Testweek 2: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 13 februari 2014 - 19:30:34

« vorige - volgende »

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 22 februari 2014 - 19:55:25
Citaat van: Dimensie op 22 februari 2014 - 15:36:16
Het is al even geleden maar de 107% regel is er nog...


Ok, ik dacht dat dat was gesneuveld vanwege de kwalificatie-format?

107% van de snelste q3 tijd.

Kwalificatie zonder 100kg brandstof limiet+Hamilton die niet van banden sparen houd=Vettel die een nieuw vingertje introduceert.


Perton

Niet Q3, maar Q1, want dan zijn de regels voor iedereen hetzelfde. Zou ook wel raar zijn natuurlijk om Q3 te doen. Dan regent het in Q1, is Q3 droog, zitten er zes coureurs buiten de 107%.

Dimensie

Q3.
En je kan je ook omdraaien in q1 word het droog en dan?
De fia heeft nog altijd de mogelijkheid om je op basis van de trainingen toch het voordeel van de twijvel te geven denk ik?

Perton

36) THE GRID
36.1 During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during
that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race. Under
exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free
practice session, the stewards may permit the car to start the race.

http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/1-2014%20SPORTING%20REGULATIONS%202014-01-23_V2.pdf

en

http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/1-2013%20SPORTING%20REGULATIONS%2009-12-2013.pdf

Om even aan te geven dat het vorig jaar ook al zo was.

Dimensie

:facepalm: voor mezelf.
Omdraaien en na opnieuw lezen nog niet door hebben.
rent naar koelkast maar de heinekens zijn blijkbaar nog steeds 5%

0634

Citaat van: Franky R. op 22 februari 2014 - 19:56:48
CitaatZou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel.


Ik haal maar alvast incontinentieluiers voor het geval dat dat bewaarheid wordt... :P ...Dan kunnen jullie mij wel opvegen. ;D ;D ;D


;)
Maar het gaat er niet om wie het eerste lacht maar wie er het laatste lacht. En al zou RBR slecht beginnen, ik zou ze niet te snel afschrijven.

Perton

Citaat van: Dimensie op 22 februari 2014 - 21:59:25
:facepalm: voor mezelf.
Omdraaien en na opnieuw lezen nog niet door hebben.
rent naar koelkast maar de heinekens zijn blijkbaar nog steeds 5%
Haha, overkomt ons allemaal wel eens.

robbert

Citaat van: janke op 22 februari 2014 - 19:39:11
Er is natuurlijk onder de kenners en liefhebbers paniek wat de Renault motor en hun verdere systemen betreft. Maar dat is natuurlijk niets nieuws. Als Renault zich in het diepe gooit/gooide zijn er wel vaker problemen geweest. Denk aan eind 70tig/begin 80tig. Prost, Arnoux enz. Nu de reglementen zo extreem zijn veranderd moet je met die 107% niet aankomen, vind ik. Laat ze maar rijden en dan allemaal. Trouwens dat gebeurde wel vaker. Zou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel. Maar in het verleden is dat wel vaker gebeurd, toch? Brabham, Lotus?

Ik ben werkelijk benieuwd wie op pole staat in Melbourne, en wie door betrouwbaarheid en kunde die race wint.

dat zal wel een wagen met een mercedesmotor erin zijn

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2014 - 23:15:48
Citaat van: Franky R. op 22 februari 2014 - 19:56:48
CitaatZou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel.


Ik haal maar alvast incontinentieluiers voor het geval dat dat bewaarheid wordt... :P ...Dan kunnen jullie mij wel opvegen. ;D ;D ;D


;)
Maar het gaat er niet om wie het eerste lacht maar wie er het laatste lacht. En al zou RBR slecht beginnen, ik zou ze niet te snel afschrijven.


Ik zei daarom ook 'als' of in geval dat... ;) ...Ook ik schrijf Red Bull niet af, hoor!

0634

Verstandig, Franky!

Al moet ik eerlijk zeggen dat het me een klein wonder lijkt als Vettel Ascari volledig achter zich laat en zijn tiende zege op rij scoort in Melbourne.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 03:50:33
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2014 - 23:15:48
Citaat van: Franky R. op 22 februari 2014 - 19:56:48
CitaatZou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel.


Ik haal maar alvast incontinentieluiers voor het geval dat dat bewaarheid wordt... :P ...Dan kunnen jullie mij wel opvegen. ;D ;D ;D


;)
Maar het gaat er niet om wie het eerste lacht maar wie er het laatste lacht. En al zou RBR slecht beginnen, ik zou ze niet te snel afschrijven.


Ik zei daarom ook 'als' of in geval dat... ;) ...Ook ik schrijf Red Bull niet af, hoor!

Ik ook niet hoor. De weg is lang dit seizoen. Ze zullen best wat vinden om de auto competitief te maken, ben ik van overtuigd. Maar dat moet niet te lang duren natuurlijk. En ik persoonlijk zou het prima vinden als enkele andere teams gaan strijden voor het kampioenschap. Want jaren RBR/Vettel is genoeg geweest. Verandering van spijs doet eten. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Het seizoen zal wel slecht beginnen voor RBR waarna ze zich zullen herpakken en Vettel door de dubbele punten regel zijn vijfde titel pakt  ;D

Bart VD

Citaat van: Maikel0230 op 23 februari 2014 - 10:00:14


Ai, resultaat van eventjes teveel wheelspin.

Misschien wilde hij gewoon van die stofzuigerneus af. ;-)
This space for rent