Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Kootje

Dat betekend dat ze de eerder genoemde 370 niet gaan halen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 20:51:33
Dat betekend dat ze de eerder genoemde 370 niet gaan halen.
tja, wie weet. Mercedes en FI deden ook geregeld Kemmel en Blanchimont in de 7. Bovendien maakt het verschil in downforce ook nog wel een groot verschil.

Figge

Dat ligt toch ook gewoon aan de bakverhoudingen die kiezen voor Monza?

Franky R.

Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 10:39:47
Dat ligt toch ook gewoon aan de bakverhoudingen die kiezen voor Monza?


Ik dacht dat er niet veel te kiezen was...aan het begin van het seizoen moesten de teams hun bakverhoudingen kenbaar maken en daarmee moeten ze het gehele seizoen rijden.


Correct me if I am wrong...

Figge

Citaat van: Franky R. op 03 september 2014 - 11:26:50
Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 10:39:47
Dat ligt toch ook gewoon aan de bakverhoudingen die kiezen voor Monza?


Ik dacht dat er niet veel te kiezen was...aan het begin van het seizoen moesten de teams hun bakverhoudingen kenbaar maken en daarmee moeten ze het gehele seizoen rijden.


Correct me if I am wrong...

Echt waar??? Dat is mij dan juist helemaal ontgaan. Het moet niet gekker worden. Hahahaha. Weer zo'n belachelijke regel. Nou ja.
Dan zal t best goedkomen toch met de top denk ik. Spa is geen Monza. Dat men daar de 8e niet gebruikt snap ik op zich best wel.
Kemmel en Blanchimont zijn beide stijl omhoog of/en bocht. Monza is vlak en recht. Ik zeg, die 370 kan best gehaald worden hoor.

Maikel0230

Dat kan maar doordat ze vaste afstelling van de bak hebben zal dat ding niet afgesteld zijn voor Spa en Monza dus verwacht die 370 maar niet, maximum wordt 350 denk ik, misschien 355...

Ze mogen overigs die instellingen éénmalig veranderen, dat is een regel die de FIA tijdens het seizoen nog snel heeft ingevoerd. Ferrari heeft dat bijvoorbeeld na de dramatische race in Bahrein gedaan.

Voor mijn part mogen ze direct komaf maken met deze belachelijke regel, groenere motoren is een ding maar dit is gewoon pesterig gedrag van de FIA.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Ik vraag me af hoe goed Mercedes zal gaan, met de problemen van Monza in het achterhoofd, zou het nog best eens kunnen dat Mercedes weer een zwak moment zal hebben. Op voor de eerste overwinning van Bottas ;D.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 03 september 2014 - 14:15:24
Ik vraag me af hoe goed Mercedes zal gaan, met de problemen van Monza in het achterhoofd, zou het nog best eens kunnen dat Mercedes weer een zwak moment zal hebben. Op voor de eerste overwinning van Bottas ;D.

Absoluut, als ik t zo lees zal Mercedes waarschijnlijk op deze baan geen buitensporig hogere topsnelheid hebben als anderen.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor Williams. Forza Ferrari dan maar ;)

Tuesday

Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 14:26:39
Citaat van: F1fan2987 op 03 september 2014 - 14:15:24
Ik vraag me af hoe goed Mercedes zal gaan, met de problemen van Monza in het achterhoofd, zou het nog best eens kunnen dat Mercedes weer een zwak moment zal hebben. Op voor de eerste overwinning van Bottas ;D.

Absoluut, als ik t zo lees zal Mercedes waarschijnlijk op deze baan geen buitensporig hogere topsnelheid hebben als anderen.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor Williams. Forza Ferrari dan maar ;)
Ik denk Mercedes juist wel. Die reden in Spa met veel downforce (naar verhouding), als dat er af gaat kunnen ze in de 8 nog flink doortrekken. Probleem is alleen dat je met de huidige fuelflow beperking niet precies weet wanneer ze in de limiter komen. Voorheen was dat bij 18.000 toeren, nu zo rond de 12 geloof ik.
Ik zie ze nog wel een heel eind richting de 370 komen.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 12:38:33
Dat kan maar doordat ze vaste afstelling van de bak hebben zal dat ding niet afgesteld zijn voor Spa en Monza dus verwacht die 370 maar niet, maximum wordt 350 denk ik, misschien 355...

Ze mogen overigs die instellingen éénmalig veranderen, dat is een regel die de FIA tijdens het seizoen nog snel heeft ingevoerd. Ferrari heeft dat bijvoorbeeld na de dramatische race in Bahrein gedaan.

