Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

#255
Citaat van: Gerard op 06 augustus 2013 - 11:11:42
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/298677/calado-bevestigt-gesprekken-met-force-india/

Wie zit op de wip bij FI?

Ik denk dat ze het gezeur van Paul di Resta beu zijn bij FI. Sutil zal blijven want die brengt centjes naar het nog steeds met kleine financiële problemen getormenteerde team.

Als ik eerlijk mag zijn is het einde rit voor di Resta, de Engelse pers mag hem nog zo vaak naar de hemel in prijzen voor mij mag die arrogante kerel onmiddellijk vertrekken. Zij zien een Hamilton en ik zie een Trulli. Hij bezit noch het karakter, noch enig talent om naar de top te geraken. Een goede middenmotor is hij en meer niet. Altijd maar klagen en zagen als het hem iets tegenzit, zelfs Button is er niets tegen.

Calado is een van de laatste der mohicanen in de GP2, een echt talent maar ik zou toch liever Coletti willen in de F1. Ik acht hem beter in staat resultaten te boeken. Maar Frijns staat voor mij bovenaan aan het lijstje natuurlijk ;-) (verdorie die 'ollander blijft mij verbazen dat ik zo een sympathie voor hem gekregen!)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 06 augustus 2013 - 12:42:52
(verdorie die 'ollander blijft mij verbazen dat ik zo een sympathie voor hem gekregen!)
Maar die 'ollander woont zowat op de Belgische grens en heeft altijd in België gekart. Misschien dat je hem daarom zo sympathiek vindt? ;)

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2013 - 13:06:34
Citaat van: Maikel0230 op 06 augustus 2013 - 12:42:52
(verdorie die 'ollander blijft mij verbazen dat ik zo een sympathie voor hem gekregen!)
Maar die 'ollander woont zowat op de Belgische grens en heeft altijd in België gekart. Misschien dat je hem daarom zo sympathiek vindt? ;)

Het speelt zeker mee maar het puur talent en de snelheid van Frijns en zijn keuzes om vaak geen enkel gevecht uit de weg te gaan zijn grotere factoren voor mij.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

#258
Frijns is inderdaad goed bezig (sportief gezien)
Ik ben als 'Ollander' weer zeer gecharmeerd van Stoffel v Doorne ;)
;D
Maar uh, over di Resta, ik moet zeggen dat ik hem wel een redelijke coureur vind, maar oh zo SAAI, en in de race (bijna)altijd onzichtbaar....


Fabian

di Resta is saai, maar wel goed. Zal nooit gekke dingen doen.

Wings

Mee eens en kan de opmerking van Maikel dus ook niet helemaal plaatsen. Ik vind Di Resta een meer dan prima rijder. Snel, constant in presteren, weinig fouten, weinig gekken dingen en heeft de helft meer aan punten. Waarom zouden ze hem dan weg doen?

Maikel0230

#261
Citaat van: Wings op 06 augustus 2013 - 21:17:28
Mee eens en kan de opmerking van Maikel dus ook niet helemaal plaatsen. Ik vind Di Resta een meer dan prima rijder. Snel, constant in presteren, weinig fouten, weinig gekken dingen en heeft de helft meer aan punten. Waarom zouden ze hem dan weg doen?

Zoals ik zei is hij een goede middenmotor maar meer ook niet, dus constant en snel maar gewoon niet goed genoeg om naar de top door te stoten, ik weet niet hoe de financiële situatie van Calado maar als die meer centjes heeft zal FI hem in de auto zetten. Di Resta werd daar door Mercedes geplaats om bij McLaren te kunnen instappen maar we zien wat daar van gekomen is. Hij is gewoon zo argogant en vol van zichzelf of hebben jullie de intervieuws niet gelezen waarin hij op McLaren blijft hameren, dat hij in die wagen van Checo had moeten zitten.. Ik zie gewoon geen perspectief voor deze jongen meer. Hij wou naar de top maar daar wil men hem niet, Mercedes zelf zit de komende jaren nog volgeboekt dus daar wil men hem ook niet. Het kan snel game over zijn voor hem.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Wings op 06 augustus 2013 - 21:17:28
Mee eens en kan de opmerking van Maikel dus ook niet helemaal plaatsen. Ik vind Di Resta een meer dan prima rijder. Snel, constant in presteren, weinig fouten, weinig gekken dingen en heeft de helft meer aan punten. Waarom zouden ze hem dan weg doen?
Hij blijkt dit jaar overigens niet zo grijs als in voorgaande jaren. Heeft zich al een aantal malen goed laten zien in gevechten. Prima rijder.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 06 augustus 2013 - 21:41:34
Zoals ik zei is hij een goede middenmotor maar meer ook niet, dus constant en snel maar gewoon niet goed genoeg om naar de top door te stoten, ik weet niet hoe de financiële situatie van Calado maar als die meer centjes heeft zal FI hem in de auto zetten. Di Resta werd daar door Mercedes geplaats om bij McLaren te kunnen instappen maar we zien wat daar van gekomen is. Hij is gewoon zo argogant en vol van zichzelf of hebben jullie de intervieuws niet gelezen waarin hij op McLaren blijft hameren, dat hij in die wagen van Checo had moeten zitten.. Ik zie gewoon geen perspectief voor deze jongen meer. Hij wou naar de top maar daar wil men hem niet, Mercedes zelf zit de komende jaren nog volgeboekt dus daar wil men hem ook niet. Het kan snel game over zijn voor hem.

