Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

0634

Wat is Vettel toch godvergeten goed zeg. Mijn hemel wat een superster is dat toch.

Alonso ook goed trouwens, Ferrari op het droge gewoon snel. Button moeten we niet te snel afschrijven, rijdt toch ook weer sterk, die ouwe. Merc eigenlijk vrij bleekjes. Vlak bij elkaar, dus waarschijnlijk ook echt het maximale. Webber... tja, gewoon weer veel te traag in die wagen.

Pirelli: goed.

Gerard


0634

Twee vingers in de neus. Hij is de beste, zijn auto is de beste.

Gerard


0634

Dat dan weer wel helaas... Die Ferrari zou net even een toefje sneller moeten zijn, vooral op zaterdag. Dan zou je vooraan tenminste wat spanning krijgen.

Franky R.

Citaat van: Gerard op 25 augustus 2013 - 15:36:44
zal best, maar dan....Nog steeds saai.... ;D
Ja, inderdaad...Het is heus niet erg dat Vettel wint [of toch wel]...Maar dan wel met een beetje strijd voor de posities. Het lijkt er dus op dat McLaren en Ferrari snelheid hebben gevonden in de zomerstop...

gloudiesaurus

Citaat van: Gerard op 25 augustus 2013 - 15:36:44
zal best, maar dan....Nog steeds saai.... ;D

Helemaal mee eens  ;)
Hij begint een beetje op zijn landgenoot Michael Schumacher te lijken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Yup. Alleen de kin is korter en het haar is fouter. Voor de rest zie ik weinig verschil.

gloudiesaurus

Hehe gisteren een dagje op Spa geweest.
Leuk als altijd.

Maar wat een prijzen  ;) 6 euro voor een frietje, + 1 euro voor de saus.
3,50 euro voor een blikje cola......
Nu snap ik wel dat ze wat willen verdienen maar dit is absurd.

Zat overigens op gold 4, mooie plek bovenaan eau rouge  :)

En wat een parkeerdrama weer, met die Belgische politie die je alle kanten opsturen en zelfs rondjes laten rijden  ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2013 - 14:57:42
Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 14:53:43
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2013 - 14:21:03
Denk dat Ki mi hem niet uit rijd vandaag  :(

Wil jij voortaan je mond houden.  >:(

;) ;D
Jammer, dit was vooral onnodig! Kimi blijft IMHO nu zeker niet bij Lotus!

Elke uitvalbeurt is onnodig...

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2013 - 16:01:07
Dat dan weer wel helaas... Die Ferrari zou net even een toefje sneller moeten zijn, vooral op zaterdag. Dan zou je vooraan tenminste wat spanning krijgen.

Ja, maar gisteren deed Ferrari het gewoon niet goed met de timing van de snelle rondes in Q3, dat heeft ook veel gescheeld.

Vettel was vandaag ook mede ongenaakbaar omdat ze met minder downforce reden en dus vol op droog weer hadden gegokt. Mercedes had meer rekening gehouden met regen, dat leverde de pole op maar ik zag gisteren al aankomen dat als de race droog zou blijven, Hamilton dan kansloos zou zijn. Helaas geschiedde aldus. :(

0634

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2013 - 18:03:04
Ja, maar gisteren deed Ferrari het gewoon niet goed met de timing van de snelle rondes in Q3, dat heeft ook veel gescheeld.
Oké, ik heb gisteren niet kunnen zien, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.

Desalnietemin vind ik in algemene zin de kwalipace van Ferrari echt niet goed genoeg voor een titelkandidaat. Zelden dat Alonso voor pole knokt, en veel te vaak voor P5 t/m 8 ofzo. Hij is al blij als hij als vierde mag beginnen. En dat tekent natuurlijk vaak zijn race op zondag. Voor hij vandaag op P2 rond reed, had Vettel zijn gat alweer geslagen. Niet dat Alonso anders gewonnen zou hebben, maar het maakt je race wel veel makkelijker.

Overigens is de kwalipace van Ferrari m.i. al een paar jaar een probleem. Alonso pakt ook maar hoogst zelden een pole sinds hij bij Ferrari zit.

SanderD

Prachtige dag gehad op Spa. Crash van Maldonado en Di Resta voor mij neus gezien, en Alonso eindelijk eens op Spa op het podium. Heb het podium gezien vanaf de pitmuur. Opvallend was de demonstratie van Greenpeace, weet niet of de FOM dit uit beeld heeft gelaten, maar mijn beelden volgen vandaag/morgen.

0634

Citaat van: Franky R. op 25 augustus 2013 - 14:57:42
Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 14:53:43
Citaat van: Sabai op 25 augustus 2013 - 14:21:03
Denk dat Ki mi hem niet uit rijd vandaag  :(

Wil jij voortaan je mond houden.  >:(


;) ;D
Jammer, dit was vooral onnodig! Kimi blijft IMHO nu zeker niet bij Lotus!
Dat zou kunnen natuurlijk, maar deze uitvalbeurt mag natuurlijk niet de reden zijn. Die jongen is iets van 30 races achter elkaar niet uitgevallen, dan kan je moeilijk op Lotus boos worden als het dan eindelijk een keertje misgaat.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2013 - 18:07:47
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2013 - 18:03:04
Ja, maar gisteren deed Ferrari het gewoon niet goed met de timing van de snelle rondes in Q3, dat heeft ook veel gescheeld.
Oké, ik heb gisteren niet kunnen zien, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.

Desalnietemin vind ik in algemene zin de kwalipace van Ferrari echt niet goed genoeg voor een titelkandidaat. Zelden dat Alonso voor pole knokt, en veel te vaak voor P5 t/m 8 ofzo. Hij is al blij als hij als vierde mag beginnen. En dat tekent natuurlijk vaak zijn race op zondag. Voor hij vandaag op P2 rond reed, had Vettel zijn gat alweer geslagen. Niet dat Alonso anders gewonnen zou hebben, maar het maakt je race wel veel makkelijker.

Overigens is de kwalipace van Ferrari m.i. al een paar jaar een probleem. Alonso pakt ook maar hoogst zelden een pole sinds hij bij Ferrari zit.

Oh ja, dat klopt zeker. En Alonso had dan wel pech met zijn 9de startplek, eigenlijk had het niet veel verschil gemaakt of hij 9de of 5de gestart was vandaag. Di Resta miste zijn start, de Lotussen ramden elkaar ei zo na van de baan en Button reed ongeveer een kilometer om in de eerste bocht. Dus dat waren vier plaatsen die zowat voor het oprapen lagen voor Alonso (nog wel zijn verdienste natuurlijk dat hij wél snel start en zo alert is om perfect door die scherpe eerste bocht te komen).

Citaat van: SanderAlonso op 25 augustus 2013 - 18:17:06Prachtige dag gehad op Spa. Crash van Maldonado en Di Resta voor mij neus gezien, en Alonso eindelijk eens op Spa op het podium. Heb het podium gezien vanaf de pitmuur. Opvallend was de demonstratie van Greenpeace, weet niet of de FOM dit uit beeld heeft gelaten, maar mijn beelden volgen vandaag/morgen.

Tijdens de podiuminterviews kwam dit aan bod, de coureurs wisten niet waarom het publiek dan weer juichte en dan weer boe riep, maar DC zei "we're not going to highlight the reason of this now". Op de BBC zei men dan na de interviews dat er een demonstratie was, maar niet waarvoor.

Was die demonstratie ook merkbaar op andere momenten?