Ecclestone op zoek naar populariteit.....hmmmmm...

Gestart door Erwin-82, 28 juli 2014 - 20:11:39

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 03 augustus 2014 - 13:04:03
Het zijn ook alleen de echte die-hard fans die er geld voor over hebben. En dat zijn er niet heel veel... Ik denk dat in Nederland enkele duizenden mensen misschien Sport1 nemen om Formule 1 te kijken. Dan moet je ook niet raar opkijken dat bijv. een GP-bezoek afneemt.

En als je dan voor live timing etc. ook nog een dure app moet kopen die niet goed werkt, dan moedigt dat ook niet echt aan.
Ik heb die app ook gekocht en moet zeggen dat het vaak wel goed werkt, maar af en toe zitten er wel fouten in die de aankoop toch te duur hebben gemaakt.

Wat ik niet begrijp is dat de FIA de standaard web versie heeft beperkt tot groen, witte, paarse of gele sector kleuren. Geen actuele tijd die er gereden is en dat vind ik toch behoorlijk kwalijk.

Figge

Citaat van: Sabai op 03 augustus 2014 - 14:35:42
Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 11:48:10
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 10:53:14
Geen idee, maar volgens mij heb ik het daar verder ook niet over gehad. Maar voor de Beeb zou het inherent kunnen zijn aan het feit dat 'n hoop kijkers naar Sky over zijn gestapt. Ik weet 't niet, maar het zou het iig deels kunnen verklaren.

Nee, daar heb jij het ook niet over gehad, zo bedoelde ik het ook niet.

Maar telkens weer hoor ik dat betaal-tv toch wel een killer is voor kijkcijfers. Maar een simpele google-zoektocht leert mij dat toen de BBC nog het alleenrecht had in 2011, ze reeds klaagden dat de kijkcijfers terugliepen. En ook op RTL D loopt het blijkbaar terug. In Frankrijk liepen de cijfers ook al terug voordat Canal+ het overnam. Van de andere landen weet ik het verder.

Dat zijn grote autosportlanden en dat zijn géén betaalzenders. Het is dus m.i. veel te makkelijk om zomaar te zeggen: 'betaal tv kills de kijkcijfers'. Er is veel meer aan de hand dan dat. Een (goede) werkgroep gaat daar straks de zere vinger opleggen.

Misschien komt het wel door alle kunstmatige ingrepen en banden gedoe van afgelopen jaren. We hebben er nog wel niet een paar gehad. En ook als er eens een team innovatief is dan schroomt de FIA het niet om tussentijds het reglement te wijzigen en zo competitie vervalsing te plegen.

Dat is alleen informatie die fanaten zoals wij tot ons nemen. Het grote publiek weet van niets. Dus dat is niet zo heel relevant voor de populariteit. Denk ik.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 17:10:47
Citaat van: gloudiesaurus op 03 augustus 2014 - 13:04:03
Het zijn ook alleen de echte die-hard fans die er geld voor over hebben. En dat zijn er niet heel veel... Ik denk dat in Nederland enkele duizenden mensen misschien Sport1 nemen om Formule 1 te kijken. Dan moet je ook niet raar opkijken dat bijv. een GP-bezoek afneemt.

En als je dan voor live timing etc. ook nog een dure app moet kopen die niet goed werkt, dan moedigt dat ook niet echt aan.
Ik heb die app ook gekocht en moet zeggen dat het vaak wel goed werkt, maar af en toe zitten er wel fouten in die de aankoop toch te duur hebben gemaakt.

Wat ik niet begrijp is dat de FIA de standaard web versie heeft beperkt tot groen, witte, paarse of gele sector kleuren. Geen actuele tijd die er gereden is en dat vind ik toch behoorlijk kwalijk.

Precies weer een voorbeeld dat de FOM gratis beschikbaar zou kunnen stellen. Vermarkten met een reclame als je opstart. Maar wel gratis. Als de app veel wordt gebruikt, kun je er ook veel advertentie inkomsten op verdienen.

