Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Sabai

Webber zei voor de start dat zijn koppeling niet goed was.Ik vraag me af waarom heeft alleen webber hier altijd last van en niemand anders.Tijdens de pitstop heeft hij er geen problemen mee. Volgens mij ligt het toch echt aan hemzelf.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 12:37:07
Citaat van: NielsD op 26 augustus 2013 - 10:28:48
Ik snap dat wel van Lewis. Alonso was er sowieso langs geweest met de DRS, dus waarom dan niet proberen zelf dat voordeel te pakken.


Dat is wat Lewis ook wou doen zei hij tegen alonso voordat ze het podium op ging. Hij was alleen verbaasd dat Alonso net zo snel ging.
Dat vind ik echt intelligent racen, jammer dat het niet lukte.
Geeft wel duidelijk de tekortkomingen van DRS weer...

NielsD

Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 12:37:07
Citaat van: NielsD op 26 augustus 2013 - 10:28:48
Ik snap dat wel van Lewis. Alonso was er sowieso langs geweest met de DRS, dus waarom dan niet proberen zelf dat voordeel te pakken.


Dat is wat Lewis ook wou doen zei hij tegen alonso voordat ze het podium op ging. Hij was alleen verbaasd dat Alonso net zo snel ging.

Oké, dat had ik even niet meegekregen. Kon het gesprek voor de podiumceremonie slecht verstaan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Matthijs op 26 augustus 2013 - 12:57:42
Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 12:37:07
Citaat van: NielsD op 26 augustus 2013 - 10:28:48
Ik snap dat wel van Lewis. Alonso was er sowieso langs geweest met de DRS, dus waarom dan niet proberen zelf dat voordeel te pakken.


Dat is wat Lewis ook wou doen zei hij tegen alonso voordat ze het podium op ging. Hij was alleen verbaasd dat Alonso net zo snel ging.
Dat vind ik echt intelligent racen, jammer dat het niet lukte.
Geeft wel duidelijk de tekortkomingen van DRS weer...
Ik vraag me af of het intelligent racen is. Immers, hij had tijd genoeg gehad om te weten hoe snel Alonso op het rechte stuk zou gaan en eventueel had hij het ook nog aan zijn team kunnen vragen. Als je zoiets doet, moet je het ook wel waarmaken. Nu is het een beetje klungelig.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 12:50:18
Webber zei voor de start dat zijn koppeling niet goed was.Ik vraag me af waarom heeft alleen webber hier altijd last van en niemand anders.Tijdens de pitstop heeft hij er geen problemen mee. Volgens mij ligt het toch echt aan hemzelf.
Wanneer had hij dat dan nog meer? (serieuze vraag)

Super Seb

En weer thuis. Intensief weekendje geweest zeg maar. Midden tussen de Hamilton fans gezeten, supertoffe lui. Totale euforie tijdens de eerste ronde. Ook grote vreugde bij de 3e tijd van vd Garde. Voor m'n facebook vriendjes, de foto's staan erop. Het grote bijkomen gaat nu beginnen, echt superleuk gehad maar mijn god wat kun je gestoord worden van de mentaliteit in Wallonie. Alles met de Franse slag en iedereen word maar geacht om Frans te praten, moeizamers.......
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Edwin90

Heb de race net ook gezien, heb het hele weekend in Oschersleben vertoeft. Ik vond het afgezien van een paar leuke inhaalacties niet zo heel speciaal allemaal, en Vettel wéér uitgelopen  ::)

rafael25

Verschil tussen Vettel & Webber was weer enorm. En waarom kan Webber niets laten zien in een zogenaamd dominante auto??


Deze auto is dan ook op een andere manier dominant ten opzichte van 2010!!.De auto werkt goed op ELK circuit (net als 2010).
Het is te hopen dat de 2014 RBR een drol van een wagen is,(Dat voorspel ik) want ik wil wel weer een andere kampioen zien,niet lullig bedoel, Super Seb

Super Seb

Ook niet zo opgevat hoor, haha! Snap je punt wel, had exact hetzelfde in het tijdperk Schumi. Gisteren was ook echt na een paar bochten beslist. Geen idee trouwens wie zo blij was met die inhaalactie.  :D

"Keep calm and ignore Multi-21....."

