Testweek 2: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 13 februari 2014 - 19:30:34

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:15:23
Zou die zorg komen omdat hij vandaag een racesimulatie gedaan heeft...?
Dat denk ik ja. En zoals hij zelf al aangeeft: niet bepaald op de limiet. Dan kijkend naar het verbruik zal hij zich op zijn hoofd hebben gekrabt vermoed ik.

Maikel0230

Rosberg heeft een 1:33.283 gedaan vandaag, ook op softs dus daar kan ook nog wat van af op de Super softs. Ze zitten nu binnen de seconde van de pole van vorig jaar (+0.953)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Yup. Gaat snel zo. Die tijd zullen ze eerdaags te grazen nemen.

gloudiesaurus

Dus de auto's zijn alweer sneller ondanks de toename in gewicht en aerodynamische beperkingen.
De uitspraken dat F1 nu veredelde GP2 is kan ook naar de prullenmand  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Die auto's zijn bij aanvang van het seizoen gewoon al weer sneller dan hun voorgangers. Of in ieder geval zal het niet veel schelen.

gloudiesaurus

Precies, ik verwacht sowiezo dat de tijden nog wel flink zullen dalen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Tsja een rondje hard knallen op (super)softs zal het probleem ook niet zijn. Het zal interessant zijn wat de racetijden zullen zijn wanneer ze het met 100 kilo moeten doen. Aan de andere kant, dit is Formule 1, dus die slimme engineers daar hebben binnen 2 races ook wel door hoe dát zit en dan is alles weer precies zoals we het willen.

0634

Benzine wordt inderdaad een issue. Maar goed, vorig jaar waren de Pirelli's weer een issue en moest er ook wel eens op de safe modus gereden worden.

robbert

Dat is opnieuw het bewijs dat men moet afwachten tot er een oordeel gevergt word. Was wel grappig, al die paniekreacties in het begin van het jaar, en nu rijden ze bijna even snel ;D

Dimensie


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Dimensie op 22 februari 2014 - 15:36:16
Het is al even geleden maar de 107% regel is er nog...
FIA / Whiting kennende zullen ze daar wel iets op verzinnen mocht blijken dat veel teams buiten de boot vallen. Of dat terecht is of niet, geen idee. Men zou een systeem kunnen doen zoals in de Indy 500 een paar jaar terug, toen de teams met Lotus-motoren hopeloos langzaam waren: dat als in de race een bepaalde snelheid niet wordt behaald, ze alsnog uit de race worden gehaald. Ik kan me namelijk best voorstellen dat als Renault-teams daadwerkelijk 30 kilometer langzamer gaan dan de concurrentie, er toch wel eens over veiligheid gaat worden nagedacht.

Dat is uiteraard op de zaken vooruit lopen en ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen, maar het lijkt me, met nog één testweek te gaan, toch wel het moment voor de FIA om eens over rampenscenario's na te gaan denken. Want ik heb weinig vertrouwen in ze als ze in the heat of the moment iets moeten verzinnen.

janke

Er is natuurlijk onder de kenners en liefhebbers paniek wat de Renault motor en hun verdere systemen betreft. Maar dat is natuurlijk niets nieuws. Als Renault zich in het diepe gooit/gooide zijn er wel vaker problemen geweest. Denk aan eind 70tig/begin 80tig. Prost, Arnoux enz. Nu de reglementen zo extreem zijn veranderd moet je met die 107% niet aankomen, vind ik. Laat ze maar rijden en dan allemaal. Trouwens dat gebeurde wel vaker. Zou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel. Maar in het verleden is dat wel vaker gebeurd, toch? Brabham, Lotus?

Ik ben werkelijk benieuwd wie op pole staat in Melbourne, en wie door betrouwbaarheid en kunde die race wint.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 22 februari 2014 - 15:36:16
Het is al even geleden maar de 107% regel is er nog...


Ok, ik dacht dat dat was gesneuveld vanwege de kwalificatie-format?

Franky R.

CitaatZou wel een lachertje zijn dat RBR net de middenmoot nog haalt incl. topcoureur Vettel.


Ik haal maar alvast incontinentieluiers voor het geval dat dat bewaarheid wordt... :P ...Dan kunnen jullie mij wel opvegen. ;D ;D ;D


;)