Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

0634

Citaat van: Mickey op 31 mei 2015 - 17:49:07
Ja al goed, tegenwoordig is zelfs je brandstofverbruik bepalend voor hoe goed je bent. Ik vind je argumentatie niet zo sterk, mede door dit soort voorbeelden. En de concurrenten van Schumacher waren destijds natuurlijk allemaal beunhazen; Hill, Villeneuve en Häkkinen. Daar had hij inderdaad niets van te duchten. En dan beschuldig je mij van geschiedvervalsing. Bijzonder.

Ah, we gaan verder met het belachelijk maken zonder verder te onderbouwen waarom Schumacher zoveel beter was dan Hamilton momenteel. Het brandstofverhaal was slechts een voorbeeld, maar je kan er voor kiezen dat argument eruit te halen en dat als enige stuk onderbouwing te beschouwen. Dat kan je doen. Het slaat nergens op, maar je kan het doen.

Hill, Villeneuve en Hakkinen waren geen grootheden, nee. Dat klopt. Of jij moet echt vinden dat Villeneuve heerlijk indrukwekkend is geweest in zijn verdere loopbaan? Kan jij daar misschien met argument over komen? Wat vond jij dan precies zo indrukwekkend aan de hele BAR episode? Ik hoor het graag. Schumacher hield zich op een ander niveau op, die had inderdaad niet heel veel van hen te duchten, tenzij ze beter materiaal hadden dan hij. Maar dat was niet zo vaak als andersom.

Het stuk geschiedvervalsing ging er overigens om dat Schumacher in een middelmatig presterend team kampioen werd. Ik zou niet weten wanneer dat was. Volgens mij had hij altijd juist een geweldig team om zich heen.

Het enige, en daar neem ik het wel degelijk voor Schumacher op, waarom ik Schumacher overall genomen uiteraard nog wel hoger plaats dan Hamilton, is dat MS dat hoge prestatieniveau heel lang vol heeft gehouden. Dat moet Hamilton allemaal nog laten zien. Maar goed, Hamilton is 30, dus die loopbaan is ook nog niet 'af'. Ik doelde met die opmerking dan ook op Hamilton's huidige prestatieniveau als gelijk aan dat van Schumacher. Hamilton's gehele oeuvre staat nog niet gelijk aan dat van MS.


0634

Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen? maar goed, het is echt een zinloze discussie die is ontstaan vanwege een avatar. Lachwekkend

Kootje

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 18:46:55
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen?

Want?  Dat is mu al uitgesloten?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 18:48:15
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 18:46:55
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen?

Want?  Dat is mu al uitgesloten?
dat niet, maar het is nog niet gebeurd. Er zijn nog tig verschillen. Schumacher is in zn 15 jaar F1 13x in de top 3 geeindigd, 1x 4e geworden en 1x 5e toen ie een half seizoen mistte. Maar goed, als we maar een beetje gaan lopen gissen dan durf ik wel te stellen dat Schumacher dit jaar gewoon de eerste 6 wedstrijden had gewonnen. Hamilton kan een heel hoog niveau halen en is soms gewoon onverslaanbaar, maar hij heeft ook geregeld weekenden dat ie het moeilijk heeft. Momenteel is het misschien de beste coureur, maar ik vind m nog niet van het niveau Alonso 2012 of Vettel 2011. Maar goed, misschien aan het eind van het seizoen wel.

Perton

Het zegt wel iets over een persoon wanneer zijn eerste en telkens herhaalde argument is dat de avatar bepalend is voor de mening van jeroen.

0634

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 18:46:55
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen? maar goed, het is echt een zinloze discussie die is ontstaan vanwege een avatar. Lachwekkend

Wat heb jij toch met die avatar? Jij bent de enige die het daar steeds over heeft.

0634

#322
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:32:59
Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 18:48:15
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 18:46:55
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen?

