Round 13: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 27 augustus 2014 - 19:01:13

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 03 september 2014 - 21:02:49
Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2014 - 20:44:16
We hebben hier aan het begin van het seizoen meer dan eens de discussie gevoerd over de nieuwe regels, iedereen heeft daar zijn eigen menig over, ik ben niet van plan de mijne elke keer helemaal te ontplooien.

De regels op bak en fuel sensor zijn ingevoerd samen met de V6 Turbo's om een groen en zuinig imago te creëren maar ik vind dat de Power Units op zich genoeg toedragen aan dat image, die extraatjes allemaal zorgen alleen maar voor meer restricties, de engineers zagen het graag komen, die 8ste versnelling maar ze kunnen hem bijna niet gebruiken en als ze het al kunnen dan is de 7de zelfs soms nog optimaler...

Dus ja, pestgedrag van de FIA, laten we een kat een kat noemen, maar goed dat is een persoonlijke mening.
ik denk dat het meer in het kader van kostenbesparingen is, dan in het kader van een groenere F1. Bovendien zijn deze regels grotendeels in samenspraak met de teams gemaakt, dus van pestgedrag van de FIA lijkt me dan sowieso geen sprake (hoe kom je uberhaupt op zoiets?? ). Bovendien klopt het ook niet dat de FIA de regel van het 1x aanpassen tijdens het seizoen heeft veranderd, dat was al langer bekend.

Ik geloof al langer niet meer dat de teams nog veel invloed hebben op de regels, volgens mij worden die volledig door Todt en co opgedrongen en als de teams tegensputteren wordt er via Bernie/OM druk gezet, als er geld op  de lijn staat wordt er snel ja geknikt.

Dus ja als ze dan nog eens bovenop de nieuwe motorformule, een hoop restricties gooien dan noem ik dat pestgedrag van de FIA. Alsof ze het er nog eens wilden insmeren wie de baas was.

Maar nogmaals das mijn persoonlijke mening, kan best zijn dat de werkelijkheid er uitziet zoals jij hem stelt en dat de teams gewoon ja geknikt hebben en er eigenlijk geen probleem mee hebben. Kan best zo zijn, en daar ben ik niet blind voor.

Kostenbesparing? Die hele nieuwe motorformule heeft een fortuin gekost om te ontwikkelen en qua aankoop voor de teams is het niet min geweest. De komende jaren zal er nog veel geld worden uitgegeven om de formule te ontwikkelen.

Trouwens efficiëntie (*groen*) past perfect in het kader van die kostenbesparing.

Wat dat aanpassen van de versnellingen betreft heb je inderdaad gelijk, ik geef mijn fout daarover toe. Heb het via de website van de FIA opgezocht en dit stond inderdaad in de reglementeringen die voor het seizoen zijn opgesteld. Geen idee hoe ik daar aan kom overigs :D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Die regels worden natuurlijk met die Strategy Group (of hoe die ook heet) gemaakt met Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Williams en Lotus als ik het goed uit mijn hoofd heb. We weten natuurlijk niet wat daar achter gesloten deuren plaatsvindt. Misschien voert Bernie daar wel een Max Mosley-tactiek. Compleet ridicule dingen roepen (zoals Mosley ooit met zijn "elke race rijdt je voor een ander team", en dan het compromis is wat hij feitelijk echt wil. Tenslotte zou de dubbele puntenregel in eerste instantie ook voor drie races zijn als het aan Bernie had gelegen.

Ik weet natuurlijk niet of het echt zo gaat en ga ook niet beweren dat het zo gebeurt, maar ik zou het me wel kunnen voorstellen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 03 september 2014 - 22:38:43
Die regels worden natuurlijk met die Strategy Group (of hoe die ook heet) gemaakt met Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Williams en Lotus als ik het goed uit mijn hoofd heb. We weten natuurlijk niet wat daar achter gesloten deuren plaatsvindt. Misschien voert Bernie daar wel een Max Mosley-tactiek. Compleet ridicule dingen roepen (zoals Mosley ooit met zijn "elke race rijdt je voor een ander team", en dan het compromis is wat hij feitelijk echt wil. Tenslotte zou de dubbele puntenregel in eerste instantie ook voor drie races zijn als het aan Bernie had gelegen.

