Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Kootje

Schijnt 'n Greanpeace demonstratie geweest te zijn. Hier thuis iig niets van gemerkt.  :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 19:48:17
Schijnt 'n Greanpeace demonstratie geweest te zijn. Hier thuis iig niets van gemerkt.  :-\


Een sukkel wilde het podium opstormen toen DC bezig was met zijn interview...Hopelijk hebben ze die gast een paar klappen verkocht. Kom nou!


Jozef

"I was touched by Adrian - I was trying to recover my line and he crossed my line in a very aggressive way and touched my front wing," Maldonado said.

Whahaha ;D

Dit doet me denken aan zijn uitspraken na de crash met Perez in Silverstone vorig jaar. "I was on the inside of the corner, so the corner was mine at that moment," he said.

Wat een malloot. ::)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2013 - 00:07:50
"I was touched by Adrian - I was trying to recover my line and he crossed my line in a very aggressive way and touched my front wing," Maldonado said.

Whahaha ;D

Dit doet me denken aan zijn uitspraken na de crash met Perez in Silverstone vorig jaar. "I was on the inside of the corner, so the corner was mine at that moment," he said.

Wat een malloot. ::)


Jozef, jongen....Ik zat alleen maar met mijn hoofd te schudden...Pastor moet kennelijk eens in de zoveel tijd een gigantische stommiteit uithalen?

0634

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 19:48:17
Schijnt 'n Greanpeace demonstratie geweest te zijn. Hier thuis iig niets van gemerkt.  :-\
Gelukkig tegen de Shell, niet tegen de sport. Dan mag t. Tegen een bedrijf als Shell mag je zeker protesteren ;).

SDG

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2013 - 19:48:17
Schijnt 'n Greanpeace demonstratie geweest te zijn. Hier thuis iig niets van gemerkt.  :-\

Vanavond nog maar eens de beelden terugbekiijken dan. Ik ben onmiddellijk na de finishvlag gestopt met kijken omdat ik het tamelijk druk had - badkamer moest nog dringend gekuist, er lag nog een volle mand met kleren om te strijken op me te wachten en bovendien was er dit weekend ook nog MotoGP en V8's.  ;)

SanderD

Voor de mensen die willen weten eat er nou daadwerkelijk gebeurde:



Matthijs

Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 01:49:01
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2013 - 00:07:50
"I was touched by Adrian - I was trying to recover my line and he crossed my line in a very aggressive way and touched my front wing," Maldonado said.

Whahaha ;D

Dit doet me denken aan zijn uitspraken na de crash met Perez in Silverstone vorig jaar. "I was on the inside of the corner, so the corner was mine at that moment," he said.

Wat een malloot. ::)

Jozef, jongen....Ik zat alleen maar met mijn hoofd te schudden...Pastor moet kennelijk eens in de zoveel tijd een gigantische stommiteit uithalen?

Ik vind dit soort reacties van Maldonado best zorgwekkend. Hij verkloot het en vervolgens geeft hij iemand anders de schuld. En iemand met zo'n gebrek aan zelfreflectie moet dan een auto met 750 pk besturen?
Idem dito voor Perez. Iemand van de baan duwen terwijl de bocht allang voor jou is vind ik echt schandalig. Terecht dat hij een straf krijgt, maar in plaats van erkennen dat hij fout zit geeft Perez (en McLaren) de hele wereld de schuld behalve zichzelf.

Fietser

Een van de meest merkwaardige momenten vond ik de inhaalactie van Alonso op Webber, direct na de start, vanaf La Source richting Eau Rouge. Alonso nam La Source in een 'kleinere hoek' en toch versnelde hij veel beter dan Webber. Je kunt zeggen dat Webber last had van Grossjean die links van hem reed (of van zijn koppeling?). Maar van Alonso, die helemaal aan de binnenkant zat, kun je zeggen dat hij pas als laatste van dit drietal op het gas kon. En toch arriveerde hij voor Webber en Grossjean bij Eau Rouge. Merkwaardig. Maar wellicht valt dit onder de noemer 'bijzondere klasse'.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:40:50
Een van de meest merkwaardige momenten vond ik de inhaalactie van Alonso op Webber, direct na de start, vanaf La Source richting Eau Rouge. Alonso nam La Source in een 'kleinere hoek' en toch versnelde hij veel beter dan Webber. Je kunt zeggen dat Webber last had van Grossjean die links van hem reed (of van zijn koppeling?). Maar van Alonso, die helemaal aan de binnenkant zat, kun je zeggen dat hij pas als laatste van dit drietal op het gas kon. En toch arriveerde hij voor Webber en Grossjean bij Eau Rouge. Merkwaardig. Maar wellicht valt dit onder de noemer 'bijzondere klasse'.
Wat ik de vreemste inhaalactie vond was die van (naar ik meen) Alonso op Hamilton. Hamilton ging gewoon wijd in La Source, zonder een wieltje te blokkeren. Alsof hij Alonso er gewoon voorbij liet. Wellicht deed hij dat ook, omdat hij wist dat hij daarna DRS had om Alonso terug te pakken. Dat lukte alleen niet.

0634

Dat idee had ik dus ook, Matthijs. Klinkt stom, maar anders valt het niet te verklaren.

Grosjean deed overigens datzelfde bij Lewis. Hij werd ingehaald bij de busstop om er op Kemmel weer langs te razen. Nadeeltje van DRS.

NielsD

Ik snap dat wel van Lewis. Alonso was er sowieso langs geweest met de DRS, dus waarom dan niet proberen zelf dat voordeel te pakken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Overigens is die Perez ook wel onnozel hoor... je bent er al langs, waarom druk je dan in hemelsnaam nog even je tegenstander van de baan?

Heel fout ook dat Whitmarsh er dan van zegt dat er een soort samenzwering van oudere rijders tegen jongere rijders voor nodig is en dat dat Perez een straf opleverde. Kom op he, ik ben niet voor straffen, maar dit is een actie die serieus nergens op slaat en een ander tijd en een positie kost.

Als je een keer een DT wilt geven, dan moet je dat in dit geval doen.

Sabai

Citaat van: NielsD op 26 augustus 2013 - 10:28:48
Ik snap dat wel van Lewis. Alonso was er sowieso langs geweest met de DRS, dus waarom dan niet proberen zelf dat voordeel te pakken.


Dat is wat Lewis ook wou doen zei hij tegen alonso voordat ze het podium op ging. Hij was alleen verbaasd dat Alonso net zo snel ging.