesday op 20 februari 2015 - 22:28:43
Citaat van: Franky R. op 20 februari 2015 - 22:10:57
Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:47:13
Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Volgens mij moet de FIA er meer aan doen om rijders herkenbaar te maken door tijdens de uitzending vaker aan te geven wie welke coureur is, hoeveel stops die al gehad heeft etc.

Een helm is nu niet direct hetgeen waar je op let als je F1 races kijkt als leek, en 70% van de kijkers van sport zijn gelegenheidskijkers.


Een beetje net als de Indycar, dus. Die laten ook vaak een banner door het beeld lopen met de posities van de coureurs.
dat lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de FOM

En iets wat Formule 1 ook bijna permanent doet tijdens races.
wat Franky zegt misschien wel, maar in de quote daarboven wordt iets anders bedoeld. Ach ja, het is ook lastig, ik heb op zich geen problemen met herkennen van coureurs, maar ik zou op basis van gele of rode cameras op de auto echt geen coureur kunnen herkennen, terwijl dat voor anderen blijkbaar juist een handig hulpmiddel is. Alles wat mee helpt aan de herkenbaarheid en wat verder weinig nadelen heeft lijkt me gewoon ok. Voor mij heeft deze nieuwe regel absoluut geen nadelen, maar voor anderen blijkbaar wel.

0634

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2015 - 23:08:23
Op het forumonderdeel Formule 1-kwisjes is het topic Laat ik eens gek doen, waarbij je onder andere de coureur moet benoemen. Wat doe je? Je kijkt eerst naar de livery van de auto voor het jaartal en dan naar de helm voor de coureur. Dan is het toch duidelijk dat coureurs met een kenmerkende helm als een Senna of van mijn part Hakkinen veel meer historische herkenbaarheid heeft dan een Vettel of een Raikkonen?

Ok. En dus?

Perton

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 21:47:13
Beetje kortzichtig dit. Helmdesigns werden al 10 jaar lang aangepast voor bepaalde races, als dank aan sponsoren en fans etc.
Ik ga er vanuit dat eenmalige dingen voor je thuisrace of Monaco nog best zullen mogen, maar dat het wel de bedoeling is dat je voor de rest het hele jaar hetzelfde design gebruikt. Maar misschien ben ik daar wel wat te naïef in.