Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Hamilton naar Ferrari? Nah. Zie ik niet gebeuren. Ik denk niet dat Lewis bij Ferrari en haar filosofie past. Ik zie Ferrari eerder (en liever) Vettel inlijven dan Hamilton.

0634

#151
Och, als Vettel zo blijft presteren zal Ferrari dat ook gaan heroverwegen.

Als ik hier lees dat Vettel alleen kan presteren in de beste wagen van het veld, dan heeft Ferrari niets aan hem. En op het moment dat Ferrari de beste auto van het veld wél heeft, dan heb je Vettel weer niet nodig. Dan voldoen Alonso en Raikkonen ook uitstekend.

Het probleem van Ferrari zit hem dan ook niet in de rijders. Hopelijk snappen ze dat zelf ook.

Wings

Niet direct. Zonder dat rijders ijzer met handen kunnen breken zijn ze wel een schakel.

0634

Tov wat ze nu hebben, heb je Vettel niet nodig. Die gaat ook niks winnen hoor en haalt niks meer uit die wagen als Alonso. En Newey komt echt niet ineens mee met Seb.

Wings

Feedback (dus het vertalen van de telemetrie naar een gevoel)is van cruciaal belang in het ontwikkelen. Mensen als Senna en Schumacher waren daar exceptioneel goed in. Daarom stond vooral Schumacher bekend als een man die een auto écht beter kon maken en zo een team op sleeptouw nam. Ben het met je eens dat de basis en middelen ook goed moeten zijn.

Jehoentelaar

De achterstand die Ferrari nu heeft kan niemand goedmaken, ook geen tien Schumachers.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2014 - 23:21:12
Tov wat ze nu hebben, heb je Vettel niet nodig. Die gaat ook niks winnen hoor en haalt niks meer uit die wagen als Alonso. En Newey komt echt niet ineens mee met Seb.

Ik denk dat de aanhangers van het "Vettel naar Ferrari"-verhaal het ook alleen hebben over een situatie waarin Alonso opstapt bij Ferrari. Geen Vettel als teamgenoot van Alonso, maar als opvolger ervan.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 00:06:06
De achterstand die Ferrari nu heeft kan niemand goedmaken, ook geen tien Schumachers.

Eén Messi maakt SV Broeksterwoude nog geen eredivisiekandidaat maar je hebt wel 'de beste mensen' nodig wil je succesvol zijn dus áls ze eredivisiewaardig zouden zijn is het een aanwinst. Kort samengevat maakt Vettel Ferrari misschien niet direct kampioen maar kan zijn komst wel een hoop in gang zetten wat uiteindelijk leidt naar succes. Kijk maar naar de komst van Schumacher bij Ferrari. Alles wat meekwam, versterkte elkaar en had doorslaggevende rol in de successen van Ferrari, begin dit millenium.

0634

Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 01:16:35
Citaat van: Jeroen op 20 juni 2014 - 23:21:12
Tov wat ze nu hebben, heb je Vettel niet nodig. Die gaat ook niks winnen hoor en haalt niks meer uit die wagen als Alonso. En Newey komt echt niet ineens mee met Seb.

Ik denk dat de aanhangers van het "Vettel naar Ferrari"-verhaal het ook alleen hebben over een situatie waarin Alonso opstapt bij Ferrari. Geen Vettel als teamgenoot van Alonso, maar als opvolger ervan.

Wanneer het initiatief voor het vertrek bij Alonso ligt bedoel je? Tja, dan zou het kunnen.

Ik ging ervan uit dat met Alonso door Vettel wilde vervangen omdat dat beter zou zijn voor Ferrari (dus dat het initiatief voor het vertrek van Alonso bij Ferrari zou liggen).

0634

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 08:55:45
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 00:06:06
De achterstand die Ferrari nu heeft kan niemand goedmaken, ook geen tien Schumachers.

Eén Messi maakt SV Broeksterwoude nog geen eredivisiekandidaat maar je hebt wel 'de beste mensen' nodig wil je succesvol zijn dus áls ze eredivisiewaardig zouden zijn is het een aanwinst. Kort samengevat maakt Vettel Ferrari misschien niet direct kampioen maar kan zijn komst wel een hoop in gang zetten wat uiteindelijk leidt naar succes. Kijk maar naar de komst van Schumacher bij Ferrari. Alles wat meekwam, versterkte elkaar en had doorslaggevende rol in de successen van Ferrari, begin dit millenium.

