Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: robbert op 01 augustus 2013 - 23:55:23
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2013 - 22:57:01
Ik heb ook niet zoveel met Ferrari om eerlijk te zijn. Bewonder hun romantische historie, maar van het moderne Ferrari ben ik allesbehalve een fan.

ja van die historie is er niet veel meer over. Vroeger hadden ze meer succes dan nu. Als ferrari wil bewijzen dat ze zo'n goeie historie hebben (wat ik niet betwijfel) zullen ze toch wel een betere wagen moeten bouwen. Of in plaats van toppiloten zullen ze gewoon maar middelmatige piloten hebben omdat er weinig toppiloten zullen zijn, die nog voor ferrari wil racen. Kijk maar naar Alonso, zijn droom was om bij ferrari te rijden, maar nu wil hij daar weg. Gewoon omdat Ferrari geen topwagen meer kan bouwen
Het draait niet om titels.

Ik bedoel dan ook dat ik het Ferrari van voor Schumacher, Todt en Brawn bewonderde. Vanaf dat zij kwamen, haakte ik af.

Super Seb

Citaat van: Wings op 01 augustus 2013 - 22:04:00
Citaat van: Super Seb op 01 augustus 2013 - 15:17:10
Gaat ooit ook gebeuren Wings maar heb persoonlijk niet zo veel met Ferrari (en dan zeg ik het netjes  ;) )

Vrij apart gezien hun geschiedenis. Maar goed, dat is iedereen voor zich natuurlijk. Ik heb er wel wat mee. Net als met Lotus, McLaren en Williams en heb juist weer minder met Red Bull. Kortom, wat mij betreft is Vettel welkom bij de Roden. ;)

Geschiedenis van een team kan veel zeggen maar niet bepalend zijn. Ben van kleins af aan altijd fan geweest van coureurs en in mindere mate van teams. De meeste zullen weten dat Senna mijn onbetwiste nummer 1 is. Na zijn dood nooit meer echt fan van een coureur geweest tot Vettel.

Ondanks m'n Duitse roots ook nooit een fan geweest van Schumacher. Dat komt enerzijds door de strijd met Senna die (helaas) nooit heeft plaatsgevonden, anderzijds door de manier waarop Schumacher zijn gouden jaren bij Ferrari heeft beleefd. Iedereen weet dan wat ik bedoel.

Rubens was de bitch van Schumacher zoals Massa dat is van Alonso. En het mag. Dat is Ferrari eigen, duidelijke 1e en 2e man maar persoonlijk gewoon een enorme afkeer van hun manier van werken en mentaliteit.

Daarom hoop ik ook nooit dat Vettel daarheen gaat. Seb blijft m'n favo maar Ferrari, hmmmm. RBR is me om het even. Zie hem 100x liever naar Mercedes gaan net zoals Lewis deed. Niets dus gebaseerd op historie, enkel op gevoel.

EN WEER ONTOPIC!  ;)

"Keep calm and ignore Multi-21....."

Super Seb

Citaat van: robbert op 01 augustus 2013 - 23:55:23
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2013 - 22:57:01
Ik heb ook niet zoveel met Ferrari om eerlijk te zijn. Bewonder hun romantische historie, maar van het moderne Ferrari ben ik allesbehalve een fan.

ja van die historie is er niet veel meer over. Vroeger hadden ze meer succes dan nu. Als ferrari wil bewijzen dat ze zo'n goeie historie hebben (wat ik niet betwijfel) zullen ze toch wel een betere wagen moeten bouwen. Of in plaats van toppiloten zullen ze gewoon maar middelmatige piloten hebben omdat er weinig toppiloten zullen zijn, die nog voor ferrari wil racen. Kijk maar naar Alonso, zijn droom was om bij ferrari te rijden, maar nu wil hij daar weg. Gewoon omdat Ferrari geen topwagen meer kan bouwen

Onzin, 20 vd 22 coureurs willen bij Ferrari rijden. Nog steeds een prima wagen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

robbert

Citaat van: Super Seb op 02 augustus 2013 - 01:08:34
Citaat van: robbert op 01 augustus 2013 - 23:55:23
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2013 - 22:57:01
Ik heb ook niet zoveel met Ferrari om eerlijk te zijn. Bewonder hun romantische historie, maar van het moderne Ferrari ben ik allesbehalve een fan.

