Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

En buiten Rosberg en Lewis doen er nog een paar mee ;).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 30 mei 2014 - 22:19:14
En buiten Rosberg en Lewis doen er nog een paar mee ;).
oh ja, dat zou je bijna vergeten. Voor spek en bonen noemen ze dat toch?? nee idd, dat kan later in het seizoen ook nog interessant worden.
Trouwens, ik zie net dat Nico precies gelijk staat met zn pa qua overwinningen en podiums. Wie weet kan ie dit jaar ook qua titels nog gelijk komen?

Tuesday


Kootje

Citaat van: Tuesday op 30 mei 2014 - 21:41:52
het lijstje klopt sowieso al niet, want Spanje staat er ook in en dat was zeker geen makkie ;)

Citaat van: Kootje op 30 mei 2014 - 19:47:24
Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.

Ach ... als alleen de eerste helft van dat lijstje al bewaarheid word, dan is er van druk geen sprake meer. :P
toch nog wel, als Rosberg dan steeds 2e wordt, slaat Hamilton nog maar een gat van 35 punten met vijf zege's. Als Rosberg blijft scoren (steeds 2e wordt) dan moet Hamilton 8x winnen voordat ie een gat groter dan 50 punten heeft. Wint Rosberg tussendoor een keer moet Hamilton zelfs 9x winnen. Maar goed, da's allemaal om het niet op de laatste race aan te laten komen. Natuurlijk heeft Hamilton nog steeds de beste papieren voor de titel, maar het kan nog wel eens heel lang duren voor ie er Rosberg definitief onder heeft.

Ik zeg ook niet dat hij dan al WK is hè?
Wat ik wel zeg is dat hij dan wat ademruimte heeft. Hij hoeft dan niet meer continu over z'n schouder te kijken en kan hier en daar best 'n steekje laten vallen. Niet te vaak natuurlijk, want dan neemt de druk weer rap toe. Maar in eerste instantie is de druk wel vd ketel aangezien hij met 35 punten voorsprong gewoon 5x de 2e plek achter Nico mag pakken, en dan nog behoud hij de leiding in het WK.

De rest van je verhaal is overigens precies waarom ik zo anti die dubbele punten ben. Stel dat dat scenario zich ontvouwd waarin Lewis en Nico alle resterende races tot aan Abu Dhabi ook 'n 1-2 scoren, maar de een wint er in totaal 7 meer dan de ander. Dan nog loopt hij de kans de titel mis te lopen door 'n uitvalbeurt in de laatste race. Das toch te belachelijk voor woorden?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 31 mei 2014 - 00:25:37
Citaat van: Tuesday op 30 mei 2014 - 21:41:52
het lijstje klopt sowieso al niet, want Spanje staat er ook in en dat was zeker geen makkie ;)

Citaat van: Kootje op 30 mei 2014 - 19:47:24
Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.

Ach ... als alleen de eerste helft van dat lijstje al bewaarheid word, dan is er van druk geen sprake meer. :P
toch nog wel, als Rosberg dan steeds 2e wordt, slaat Hamilton nog maar een gat van 35 punten met vijf zege's. Als Rosberg blijft scoren (steeds 2e wordt) dan moet Hamilton 8x winnen voordat ie een gat groter dan 50 punten heeft. Wint Rosberg tussendoor een keer moet Hamilton zelfs 9x winnen. Maar goed, da's allemaal om het niet op de laatste race aan te laten komen. Natuurlijk heeft Hamilton nog steeds de beste papieren voor de titel, maar het kan nog wel eens heel lang duren voor ie er Rosberg definitief onder heeft.

Ik zeg ook niet dat hij dan al WK is hè?
Wat ik wel zeg is dat hij dan wat ademruimte heeft. Hij hoeft dan niet meer continu over z'n schouder te kijken en kan hier en daar best 'n steekje laten vallen. Niet te vaak natuurlijk, want dan neemt de druk weer rap toe. Maar in eerste instantie is de druk wel vd ketel aangezien hij met 35 punten voorsprong gewoon 5x de 2e plek achter Nico mag pakken, en dan nog behoud hij de leiding in het WK.

De rest van je verhaal is overigens precies waarom ik zo anti die dubbele punten ben. Stel dat dat scenario zich ontvouwd waarin Lewis en Nico alle resterende races tot aan Abu Dhabi ook 'n 1-2 scoren, maar de een wint er in totaal 7 meer dan de ander. Dan nog loopt hij de kans de titel mis te lopen door 'n uitvalbeurt in de laatste race. Das toch te belachelijk voor woorden?
t is idd maar net wat je druk wilt noemen, van echte WK druk is nu ook nog geen sprake. Maar tuurlijk als hij de komende vijf races overtuigend wint dan is de druk er wel enigzins af, maar toch is de voorsprong nog vrij minimaal met de dubbele punten in het achterhoofd (omgerekend naar het oude systeem zo'n 6 punten in de slotrace). En Hamilton weet als geen ander hoe weinig 6 punten in een slotrace zijn.

0634

Citaat van: Tuesday op 30 mei 2014 - 23:03:57
het schijnt bijgelegd te zijn, het waren toch wel vrienden  :o
https://twitter.com/LewisHamilton/status/472400480162045952

Till next time. Vrienden kan je alleen blijven als je niet om de titel strijd. Een volgende rel kan je alleen voorkomen als één van beiden vroegtijdig afhaakt. Lewis is een bommetje buskruit (overigens niet bedoelt als waardeoordeel over hem) en het gaat zo weer mis.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2014 - 08:23:04
Citaat van: Tuesday op 30 mei 2014 - 23:03:57
het schijnt bijgelegd te zijn, het waren toch wel vrienden  :o
https://twitter.com/LewisHamilton/status/472400480162045952

Till next time. Vrienden kan je alleen blijven als je niet om de titel strijd. Een volgende rel kan je alleen voorkomen als één van beiden vroegtijdig afhaakt. Lewis is een bommetje buskruit (overigens niet bedoelt als waardeoordeel over hem) en het gaat zo weer mis.
ja ok, maar ze kunnen toch ook gewoon ok met elkaar zijn zonder vrienden te zijn?? dat ze vrienden zijn of waren dat geloofd niemand meer na afgelopen weekend. Hamilton heeft dat nl zelf bevestigd.