Ik weet natuurlijk niet of het echt zo gaat en ga ook niet beweren dat het zo gebeurt, maar ik zou het me wel kunnen voorstellen.
die dubbele punten hebben misschien wel hetzelfde effect als een kostenbesparing, nl meer inkomsten voor de teams, dus meer ruimte op de begroting ;)

Perton

Zo heel veel zal dat toch niet opleveren per punt, of wel? Ik weet de bedragen niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 september 2014 - 00:01:17
Zo heel veel zal dat toch niet opleveren per punt, of wel? Ik weet de bedragen niet.
tja, ik ga ervan uit dat er behoorlijk wat geld naar de teams is geschoven om hiermee in te stemmen. Denk wel dat het om heel wat olie-miljoentjes gaat.

Perton

O op die manier, ja dat geloof ik ook wel. Ik dacht dat je bedoelde dat ze instemden omdat ze dan ietsje meer aan prijzengeld konden krijgen.


Iets anders. Schijnbaar gaat Merhi de vrije training rijden, omdat hij geen superlicentie kreeg om te racen. Maar voor vrije trainingen heb je die toch ook nodig, of ben ik nou gek?


Breaktest

De man van het weekend is mij betreft voorlopig André Lotterer. Best cool om een zitje af te wijzen, hoe graag hij ook zou plaatsnemen. Hoe vaak zie je dat nou? En nog met goede argumenten ook: als ie rijdt, wil ie het héle weekend rijden, dus ook op vrijdag. Als rookie heb je kilometers nodig. Het is ook een kwestie van jezelf als coureur serieus nemen. Jammer dat dat inzicht nog niet tot kruidenier Caterham is doorgedrongen.

Perton

Da's inderdaad wel netjes van hem, ik snap hem ook wel. Dan laat je Merhi toch ipv Ericsson rijden in zo'n geval... ik denk dat steeds duidelijker begint te worden hoeveel die jongen nou ongeveer betaald heeft.

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 04 september 2014 - 02:14:01
Iets anders. Schijnbaar gaat Merhi de vrije training rijden, omdat hij geen superlicentie kreeg om te racen. Maar voor vrije trainingen heb je die toch ook nodig, of ben ik nou gek?
Lijkt mij ook, die trainingen zijn een officieel onderdeel van de Grand Prix.

Jozef

Maar voor een training zal de FIA allicht gemakkelijker een voorwaardelijke superlicentie toekennen.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2014 - 13:14:07
Citaat van: Perton op 04 september 2014 - 02:14:01
Iets anders. Schijnbaar gaat Merhi de vrije training rijden, omdat hij geen superlicentie kreeg om te racen. Maar voor vrije trainingen heb je die toch ook nodig, of ben ik nou gek?
Lijkt mij ook, die trainingen zijn een officieel onderdeel van de Grand Prix.

En toch heb je daar blijkbaar geen superlicentie voor nodig. ::)

Franky R.

#87
Citaat van: Breaktest op 04 september 2014 - 09:53:33
De man van het weekend is mij betreft voorlopig André Lotterer. Best cool om een zitje af te wijzen, hoe graag hij ook zou plaatsnemen. Hoe vaak zie je dat nou? En nog met goede argumenten ook: als ie rijdt, wil ie het héle weekend rijden, dus ook op vrijdag. Als rookie heb je kilometers nodig. Het is ook een kwestie van jezelf als coureur serieus nemen. Jammer dat dat inzicht nog niet tot kruidenier Caterham is doorgedrongen.


Centenschraper Kolles...update...blijkbaar mag je zonder superlicentie deelnemen aan de VT1. :-X

Maikel0230

En heren wat vinden we van de "geweldige" aanpassing van Paribolica?

De coureurs kunnen hun bolide erin smijten en leunen op de groene rand, ze komen er perfect legaal me weg, met als gevolgd dat de uitdaging die deze bocht ooit stelde volledig weg is, het is nu de zoveelste bocht waar je weinig aandacht aan geeft want er gaat toch niks gebeuren.

Pure heiligschennis!

Volgend jaar Ascari nog en dan is het tarmac feestje compleet.

Waarom dit gedaan is weet blijkbaar ook niemand! Monza zelf zegt dat het voor de Superbike coureurs gedaan is terwijl de FIA zegt dat het op vraag van de coureurs overstag is gegaan maar die zijn in de persconferenties duidelijk genoeg dat ze er voor niets tussen zitten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 05 september 2014 - 23:34:24
En heren wat vinden we van de "geweldige" aanpassing van Paribolica?


Die bocht ken ik niet ;).

Maar over de aanpassing van de ParAbolica... ach, ik had het liever niet gehad, maar vind de reacties over het algemeen zwaar overtrokken. Je kan iets meer risico nemen, true, maar het blijft verder dezelfde bocht.