Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

0634

Als er vooraf bekend is dat je op vrijdag meer kan verdienen dan op donderdag, lijkt dat mij inderdaad volkomen eerlijk ja.

Wings

Net als dat het eerlijk is dat je op zondag meer kan verdienen dan op maandag t/m vrijdag. ;)

0634


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 april 2014 - 21:43:24
Als er vooraf bekend is dat je op vrijdag meer kan verdienen dan op donderdag, lijkt dat mij inderdaad volkomen eerlijk ja.
Ook als jou baas jou de kans ontneemt om vrijdag te kunnen werken? Hele jaar werk je er soort van naar toe om op vrijdag ook te kunnen werken en op het laatste moment zegt je baas: Jeroen, zou jij morgen/ even wat anders voor mij kunnen doen. Lever vandaag of maandag maar in voor normaal loon.

Ik snap jullie echt niet. En dan bedoel ik het niet vervelend hoor, maar op een conversatie niveau. ;) Wat is er eerlijk aan om 1 race meer punten te laten geven en omdat het voor iedereen gelijk is, is het eerlijk? Ja je weet het van te voren, maar daar kan je toch verder geen invloed op uit oefenen.
Overigens geld dat van extra toeslag in het weekend lang niet voor elk werk ;)

Sabai

Het is wel eerlijk toch. De flut regel is bekend gemaakt voor het begin van het seizoen. En is voor iedereen gelijk.  Dat het gevoelsmatig niet eerlijk is ben ik volkomen met je eens.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 30 april 2014 - 09:12:10
Citaat van: Jeroen op 29 april 2014 - 21:43:24
Als er vooraf bekend is dat je op vrijdag meer kan verdienen dan op donderdag, lijkt dat mij inderdaad volkomen eerlijk ja.
Ook als jou baas jou de kans ontneemt om vrijdag te kunnen werken? Hele jaar werk je er soort van naar toe om op vrijdag ook te kunnen werken en op het laatste moment zegt je baas: Jeroen, zou jij morgen/ even wat anders voor mij kunnen doen. Lever vandaag of maandag maar in voor normaal loon.

Ja, dat zou oneerlijk zijn ja. Maar wat heeft het ermee te maken dan?

Alle rijders mogen deelnemen aan de laatste GP hoor, het is niet zo dat er een aantal niet mogen.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 april 2014 - 22:50:28
Citaat van: F1fan2987 op 30 april 2014 - 09:12:10
Citaat van: Jeroen op 29 april 2014 - 21:43:24
Als er vooraf bekend is dat je op vrijdag meer kan verdienen dan op donderdag, lijkt dat mij inderdaad volkomen eerlijk ja.
Ook als jou baas jou de kans ontneemt om vrijdag te kunnen werken? Hele jaar werk je er soort van naar toe om op vrijdag ook te kunnen werken en op het laatste moment zegt je baas: Jeroen, zou jij morgen/ even wat anders voor mij kunnen doen. Lever vandaag of maandag maar in voor normaal loon.

Ja, dat zou oneerlijk zijn ja. Maar wat heeft het ermee te maken dan?

Alle rijders mogen deelnemen aan de laatste GP hoor, het is niet zo dat er een aantal niet mogen.
Dat er altijd iets kan gebeuren waar jij geen directe invloed op hebt. En dat het daarom oneerlijk uit pakt als het jou juist op die dag/race gebeurd terwijl het je teamgenoot/tegenstander/collega een andere dag/race is overkomen zonder dat daar dubbele punten/salaris werden toe gekend

0634

Er kan altijd wat gebeuren ja, maar dat geldt voor iedereen en staat los van de puntentelling. Als je het bekijkt vanuit het punt dat er altijd iets kan gebeuren, kunnen we beter terug gaan naar de dagen dat alleen de beste 11 resultaten golden. Dan heb je een aantal races de kan om 'iets te laten gebeuren'. Maar dat is dan weer niet eerlijk omdat degene met de meeste punten overall misschien weer niet kampioen wordt, en zo is er altijd wat.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 17:06:48
Er kan altijd wat gebeuren ja, maar dat geldt voor iedereen en staat los van de puntentelling. Als je het bekijkt vanuit het punt dat er altijd iets kan gebeuren, kunnen we beter terug gaan naar de dagen dat alleen de beste 11 resultaten golden. Dan heb je een aantal races de kan om 'iets te laten gebeuren'. Maar dat is dan weer niet eerlijk omdat degene met de meeste punten overall misschien weer niet kampioen wordt, en zo is er altijd wat.
Ja dat wel, maar juist omdat er altijd wel wat kan gebeuren( en theoretisch gezien heeft iedereen vroeg of laat pech.) is het toch niet eerlijk dat juist in dat weekend jou iets over komt of weer houd om het maximale resultaat te produceren? Waarom zou je voor het zelfde werk of zelfde prestatie dubbel laten belonen in 1 geval? Fouten, ongelukken pech etc worden nu dubbel zo hard afgestraft of positieve prestaties worden nu dubbel zo hard beloond.

En wat betreft het weekend tarief(onregelmatigheidstoeslag) zijn voor zo ver ik weet voornamelijk in de zorg, omdat je daar vaak contracten hebt waar je verplicht bent om een x aantal weekenden, avond en nacht diensten te draaien. (ten zij je medische verklaring hebt dat je dat niet aan kan.

0634

Nou nee, ik heb ook regelmatig in weekenden of avonduren gewerkt, en dan krijg ik ook extra betaald hoor ;).

Sabai

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 18:49:36
Nou nee, ik heb ook regelmatig in weekenden of avonduren gewerkt, en dan krijg ik ook extra betaald hoor ;).


Mijn vrouw ook en die werkt in een kledingwinkel.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 18:49:36
Nou nee, ik heb ook regelmatig in weekenden of avonduren gewerkt, en dan krijg ik ook extra betaald hoor ;).
Hehe, ok. Ik bedoelde ook niet dat de zorg het enige vakgebied was waar ORT van toepassing was.

Maar mijn standpunt blijft ;) ORT voor iedereen of niet :P

0634

Dat geldt toch ook voor de meeste beroepsgroepen?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2014 - 20:04:03
Dat geldt toch ook voor de meeste beroepsgroepen?
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik weet het toevallig van de zorg, heb vele baantjes en aantal banen nu, maar bij de meeste kreeg ik geen ORT.

0634

Ik heb het idee dat we wat afgedwaald zijn van het topic... :P