FIA verbiedt meerdere helmen per seizoen

Gestart door Franky R., 19 februari 2015 - 01:50:32

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van het regel dat coureurs hun helmen niet meer mogen wijzigen?

Bizar, heeft de FIA niets beters te doen?
6 (37.5%)
Betuttelend...
5 (31.3%)
Ik vind het een goed idee. Verhoogd echt de herkenbaarheid
5 (31.3%)
Weet niet/ geen mening
0 (0%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 26 februari 2015 - 01:50:32

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 01:02:43
Citaat van: Matthijs op 20 februari 2015 - 23:08:23
Op het forumonderdeel Formule 1-kwisjes is het topic Laat ik eens gek doen, waarbij je onder andere de coureur moet benoemen. Wat doe je? Je kijkt eerst naar de livery van de auto voor het jaartal en dan naar de helm voor de coureur. Dan is het toch duidelijk dat coureurs met een kenmerkende helm als een Senna of van mijn part Hakkinen veel meer historische herkenbaarheid heeft dan een Vettel of een Raikkonen?

Ok. En dus?

Dus wat mij betreft jouw stelling (dat een expert de helmen niet nodig heeft voor herkenning en dat een minder fanatieke kijkers de coureurs toch niet zullen herkennen) niet helemaal opgaat. Want toen ik als kind nog een minder fanatieke kijker was, had ik de helmen wel degelijk nodig voor herkenning. En nu dat ik 'expert' ben, ik de helmen nog steeds gebruik ter herkenning, zeker als het om historische beelden gaat.

0634

#31
En jij denkt dat de minder fanatieke kijkers de helmen wel even uit hun hoofd kennen?

Sabai

De minder fanatieke volgers weten geeneens wie er mee rijden. Die kennen hoogstens een Alonso Vettel of Hamilton.

Miguel

En zullen ook niet meer namen leren wanneer deze niet herkenbaar zijn.
Peace out yo.

Sabai

#34
Citaat van: Miguel op 21 februari 2015 - 12:02:24
En zullen ook niet meer namen leren wanneer deze niet herkenbaar zijn.

Alsof een helm daar iets aan toevoegd  ::) . Ik denk van niet. Ik heb nog nooit op helmen gelet en hoor er hier ook nooit iemand over. Ik ben ook vaak genoeg op het circuit geweest en het laatste waar je een coureur aan herkent die met 300kph langs raast is zijn helm kan ik je vertellen .  Al zal je dit zelf ook wel weten aangezien je met de vlaggen zwaait.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 21 februari 2015 - 12:24:26
Citaat van: Miguel op 21 februari 2015 - 12:02:24
En zullen ook niet meer namen leren wanneer deze niet herkenbaar zijn.

Alsof een helm daar iets aan toevoegd  ::) . Ik denk van niet. Ik heb nog nooit op helmen gelet en hoor er hier ook nooit iemand over. Ik ben ook vaak genoeg op het circuit geweest en het laatste waar je een coureur aan herkent die met 300kph langs raast is zijn helm kan ik je vertellen .  Al zal je dit zelf ook wel weten aangezien je met de vlaggen zwaait.
oh, op het circuit is dat toch wel de makkelijkste manier om een coureur te herkennen. De helmkleur icm de auto.   De laatste keer dat ik bij een GP heb ik nog een aantal mensen staan uitleggen hoe ze zelf coureurs konden herkennen en dat werkte voor hen ook prima.

Sabai

Dan ervaar ik dat toch anders. Misschien omdat een helm me niet interesseert.   

0634

De kleur kan zeker wel helpen tot op een bepaalde hoogte, maar waar hebben we het over? Fans herkennen ze sowieso wel. De niet fanatieke kijker doorgaans niet. Maar dat is verder toch ook prima?

Er wordt m.i. veel te veel gemaakt van die herkenbaarheid. Als ik een voetbalwedstrijd kijk herken ik ook de helft van de spelers niet, maar wat maakt het uit?