Niels_

Ook hier weer thuis van een geweldig weekendje Spa. Ik had de indruk dat er een pak meer volk was dan vorig jaar. Net even de laatste pagina's doorgenomen.

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2013 - 18:43:00
Tijdens de podiuminterviews kwam dit aan bod, de coureurs wisten niet waarom het publiek dan weer juichte en dan weer boe riep, maar DC zei "we're not going to highlight the reason of this now". Op de BBC zei men dan na de interviews dat er een demonstratie was, maar niet waarvoor.

Was die demonstratie ook merkbaar op andere momenten?
Een uurtje voor de race hingen er 2 personen in de lucht met een soort 'Parapente', een parachute met soort van motor die te besturen was. Ik kon vanop mijn plaats niet echt zien waar het om ging, met mijn kleine verrekijker leek me een soort van beer op hun vlag te staan (later bleek het een halve beer en een half Shell-logo te zijn). Een helikopter van de politie werd erop af gestuurd en op dat moment ging op de plaats waar ik zat al het gerucht dat het een actie van Greenpeace was. Ik dacht dat het boe-geroep van het publiek ook echt aan Vettel gericht was, want op de plaats waar ik zat kreeg 'blondie' behoorlijk veel boe-geroep aan zijn adres tijdens de parade-lap. Meest geniale moment was dat Van der Garde er als allerlaatste passeerde en het publiek enorm applaudisseerde (volgens mij het luidst van allemaal). :D

Donderdag ook naar de pitwalk geweest, te gestoord voor woorden. Ik stond op de eerste rij voor de box van Alonso, gewoon 1 groot gekkenhuis. De gedachten van het Heizel-drama kwamen weer boven en naast mij hebben ze de jongen die er stond moeten over het hek sleuren omdat hij een epilepsie-aanval kreeg. Gelukkig mijn cap wel kunnen laten signen door Alonso, maar zo'n dingen zijn op zich niet echt leuk. Je staat om half 2 aan de eerste poort, dan gooien ze de boel open en mag je 300 meter sprinten tot de volgende poort. Een half uur later mag je nog een stationnetje verder en tot slot mag je om half 4 richting pits sprinten. De poort gaat open, je loopt als een gek naar beneden op de Source (want ja, dat gaat dus echt behoorlijk hard naar beneden) en hoopt dat je niet op je voorganger zijn schoenen loopt. Vervolgens ben je al morsdood van het sprinten als je net voorbij de box van Caterham bent, maar je weet dat je niet mag opgeven. Dan kom je uiteindelijk aan achteraan bij de box van Ferrari, waar je tot de conclusie komt dat je nog tot 17u45 moet wachten voor beide rijders buiten kwamen (uiteindelijk zelfs nog later, omdat McLaren ernaast nog pit-stop simulaties deed). Een avontuur is het wel en het blijft je wel bij. Maar het is een beetje te gek voor woorden en ook moeilijk om te begrijpen als je het nooit zelf gedaan hebt. Mensen van rij 10 willen plots op de eerste rij staan, 5 mensen van de security moeten het hek tegenhouden...

Vrijdag mooi weer gehad (echt heet zelfs, die zon brandde), ben die dag ook wat verbrand. Maar iedereen kwam veel de baan op door het weer, dus op zich een prima dag. Zaterdag mooie kwalificatie gezien, spannend van begin tot het einde, heel onvoorspelbaar, helaas voor mij slecht einde. Voor zondag had ik regen verwacht, maar ik heb (wonderbaarlijk genoeg) geen enkele druppel regen gezien! Volgens mij de beste editie van de laatste jaren op dat gebied in Spa, nooit koud gehad of veel regen. Leuke race gehad, gelukkig geen crashes gezien waarbij 2 of 3 publiekslievelingen eruit vliegen in de eerste ronde. :P

Nog enkele andere dingen: de politie is een groot drama. Laat het verkeer gewoon zijn weg gaan en het gaat vlotter, ik ben er zeker van. Gelukkig kom ik er nu al een paar jaren, zodat ik de 'vluchtwegen' een beetje ken. Daarnaast is de prijs van alles rond het circuit ronduit schandalig. 7 euro voor een klein broodje met een mexicano/braadworst is belachelijk duur.

