Race 1: Rolex Australian GP

Gestart door T.Nuvolari, 07 maart 2014 - 12:23:42

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
0 (0%)
Riccardo
0 (0%)
Hamilton
11 (42.3%)
Rosberg
7 (26.9%)
Raikkonen
2 (7.7%)
Alonso
2 (7.7%)
Grosjean
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Massa
3 (11.5%)
Bottas
0 (0%)
Button
0 (0%)
Magnussen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Perez
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Red Bull zit er voorlopig gewoon volop bij. En dat is prachtig.

Overigens, grote verliezers: Lotus! Mijn hemel, daar is echt gewoon totaal niet mee te rijden (en dan te bedenken dat Maldonado zijn wagen geweldig noemde recent, die spoort echt helemaal niet). JE zag het in de trainingen al, Grosjean heeft er geen enkel vertrouwen in. Rijdt op eieren. Als dat echt in het ontwerp van de wagen zit, hebben ze dus een mega, mega, mega probleem daar. En ook nog eens een lelijke neus.

Perton

Autosport lijkt in haar verslag een beetje te suggereren dat Vettel Q3 miste door de gele vlaggen van Raikkonen. Vind ik raar, want in de eerste sector zat hij al boven de top 10-tijd.

Fietser

Zag en hoorde vanochtend in Melbourne voor het eerst het nieuwe F1-speelgoed. Het geluid viel (me) absoluut niet mee. Het mag volgens sommigen allemaal best masculien klinken, maar het ontbreken van het gejank en gehuil is echt slikken. Daarentegen vind ik de vormgeving van diverse auto's best meevallen. Met name de Red Bull ziet er prima uit (o.a.) met dank aan zijn uitgekiende kleurenpalet.
Ook leuk: weer druk (tegen)sturende coureurs. En dan nog iets: wat zijn die Aussies chauvinistisch!

Sabai

Citaat van: Fietser op 15 maart 2014 - 09:05:09
Zag en hoorde vanochtend in Melbourne voor het eerst het nieuwe F1-speelgoed. Het geluid viel (me) absoluut niet mee. Het mag volgens sommigen allemaal best masculien klinken, maar het ontbreken van het gejank en gehuil is echt slikken. Daarentegen vind ik de vormgeving van diverse auto's best meevallen. Met name de Red Bull ziet er prima uit (o.a.) met dank aan zijn uitgekiende kleurenpalet.
Ook leuk: weer druk (tegen)sturende coureurs. En dan nog iets: wat zijn die Aussies chauvinistisch!
[/b]


Leuk toch! Ben het met de rest van je post ook eens laat ze maar werken die coureurs  :)

Maikel0230

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 08:54:41
Autosport lijkt in haar verslag een beetje te suggereren dat Vettel Q3 miste door de gele vlaggen van Raikkonen. Vind ik raar, want in de eerste sector zat hij al boven de top 10-tijd.

Klopt, ik verwacht dat hij zich nog eens bij de stewards mag gaan melden met enkele anderen want ook hij verbeterde zijn tijd van P15 naar P12 geloof ik.

Citaat van: Fietser op 15 maart 2014 - 09:05:09
Zag en hoorde vanochtend in Melbourne voor het eerst het nieuwe F1-speelgoed. Het geluid viel (me) absoluut niet mee. Het mag volgens sommigen allemaal best masculien klinken, maar het ontbreken van het gejank en gehuil is echt slikken. Daarentegen vind ik de vormgeving van diverse auto's best meevallen. Met name de Red Bull ziet er prima uit (o.a.) met dank aan zijn uitgekiende kleurenpalet.
Ook leuk: weer druk (tegen)sturende coureurs. En dan nog iets: wat zijn die Aussies chauvinistisch!

Tja, als je echt voorstander bent van het schreeuwerige geluid dan kan ik me best inbeelden dat dit tegenvalt, ikzelf vind het fantastisch klinken, wat die Aussies betreft juichte ik met ze mee want geeft toe dat ze in het Webber tijdperk meer dan eens teleurgesteld zijn.

