Mercedes F1 team topic

Gestart door Sabai, 04 maart 2014 - 18:57:14

« vorige - volgende »

Underdog of Favoriet

Ja ze worden het te kloppen team dit jaar.
nee
anders namelijk ......

Jehoentelaar

Het antwoord over Monaco heb ik al gegeven: de ijzeren wil om die race koste wat kost op de kalender te houden. De redenen daartoe hoef ik uiteraard niet uit te leggen. :)

Kootje

Als Monaco dubbele punten op zou leveren zou ik dat net zo oneerlijk en dus even bezwaarlijk vinden.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 16:59:30
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 16:10:52
In mijn ogen is het oneerlijk dan omdat je positie nu 2 keer zoveel waard is. Het hele jaar zijn de races 25, 18, 15,12,10,8,6,4,2, 1 punten waard, en de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. In 1 races, win of verlies je ineens 2 races en als je daarom je titel misloopt( of welke andere plek dan ook) is gewoon niet eerlijk. Ik snap niet dat je dat als eerlijk ziet. Het is een regel die bedacht is door FIA waar de teams geen inpsraak hadden. (Dacht ik)

Voor iedereen is de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. Dus blijft de situatie voor iedereen gelijk en is het eerlijk. Blijft over dat je het puntensysteem dus gewoon ruk vind. En dat mag natuurlijk.
in de race van Abu Dhabi wel ja, maar de situatie is niet gelijk en eerlijk als je het vergelijkt met andere races. Het seisoens verloop word nu ernstig verstoord want 1 race word nu gelijk aan 2 races. Het is als of er een extra race word aangeplakt, maar de uitslag van de vorige race word gekopieerd.

Oh je viel in Maleisiƫ uit? Nou dan vullen we dat resultaat ook maar in voor China.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 april 2014 - 18:09:51
Als Monaco dubbele punten op zou leveren zou ik dat net zo oneerlijk en dus even bezwaarlijk vinden.

Weet je wat het gekke is, als de laatste 4 races dubbele punten zou opleveren, zou ik er minder problemen mee hebben.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 17:26:14
Dezelfde prestatie is het nooit. Zoals eerder gezegd, als je deze lijn doortrekt, is het oneerlijk dat Monaco in de regen evenveel oplevert als Monza op droog. Dan lever je dubbel zoveel werk, zit je een stuk langer in de auto, loop je tig keer zoveel risico om uit te vallen. Dan heb ik het nog niet over het materiaal waarmee de rijders het moeten stellen. Zo kan je blijven roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Ik snap niet helemaal wat dit te maken heeft met dubbele punten. dubbele punten is een regel die je van te voren weet. We weten nu nog niet welke races droog blijven en welke niet. Regels kun je aan passen regen kan je niet zomaar even weg stoppen of te voorschijnt halen.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:44:36
Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 16:59:30
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 16:10:52
In mijn ogen is het oneerlijk dan omdat je positie nu 2 keer zoveel waard is. Het hele jaar zijn de races 25, 18, 15,12,10,8,6,4,2, 1 punten waard, en de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. In 1 races, win of verlies je ineens 2 races en als je daarom je titel misloopt( of welke andere plek dan ook) is gewoon niet eerlijk. Ik snap niet dat je dat als eerlijk ziet. Het is een regel die bedacht is door FIA waar de teams geen inpsraak hadden. (Dacht ik)

Voor iedereen is de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. Dus blijft de situatie voor iedereen gelijk en is het eerlijk. Blijft over dat je het puntensysteem dus gewoon ruk vind. En dat mag natuurlijk.
in de race van Abu Dhabi wel ja, maar de situatie is niet gelijk en eerlijk als je het vergelijkt met andere races. Het seisoens verloop word nu ernstig verstoord want 1 race word nu gelijk aan 2 races. Het is als of er een extra race word aangeplakt, maar de uitslag van de vorige race word gekopieerd.

Oh je viel in Maleisiƫ uit? Nou dan vullen we dat resultaat ook maar in voor China.

Tsja, nogmaals, voor iedereen! Of je nu 9, 10, 25 of 50 punten krijgt, het geldt voor iedereen. En als het voor iedereen geldt is het eerlijk. Dat de regel onzin is maakt hem nog niet oneerlijk.