Voor mijn part mogen ze direct komaf maken met deze belachelijke regel, groenere motoren is een ding maar dit is gewoon pesterig gedrag van de FIA.
pesterig gedrag? altijd dat gemekker op de FIA. F1 2014 is gewoon hartstikke gaaf, beter dan de afgelopen en we zitten net na een grote regelwijziging met 1 dominant team. Kortom, het wordt misschien nog wel veel leuker ook. Met dank aan oa de FIA.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 17:53:48
Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 14:26:39
Citaat van: F1fan2987 op 03 september 2014 - 14:15:24
Ik vraag me af hoe goed Mercedes zal gaan, met de problemen van Monza in het achterhoofd, zou het nog best eens kunnen dat Mercedes weer een zwak moment zal hebben. Op voor de eerste overwinning van Bottas ;D.

Absoluut, als ik t zo lees zal Mercedes waarschijnlijk op deze baan geen buitensporig hogere topsnelheid hebben als anderen.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor Williams. Forza Ferrari dan maar ;)
Ik denk Mercedes juist wel. Die reden in Spa met veel downforce (naar verhouding), als dat er af gaat kunnen ze in de 8 nog flink doortrekken. Probleem is alleen dat je met de huidige fuelflow beperking niet precies weet wanneer ze in de limiter komen. Voorheen was dat bij 18.000 toeren, nu zo rond de 12 geloof ik.
Ik zie ze nog wel een heel eind richting de 370 komen.
Waar ik oorspronkelijk op doelde was dat Mercedes al wat problemen kende op circuits met low downforce. Canada was toch een circuit waar motor vermogen toch duidelijk verschil zou maken en dat deed het ook, maar het koste hen wel de betrouwbaarheid. Dus ze zullen misschien wel de hoogste topsnelheid hebben en waarschijnlijk ook het snelste, maar zullen ze dat hele race vol kunnen houden?

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 17:56:28
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 12:38:33
Dat kan maar doordat ze vaste afstelling van de bak hebben zal dat ding niet afgesteld zijn voor Spa en Monza dus verwacht die 370 maar niet, maximum wordt 350 denk ik, misschien 355...

Ze mogen overigs die instellingen éénmalig veranderen, dat is een regel die de FIA tijdens het seizoen nog snel heeft ingevoerd. Ferrari heeft dat bijvoorbeeld na de dramatische race in Bahrein gedaan.

Voor mijn part mogen ze direct komaf maken met deze belachelijke regel, groenere motoren is een ding maar dit is gewoon pesterig gedrag van de FIA.
pesterig gedrag? altijd dat gemekker op de FIA. F1 2014 is gewoon hartstikke gaaf, beter dan de afgelopen en we zitten net na een grote regelwijziging met 1 dominant team. Kortom, het wordt misschien nog wel veel leuker ook. Met dank aan oa de FIA.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben volledig voorstander van de overgang naar V6 motoren, ik had natuurlijk zoals de meesten wel wat twijfels maar het is goed meegevallen en de races nu zijn top, laat ik daar duidelijk in zijn. Kudos aan de FIA daarvoor.

Toch zijn er altijd weer die kleine dingetjes die steken zoals bijvoorbeeld die Fuel sensor en dan die restricties op de bak. We mogen en we moeten kritisch blijven over deze FIA die onder Todt toch vaak steken laat vallen en ik zal die kritiek blijven uiten, dan is dat maar zoals jij het stelt 'gemekker'

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 19:21:39
Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 17:56:28
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 12:38:33
Dat kan maar doordat ze vaste afstelling van de bak hebben zal dat ding niet afgesteld zijn voor Spa en Monza dus verwacht die 370 maar niet, maximum wordt 350 denk ik, misschien 355...

Ze mogen overigs die instellingen éénmalig veranderen, dat is een regel die de FIA tijdens het seizoen nog snel heeft ingevoerd. Ferrari heeft dat bijvoorbeeld na de dramatische race in Bahrein gedaan.

Voor mijn part mogen ze direct komaf maken met deze belachelijke regel, groenere motoren is een ding maar dit is gewoon pesterig gedrag van de FIA.
pesterig gedrag? altijd dat gemekker op de FIA. F1 2014 is gewoon hartstikke gaaf, beter dan de afgelopen en we zitten net na een grote regelwijziging met 1 dominant team. Kortom, het wordt misschien nog wel veel leuker ook. Met dank aan oa de FIA.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben volledig voorstander van de overgang naar V6 motoren, ik had natuurlijk zoals de meesten wel wat twijfels maar het is goed meegevallen en de races nu zijn top, laat ik daar duidelijk in zijn. Kudos aan de FIA daarvoor.

