Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Maikel0230, 14 mei 2014 - 20:26:38

« vorige - volgende »

Kootje

Das vrij simpel. Als ZZPer moet je eerst investeren in 'n bus, gereedschap en wat nog meer. Dat betekend dus geld lenen met alle risico's van dien. Daarnaast zit je met allerlei administratieve taken die erbij komen. Kun je uitbesteden, maar ook dat geld zal dan weer ergens vandaan moeten komen. Mocht de hele onderneming mislukken of wordt ik langdurig ziek / krijg ik 'n ongeval, dan heb ik geen recht op 'n uitkering. Hier zal ik me dus ook weer apart voor moeten verzekeren, wat ook weer klauwen vol met geld kost. Dus nee ... mij niet gezien, veel te veel nadelen.

Daar komt trouwens nog eens bij dat het helemaal niet waar is wat jij zegt. Er is gewoon geen werk, dus ook niet voor ZZPers. Diverse vrienden van mij waren ZZPer en hebben het dankzij de crisis niet gered. Eentje heeft gelukkig werk gevonden als servicemonteur (heb ik de papieren niet voor), de andere twee zitten nu in de schuldsanering. Zelf sta ik bij diverse uitzendbureau's ingeschreven, toch het eerste waar werkgevers tegenwoordig heen stappen als ze personeel; nodig hebben, en heb in 4,5 maanden tijd welgeteld één keer 'n voorstellingsgesprek gehad. Als ik dus al ZZPer zou willen worden, dan is dit echt niet de tijd daarvoor, ook al denken ze daar bij het UWV anders over. Maar ja, die zeggen ook dat de bouw aandraait om vervolgens op het journaal te horen dat de economie licht aantrekt, behalve de bouwsector waar nog steeds maandelijks 500 bedrijven omvallen.

Sabai

Ik hoop voor je dat weer snel werk zal vinden. Ik merk zelf wel dat de bouw weer aantrekt gelukkig.  Mag ook wel na 4 jaar. Maar ik zal niet teveel off topic gaan  ;)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Ik heb nooit die dikdoenerij rond Monaco begrepen. Er zijn bijna geen inhaalmogelijkheden en vaak veel uitvallers waardoor de actie gaandeweg nog minder wordt.  Monaco behoort tot het rijtje circuits met een hoge garantie op een saaie wedstrijd. Hopelijk dat de turbo wat onvoorspelbaarheid erin gooit, maar ik betwijfel of we acties gaan zien a la Berger in '95:
http://youtu.be/w-qitCCq5Mc?t=1m42s

Maikel0230

Het is eens wat anders, hoe veel races zijn er die in het midden van een stad gereden worden? Uiteraard is inhalen hier uiterst moeilijke en zijn de meest races een parade. Monaco is meer het gevecht tussen man en barrière dan gevechten tussen coureurs.

Ik ben fan van Monaco, het is anders en dat maakt het net zo leuk

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 22 mei 2014 - 11:58:54
Ik heb nooit die dikdoenerij rond Monaco begrepen. Er zijn bijna geen inhaalmogelijkheden en vaak veel uitvallers waardoor de actie gaandeweg nog minder wordt.  Monaco behoort tot het rijtje circuits met een hoge garantie op een saaie wedstrijd. Hopelijk dat de turbo wat onvoorspelbaarheid erin gooit, maar ik betwijfel of we acties gaan zien a la Berger in '95:
http://youtu.be/w-qitCCq5Mc?t=1m42s
Hm? Panis 1996? Monaco is gewoon decadentie [en dames in bikini langs de baan]. Noem een ander GP dat hetzelfde biedt...

Perton

Geen. Maar als je het puur vanuit een sportief oogpunt bekijkt, hebben dure auto's, modeshows, patserige miljonairs goed boerende zakenmannen en simpele sletjes mooie dames natuurlijk geen enkele meerwaarde, in dat opzicht snap ik Breaktest wel. Dat gezegd vind ik Monaco een mooie traditie en een fijne afwisseling tussen alle Walmart-parkeerplaatsen. Ik ben echt een retard als het gaat om bochten herkennen op alle moderne circuits, maar in Monaco lukt me dat zowaar. Monaco heeft wat mij betreft (en volgens mij niet alleen wat mij betreft) gewoon een uniek karakter. Dat de races er dan saai zijn, ach, als zo'n circuit één keer per jaar op de kalender staat, heb ik daar weinig moeite mee.

Ook het feit dat het podium daar gewoon compleet anders is dan al die PR-dingen die we op elk circuit hebben en waar tot precies op de juiste seconde wordt berekend wanneer de fans 'spontaan' de baan op mogen.. het geeft een illusie van het verleden, waarin het allemaal nog simpeler was. Natuurlijk is dit achter de schermen ook gigantisch georganiseerd, maar uiteindelijk is Monaco gewoon show. En dat mag van mij blijven.

robbert

Ja en na de race gaan we weer kunnen lezen hoe saai men de race vond ;D

Enzo

Citaat van: robbert op 22 mei 2014 - 13:10:17
Ja en na de race gaan we weer kunnen lezen hoe saai men de race vond ;D

Dat zit er dik in Robert... ::)
Daarna kunnen we lezen "waarom sommige nog F1 kijken als ze het zo saai vinden"... ;)

robbert

Citaat van: Enzo op 22 mei 2014 - 13:34:13
Citaat van: robbert op 22 mei 2014 - 13:10:17
Ja en na de race gaan we weer kunnen lezen hoe saai men de race vond ;D

Dat zit er dik in Robert... ::)
Daarna kunnen we lezen "waarom sommige nog F1 kijken als ze het zo saai vinden"... ;)
ja dan zal men beweren dat ze het niet kunnen laten. En zo is de cirkel rond

Gerard

mmmm regensessie verstoort VT2? vanavond maar even terugkijken :)

Maikel0230



Een mechanieker van Red Bull kan nog net voorkomen dat Kimi Raikkonen omver wordt gereden door Sebastian Vettel die net een proefstart aan het maken was in de pitlane.

Had nasty kunnen aflopen als die man niet aandachtig was geweest.

Citaat van: Gerard op 22 mei 2014 - 16:06:34
mmmm regensessie verstoort VT2? vanavond maar even terugkijken :)

Neem het op en spoel door naar de laatste 15 minuten toen de actie losbarstte op de baan, anders zie je veel niks want we hebben lang moeten wachten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 22 mei 2014 - 16:08:17
Een mechanieker van Red Bull kan nog net voorkomen dat Kimi Raikkonen omver wordt gereden door Sebastian Vettel die net een proefstart aan het maken was in de pitlane.

Had nasty kunnen aflopen als die man niet aandachtig was geweest.

Goeie actie, maar hoe kan het dat zowel Kimi als Vettel niet aandachtig waren?

Jozef

Ik was vroeger geen fan van Monaco maar ik ben eigenlijk bijgedraaid, Monaco hoort er gewoon bij. Het is ontstaan als de ultieme glamour: grand-prixracen is ontstaan als rijkeluisport en in Monaco kon je laten zien dat je écht je auto en het asfalt de baas was. De prestige, de glamour, dat was vroeger waar de F1 zowat om draaide en ik vind het mooi om dat 1 keer per jaar (nu eigenlijk 2 met Singapore erbij) terug te zien.

rafael25

Zou mooi zijn als dit ook in de race uitslag zou zijn!