Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 17:33:03
zoals je in mn eerste zin kunt zien begrijp ik wel wat Jeroen bedoeld, maar vind ik het in dit geval erg ver gezocht omdat hij het zeer waarschijnlijk oprecht meent en daarnaast gaat RBR ook zo slecht helemaal niet. Als je zelfs bij dit soort opmerkingen al vraagtekens moet plaatsen, dan kun je geen enkele uitspraak van een coureur nog serieus nemen.

Niemand zegt ook dat je er vraagtekens bij moet plaatsen. Dat staat ook los van een context. Ik denk ook dat het mens eigen is dat zodra dingen niet lopen zoals je je gaan je stil gaat staan bij dingen die je anders niet zouden boeien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 18:01:44
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 17:33:03
zoals je in mn eerste zin kunt zien begrijp ik wel wat Jeroen bedoeld, maar vind ik het in dit geval erg ver gezocht omdat hij het zeer waarschijnlijk oprecht meent en daarnaast gaat RBR ook zo slecht helemaal niet. Als je zelfs bij dit soort opmerkingen al vraagtekens moet plaatsen, dan kun je geen enkele uitspraak van een coureur nog serieus nemen.

Niemand zegt ook dat je er vraagtekens bij moet plaatsen. Dat staat ook los van een context. Ik denk ook dat het mens eigen is dat zodra dingen niet lopen zoals je je gaan je stil gaat staan bij dingen die je anders niet zouden boeien.
ik plaats er ook geen vraagtekens bij, maar reageerde juist op iemand die dat wel deed. En nogmaals, ik snap de theorie wel en weet ook wel dat dat vaak zo gaat (bij zowel sporters als fans), maar t lijkt me toch niet dat je je oordeel over het geluid laat afhangen van één uitvalbeurt? Volgens mij zijn er heel veel mensen niet echt tevreden over het geluid, hebben die allemaal een slechte dag of een slechte week gehad?

Wings

Ook dat is niet mijn punt. Maar goed, verder ook onbelangrijk dus excuseer me dat ik er op ben ingegaan

robbert

Citaat van: Kootje op 28 maart 2014 - 15:46:16
Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 14:25:54
heb ik gezegd dat ik fan ben van ferrari? Ik ben van niemand fan, ik geniet gewoon van het racen....

Of je dat letterlijk gezegd heb? Geen idee, ga het iig niet terugzoeken. Maar je reacties wekten bij mij, en volgens mij ben ik daarin niet de enige, wel de indruk dat je Ferrari fan bent.

Maar dan nog .... fan of geen fan, de vraag "Doe jij niet hetzelfede met Ferrari?" blijft gewoon overeind.

ik kan toch niet zeggen dat ferrari goed bezig was vorig seizoen, als je het daarop hebt? Je moet toch realistisch zijn é of niet soms??? Leg mij dat dan eens uit. ik luister :-X

Perton

@Wings, wellicht was mijn vergelijking wat vergezocht, maar het punt dat ik wilde maken is dat ik het heel makkelijk vind om tegen klagers te zeggen: "Ga maar iets anders doen." Iedereen heeft het recht om te klagen, ook Vettel. Dat ik vind dat hij als viervoudig wereldkampioen een soort van voorbeeldfunctie heeft en daarom wat diplomatieker zou moeten zijn, is een tweede.

Kijk als Vettel (en andere klagende coureurs) vanaf nu elk weekend als een boze kleuter met zijn armen over elkaar gaat zitten over hoe kut het allemaal is geworden, dan geef ik Button gelijk, maar in dit geval vind ik dat Button wel erg kort door de bocht reageert op Vettel.

Wings

Misschien wel, aan de andere kant hoorde we Vettel ook niet toen alles -jaren lang- zijn kant uit viel. Nu dingen eens even niet meezitten gaat hij mokken en ziften over het geluid. Niet dat ik mij daar aan stoor maar dat een Button daar op reageert neem ik hem niet kwalijk. Kan het me zelfs voorstellen dat de collega rijders nu ook zoiets hebben van: "Sebje, nu moet je ook niet gaan steunen en zeuren maar rijden. Net als wij toen het jou goed afging."