Toch zijn er altijd weer die kleine dingetjes die steken zoals bijvoorbeeld die Fuel sensor en dan die restricties op de bak. We mogen en we moeten kritisch blijven over deze FIA die onder Todt toch vaak steken laat vallen en ik zal die kritiek blijven uiten, dan is dat maar zoals jij het stelt 'gemekker'
maak het dan op zn minst inhoudelijk. En dan moet je bv ook weten wat de gedachte erachter is. Dan pas kun je echt goede kritiek leveren. Het pesterig gedrag noemen kan ik amper kritiek noemen en dan weet je eigenlijk bij voorbaat al dat je ernaast zit.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 19:42:57
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 19:21:39
Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 17:56:28
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 12:38:33
Dat kan maar doordat ze vaste afstelling van de bak hebben zal dat ding niet afgesteld zijn voor Spa en Monza dus verwacht die 370 maar niet, maximum wordt 350 denk ik, misschien 355...

Ze mogen overigs die instellingen éénmalig veranderen, dat is een regel die de FIA tijdens het seizoen nog snel heeft ingevoerd. Ferrari heeft dat bijvoorbeeld na de dramatische race in Bahrein gedaan.

Voor mijn part mogen ze direct komaf maken met deze belachelijke regel, groenere motoren is een ding maar dit is gewoon pesterig gedrag van de FIA.
pesterig gedrag? altijd dat gemekker op de FIA. F1 2014 is gewoon hartstikke gaaf, beter dan de afgelopen en we zitten net na een grote regelwijziging met 1 dominant team. Kortom, het wordt misschien nog wel veel leuker ook. Met dank aan oa de FIA.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben volledig voorstander van de overgang naar V6 motoren, ik had natuurlijk zoals de meesten wel wat twijfels maar het is goed meegevallen en de races nu zijn top, laat ik daar duidelijk in zijn. Kudos aan de FIA daarvoor.

Toch zijn er altijd weer die kleine dingetjes die steken zoals bijvoorbeeld die Fuel sensor en dan die restricties op de bak. We mogen en we moeten kritisch blijven over deze FIA die onder Todt toch vaak steken laat vallen en ik zal die kritiek blijven uiten, dan is dat maar zoals jij het stelt 'gemekker'
maak het dan op zn minst inhoudelijk. En dan moet je bv ook weten wat de gedachte erachter is. Dan pas kun je echt goede kritiek leveren. Het pesterig gedrag noemen kan ik amper kritiek noemen en dan weet je eigenlijk bij voorbaat al dat je ernaast zit.

We hebben hier aan het begin van het seizoen meer dan eens de discussie gevoerd over de nieuwe regels, iedereen heeft daar zijn eigen menig over, ik ben niet van plan de mijne elke keer helemaal te ontplooien.

De regels op bak en fuel sensor zijn ingevoerd samen met de V6 Turbo's om een groen en zuinig imago te creëren maar ik vind dat de Power Units op zich genoeg toedragen aan dat image, die extraatjes allemaal zorgen alleen maar voor meer restricties, de engineers zagen het graag komen, die 8ste versnelling maar ze kunnen hem bijna niet gebruiken en als ze het al kunnen dan is de 7de zelfs soms nog optimaler...

Dus ja, pestgedrag van de FIA, laten we een kat een kat noemen, maar goed dat is een persoonlijke mening.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 20:44:16
We hebben hier aan het begin van het seizoen meer dan eens de discussie gevoerd over de nieuwe regels, iedereen heeft daar zijn eigen menig over, ik ben niet van plan de mijne elke keer helemaal te ontplooien.

De regels op bak en fuel sensor zijn ingevoerd samen met de V6 Turbo's om een groen en zuinig imago te creëren maar ik vind dat de Power Units op zich genoeg toedragen aan dat image, die extraatjes allemaal zorgen alleen maar voor meer restricties, de engineers zagen het graag komen, die 8ste versnelling maar ze kunnen hem bijna niet gebruiken en als ze het al kunnen dan is de 7de zelfs soms nog optimaler...

Dus ja, pestgedrag van de FIA, laten we een kat een kat noemen, maar goed dat is een persoonlijke mening.
ik denk dat het meer in het kader van kostenbesparingen is, dan in het kader van een groenere F1. Bovendien zijn deze regels grotendeels in samenspraak met de teams gemaakt, dus van pestgedrag van de FIA lijkt me dan sowieso geen sprake (hoe kom je uberhaupt op zoiets?? ). Bovendien klopt het ook niet dat de FIA de regel van het 1x aanpassen tijdens het seizoen heeft veranderd, dat was al langer bekend.