Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

robbert

Citaat van: Kootje op 28 maart 2014 - 11:52:35
Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 07:22:04
ok, maar dan ga je toch niet een heel seizoen lopen klagen dat het niks is, de f1.

:o

Doe jij niet precies hetzelfde met Ferrari? ??? Ik neem aan dat je ondanks dat nog steeds fan bent? ::)

heb ik gezegd dat ik fan ben van ferrari? Ik ben van niemand fan, ik geniet gewoon van het racen....

Perton

Citaat van: Enzo op 28 maart 2014 - 13:43:21
Citaat van: Matthijs op 28 maart 2014 - 13:00:30
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 12:09:34
Bernie Ecclestone heeft de tests en Australië gemist he, dat weten we allemaal. Hij is in Maleisië en nu zegt ie dat het geluid harder is dan hij had gedacht. Misschien had ie sowieso met zijn kritiek moeten wachten tot hij de motoren in het echt had gehoord?

Amen

'Misschien' zit er ook politiek achter: circuits (lees Melbourne) dreigen met een rechtszaak omdat het geluid shit is. Dan kan Bernie alleen maar reageren met dat het wel meevalt.

De circuits worden op hun beurt weer aangesproken door de fans, die teleurgesteld waren. De circuit eigenaren hebben ook wel een punt, evenals de fans. Je betaald heel veel geld om de F1 naar je circuit te halen en daar hoort een bepaalde verwachting bij van show en spektakel. Als de F1 ineens 180% anders is en veel minder spectaculair, dan kan je ook zeggen dat je niet hebt gekregen wat je destijds hebt ingekocht en dus teveel hebt betaald.
Hangt er vanaf hoe het contract in elkaar steekt natuurlijk. Is het een contract gebaseerd op de show Formule 1, dan heb je een punt. Is het een contract gebaseerd op de technische formule 'Formule 1' van de FIA, dan hebben de circuiteigenaren geen poot om op te staan.

Geen idee hoe die contracten er uit zien natuurlijk, dus het heeft denk ik ook niet zo heel veel zin daar over te speculeren. Mocht het daadwerkelijk tot rechtszaken komen, dan zie ik beide uitkomsten wel kunnen gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 08:09:20
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Coureurs neem ik sowieso niet al te serieus over dit soort zaken. Als Vettel had gewonnen en supersnel was had hij een andere mening gegeven. Zie Rosberg, die vindt de nieuwe Formule prima. Tja, hij wint, Vettel verliest. En dat is meteen de onderbouwing van hun mening.
zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.

Kootje

Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 14:25:54
heb ik gezegd dat ik fan ben van ferrari? Ik ben van niemand fan, ik geniet gewoon van het racen....

Of je dat letterlijk gezegd heb? Geen idee, ga het iig niet terugzoeken. Maar je reacties wekten bij mij, en volgens mij ben ik daarin niet de enige, wel de indruk dat je Ferrari fan bent.

Maar dan nog .... fan of geen fan, de vraag "Doe jij niet hetzelfede met Ferrari?" blijft gewoon overeind.

Wings

Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 21:49:27
Ik ben het wel met Vettel en de andere criticasters eens, dit concept met deze motoren is echt geen bal aan. Een coureur kan zich nauwelijks onderscheiden dankzij het nieuwe brandstofreglement, ze gaan allemaal ver voor het rempunt pijnlijk van het gas en rollen de auto's in een soort treintje het circuit over. Om over het verschrikkelijke geluid en lage bochtsnelheden maar niet te spreken, want daar draait mijn maag helemaal van om.

Ik verlang echt enorm terug naar de bulderende en snerpende atmosferische V10 of V8 motoren en hoop dat dit ooit weer terug zal komen in de sport.

Spijt me je te moeten teleurstellen maar dan lijkt mij de Formule 1 gewoon niet jouw ding. Het is net als met voetbal klagen dat de bal rond is. Ja die is rond. Al jaren. Nu ook. En zal ook komende jaren rond blijven. Datzelfde geldt ook voor Formule 1. Tactieken en materiaal-limieten spelen al jaren een rol. Nu ook. En zullen ook komende jaren een rol spelen. En het snerpend geluid van de V10 en V12 motoren zijn passé. Denk ook aan de emissie eisen rondom een circuit. Dus zelfs al kunnen ze zo hard brullen dat het 10.000 kilometer verder hoorbaar is: het mag/kan niet meer. Vandaar ook mijn conclusie [eerste zin].