ja van die historie is er niet veel meer over. Vroeger hadden ze meer succes dan nu. Als ferrari wil bewijzen dat ze zo'n goeie historie hebben (wat ik niet betwijfel) zullen ze toch wel een betere wagen moeten bouwen. Of in plaats van toppiloten zullen ze gewoon maar middelmatige piloten hebben omdat er weinig toppiloten zullen zijn, die nog voor ferrari wil racen. Kijk maar naar Alonso, zijn droom was om bij ferrari te rijden, maar nu wil hij daar weg. Gewoon omdat Ferrari geen topwagen meer kan bouwen

Onzin, 20 vd 22 coureurs willen bij Ferrari rijden. Nog steeds een prima wagen.
Ja ma die coureurs zien toch ook dat ze toch geen sucessen zullen halen bij ferrari, zoals alonso dat nu toch ook begint te beseffen

Sabai

#244
Citaat van: robbert op 02 augustus 2013 - 07:08:19
Citaat van: Super Seb op 02 augustus 2013 - 01:08:34
Citaat van: robbert op 01 augustus 2013 - 23:55:23
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2013 - 22:57:01
Ik heb ook niet zoveel met Ferrari om eerlijk te zijn. Bewonder hun romantische historie, maar van het moderne Ferrari ben ik allesbehalve een fan.

ja van die historie is er niet veel meer over. Vroeger hadden ze meer succes dan nu. Als ferrari wil bewijzen dat ze zo'n goeie historie hebben (wat ik niet betwijfel) zullen ze toch wel een betere wagen moeten bouwen. Of in plaats van toppiloten zullen ze gewoon maar middelmatige piloten hebben omdat er weinig toppiloten zullen zijn, die nog voor ferrari wil racen. Kijk maar naar Alonso, zijn droom was om bij ferrari te rijden, maar nu wil hij daar weg. Gewoon omdat Ferrari geen topwagen meer kan bouwen

Onzin, 20 vd 22 coureurs willen bij Ferrari rijden. Nog steeds een prima wagen.
Ja ma die coureurs zien toch ook dat ze toch geen sucessen zullen halen bij ferrari, zoals alonso dat nu toch ook begint te beseffen


Denk dat het wel meevalt misschien hebben ze volgend jaar wel een dijk van een auto.
Hij heeft afgelopen seizoenen de titel op een haar na gemist mede door eigen fouten.Vooral in 2010 door zich alleen op Webber te focusen. Dus zulke koekblikken maken ze nou ook weer niet bij Ferrari.

Wings

Citaat van: Super Seb op 02 augustus 2013 - 00:49:48
Rubens was de bitch van Schumacher zoals Massa dat is van Alonso. En het mag. Dat is Ferrari eigen, duidelijke 1e en 2e man maar persoonlijk gewoon een enorme afkeer van hun manier van werken en mentaliteit.

Je denkt toch niet dat Webber bij Red Bull iets in de melk te brokkelen heeft hé? Ook daar heeft de natuurlijke schifting zijn werking niet gemist. En past Red Bull teamorders toe. Al in race 2 dit seizoen waren afspraken gemaakt en mocht Sebastian niet vechten voor positie. Bijna ieder team acteert zo. Zelfs Patrese moest (Estorile?) schuiven voor Nigel Mansell, 21 jaren geleden. Bij Ferrari kwam het in de spotlight doordat Schumacher/Ferrari debet waren aan vooraf bepaalde kampioenen. Na 2 jaren Schumacher/Ferrari had men het wel gezien. En dan is de Ferrari ook nog eens dominant! Wat je dan gaat krijgen is een hoop dat afleid van de sport. Alles wat Schumacher deed werd groot geprojecteerd en afgeschoten. Ferrari hanteerde teamorders en deed dat transparant. De Formule 1 wereld ontplofte zo'n beetje. Schandalig! Prompt werden nieuwe regels bedacht om teamorders tegen te gaan. Want dit was uit den boze! Mag ik je er attent op maken dat die regels inmiddels weer verdwenen zijn omdat geen enkel team zich daar aan houdt? Teamorders zijn inherent aan de Formule 1. En Ferrari handelt net zo ten faveure van het kampioenschap als ieder ander team.

Super Seb

Citaat van: Wings op 02 augustus 2013 - 08:36:20
Citaat van: Super Seb op 02 augustus 2013 - 00:49:48
Rubens was de bitch van Schumacher zoals Massa dat is van Alonso. En het mag. Dat is Ferrari eigen, duidelijke 1e en 2e man maar persoonlijk gewoon een enorme afkeer van hun manier van werken en mentaliteit.