Sabai

#220
Citaat van: Jehoentelaar op 26 augustus 2013 - 13:56:44
Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 12:50:18
Webber zei voor de start dat zijn koppeling niet goed was.Ik vraag me af waarom heeft alleen webber hier altijd last van en niemand anders.Tijdens de pitstop heeft hij er geen problemen mee. Volgens mij ligt het toch echt aan hemzelf.
Wanneer had hij dat dan nog meer? (serieuze vraag)

Kan me herinneren dat hij dit jaar alweer een aantal poep starts had en de afgelopen jaren is het niet anders.En altijd ligt het aan de koppeling. Is toch vreemd?

Fabian

Allemaal de schuld van Vettel. Vettel sleutelt gewoon aan die wagen van Webber zodat ie slecht start. Als Vettel dat niet doet is Webber hem makkelijk de baas!  ;)

Sabai

Citaat van: Fabian op 26 augustus 2013 - 16:42:56
Allemaal de schuld van Vettel. Vettel sleutelt gewoon aan die wagen van Webber zodat ie slecht start. Als Vettel dat niet doet is Webber hem makkelijk de baas!  ;)


Dat dacht ik eerst ook. Maar Vettel kan daar geen tijd voor hebben die is te druk met zijn nieuwe hobby als schlagerzanger naast het racen  ;D

Fabian

Citaat van: Sabai op 26 augustus 2013 - 17:09:54
Citaat van: Fabian op 26 augustus 2013 - 16:42:56
Allemaal de schuld van Vettel. Vettel sleutelt gewoon aan die wagen van Webber zodat ie slecht start. Als Vettel dat niet doet is Webber hem makkelijk de baas!  ;)


Dat dacht ik eerst ook. Maar Vettel kan daar geen tijd voor hebben die is te druk met zijn nieuwe hobby als schlagerzanger naast het racen  ;D
Tja. Schijnt dat Heino binnenkort Vettel vervangt bij Red Bull. Slechts een bijbaantje voor Heino!

Jozef

Citaat van: Matthijs op 26 augustus 2013 - 09:00:53
Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 01:49:01
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2013 - 00:07:50
"I was touched by Adrian - I was trying to recover my line and he crossed my line in a very aggressive way and touched my front wing," Maldonado said.

Whahaha ;D

Dit doet me denken aan zijn uitspraken na de crash met Perez in Silverstone vorig jaar. "I was on the inside of the corner, so the corner was mine at that moment," he said.

Wat een malloot. ::)

Jozef, jongen....Ik zat alleen maar met mijn hoofd te schudden...Pastor moet kennelijk eens in de zoveel tijd een gigantische stommiteit uithalen?

Ik vind dit soort reacties van Maldonado best zorgwekkend. Hij verkloot het en vervolgens geeft hij iemand anders de schuld. En iemand met zo'n gebrek aan zelfreflectie moet dan een auto met 750 pk besturen?
Idem dito voor Perez. Iemand van de baan duwen terwijl de bocht allang voor jou is vind ik echt schandalig. Terecht dat hij een straf krijgt, maar in plaats van erkennen dat hij fout zit geeft Perez (en McLaren) de hele wereld de schuld behalve zichzelf.

Hoezo? Sam Michael zei net op de BBC vlak na de race dat het een terechte straf was voor Perez. Hij zei (in mijn herinnering): "Grosjean werd terecht bestraft voor zijn move op Button in Hongarije, dus Perez wordt nu net zo terecht bestraft." Ik ben het daar alvast helemaal mee eens.

Het gebrek aan respect dat Maldonado heeft, zie ik inderdaad als een groot probleem. Het is nu een beetje ironisch maar het was uitgerekend Perez die daar vorig jaar in Engeland zijn hart over luchtte en toen al riep om een serieuze straf (lees: schorsing) voor Maldonado, omdat hij het blijkbaar maar niet wil leren.