Wings

Citaat van: Tuesday op 27 maart 2014 - 23:46:28
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?
afgelopen jaren was ik het met Enzo eens, nu (nog) niet. Grote verschil vind ik ook wel de gedachte die erachter zit, het gaat nu iig om duurzaamheid etc, terwijl die Pirelli's alles behalve duurzaam waren ;)

Grappig. :D

Enzo

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 15:43:29
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 08:09:20
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Coureurs neem ik sowieso niet al te serieus over dit soort zaken. Als Vettel had gewonnen en supersnel was had hij een andere mening gegeven. Zie Rosberg, die vindt de nieuwe Formule prima. Tja, hij wint, Vettel verliest. En dat is meteen de onderbouwing van hun mening.
zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.

Aansluitend daarop: Rosberg laat zich sowieso nooit negatief uit over de sport, zoals zoveel coureurs tegenwoordig. De commerciele belangen zijn te groot, dat zelfs een Alonso zich liever onthoudt van commentaar dan dat hij eerlijk zegt wat hij ervan vind. Vettel, Webber en Schumacher zijn volgens mij de laatste die zich echt hebben uitgesproken over de sport zonder blad voor de mond. Rosberg is wat dat betreft een mak keffertje die precies zegt wat zijn werkgever wil horen.

Lewis vindt dit al wat moeilijker valt mij op, hoewel ook hij nooit recht voor z'n raap kritiek zal leveren kan je wel aan zijn gezicht aflezen dat hij niet happy is met een situatie.


Enzo

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 16:29:42
Citaat van: Tuesday op 27 maart 2014 - 23:46:28
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?
afgelopen jaren was ik het met Enzo eens, nu (nog) niet. Grote verschil vind ik ook wel de gedachte die erachter zit, het gaat nu iig om duurzaamheid etc, terwijl die Pirelli's alles behalve duurzaam waren ;)

Grappig. :D

Want?

Enzo

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 16:26:48
Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 21:49:27
Ik ben het wel met Vettel en de andere criticasters eens, dit concept met deze motoren is echt geen bal aan. Een coureur kan zich nauwelijks onderscheiden dankzij het nieuwe brandstofreglement, ze gaan allemaal ver voor het rempunt pijnlijk van het gas en rollen de auto's in een soort treintje het circuit over. Om over het verschrikkelijke geluid en lage bochtsnelheden maar niet te spreken, want daar draait mijn maag helemaal van om.

Ik verlang echt enorm terug naar de bulderende en snerpende atmosferische V10 of V8 motoren en hoop dat dit ooit weer terug zal komen in de sport.

Spijt me je te moeten teleurstellen maar dan lijkt mij de Formule 1 gewoon niet jouw ding. Het is net als met voetbal klagen dat de bal rond is. Ja die is rond. Al jaren. Nu ook. En zal ook komende jaren rond blijven. Datzelfde geldt ook voor Formule 1. Tactieken en materiaal-limieten spelen al jaren een rol. Nu ook. En zullen ook komende jaren een rol spelen. En het snerpend geluid van de V10 en V12 motoren zijn passé. Denk ook aan de emissie eisen rondom een circuit. Dus zelfs al kunnen ze zo hard brullen dat het 10.000 kilometer verder hoorbaar is: het mag/kan niet meer. Vandaar ook mijn conclusie [eerste zin].

Je vergelijking lijkt nergens op Wings, sorry dat ik het zeg. Ik ben redelijk helder in mijn motivatie en dat staat gewoon.
De sport is aanzienelijk veranderd en daar heb ik moeite mee. De bal is niet meer rond maar vierkant... ;)

Wings

Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Vind ik geen vergelijk. Stoppen met Formule 1 rijden is een keuze, emigreren is geen serieuze optie. Voorbeeld: kennis van me klaagt steen en been over de teruglopende kwaliteit van de frituur bij hem op de hoek maar hij blijft er wel komen. Dan zeg ik: "zoek een ander adres die wel voldoet." Dat is wat anders dan diezelfde maat zeggen te moeten vertrekken omdat hij het kabinet Rutte II verschrikkelijk vind. Mijns inziens ga je hier wel erg kort door de bocht. Bovendien, als ik het salaris bekijk, snap ik sowieso niet hun bezwaar. Doe gewoon waar 'je' voor betaald wordt: hard rijden! En, als kers op de slagroom denk ik dat als je teveel gaat lopen te klagen dit overwaait naar de fans. Ik vind het sowieso daarom wat ongepast en kan me prima vinden in de uitspraak van Button.

CitaatWat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Dat laatste [op Button na] ben ik met je eens.