0634

Tuurlijk kan dat. En al zou het nu niet kunnen, over een paar jaar kunnen ze wel weer de beste vrienden zijn. Alleen, als je samen om de titel strijd, en de komende weken/maanden wordt het steeds spannender, dan geloof ik niet dat het allemaal braafjes blijft. Ik denk dat er dan nog wel wat staat te gebeuren. Moet Rosberg wel bijblijven natuurlijk, anders wordt het anders.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2014 - 11:27:59
Tuurlijk kan dat. En al zou het nu niet kunnen, over een paar jaar kunnen ze wel weer de beste vrienden zijn. Alleen, als je samen om de titel strijd, en de komende weken/maanden wordt het steeds spannender, dan geloof ik niet dat het allemaal braafjes blijft. Ik denk dat er dan nog wel wat staat te gebeuren. Moet Rosberg wel bijblijven natuurlijk, anders wordt het anders.
wat mij betreft laten ze die term ff voor wat het is. Met Nicole is het ook al steeds aan/uit, gaat het nou met Nico ook die kant op dan? ;) het scheelt maar 2 letters.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 mei 2014 - 10:55:13
Klopt, dat was in de basis nog eerlijker. Helaas was de realiteit van dat systeem wel dat men, onder droge omstandigheden, iedereen altijd dat risico nam en wachtte tot de laatste minuten om 'n snelle ronde te rijden. Daarmee sluit je dus nog steeds de invloed van 'n gele vlagsituatie niet uit. Om dat uit te sluiten zul je toch echt terug moeten naar het one-lap qualifying systeem. Tenminste ... zga, want 100% uitsluiten zal je het nooit.
Dat systeem vond ik goed genoeg. Geen moeilijk gedoe en als je benadeeld word door een gele vlag? Jammer dan, had je eerder maar sneller moeten zijn. Behalve als het oneerlijk gebeurd, zoals Schumacher 2006.

0634

Ja, dat is het ook. Gele vlaggen kunnen altijd, hoort bij racen. Snap niet dat we nu ineens regels moeten veranderen omdat ene Lewis Hamilton een keertje pech had. Kom op zeg, wat een onzin. Hij zei zelf ook al: had ik mijn eerste ronde maar sneller moeten zijn. En zo is het.



Perton

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2014 - 14:59:27
Ja, dat is het ook. Gele vlaggen kunnen altijd, hoort bij racen. Snap niet dat we nu ineens regels moeten veranderen omdat ene Lewis Hamilton een keertje pech had. Kom op zeg, wat een onzin. Hij zei zelf ook al: had ik mijn eerste ronde maar sneller moeten zijn. En zo is het.
het gaat er niet om dat hamilton pech had, het gaat erom dat men wil voorkomen dat er gele vlaggen bewust worden veroorzaakt. Heb nog niemand horen zeggen dat de regels anders moeten om hamilton, de focus ligt vooral op rosberg.

Tuesday

Citaat van: Perton op 31 mei 2014 - 23:32:13
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2014 - 14:59:27
Ja, dat is het ook. Gele vlaggen kunnen altijd, hoort bij racen. Snap niet dat we nu ineens regels moeten veranderen omdat ene Lewis Hamilton een keertje pech had. Kom op zeg, wat een onzin. Hij zei zelf ook al: had ik mijn eerste ronde maar sneller moeten zijn. En zo is het.
het gaat er niet om dat hamilton pech had, het gaat erom dat men wil voorkomen dat er gele vlaggen bewust worden veroorzaakt. Heb nog niemand horen zeggen dat de regels anders moeten om hamilton, de focus ligt vooral op rosberg.
wat betreft het idee van Whiting lag toch echt de focus op Hamilton, nl gedupeerde coureurs een nieuwe kans geven, of er nou sprake is van opzet of niet.

0634

Citaat van: Perton op 31 mei 2014 - 23:32:13
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2014 - 14:59:27
Ja, dat is het ook. Gele vlaggen kunnen altijd, hoort bij racen. Snap niet dat we nu ineens regels moeten veranderen omdat ene Lewis Hamilton een keertje pech had. Kom op zeg, wat een onzin. Hij zei zelf ook al: had ik mijn eerste ronde maar sneller moeten zijn. En zo is het.
het gaat er niet om dat hamilton pech had, het gaat erom dat men wil voorkomen dat er gele vlaggen bewust worden veroorzaakt. Heb nog niemand horen zeggen dat de regels anders moeten om hamilton, de focus ligt vooral op rosberg.

Potato, potato. De intentie van de verandering doet er niet veel toe, Perton. Het gaat erom dat je nu iets wil gaan verzinnen om een uitzondering te voorkomen. Want hoe vaak gebeurt dit nou helemaal? Zelden. Bovendien, nogmaals, gele vlaggen horen er gewoon bij. Ik vind dit echt gewoon je reinste onzin.

Soms heb je wel eens dat er tijdens de race iemand crasht en er een SC komt, net nadat je langs de pits bent gereden. Iedereen stoomt naar binnen en jij bent de sjaak. Zo kan je een race verliezen. Heel vervelend allemaal, maar het hoort bij racen. Soms zit het wel eens tegen. Daar ga je toch geen regels voor verzinnen?