Verder vond ik het gejuich toen Vettel uitstapte en de paddock in liep zeer onsportief en zelfs rondom lomp. Houd daar nu toch eens mee op.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2014 - 09:23:21
Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 08:54:41
Autosport lijkt in haar verslag een beetje te suggereren dat Vettel Q3 miste door de gele vlaggen van Raikkonen. Vind ik raar, want in de eerste sector zat hij al boven de top 10-tijd.

Klopt, ik verwacht dat hij zich nog eens bij de stewards mag gaan melden met enkele anderen want ook hij verbeterde zijn tijd van P15 naar P12 geloof ik.
Tijd verbeteren maakt niet zo uit, zolang die maar bij Raikkonen heeft ingehouden. Aangezien het toch een wat opdrogende baan was en iedereen in de eerste sector al wel onder zijn eigen tijd van dat moment zat, is het niet zo gek dat de eindtijd ook sneller zal zijn, ondanks dat er een gele vlag is. Het zou mij in ieder geval bijzonder verbazen als er ook maar één coureur zich bij de wedstrijdleiding zal moeten melden. Misschien dat een engineer even een a4tje telemetrie langs moet brengen, maar meer dan dat zal het niet zijn.

T.Nuvolari

Dat geluid is gewoon lekker ouderwets. Het is wat wennen, maar hadden ze vanaf dit seizoen de turbo's verboden ipv 20 jaar geleden was het gejank ook wennen geweest. Vooral de jongsters hebben er problemen mee lijkt me. Las gisteren ook een comment op een ander fora waarin zo'n jonge gast verklaarde dat het feit dat je het eind van de neus niet meer zag vanuit de cockpit hem het meest stoorde.

Gelukkig toch een meer diverse top 10 dan een hele hoop Mercedes aangedreven bakken. Die Lotus is een farce, nu begrijp ik Kimi zijn overstap. Magnussen en Kvyat hebben mij vandaag overtuigd van hun verdiende plaats. Ricciardo is voor mij de absolute uitschieter, hopelijk legt hij de rest van het seizoen Vettel het vuur aan de schenen.

Waarom zouden de Aussies niet chauvinistisch mogen zijn?

Tuesday

Citaat van: M@rc op 15 maart 2014 - 09:35:30
Dat geluid is gewoon lekker ouderwets. Het is wat wennen, maar hadden ze vanaf dit seizoen de turbo's verboden ipv 20 jaar geleden was het gejank ook wennen geweest. Vooral de jongsters hebben er problemen mee lijkt me. Las gisteren ook een comment op een ander fora waarin zo'n jonge gast verklaarde dat het feit dat je het eind van de neus niet meer zag vanuit de cockpit hem het meest stoorde.

Gelukkig toch een meer diverse top 10 dan een hele hoop Mercedes aangedreven bakken. Die Lotus is een farce, nu begrijp ik Kimi zijn overstap. Magnussen en Kvyat hebben mij vandaag overtuigd van hun verdiende plaats. Ricciardo is voor mij de absolute uitschieter, hopelijk legt hij de rest van het seizoen Vettel het vuur aan de schenen.

Waarom zouden de Aussies niet chauvinistisch mogen zijn?
tuurlijk, dit is precies wat die Aussies willen zien. Ricciardo kan het iig wel in eigen huis (al stond Webber vorig jaar ook P2 op de grid). Vraag me af wat er met/bij Vettel aan de hand was. Een verschil van 2 seconden kan normaal niet in de coureur zitten, of hij moet echt totaal niet op zn gemak zijn geweest. Ben benieuwd wat ie morgen kan vanaf P13, achter Raikkonen en Button en een rits Mercedes motoren. Iig goed om een RBR tussen de beide Mercedes coureurs te zien en een McLaren en Ferrari in de top 5. Dat zijn precies de 4 teams die je ook in de top wilt zien, hopelijk kunnen Raikkonen, Button en Vettel zich ook in de strijd mengen. De overwinning voor Mercedes lijkt me een zekerheidje, Vettel was de enige die qua racepace nog een beetje in de buurt kon komen maar staat nu veels te ver weg natuurlijk.