Je gaat wel erg plat door de bocht. Dat Mercedes hem niet wilt is niet zo neergezet en verder doet hij het aantoonbaar beter dan Sutil. De logica om die rijder dan te moven ontgaat mij.

Jehoentelaar

Calado kan al een heleboel jaren GP2 rijden, dus geld heeft 'ie wel. En snel is 'ie ook. Di Resta presteert degelijk en laat zich dit seizoen eindelijk ook wat meer als een racer zien, maar heel groots is het allemaal niet. Kan me voorstellen dat je als Force "wij willen dit seizoen wederom die stap maken die wij al jarenlang willen maken" India dan gaat nadenken over het nemen van een gokje met een andere coureur.

Maikel0230

#265
Citaat van: Wings op 06 augustus 2013 - 22:11:01
Je gaat wel erg plat door de bocht. Dat Mercedes hem niet wilt is niet zo neergezet en verder doet hij het aantoonbaar beter dan Sutil. De logica om die rijder dan te moven ontgaat mij.

Waar ga ik plat door de bocht dan wings want ik zie het niet? verder  heeft Rosberg en Hamilton voor 2014 een contract dus daar zie ik niets bewegen. Sutil doet het slechter dan di Resta, kan je niet naastkijken maar die jongen heeft voldoende sponsoring om een zitje in 2014 te verzekeren (Medion en Capri-sun, etc...).

Force India zit tot op heden nog steeds met redelijke schulden, het vasthouden van die vijfde plaats in het constructeurskampioenschap is daarom ook van levensbelang voor FI. Zoals ik al zei als Colado een sugar daddy heeft is het gedaan met de di Resta (althans voor 2014). Als Colado geen centjes heeft dan zie ik di Resta nog blijven.

Zoals we met de Hulk hebben gezien in 2010 kan het snel verkeren, geld opent deuren in de F1. Talent stopt enkel een sleutel in het deurgat en dan moet je hopen dat het de juiste sleutel is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Hiermee ga je plat door de bocht:

Citaat van: Maikel0230 op 06 augustus 2013 - 21:41:34
Ik zie gewoon geen perspectief voor deze jongen meer. Hij wou naar de top maar daar wil men hem niet, Mercedes zelf zit de komende jaren nog volgeboekt dus daar wil men hem ook niet. Het kan snel game over zijn voor hem.

Wat nu als Ferrari of Lotus hem willen? Of Button dadelijk klaar is met de Formule 1? Ik zie niet in waarom Force India per definitie zijn eindstation is. Als je roept dat een rijder wel klaar is en voor gesloten deuren staat mag ik hopen dat je wat links kunt overleggen waaruit dat blijkt. Ik ben benieuwd!

Super Seb

Sutil is beter dan Di Resta. Enkel naar dit jaar kijken heeft weinig nut, gezien de meerdere pitfouten bij FI. Sutil heeft in het verleden meerdere jaren laten zien een van de "Best of the rest" coureurs te zijn.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Maikel0230

Citaat van: Wings op 06 augustus 2013 - 22:36:23
Hiermee ga je plat door de bocht:

Citaat van: Maikel0230 op 06 augustus 2013 - 21:41:34
Ik zie gewoon geen perspectief voor deze jongen meer. Hij wou naar de top maar daar wil men hem niet, Mercedes zelf zit de komende jaren nog volgeboekt dus daar wil men hem ook niet. Het kan snel game over zijn voor hem.

Wat nu als Ferrari of Lotus hem willen? Of Button dadelijk klaar is met de Formule 1? Ik zie niet in waarom Force India per definitie zijn eindstation is. Als je roept dat een rijder wel klaar is en voor gesloten deuren staat mag ik hopen dat je wat links kunt overleggen waaruit dat blijkt. Ik ben benieuwd!

Ferrari gaat voor Hulkenberg en Lotus heeft zen zinnen gezet op de dollars van Maldonado (dat is als Kimi vertrekt wat hoogst mogelijk is aangezien die nog niet betaalt is dit jaar!). De enige bron die hem bij ook maar een van deze teams heeft geplaatst was 'the telegraph' en ik weet dat die bron niet te vertrouwen is. Ik blijf erbij dat er geen weg meer naar de top is voor hem is, misschien wel naar benen of naar links of rechts, Williams? Die rijden toch Mercedes in 2014.

Button is denk ik nog niet klaar met de F1. Die heeft gezien hoe lang MW het heeft uitgehouden en zal zeker McLaren nog niet zo snel verlaten. Hij zet zijn zinnen op een tweede kampioenschap maar dan in een McLaren-Honda.

Misschien heb je gelijk en lijkt het nog niet ten einde voor PDR maar ik zie het niet goedkomen. Maarja, wie ben ik of jij om te weten hoe de steel nu echt in de vork zit?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Super Seb op 06 augustus 2013 - 22:38:40
Sutil is beter dan Di Resta. Enkel naar dit jaar kijken heeft weinig nut, gezien de meerdere pitfouten bij FI. Sutil heeft in het verleden meerdere jaren laten zien een van de "Best of the rest" coureurs te zijn.

Natuurlijk kijk je naar de actualiteit. Het gaat ook om nu en Di Resta heeft zich meer dan in andere jaren laten zien. Wat ik juist weinig nut hebben is een seizoen gaan analyseren. Bij Sutil ging het mis tijdens de pitstop...ja...maar...Di Resta verloor een goede startplek, etc, etc, etc. Zo kun je in cirkels blijven lullen. Feit blijft dat De Resta, die de helft meer aan punten scoort dan Sutil, het niet slechter doet. ;)