Je denkt toch niet dat Webber bij Red Bull iets in de melk te brokkelen heeft hé? Ook daar heeft de natuurlijke schifting zijn werking niet gemist. En past Red Bull teamorders toe. Al in race 2 dit seizoen waren afspraken gemaakt en mocht Sebastian niet vechten voor positie. Bijna ieder team acteert zo. Ferrari hanteerde teamorders en deed dat transparant. En Ferrari handelt net zo ten faveure van het kampioenschap als ieder ander team.

Zoals ik al zei, het mag. Persoonlijk staat de manier waarop Ferrari het doet me erg tegen en ook dat mag. En RBR heeft z'n befaamde multi 12/21 gehad. Vettel had er lak aan. Maar dit hebben we al eerder dit jaar al besproken in een ander topic. Wou je alleen even vertellen waarom ik persoonlijk niets met ze heb ondanks de geschiedenis. Nu we dat allebei duidelijk hebben gemaakt stel ik voor dat we weer ontopic gaan. Ik denk dat Alonso komend jaar nog gewoon bij Ferrari zal zitten, hooguit het stoeltje van Massa komt vrij.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

De 'verwijten' jegens dat Ferrari ken ik. Waar ik mensen echter attent op maak is dat ieder team handelt ten faveure van het kampioenschap. Bij sommige teams komt dat echter sterker naar voren. Ferrari is daar (nu) één van, te samen met Red Bull. Of denk je dat Webber zomaar roept 'not bad for a number two driver' en dat Webber zomaar, na het Maleisië debacle riep dat Red Bull partij kiest voor Vettel uiteindelijk? Alleen vloeit dat voort uit het feit dat ze beiden één rijder hebben die ongekend goed is. Een voorkeurstatus is dan een logisch gevolg. In de jaren dat Ferrari dat niet had, de jaren dat Kimi er reed, kreeg Massa toch ook gelijke kansen. Net als Hamilton en Button dat bij McLaren kregen. Wat ik probeer te verduidelijken is dat Ferrari net zo handelt als ieder ander team in een gelijke situatie. Zo moest Kovalainen ook aan de kant als hij voor Hamilton reed. Ferrari heeft de dans nu eenmaal geopend maar daardoor wel een onterechte stempel gedrukt. Dat Ferrari het enige team is dat teamorders uitvoert is reeds achterhaald. Daardoor is zelfs het verbod teruggetrokken. Prima als je een team daarom niet mag maar wees dan wel bewust dat het zelfde argument net zo goed geldt voor jouw Red Bull. Want ook daar spat het vanaf en Marko is vaak genoeg ter verantwoording geroepen omdat ze exact het zelfde handelden naar wat ze oh zo graag bekritiseerde.

Kootje

Praten over teamorders kan in het teamorder topic


http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12442.0.html


Hier weer ON-TOPIC graag, zoals reeds al 2x gevraagd is

Wings

Splits de berichten af en voeg ze samen met het bestaande topic. Net zo makkelijk.

Gerard

Dus.... Het is nog maar de vraag of Sirotkin volgend jaar in de Sauber zit!?!?. Ik hoop dat dit goed nieuws voor Frijns is

Franky R.

Citaat van: Gerard op 03 augustus 2013 - 14:37:07
Dus.... Het is nog maar de vraag of Sirotkin volgend jaar in de Sauber zit!?!?. Ik hoop dat dit goed nieuws voor Frijns is
Mss. goed nieuws n.a.v. de vrijdagtest...Guttierez vliegt er toch uit, dus die kan dan toe met meters meters in de VT...Als ik even mag dromen. ;)

Maikel0230

Ik ben er vrij zeker van dat Sirotkin tegen de tijd dat volgend seizoen begint zijn superlicentie zal behalen en dan kan niemand hen nog tegenhouden om hem in die wagen te plaatsen. Dat Hulkenberg vertrekt lijkt een zekerheid (de vraag is natuurlijk waarnaartoe), Esteban Gutiérrez zal er ook niet meer zijn aangezien de miljoenen van Carlos Slim naar McLaren zullen verkassen. Misschien wordt Gutiérrez dan de vervanger van (de ondertussen stokoude  ;D) testcoureur paffet. Dan blijft er immers een zitje over en ik denk niet dat dat voor Frijns zal zijn. Vitaly Petrov wordt genoemd om Sergey Sirotkin wegwijs te maken in de F1. Die gaat de kans op een terugkeer niet laten liggen natuurlijk en waarom ook niet want hij was de slechtste nog niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Zonder Sirotkin geen Russen, zonder Russen geen geld, zonder geld geen Frijns. Zo helder als de blauwe lucht op dit moment. 8)