Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje

Het meest eerlijke systeem was wat dat betreft het one-lap qualifyer systeem.

0634

#106
Dan kan de eerste totaal andere omstandigheden hebben dan de laatste. De originele opzet is eerlijker: gewoon twee keer een uur rijden. Dan heb je zoveel tijd. Als je er dan voor kiest om tot het laatste moment te wachten, tja, eigen risico.

Kootje

Klopt, dat was in de basis nog eerlijker. Helaas was de realiteit van dat systeem wel dat men, onder droge omstandigheden, iedereen altijd dat risico nam en wachtte tot de laatste minuten om 'n snelle ronde te rijden. Daarmee sluit je dus nog steeds de invloed van 'n gele vlagsituatie niet uit. Om dat uit te sluiten zul je toch echt terug moeten naar het one-lap qualifying systeem. Tenminste ... zga, want 100% uitsluiten zal je het nooit.

Perton

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:35:48
Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 00:26:42
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:14:14
dat zou oneerlijk zijn en bovendien juist ook weer mogelijkheden geven om de boel te saboteren.
Uiteindelijk heeft elk systeem zijn voor- en nadelen die het oneerlijk maken. Nu is het oneerlijk dat je je, in theorie, meest kanshebbende ronde moet afbreken. En dan kan er heel makkelijk (terecht, vind ik overigens) worden gezegd: "Het hoort erbij", maar dat maakt het niet plotseling geen oneerlijk systeem.

Als je het dan als FIA wilt veranderen, moet je proberen tot een systeem te komen dat dan het minst oneerlijk is. Misschien blijkt dat de huidige situatie te zijn, misschien is het het Edd Straw-idee, misschien het IndyCar-systeem, misschien wat Whiting zegt, misschien iets totaal anders. Ik heb geen idee.
dan moet je dus alleen de coureurs die daadwerkelijk nadeel hebben gehad een extra kans geven, anders slaat het werkelijk nergens op. Dan kun je in theorie door een gele vlag een uitslag die al vrijwel vast stond nog helemaal op zn kop gooien.
Dat klopt, vandaar ook dat ik zeg dat er geen enkel systeem 100% eerlijk is. Maar in theorie (en we weten dat het in de praktijk niet altijd zo werkt) kan je de uitslag ook "op zijn kop" gooien als 5 coureurs die in potentie hun positie gingen verbeteren hun ronde niet kunnen afmaken door de gele vlag.

Arthur

En met one-lap had je weer het risico van de weergoden. Ik kan met op Suzuka nog herinneren dat Trulli gezien was toen ik zijn rondje mocht draaien... en de druppels neerdaalden op het asfalt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 11:38:59
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:35:48
Citaat van: Perton op 29 mei 2014 - 00:26:42
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2014 - 00:14:14
dat zou oneerlijk zijn en bovendien juist ook weer mogelijkheden geven om de boel te saboteren.
Uiteindelijk heeft elk systeem zijn voor- en nadelen die het oneerlijk maken. Nu is het oneerlijk dat je je, in theorie, meest kanshebbende ronde moet afbreken. En dan kan er heel makkelijk (terecht, vind ik overigens) worden gezegd: "Het hoort erbij", maar dat maakt het niet plotseling geen oneerlijk systeem.