Alles kan. Maar waarom dan Vettel? Waarom niet Hamilton of Rosberg of Ricciardo van mijn part? Waarom zou Vettel iets in gang zetten dat andere rijders niet in gang zetten? Is hij buitengewoon technisch of neemt hij geweldige mensen mee?

Ik bedoel het niet cynisch, maar waarom zou Vettel dan voor zo'n omslag kunnen zorgen?

Wings

Waarom Vettel in plaats van Rosberg/Hamilton? Leeftijd. En Vettel sla ik hoger aan. Daarom kiest Ferrari voor Vettel die dan 29 is (denk ik). Verder zeg ik niet dat Vettel zorgt voor de omslag maar zijn vertrek bij Red Bull en komst bij Ferrari het Schumacher-effect kán genereren.

Waarom zou de komst van Vettel geen effect kunnen hebben op het team?

Franky R.

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 10:27:45
Waarom Vettel in plaats van Rosberg/Hamilton? Leeftijd. En Vettel sla ik hoger aan. Daarom kiest Ferrari voor Vettel die dan 29 is (denk ik). Verder zeg ik niet dat Vettel zorgt voor de omslag maar zijn vertrek bij Red Bull en komst bij Ferrari het Schumacher-effect kán genereren.

Waarom zou de komst van Vettel geen effect kunnen hebben op het team?


Vettel heeft nog altijd ondersteuning nodig om te slagen bij Ferrari...Schumacher heeft het ook niet alleen gedaan, he?

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_neigt_naar_nuerburgring_voor_duitse_grand_prix/


Ecclestone lijkt af te stevenen op een contractbreuk met Hockenheim? Alsof hij niet genoeg rechtszaken op zijn hals heeft gehaald. ::)

Kootje

Ik las laatst zelfs dat hij al 'n 5-jarige deal met de Nürburgring heeft en dat dit dus in het verkeerde keelgat is geschoten van de Hockenheim organisatie. Logisch als die idd nog 'n contract voor 2 races hebben staan. Ik zie dus dat de terugkeer van de GP van Europa aanstaande is.

0634

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 10:27:45
Waarom Vettel in plaats van Rosberg/Hamilton? Leeftijd. En Vettel sla ik hoger aan. Daarom kiest Ferrari voor Vettel die dan 29 is (denk ik). Verder zeg ik niet dat Vettel zorgt voor de omslag maar zijn vertrek bij Red Bull en komst bij Ferrari het Schumacher-effect kán genereren.

Waarom zou de komst van Vettel geen effect kunnen hebben op het team?

Ik kan talloze redenen bedenken. Maar dat doet is toch niet de vraag die je moet stellen. Als je een rijder wil aantrekken moet je je afvragen waarom juist hij wél iets zal toevoegen. Je trekt iemand niet aan omdat je niets slechts kan bedenken maar juist omdat je iets goeds in hem ziet.

Vettel rijdt zijn loopbaan lang in een gespreid bedje. Ik heb Vettel nog nooit in een niet-topteam-in-de-problemen zien rijden, dus ik zou echt niet weten hoe je kan analyseren of hij wel of niet in staat is om een team uit de stront te trekken. Hij is een prima rijder, true, maar meer kwaliteiten dan dat dicht ik hem vooralsnog niet toe.

Maar goed, Schumacher is ook niet de man die Ferrari destijds uit de stront trok, dus laten we niet doen of Vettel dat wel zou moeten kunnen..

Weet je wie Ferrari weer terug op de kaart kan zetten? Allison. Of een andere topontwerper. That's it. Verder moet er niet te moeilijk gedaan worden. Je hebt geld nodig (hebben ze). Je hebt faciliteiten nodig (hebben ze). Je hebt minimaal één toprijder nodig (hebben ze). Je hebt een topontwerper nodig (geen idee of Allison dat is, mogelijk wel). Je hebt een klimaat nodig waarin Allison en zijn team optimaal kunnen functioneren (geen idee of ze dat hebben).

Voor de rest is het allemaal net even minder spannend. Vettel (of een andere rijder) kan nooit voor de omslag zorgen (wel kan zijn komst uiteraard positief bijdragen aan succes). 

En leeftijd als argument? Really? Ferrari? Het team dat Raikkonen naast Alonso zet?