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 18:56:04
Misschien wel, aan de andere kant hoorde we Vettel ook niet toen alles -jaren lang- zijn kant uit viel. Nu dingen eens even niet meezitten gaat hij mokken en ziften over het geluid. Niet dat ik mij daar aan stoor maar dat een Button daar op reageert neem ik hem niet kwalijk. Kan het me zelfs voorstellen dat de collega rijders nu ook zoiets hebben van: "Sebje, nu moet je ook niet gaan steunen en zeuren maar rijden. Net als wij toen het jou goed afging."
jij had Vettel toch voorspeld als WK?? dan zal ie aan t eind van t jaar t geluid wel geweldig vinden.
Bovendien, een vraag beantwoorden is heel wat anders dan 'mokken, ziften, steunen of zeuren'

Wings

#922
Ik heb Vettel niet voorspeld als WK (althans, niet in eerste instantie, wel naderhand omdat iedereen Red Bull nu al uitvlakt en ik daarmee de enige ben die het wel aandurft) en verder heb je nog steeds (voor een derde keer) mijn punt niet begrepen.  Ik vind het wel prima zo en ga stoppen hiermee dus dit betreft een laatste reactie op jou over dit onderwerp.

[edit]

Laatste zin aangepast.

Tuesday

#923
Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 19:07:26
Ik heb Vettel niet voorspeld als WK (althans, niet in eerste instantie, wel naderhand omdat iedereen Red Bull nu al uitvlakt en ik daarmee de enige ben die het wel aandurft) en verder heb je nog steeds (voor een derde keer) mijn punt niet begrepen.  Ik vind het wel prima zo en ga stoppen hiermee dus dit betreft een laatste reactie op jou over dit onderwerp.

[edit]

Laatste zin aangepast.
volgens mij heb ik je punt prima begrepen, maar past dit voorbeeld daar totaal niet bij. Maar goed, altijd makkelijk om te roepen dat iemand het niet begrepen heeft. Leg het dan beter uit een volgende keer.

0634

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 15:43:29

zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.
Ik had het niet over het geluid.

Enzo

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 17:02:04
Citaat van: Enzo op 28 maart 2014 - 16:43:59
Je vergelijking lijkt nergens op Wings, sorry dat ik het zeg. Ik ben redelijk helder in mijn motivatie en dat staat gewoon.
De sport is aanzienelijk veranderd en daar heb ik moeite mee. De bal is niet meer rond maar vierkant... ;)

Die vergelijking snijdt echter wel degelijk hout. In het Pirelli-topic hebben meerderen jou uitgelegd dat in de jaren waar jij zo prat op gaat júist de jaren zijn waarin tactisch racen hoogtij vierde. Midden jaren 90 waren de jaren van het rekenen. Zo spaarde Schumacher benzine [reed dus niet voluit] om 2 ronden langer buiten te blijven en Damon Hill te passeren [tactiek]. Ross Brawn werd daarom vaak gezien als het grote brein achter de successen van Schumacher. Bij Ferrari werd dit dun over gedaan. Het racen toen is in de basis niet anders dan nu. Grappige is dat de mensen je toen zeiden dat het inherent aan racen is en het ook altijd zo zou blijven. Als men niet linksom gaat, dan gaat men wel rechtsom. En warempel, nu de banden genormaliseerd (zo noem ik het nu!) zijn ga je je afzetten tegen de motoren. Daarmee onderstreep je eigenlijk het gelijk van mensen die toen (en nu) zeiden dat het materiaal en het reglement altijd onderhevig zijn aan limieten. Dus in het verleden, nu en in de toekomst. De bal is rond en blijft rond.

Tja Wings, wij denken hier gewoon erg verschillend over...
Ik zie wel een verschil tussen het racen van toen en nu en dat verschil staat mij niet aan.
Veel meer wil ik er ook niet van maken op dit moment... ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 19:32:09
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 15:43:29

zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.
Ik had het niet over het geluid.
waar heeft Vettel dan nog meer kritiek op gegeven?

0634

Over de regels, al een tijd terug. Dat hij gisteren kritiek had op het geluid hoor ik nu pas overigens, logisch dat je dat dus dacht. Vandaar de overlap, had ik niet meegekregen, sorry.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 19:52:42
Over de regels, al een tijd terug. Dat hij gisteren kritiek had op het geluid hoor ik nu pas overigens, logisch dat je dat dus dacht. Vandaar de overlap, had ik niet meegekregen, sorry.
ah ok, misverstandje.. doordat er iemand anders op inhaakte is er al een hele discussie ontstaan, allemaal om niks dus ;)

0634