Als je het dan als FIA wilt veranderen, moet je proberen tot een systeem te komen dat dan het minst oneerlijk is. Misschien blijkt dat de huidige situatie te zijn, misschien is het het Edd Straw-idee, misschien het IndyCar-systeem, misschien wat Whiting zegt, misschien iets totaal anders. Ik heb geen idee.
dan moet je dus alleen de coureurs die daadwerkelijk nadeel hebben gehad een extra kans geven, anders slaat het werkelijk nergens op. Dan kun je in theorie door een gele vlag een uitslag die al vrijwel vast stond nog helemaal op zn kop gooien.
Dat klopt, vandaar ook dat ik zeg dat er geen enkel systeem 100% eerlijk is. Maar in theorie (en we weten dat het in de praktijk niet altijd zo werkt) kan je de uitslag ook "op zijn kop" gooien als 5 coureurs die in potentie hun positie gingen verbeteren hun ronde niet kunnen afmaken door de gele vlag.
ja, dat is ook zo, maar het is toch de bedoeling om de zaak te verbeteren/eerlijker te maken?? en daarnaast moet het overzichtelijk blijven. Dat zie ik in het nieuwe voorstel allemaal niet terug. Maar goed, dit idee is sowieso vanwege de banden al onhaalbaar. Hoe dan ook, dingen als gele vlaggen, verkeer etc horen nu eenmaal bij de sport. Er zijn wel vaker overwinningen, posities of poles op die manier verloren gegaan. Als je t simpel zou kunnen verbeteren zou ik zeggen; doen, maar anders gewoon lekker zo laten onder de noemer 'charme van de sport'. En eventueel de veroorzaker aanpakken, bij langdurig geel (langer dan bv 10 seconden) zn beste tijd in de sessie afpakken.

rafael25

Hamilton gaat makkie winnen...
Hami wint toch gemakkelijk in Canada, Oostenrijk, Silverstone, Hongarije, Italie, Belgie, singapore, Spanje, Austin, Brazilei... ja misschien wint Nico nog zijn tweede thuisrace in Duitsland, voor de rest lijkt Hamilton mij op de meeste overige tracks wel sterker.

Tuesday

Citaat van: rafael25 op 29 mei 2014 - 19:19:42
Hamilton gaat makkie winnen...
Hami wint toch gemakkelijk in Canada, Oostenrijk, Silverstone, Hongarije, Italie, Belgie, singapore, Spanje, Austin, Brazilei... ja misschien wint Nico nog zijn tweede thuisrace in Duitsland, voor de rest lijkt Hamilton mij op de meeste overige tracks wel sterker.
jammer dat je alles al verklapt, het begon net spannend te worden ;)

Enzo


Franky R.

Citaat van: rafael25 op 29 mei 2014 - 19:19:42
Hamilton gaat makkie winnen...
Hami wint toch gemakkelijk in Canada, Oostenrijk, Silverstone, Hongarije, Italie, Belgie, singapore, Spanje, Austin, Brazilei... ja misschien wint Nico nog zijn tweede thuisrace in Duitsland, voor de rest lijkt Hamilton mij op de meeste overige tracks wel sterker.
:P

Maikel0230

Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.


Je doelt op 2011? Dat zou idd wel heel erg zijn, ja. Gelukkig is de Mercedes een betere auto dan de McLaren van die tijd...

0634

Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.
Ik ben sowieso niet zo zeker van dat lijstje. Ik vind Lewis ook de betere van de twee, maar het scheelt dusdanig weinig dat Rosberg gerust nog wel wat zal gaan winnen.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.

Ach ... als alleen de eerste helft van dat lijstje al bewaarheid word, dan is er van druk geen sprake meer. :P

Tuesday

het lijstje klopt sowieso al niet, want Spanje staat er ook in en dat was zeker geen makkie ;)

Citaat van: Kootje op 30 mei 2014 - 19:47:24
Citaat van: Maikel0230 op 30 mei 2014 - 17:58:00
Als Hamilton zo onstabiel gaat rijden zoals hij dat in het verleden ook wel al eens heeft gedaan onder druk zou ik van dat lijstje nog zo zeker niet zijn.

Ach ... als alleen de eerste helft van dat lijstje al bewaarheid word, dan is er van druk geen sprake meer. :P
toch nog wel, als Rosberg dan steeds 2e wordt, slaat Hamilton nog maar een gat van 35 punten met vijf zege's. Als Rosberg blijft scoren (steeds 2e wordt) dan moet Hamilton 8x winnen voordat ie een gat groter dan 50 punten heeft. Wint Rosberg tussendoor een keer moet Hamilton zelfs 9x winnen. Maar goed, da's allemaal om het niet op de laatste race aan te laten komen. Natuurlijk heeft Hamilton nog steeds de beste papieren voor de titel, maar het kan nog wel eens heel lang duren voor ie er Rosberg definitief onder heeft.