Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Kootje

Volgens dat lijstje dat Tuesday hier dmv 'n link plaatste, hebben Nico en Lewis er beiden nog maar één te gaan. Tenzij Lewis dit weekend z'n 5e motor geïnstalleerd heeft en Nico niet, maar dat weet ik niet.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 september 2014 - 20:12:59
Volgens dat lijstje dat Tuesday hier dmv 'n link plaatste, hebben Nico en Lewis er beiden nog maar één te gaan. Tenzij Lewis dit weekend z'n 5e motor geïnstalleerd heeft en Nico niet, maar dat weet ik niet.
maar Lewis begon weer 2 weekenden eerder aan zn 4e, dus voor hem zou de situatie wat kritieker kunnen zijn. Maar goed, ik hoorde pas ook dat Mercedes de motor van Hongarije nog weer aan de praat heeft gekregen en dat die iig bij trainingen nog kan worden ingezet. Kortom, het is een beetje vaag allemaal. In principe kun je volgens mij ook in de 1e 5 weekenden 5 motoren gebruiken en vervolgens toch op je gemak het seizoen uitrijden (zonder penalties).

Kootje

Dat het vaag is klopt als 'n bus. Zolang we niet weten hoeveel km's er met iedere motor gereden is, weten we eigenlijk niets want idd .... in theorie is het mogelijk dat bv Vettel in de eerste 5 GP's steeds 'n nieuwe motor in z'n auto heeft gehangen en sindsdien alle races met motor nr 5 af heeft gewerkt. Nu zal dat logischerwijs niet het geval zijn, maar dat weten we dus niet.

0634

Ik heb kwali gemist, maar het tijdsverschil tussen Lewis en Nico is de enige juiste reactie van Lewis op alle ellende van de afgelopen twee weken. Getergd. Klasse gedaan.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:32:56
Ik heb kwali gemist, maar het tijdsverschil tussen Lewis en Nico is de enige juiste reactie van Lewis op alle ellende van de afgelopen twee weken. Getergd. Klasse gedaan.


Hopelijk start hij deze keer een beetje fatsoenlijk. Dan zie ik hem deze GP wel pakken.

Kootje


FolkertE

Citaat van: Franky R. op 07 september 2014 - 10:37:31
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:32:56
Ik heb kwali gemist, maar het tijdsverschil tussen Lewis en Nico is de enige juiste reactie van Lewis op alle ellende van de afgelopen twee weken. Getergd. Klasse gedaan.


Hopelijk start hij deze keer een beetje fatsoenlijk. Dan zie ik hem deze GP wel pakken.
Als hij zo'n start heeft als in Spa, zie ik hem gewoon de race winnen. Rosberg gaat echt geen gekke dingen doen, Hamilton even min. Ik hoop voor Rosberg dat zijn starts beter zijn dan in Spa en China, want anders kan hij nog wel eens achter de Williamsen komen en dan word het een zware race.
Maar met de snel startende williamsen, kan het nog wel eens leuk worden.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 11:23:10
Hoezo deze keer? Wanneer startte hij slecht dan?


Ik vind...let wel mijn mening...ik vind dat Hamilton de laatste tijd niet echt lekker van plek gaat bij de start. Maar Rosberg had ook zijn momentjes bij de start.


Ach, misschien krijgt F1fan2987 wel gelijk en kunnen de Williams-boys ervan profiteren... ;)

Kootje

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar valt het mij gewoon niet op omdat Rosberg en rij 2 ook niet goed wegkomen.  :-\

FolkertE

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 12:13:36
Misschien heb je wel gelijk hoor, maar valt het mij gewoon niet op omdat Rosberg en rij 2 ook niet goed wegkomen.  :-\
volgens mij kwam Hamilton de laatste gp's juist wel erg goed weg. Spa pakte hij de leiding, Hongarije vervalt, Duitsland pakte hij ook 3 plekjes. Engeland ook al na 1 ronde 4de? Oostenrijk het zelfde. Canada kwam hij goed weg, maar zat Rosberg op de goede plek en moest hij wel ruimte laten.

Kootje

Dat idee had ik dus eigenlijk ook, zie m'n eerste reactie, maar ik durf er m'n handen niet voor in het vuur te steken. Enige dat ik me zekerheid kan zeggen, is at hij in Spa de betere start vd twee Merc-rijders had. Voor de rest zou ik het echt niet meer weten, vandaar m'n enigszins twijfelende tweede reactie.

FolkertE

Even wat anders, op de BBC werd gezegd dat Surtees de enige wereld kampioen is op 2 en 4 wielen, maar ik dacht dat Hill dat ook is gelukt. Of vergis ik me?

0634

Je vergist je inderdaad. Hill heeft wel met motoren geracet maar werd nooit kampioen daarmee.

Hij heeft wél een uniek record op zijn naam staan: hij is de enige zoon van een wereldkampioen die ook zelf wereldkampioen werd.

Maar dat kan dit jaar veranderen...

FolkertE

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 13:30:17
Dat idee had ik dus eigenlijk ook, zie m'n eerste reactie, maar ik durf er m'n handen niet voor in het vuur te steken. Enige dat ik me zekerheid kan zeggen, is at hij in Spa de betere start vd twee Merc-rijders had. Voor de rest zou ik het echt niet meer weten, vandaar m'n enigszins twijfelende tweede reactie.
Soms vraag ik me af of ik bepaalde dingen te goed herinner ;D.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 13:36:09
Je vergist je inderdaad. Hill heeft wel met motoren geracet maar werd nooit kampioen daarmee.

Hij heeft wél een uniek record op zijn naam staan: hij is de enige zoon van een wereldkampioen die ook zelf wereldkampioen werd.

Maar dat kan dit jaar veranderen...
Ah, ok Ik dacht echt dat hij op de motor ook WK was geworden. Maar goed, ik word al oud en herinner me dingen niet meer zo goed ;D.

Inderdaad, maar laten we hopen van niet. 2008 is te lang geleden voor mij :P