Figge

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 15:39:40
Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

Dat klopt. Zouden ze bij ATP en WTA eens over moeten nadenken.

Tuesday

Citaat van: Figge op 03 augustus 2014 - 18:09:07
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 15:39:40
Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

Dat klopt. Zouden ze bij ATP en WTA eens over moeten nadenken.
ATP is trouwens ook zelden op Eurosport hoor, zit ook keurig achter de decoder. Dom, dom, dom... of toch niet?

Jehoentelaar

Niet dom voor sommigen, want zo verdienen de verstrekkers van de rechten eraan. Bovendien heeft het ATP geen enorm groot publiek, alleen een kern fanatieke volgers. In alles anders dan Formule 1, en daarmee in hun situatie niet dom maar niet vergelijkbaar met F1.

0634

Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 15:39:40
Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

Wat heeft de opzet van de competities er allemaal mee te maken? Tennis is gelijk F1 een sport van behoorlijke importantie met een wereldwijd bereik.

0634

Citaat van: Figge op 03 augustus 2014 - 18:05:28


Dat is alleen informatie die fanaten zoals wij tot ons nemen. Het grote publiek weet van niets. Dus dat is niet zo heel relevant voor de populariteit. Denk ik.

Integendeel: het is mega-relevant juist. Er wordt nu vaak alleen maar negatief gelult over F1. Over het geluid. Over banden sparen. Over DRS. Over geen vonken zelfs. En al dat negatieve gepraat heeft heel erg veel effect op de kijkcijfers. Daarom had Horner laatst ook een punt. Want de waarheid is dat wij als kijkspektakel dit jaar helemaal geen slecht jaar meemaken.

Paar saaie races. Paar goeie races. Een enkele héle goede race. Een WK dat nog lang niet beslist is, zo lijkt het. Plus nog een relletje hier en daar tussen de titelpretendenten. Waarom er negatief over F1 als sport wordt gepraat is mij dan ook een raadsel, maar zal zeker zijn weerslag hebben op de kijkcijfers.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 20:13:47
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 15:39:40
Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

Wat heeft de opzet van de competities er allemaal mee te maken? Tennis is gelijk F1 een sport van behoorlijke importantie met een wereldwijd bereik.

Deze comments stonden los vd discussie die hier gaande is. ;)

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 19:24:19
Niet dom voor sommigen, want zo verdienen de verstrekkers van de rechten eraan. Bovendien heeft het ATP geen enorm groot publiek, alleen een kern fanatieke volgers. In alles anders dan Formule 1, en daarmee in hun situatie niet dom maar niet vergelijkbaar met F1.
het was ook niet mijn voorbeeld, je kwam er zelf mee aanzetten ;)

Jehoentelaar


Tuesday


Jehoentelaar


Figge

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 20:13:47
Citaat van: Kootje op 03 augustus 2014 - 15:39:40
Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:22:10
Even tussendoor en verder niet zo belangrijk, maar er is wel degelijk een soort WK-tennis dat het jaar doorloopt: de ATP- en WTA-toernooien. Zijn bijna in z'n geheel te zien op Eurosport. Maar meer dan dat weet ik er ook niet van. :)

Die toernooien zijn niet vergelijkbaar met 'n WK. Enige dat deze doen is punten opleveren voor je ranking op de wereldranglijst, maar het is niet zo dat de nr1 op die lijst uitgeroepen wordt tot WK en 'n wisseltrofee in ontvangst neemt. Het is zelfs niet zo dat spelers het jaar erop weer op nul beginnen, die ranking loopt gedurende je hele carrière door.

Wat heeft de opzet van de competities er allemaal mee te maken? Tennis is gelijk F1 een sport van behoorlijke importantie met een wereldwijd bereik.

De opzet van de competitie heeft er alles mee te maken. Met name de duur ervan. Een toernooi van 2 weken, vergt een heel andere benadering om het publiek actief bij het product betrokken te houden. In een periode van 2 weken is dat uiteraard vele malen makkelijker dan een kampioenschap van 9 maanden.