Jehoentelaar

Prima. Mee eens. Wat mijn andere punt betreft welke je blijft overslaan: herhalingen staan op uitzending gemist. Het is een boeiende discussie, maar alles is wel zo'n beetje gezegd en geschreven.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 29 april 2014 - 17:59:26
Het antwoord over Monaco heb ik al gegeven: de ijzeren wil om die race koste wat kost op de kalender te houden. De redenen daartoe hoef ik uiteraard niet uit te leggen. :)
Van mij hoeft het anders niet hoor. Ik snap de historie, van mij mag het daarom blijven (en ook alleen daarom want het is verder een flutcircuit), maar die race hoeft echt niet koste wat kost op de kalender te blijven.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:49:47
Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 17:26:14
Dezelfde prestatie is het nooit. Zoals eerder gezegd, als je deze lijn doortrekt, is het oneerlijk dat Monaco in de regen evenveel oplevert als Monza op droog. Dan lever je dubbel zoveel werk, zit je een stuk langer in de auto, loop je tig keer zoveel risico om uit te vallen. Dan heb ik het nog niet over het materiaal waarmee de rijders het moeten stellen. Zo kan je blijven roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Ik snap niet helemaal wat dit te maken heeft met dubbele punten. dubbele punten is een regel die je van te voren weet. We weten nu nog niet welke races droog blijven en welke niet. Regels kun je aan passen regen kan je niet zomaar even weg stoppen of te voorschijnt halen.

Ik heb het hierboven over prestaties afzetten tegen punten. Als dat een argument is zou iedere race een andere puntentoekenning verdienen. Want andersom werkt het net zo: waarom zou je een andere prestatie het zelfde beoordelen? Iets wat al jaren gebeurd. Ik laat hiermee zien dat het argument niet opgaat. Want het zijn niet altijd dezelfde prestaties.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:45:31
Citaat van: Kootje op 29 april 2014 - 18:09:51
Als Monaco dubbele punten op zou leveren zou ik dat net zo oneerlijk en dus even bezwaarlijk vinden.

Weet je wat het gekke is, als de laatste 4 races dubbele punten zou opleveren, zou ik er minder problemen mee hebben.

Dan is het toch nog steeds oneerlijk volgens de hier genoemde theorie?

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 29 april 2014 - 19:14:41
Prima. Mee eens. Wat mijn andere punt betreft welke je blijft overslaan: herhalingen staan op uitzending gemist. Het is een boeiende discussie, maar alles is wel zo'n beetje gezegd en geschreven.

Maar wat vind jij eigenlijk van de dubbele punten regel?

Jehoentelaar

Een gimmick uit de categorie NASCAR, voorgekomen uit de wanhopige zoektocht naar meer oliedollars (want Abu Dhabi heeft er nogal profijt van als de titel daar beslist wordt, en niet ergens anders).

0634

Ik vind eigenlijk dat iedere race meer punten op moet leveren. Eerste race bij winst 10 punten. Dan 12, 14, 16, etc. Spa als laatste met hoogste beloning, Monza en Silverstone en Monaco ook ergens op het end. Abu Dhabi aan het begin als opwarmertje.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 19:16:01
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:49:47
Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 17:26:14
Dezelfde prestatie is het nooit. Zoals eerder gezegd, als je deze lijn doortrekt, is het oneerlijk dat Monaco in de regen evenveel oplevert als Monza op droog. Dan lever je dubbel zoveel werk, zit je een stuk langer in de auto, loop je tig keer zoveel risico om uit te vallen. Dan heb ik het nog niet over het materiaal waarmee de rijders het moeten stellen. Zo kan je blijven roepen dat het allemaal oneerlijk is.
Ik snap niet helemaal wat dit te maken heeft met dubbele punten. dubbele punten is een regel die je van te voren weet. We weten nu nog niet welke races droog blijven en welke niet. Regels kun je aan passen regen kan je niet zomaar even weg stoppen of te voorschijnt halen.

