Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 05 september 2014 - 23:50:07
Citaat van: Maikel0230 op 05 september 2014 - 23:34:24
En heren wat vinden we van de "geweldige" aanpassing van Paribolica?


Die bocht ken ik niet ;).

Maar over de aanpassing van de ParAbolica... ach, ik had het liever niet gehad, maar vind de reacties over het algemeen zwaar overtrokken. Je kan iets meer risico nemen, true, maar het blijft verder dezelfde bocht.

Ach ik en namen... ben al blij dat ik ongeveer weet hoe die bochten heten op Monza

Ik heb vandaag alle vrij trainingen gezien en ik kan je vertellen dat dat niet het geval is, coureurs benaderen deze bocht nu helemaal anders, zoals de zoveelste bocht waar er toch niks gebeurt.

Iets meer risico, je bedoelt bijna helemaal geen risico meer. Ze gaan met de halve wagen op dat groen rijden en komen er legaal mee weg, dat is gewoon helemaal de uitdaging uit deze bocht wegnemen.

Neen, ParAbolica is ParAbolica niet meer maar ik respecteer je mening natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 06 september 2014 - 00:03:11
Ach ik en namen... ben al blij dat ik ongeveer weet hoe die bochten heten op Monza
Boeit ook helemaal niet hoor. :)

CitaatIk heb vandaag alle vrij trainingen gezien en ik kan je vertellen dat dat niet het geval is, coureurs benaderen deze bocht nu helemaal anders, zoals de zoveelste bocht waar er toch niks gebeurt.

Iets meer risico, je bedoelt bijna helemaal geen risico meer. Ze gaan met de halve wagen op dat groen rijden en komen er legaal mee weg, dat is gewoon helemaal de uitdaging uit deze bocht wegnemen.

Neen, ParAbolica is ParAbolica niet meer maar ik respecteer je mening natuurlijk.

Ja, maar is het een nadeel dat je meer risico kan nemen dan? Er gebeurde nooit veel in de Parabolica, misschien nu wel, juist omdat je meer risico's kan nemen. Ik ben benieuwd welk effect het heeft op de race, we gaan het zondag zien. Maar tot die tijd zit ik nog niet in zak en as omdat er geen grind meer ligt.

robbert

ja die indruk heb ik ook. Er gebeurdde echt niet veel in die bocht, dus ik snap ook die ophef niet ervan

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


FolkertE

Citaat van: Franky R. op 06 september 2014 - 13:37:07
Citaat van: gloudiesaurus op 06 september 2014 - 11:02:00
http://www.gppits.net/nieuws/motorpenalty_voor_kvyat/

Kvyat is dus de eerste met een motorpenalty.
Ik gokte op Vettel of Hamilton...Kvyat, da's een verrassing! :o
Hamilton zit volgens mij nog redelijk safe. Vettel zit volgens mij op de laatste.


rafael25


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 september 2014 - 14:38:12
Hamilton op de een na laatste.
En Rosberg en Ricciardo? Had ooit een link waar alles stond weer gegeven.


FolkertE

Ik kijk nu Monza 2001, maar daar hadden ze ook al de eerste bocht aan gepast. Ik dacht dat dat veel later was gebeurd.

Jehoentelaar

Dat is inderdaad ook langer geleden dan ik dacht voor mijn gevoel. Die aanpassing was mijns inziens echter wel een vooruitgang, in tegenstelling tot de Parkeerbolica die we nu hebben gekregen.

SDG

Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 16:32:08
Ik kijk nu Monza 2001, maar daar hadden ze ook al de eerste bocht aan gepast. Ik dacht dat dat veel later was gebeurd.

Je bedoelt de aanpassing van de eerste chicane? Die is in 2000 doorgevoerd, het jaar van die zware massacrash in de Variante della Roggia.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 15:37:59
Citaat van: Jeroen op 06 september 2014 - 14:38:12
Hamilton op de een na laatste.
En Rosberg en Ricciardo? Had ooit een link waar alles stond weer gegeven.
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/Document3_0.pdf

elke donderdag voor de GP staat er een geupdate versie op de site van de FIA. Maar goed, het geeft geen 100% helder beeld van wie er tegen een penalty aanzit en wie niet.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 15:37:59
Citaat van: Jeroen op 06 september 2014 - 14:38:12
Hamilton op de een na laatste.
En Rosberg en Ricciardo? Had ooit een link waar alles stond weer gegeven.

Rosberg heeft er dacht ik nog eentje meer maar weet het ook niet precies.