Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 20:57:26
Wat is er gek aan? Hamiltons prestaties veranderen in positieve zin, dus uiteraard kan ik daar niet omheen. Begin vorig jaar moest ik het nog maar zien of hij zomaar even Rosberg voor ging blijven, nou ja, dat is inmiddels wel duidelijk. Dat duel is in mijn ogen hartstikke beslist inmiddels en dan heb ik het niet alleen over de afgelopen wereldtitel.

Hetzelfde gold enkele jaren terug voor Vettel. Dat moest ik ook nog maar zien, was ik sceptisch over, vond hem niet van Alonso niveau. Die eerste titel vond ik wat gemankeerd omdat ik hem in 2010 niet overtuigend vond. Maar hij maakte in de jaren die volgden een enorme ontwikkeling door waar je niet omheen kan in mijn ogen. Dan kan je het hebben over je mening bijstellen, maar dat lijkt mij volkomen normaal in deze.

Bij Raikkonen ben ik wel standvastig in mijn mening, maar die heeft mij ook niet echt een op- of neergaande lijn laten zien. Button, Rosberg, Alonso eigenlijk ook allemaal niet. Hamilton en Vettel wel. Dan stel je je mening bij.
dat je je mening bijsteld is ook niet gek, maar van minder dan Alonso ineens naar net zo goed als Schumacher vind ik nogal een stap. Mede ook omdat hij toch ook nog wel heel wat steekjes heeft laten vallen. En ja, misschien moet je daar vorige week ook wel bij op tellen, want race intelligentie is ook een onderdeel van het spelletje.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 20:59:26
Citaat van: Kootje op 31 mei 2015 - 20:45:03
En nu dat gezegd is, kan je dan aub die verschrikkelijke avatar weer verwijderen? :P ;) :D ;D

Ik vind hem eigenlijk wel passend  ;).
ik vind de Hamilton avatar van Rafael eigenlijk wel net zo goed ;)

0634

Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 21:03:14

dat je je mening bijsteld is ook niet gek, maar van minder dan Alonso ineens naar net zo goed als Schumacher vind ik nogal een stap. Mede ook omdat hij toch ook nog wel heel wat steekjes heeft laten vallen. En ja, misschien moet je daar vorige week ook wel bij op tellen, want race intelligentie is ook een onderdeel van het spelletje.

Tja, daar kan ieder anders over denken. Overigens begrijp je denk ik wel dat ik hem nu ook niet meer onder Alonso schaar? Althans, weer hetzelfde liedje, Alonso presteert al langer op constant niveau dan Hamilton. Het is wel zaak voor Lewis om dit vast te houden.

Overigens heb ik wel het idee dat Alonso sneller op een hoog en constant niveau zat dan Hamilton. Maar goed, dit terzijde.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 21:08:16
Citaat van: Tuesday op 31 mei 2015 - 21:03:14

dat je je mening bijsteld is ook niet gek, maar van minder dan Alonso ineens naar net zo goed als Schumacher vind ik nogal een stap. Mede ook omdat hij toch ook nog wel heel wat steekjes heeft laten vallen. En ja, misschien moet je daar vorige week ook wel bij op tellen, want race intelligentie is ook een onderdeel van het spelletje.

Tja, daar kan ieder anders over denken. Overigens begrijp je denk ik wel dat ik hem nu ook niet meer onder Alonso schaar? Althans, weer hetzelfde liedje, Alonso presteert al langer op constant niveau dan Hamilton. Het is wel zaak voor Lewis om dit vast te houden.

Overigens heb ik wel het idee dat Alonso sneller op een hoog en constant niveau zat dan Hamilton. Maar goed, dit terzijde.
ja, dat begrijp ik. Maar ik vind m nog niet beter als Alonso op zijn top. Ik vind m wel beter dan de huidige Alonso.

0634

Die is nauwelijks op waarde te schatten momenteel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 21:28:28
Die is nauwelijks op waarde te schatten momenteel.
Alonso mist vertrouwen, Hamilton loopt er van over. Dat zie je wel terug op de baan. k vind Alonso sowieso elk jaar een klein stukje minder worden vanaf 2012, maar goed, da s misschien ook niet zo gek.

0634

Dat weet ik niet, dat van dat minder worden. Ik denk vooral dat zijn wagens sindsdien minder zijn geworden (dat weet ik wel zeker trouwens  ;)). Het is ontzettend moeilijk om daar doorheen toch de coureur te beoordelen. Ik weet het niet zo. Voorlopig wacht ik aangaande alles bij McLaren nog even af.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 21:48:43
Dat weet ik niet, dat van dat minder worden. Ik denk vooral dat zijn wagens sindsdien minder zijn geworden (dat weet ik wel zeker trouwens  ;)). Het is ontzettend moeilijk om daar doorheen toch de coureur te beoordelen. Ik weet het niet zo. Voorlopig wacht ik aangaande alles bij McLaren nog even af.
dat is zeker zo. Maar goed, de 2012 auto was zeker niet beter dan de 2013 auto. En voor Hamilton geldt natuurlijk het omgekeerde; 2014 was zeker zn meest succesvolle seizoen, mede dankzij zn auto, maar ik vond het niet zn beste seizoen.

FolkertE

2007 en 2012 vond ik zijn beste jaren. Zoals Jeroen al zei was 2008 erg rommelig en reed hij niet sterk rond,  maar werd wel kampioen. 2014 was hij in mijn ogen nagenoeg foutloos en had het wk al veel eerder dicht gegooid als zijn auto biet stuk was gegaan.

En Schumacher had de eerste 6 races van dit jaar gewonnen? Nee,  want ook Schumacher verloor races van rubens en Irvine.

0634

Die race die Vettel dit jaar won lag ook niet aan Hamilton of zo.

Jozef

Citaat van: Perton op 29 mei 2015 - 15:23:24
Uiteindelijk komt het er op neer dat de situatie is zoals die is.

Lol, deze kun je printen op een Delftsblauw tegeltje.

Perton

Ik zit vol wijsheid.


Ik moest ook echt even teruglezen wat de context ook alweer was :p maar ik sta er nog wel achter.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2015 - 23:02:23
Die race die Vettel dit jaar won lag ook niet aan Hamilton of zo.
dat weet je natuurlijk nooit. Hij had dezelfde pace als Rosberg die race. Als dat het maximum was, dan kon Hamilton er idd niks aan doen. Ach ja, het is niet te vergelijken en het is sowieso een shot in the dark om te zeggen dat het wel het niveau Schumacher, is, maar niet het niveau Senna. Puur giswerk. Vandaar dat ik in eerste instantie aan stoken dacht.

Perton

#358
De 451 argumenten die Jeroen gaf waren al wel een indicatie dat het geen giswerk was plus is het goed mogelijk dat iemand senna beter vond dan Schumacher. Dan kan hamilton best niveau Schumacher en niet niveau senna zijn. Er zijn namelijk mensen die niet nog als volwassen persoon onder een Schumacher-dekbed slapen.