Ik heb het hierboven over prestaties afzetten tegen punten. Als dat een argument is zou iedere race een andere puntentoekenning verdienen. Want andersom werkt het net zo: waarom zou je een andere prestatie het zelfde beoordelen? Iets wat al jaren gebeurd. Ik laat hiermee zien dat het argument niet opgaat. Want het zijn niet altijd dezelfde prestaties.
Maar dat zeg ik ook niet, toch? Niet alle prestaties zijn het zelfde, nee dat klopt maar 18 races worden verschillende prestaties met de zelfde aantallen punten beloond, behalve de laatste race, die krijgt ongeacht de prestatie dubbele punten. Indirect zeg je precies wat ik bedoel: Waarom zou je een andere prestaties het zelfde moeten belonen? Omdat alle races in de basis bestaat uit starten, rijden, pitten, inhalen, de finishvlag halen. Dat is het doel van de sport het eerste de finishvlag halen. Dat de ene race moeilijker of makkelijker is veranderd daar niks aan. Kan je van te voren niet weten. En om alles eerlijk te houden word er van te voren vaste waardes aan een race overwinning gegeven. Alles is dan voor het hele jaar gelijk en eerlijk.
Hoezo is het eerlijk als het van te voren is vast gelegd?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 april 2014 - 19:16:16
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:45:31
Citaat van: Kootje op 29 april 2014 - 18:09:51
Als Monaco dubbele punten op zou leveren zou ik dat net zo oneerlijk en dus even bezwaarlijk vinden.

Weet je wat het gekke is, als de laatste 4 races dubbele punten zou opleveren, zou ik er minder problemen mee hebben.

Dan is het toch nog steeds oneerlijk volgens de hier genoemde theorie?
Jep, nog steeds oneerlijk, maar op 1 of andere manier zou ik er minder problemen mee hebben. Ik kan het nog niet helemaal verwoorden. Maar denk dat het te maken heeft dat het nu niet 1 race is, maar meerdere en dus de kans verkleind dat 1 races bepalend is.
Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 19:11:24
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 18:44:36
Citaat van: Wings op 29 april 2014 - 16:59:30
Citaat van: F1fan2987 op 29 april 2014 - 16:10:52
In mijn ogen is het oneerlijk dan omdat je positie nu 2 keer zoveel waard is. Het hele jaar zijn de races 25, 18, 15,12,10,8,6,4,2, 1 punten waard, en de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. In 1 races, win of verlies je ineens 2 races en als je daarom je titel misloopt( of welke andere plek dan ook) is gewoon niet eerlijk. Ik snap niet dat je dat als eerlijk ziet. Het is een regel die bedacht is door FIA waar de teams geen inpsraak hadden. (Dacht ik)

Voor iedereen is de laatste race ineens 50, 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 en 2 punten waard. Dus blijft de situatie voor iedereen gelijk en is het eerlijk. Blijft over dat je het puntensysteem dus gewoon ruk vind. En dat mag natuurlijk.
in de race van Abu Dhabi wel ja, maar de situatie is niet gelijk en eerlijk als je het vergelijkt met andere races. Het seisoens verloop word nu ernstig verstoord want 1 race word nu gelijk aan 2 races. Het is als of er een extra race word aangeplakt, maar de uitslag van de vorige race word gekopieerd.

Oh je viel in Maleisiƫ uit? Nou dan vullen we dat resultaat ook maar in voor China.

Tsja, nogmaals, voor iedereen! Of je nu 9, 10, 25 of 50 punten krijgt, het geldt voor iedereen. En als het voor iedereen geldt is het eerlijk. Dat de regel onzin is maakt hem nog niet oneerlijk.
Omdat de regel voor iedereen gelijk is, maakt het nog niet eerlijk. Natuurlijk moet je elke race bewijzen dat jij de beste bent, maar nog niemand heeft ooit alle  races gewonnen(behalve Valiant geloof ik, maar die is 2394 voudig WK alles.)
Zou jij het eerlijk vinden als je baas jou collega dubbel uitbetaald omdat hij op vrijdag wel heeft gewerkt en jij niet? Voor exact het zelfde werk, maar jij deed dat werk donderdag omdat je vrijdag al een afspraak had. Een afspraak gemaakt door je baas.