Want?  Dat is mu al uitgesloten?
dat niet, maar het is nog niet gebeurd. Er zijn nog tig verschillen. Schumacher is in zn 15 jaar F1 13x in de top 3 geeindigd, 1x 4e geworden en 1x 5e toen ie een half seizoen mistte. Maar goed, als we maar een beetje gaan lopen gissen dan durf ik wel te stellen dat Schumacher dit jaar gewoon de eerste 6 wedstrijden had gewonnen. Hamilton kan een heel hoog niveau halen en is soms gewoon onverslaanbaar, maar hij heeft ook geregeld weekenden dat ie het moeilijk heeft. Momenteel is het misschien de beste coureur, maar ik vind m nog niet van het niveau Alonso 2012 of Vettel 2011. Maar goed, misschien aan het eind van het seizoen wel.

Daarom zeg ik dus: zoals HAMILTON NU PRESTEERT PRESTEERT HIJ NET ZO GOED ALS SCHUMACHER IN ZIJN TOPJAREN. Ik heb het dus niet over het gehele oeuvre van beide rijders.

Maar goed, lezen he.... blijft tricky. Zeker als je dat eigenlijk niet wil en liever vasthoudt aan een vooringemomen mening over iemand.

Perton

Maar jeroen: vergeet de avatar niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 19:42:36
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:32:59
Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 18:48:15
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 18:46:55
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 18:23:41
Laat ik het anders stellen: vertel mij eens waarom Hamilton op dit moment níet zo goed presteert als Schumacher in (pak em beet) 2002?
4 of 5 wedstrijden voor het eind al kampioen?

Want?  Dat is mu al uitgesloten?
dat niet, maar het is nog niet gebeurd. Er zijn nog tig verschillen. Schumacher is in zn 15 jaar F1 13x in de top 3 geeindigd, 1x 4e geworden en 1x 5e toen ie een half seizoen mistte. Maar goed, als we maar een beetje gaan lopen gissen dan durf ik wel te stellen dat Schumacher dit jaar gewoon de eerste 6 wedstrijden had gewonnen. Hamilton kan een heel hoog niveau halen en is soms gewoon onverslaanbaar, maar hij heeft ook geregeld weekenden dat ie het moeilijk heeft. Momenteel is het misschien de beste coureur, maar ik vind m nog niet van het niveau Alonso 2012 of Vettel 2011. Maar goed, misschien aan het eind van het seizoen wel.

Daarom zeg ik dus: zoals HAMILTON NU PRESTEERT PRESTEERT HIJ NET ZO GOED ALS SCHUMACHER IN ZIJN TOPJAREN. Ik heb het dus niet over het gehele oeuvre van beide rijders.

Maar goed, lezen he.... blijft tricky.
wat is nu? 1 race? 2 races? hij heeft dit jaar maar 3 van de 6 races gewonnen in een vrij dominante auto. Ik heb goed gelezen maar ik begrijp je gewoon niet.

0634


0634

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:47:16

wat is nu? 1 race? 2 races? hij heeft dit jaar maar 3 van de 6 races gewonnen in een vrij dominante auto. Ik heb goed gelezen maar ik begrijp je gewoon niet.

Okee. Nou. Dan niet.

Tuesday

nee, het was puur toevallig dat je Schumacher noemde  :D

0634

Nee, het was geen toeval. Maar het had niks met een avatar te maken.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 19:47:16
wat is nu? 1 race? 2 races? hij heeft dit jaar maar 3 van de 6 races gewonnen in een vrij dominante auto. Ik heb goed gelezen maar ik begrijp je gewoon niet.

Hamilton wint er 3 vd 5 en geeft er één cadeau, Schumi wint er in 2002 5 vd 6 en kreeg er één cadeau. Reken dat gegeven mee en het verschil is maar 1 racewinst. Tel daarbij op dat Schumi in 'n nog dominantere Ferrari reed dan de Mercedes dit jaar is, hij 'n teamgenoot had die 2e viool moest spelen of hij nu wou of niet, hij sowieso minder sterke tegenstanders had (zo reden er geen voormalig WK's bij de concurentie) en dan vind ik best dat je de Hamilton van nu prestatietechnisch op dezelfde hoogte mag plaatsen. Op dit moment wel tenminste.