T.Nuvolari

Ik heb al sinds de eerste testen de indruk dat Vettel het moeilijker heeft met deze generatie wagens dan zijn teamgenoot en andere titelkandidaten of hij voelt zich niet helemaal op zijn gemak. Zijn reactie net na het overschrijden van de finishlijn sprak ook boekdelen.

Fietser

#234
Citaat van: M@rc op 15 maart 2014 - 09:35:30
Dat geluid is gewoon lekker ouderwets. Het is wat wennen, maar hadden ze vanaf dit seizoen de turbo's verboden ipv 20 jaar geleden was het gejank ook wennen geweest. Vooral de jongsters hebben er problemen mee lijkt me. Las gisteren ook een comment op een ander fora waarin zo'n jonge gast verklaarde dat het feit dat je het eind van de neus niet meer zag vanuit de cockpit hem het meest stoorde.

Waarom zouden de Aussies niet chauvinistisch mogen zijn?

Mogelijk doel je op mijn posting, Marc, want ik schreef inderdaad dat ik het geluid vond tegenvallen. Hoewel ik AOW'er ben - dus geen youngster - kreeg ik toch een beetje kippenvel van het geluid van de laatste generatie F1's. Persoonlijk vind ik het jammer dat dat voorbij is. (Een bijkomend nadeel: ik heb een ouderwetse fatscreen tv met een blikken luidspreker waardoor het 'nieuwe gebrom' niet lekker uit de verf komt.) Maar kom, langer wil ik hier niet bij stilstaan, want dit zijn andere tijden. Dus wat mij betreft is het prima zo.

Ik schreef overigens niet dat de Aussies niet chauvinistisch mogen zijn. Ik verbaasde me alleen over de mate van. Het gebrul vanaf de tribune klonk boven het geluid van de racewagens uit - wat mogelijk ook iets zegt over hun sound. Of over mijn TV.


Tuesday

#236
Citaat van: M@rc op 15 maart 2014 - 10:06:19
Ik heb al sinds de eerste testen de indruk dat Vettel het moeilijker heeft met deze generatie wagens dan zijn teamgenoot en andere titelkandidaten of hij voelt zich niet helemaal op zijn gemak. Zijn reactie net na het overschrijden van de finishlijn sprak ook boekdelen.
dat lijkt me onmogelijk om nu al te zeggen, zeker over de testen waarvan we echt maar hele kleine flarden mee krijgen en waar RBR amper ronden heeft gereden. Ik denk wel dat Vettel meer bezig is met het verbeteren van de auto en dat ze Ricciardo gewoon zoveel mogelijk aan de auto laten wennen (en team) laten wennen. Schijnt ook dat ie vandaag met een nieuwe engine mapping onderweg was, wat voor problemen zorgde.

T.Nuvolari

Citaat van: Fietser op 15 maart 2014 - 10:11:08
Ik schreef overigens niet dat de Aussies niet chauvinistisch mogen zijn. Ik verbaasde me alleen over de mate van. Het gebrul vanaf de tribune klonk boven het geluid van de racewagens uit - wat mogelijk ook iets zegt over hun sound. Of over mijn TV.

Las als iets wat ze over USA'ers of Fransen zeggen en dat het je stoorde. Dat had ik dus verkeerd.  ;) Was me trouwens evenzeer opgevallen hoe luid ze waren. De teleurstelling toen Hamilton alsnog pole pakte was al even luid, wat me nog meer verbaasde. Enthousiast volkje, dat is zeker.


0634

Citaat van: M@rc op 15 maart 2014 - 10:06:19
Ik heb al sinds de eerste testen de indruk dat Vettel het moeilijker heeft met deze generatie wagens dan zijn teamgenoot en andere titelkandidaten of hij voelt zich niet helemaal op zijn gemak. Zijn reactie net na het overschrijden van de finishlijn sprak ook boekdelen.
Vond ik mooi (en dat bedoel in niet cynisch, maar oprecht).

Perton

@Maikel, blijkbaar toch onderzoek naar Vettel en Magnussen! Ik had me dus vergist.