Dat Vettel constant van helm wisselde, hoefde van mij niet, maar ook dat wisselen is een stuk herkenbaarheid, net als het vingertje. Het hoorde bij hem, of je het nou leuk vond of niet.

Maar goed, misschien maken we ook veel te veel van deze regel  :).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:10:40
De kleur kan zeker wel helpen tot op een bepaalde hoogte, maar waar hebben we het over? Fans herkennen ze sowieso wel. De niet fanatieke kijker doorgaans niet. Maar dat is verder toch ook prima?

Er wordt m.i. veel te veel gemaakt van die herkenbaarheid. Als ik een voetbalwedstrijd kijk herken ik ook de helft van de spelers niet, maar wat maakt het uit?

Dat Vettel constant van helm wisselde, hoefde van mij niet, maar ook dat wisselen is een stuk herkenbaarheid, net als het vingertje. Het hoorde bij hem, of je het nou leuk vond of niet.

Maar goed, misschien maken we ook veel te veel van deze regel  :).
dat laatste sowieso (naar mijn mening). Ik denk dat de iets minder fanatieke kijker ook wel weet dat Hamilton een gele helm heeft en Alonso een blauwe. En die zullen zometeen wellicht ook wel weten dat Vettel degene met de witte helm is. Het zal misschien niet voor iedereen helpen, maar ik denk dat bv Vettel dit jaar met de witte helm en de rode auto een stuk beter te herkennen is dan de afgelopen jaren, maar goed dat staat grotendeels los van deze regel. Wat jij over Vettel zegt is idd ook een stukje herkenbaarheid, maar wel in een andere betekenis.

gloudiesaurus

Misschien schiet de FIA hierin door, maar ik vind het op zich niet verkeerd om de herkenbaarheid te vergroten.
Ik vind het wel fijn om coureurs aan hun helm te herkennen  :)

Het zou goed zijn om een soort basis bij de FIA vast te leggen waarvoor de coureurs nog een aantal dingen mogen veranderen bijv.
Dus Hamilton bijv. met een gele helm. Maar dat hij er nog wel een grote Red Bull-sticker op mag plakken als hij daar gaat rijden bijv.  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik denk eigenlijk dat het leeuwendeel van de niet-fanatieke kijkers geen idee heeft wat voor motor achterin de McLaren ligt of wat Silverstone eigenlijk voor iets is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 14:01:03
Ik denk eigenlijk dat het leeuwendeel van de niet-fanatieke kijkers geen idee heeft wat voor motor achterin de McLaren ligt of wat Silverstone eigenlijk voor iets is.
denk dat dat wel meevalt. Bovendien, hoeveel niet fanatieke kijkers zijn er uberhaupt? het is niet meer op het open nederlandse net te zien. Ik denk dat de meeste mensen die de F1 uitzendingen weten te vinden ook wel enigzins op de hoogte zijn.

Jozef

Citaat van: Sabai op 21 februari 2015 - 12:24:26
Citaat van: Miguel op 21 februari 2015 - 12:02:24
En zullen ook niet meer namen leren wanneer deze niet herkenbaar zijn.

Alsof een helm daar iets aan toevoegd  ::) . Ik denk van niet.

Hmm, ik denk van wel. Als je echt herkenbare helmen hebt (Hamilton, of Massa destijds, met hun gele helmen, Schumacher in het rood, zelfs Christijan "lelijkste helm in de F1-geschiedenis" Albers) dan zal dat zeker helpen voor fans die het van een afstandje volgen.

Maar dan moet je dus wel herkenbare helmen hebben met grote vlakken in 1 kleur, en geen drukke designs vol lijnen, logo's en andere franjes.

0634

Dat dus. Want ik denk dat niemand de helmen van Sainz en Max uit elkaar kan houden.

Perton

Als je mij alle STR-helmen van de afgelopen jaren op een rij zou laten zien, zou ik na een uur nog niet weten welke bij wie hoort vermoed ik.