Enzo


Wings

Citaat van: Enzo op 28 maart 2014 - 16:43:59
Je vergelijking lijkt nergens op Wings, sorry dat ik het zeg. Ik ben redelijk helder in mijn motivatie en dat staat gewoon.
De sport is aanzienelijk veranderd en daar heb ik moeite mee. De bal is niet meer rond maar vierkant... ;)

Die vergelijking snijdt echter wel degelijk hout. In het Pirelli-topic hebben meerderen jou uitgelegd dat in de jaren waar jij zo prat op gaat júist de jaren zijn waarin tactisch racen hoogtij vierde. Midden jaren 90 waren de jaren van het rekenen. Zo spaarde Schumacher benzine [reed dus niet voluit] om 2 ronden langer buiten te blijven en Damon Hill te passeren [tactiek]. Ross Brawn werd daarom vaak gezien als het grote brein achter de successen van Schumacher. Bij Ferrari werd dit dun over gedaan. Het racen toen is in de basis niet anders dan nu. Grappige is dat de mensen je toen zeiden dat het inherent aan racen is en het ook altijd zo zou blijven. Als men niet linksom gaat, dan gaat men wel rechtsom. En warempel, nu de banden genormaliseerd (zo noem ik het nu!) zijn ga je je afzetten tegen de motoren. Daarmee onderstreep je eigenlijk het gelijk van mensen die toen (en nu) zeiden dat het materiaal en het reglement altijd onderhevig zijn aan limieten. Dus in het verleden, nu en in de toekomst. De bal is rond en blijft rond.

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 15:43:29
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 08:09:20
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Coureurs neem ik sowieso niet al te serieus over dit soort zaken. Als Vettel had gewonnen en supersnel was had hij een andere mening gegeven. Zie Rosberg, die vindt de nieuwe Formule prima. Tja, hij wint, Vettel verliest. En dat is meteen de onderbouwing van hun mening.
zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.

Wat Jeroen bedoelt is dat je mening onderhevig is aan je gemoedstoestand. Rijders die structureel klagen en overal tegenaan schoppen hoor je niet (of minder) als alles gesmeerd loopt en successen voor de deur staan. Neem nu Webber en Schumacher: zodra dingen goed lopen je ze niet hoort maar als resultaten tegenvallen zijn ze gauw geneigd de boel te bekritiseren en deugt niks meer. Dus misschien dat Vettel het geluid niet tof vind, dat geloof ik wel, maar als hij op het podium zijn successen stond te vieren had het hem waarschijnlijk geen zak geïnteresseerd.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 17:11:47
Citaat van: Tuesday op 28 maart 2014 - 15:43:29
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2014 - 08:09:20
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Coureurs neem ik sowieso niet al te serieus over dit soort zaken. Als Vettel had gewonnen en supersnel was had hij een andere mening gegeven. Zie Rosberg, die vindt de nieuwe Formule prima. Tja, hij wint, Vettel verliest. En dat is meteen de onderbouwing van hun mening.
zal soms wel zo werken, maar je gelooft toch zelf niet dat Vettel het geluid shit vind omdat ie in de eerste race een technisch probleem had? Ik geloof dan toch eerder dat ie het oprecht 'shit' vind, zoals zovelen.

Wat Jeroen bedoelt is dat je mening onderhevig is aan je gemoedstoestand. Rijders die structureel klagen en overal tegenaan schoppen hoor je niet (of minder) als alles gesmeerd loopt en successen voor de deur staan. Neem nu Webber en Schumacher: zodra dingen goed lopen je ze niet hoort maar als resultaten tegenvallen zijn ze gauw geneigd de boel te bekritiseren en deugt niks meer. Dus misschien dat Vettel het geluid niet tof vind, dat geloof ik wel, maar als hij op het podium zijn successen stond te vieren had het hem waarschijnlijk geen zak geïnteresseerd.
zoals je in mn eerste zin kunt zien begrijp ik wel wat Jeroen bedoeld, maar vind ik het in dit geval erg ver gezocht omdat hij het zeer waarschijnlijk oprecht meent en daarnaast gaat RBR ook zo slecht helemaal niet. Als je zelfs bij dit soort opmerkingen al vraagtekens moet plaatsen, dan kun je geen enkele uitspraak van een coureur nog serieus nemen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 maart 2014 - 16:29:42
Citaat van: Tuesday op 27 maart 2014 - 23:46:28
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?
afgelopen jaren was ik het met Enzo eens, nu (nog) niet. Grote verschil vind ik ook wel de gedachte die erachter zit, het gaat nu iig om duurzaamheid etc, terwijl die Pirelli's alles behalve duurzaam waren ;)

Grappig. :D
ja jongen, ik heb nog wel een beetje humor ;) ???