Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 29 juli 2013 - 22:03:31
Enzo Ferrari stierf in 1988. Als ik mij niet vergis in augustus. Dat jaar was Ferrari nergens te bekennen. En zeker niet opgewassen tegen de McLarens van Senna en Prost. Bijzondere was dat Berger en Alboreto als eerste en tweede finishte tijdens de GP van Monza. Alsof Enzo er was. De overwinning werd dan ook opgedragen aan Enzo Ferrari. In 1991 werd Luca Di Montezemolo aangewezen als president. En ik kan me sterk vergissen maar het was juist Luca die het kritiek van de Fransman heiligschennis vond en Prost op de straatkeien mieterde. Kampioen of geen kampioen aan Ferrari kom je niet. Diezelfde Luca heeft Alonso nu tot de orde geroepen. De eerste haarscheurtjes lijken een feit.
Enzo zou sowieso never ever nooit Prost in de Ferrari hebben gezet. Enzo heeft nooit een regerend wereldkampioen in zijn wagen neergezet. Hij was als de dood dat een uitzonderlijk coureur de status van Ferrari zou overvleugelen. Daarom vertroebelde de relatie met iemand als Lauda ook, die werd simpelweg te groot naar Enzo's zin.

Luca is daar heel anders in. Die heeft met Prost, Schumacher en Alonso juist supersterren naar het team gehaald. Nu zie je ook een beetje dat de algehele tendens is dat Alonso wel goed genoeg is, maar Ferrari niet. Enzo zou dat verfoeid hebben.

robbert

Citaat van: Wings op 29 juli 2013 - 22:03:31
. De eerste haarscheurtjes lijken een feit.

ja ik vind dat normaal. Alonso wil wereldkampioen worden, en hij heeft het talent daarvoor. Alleen Ferrari geeft hem niet het juiste materiaal. Het is normaal dat Alonso kritiek geeft op zijn team. En als hij daar echt weg wilt naar een beter team dan ferrari, dan zal hij dit nog meer moeten doen. Dan kunnen ze hem ook ontslaan. Dus Ferrari heeft heeft het eigenlijk maar zichzelf te danken. Ze hadden een goeie wagen die kon strijden om zeges, in het begin van het seizoen. Ze doen geen updates meer en dit is nu het gevolg. Ik zou het ook beu zijn in de plaats van alonso

Edwin90

Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.
Misschien komt Michael Schumacher wel weer terug... :P
;D ;D ;D

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2013 - 23:04:56
Citaat van: Wings op 29 juli 2013 - 22:03:31
Enzo Ferrari stierf in 1988. Als ik mij niet vergis in augustus. Dat jaar was Ferrari nergens te bekennen. En zeker niet opgewassen tegen de McLarens van Senna en Prost. Bijzondere was dat Berger en Alboreto als eerste en tweede finishte tijdens de GP van Monza. Alsof Enzo er was. De overwinning werd dan ook opgedragen aan Enzo Ferrari. In 1991 werd Luca Di Montezemolo aangewezen als president. En ik kan me sterk vergissen maar het was juist Luca die het kritiek van de Fransman heiligschennis vond en Prost op de straatkeien mieterde. Kampioen of geen kampioen aan Ferrari kom je niet. Diezelfde Luca heeft Alonso nu tot de orde geroepen. De eerste haarscheurtjes lijken een feit.
Enzo zou sowieso never ever nooit Prost in de Ferrari hebben gezet. Enzo heeft nooit een regerend wereldkampioen in zijn wagen neergezet. Hij was als de dood dat een uitzonderlijk coureur de status van Ferrari zou overvleugelen. Daarom vertroebelde de relatie met iemand als Lauda ook, die werd simpelweg te groot naar Enzo's zin.

Luca is daar heel anders in. Die heeft met Prost, Schumacher en Alonso juist supersterren naar het team gehaald. Nu zie je ook een beetje dat de algehele tendens is dat Alonso wel goed genoeg is, maar Ferrari niet. Enzo zou dat verfoeid hebben.
Interessant stukje geschiedenis. Wat vond Enzo dan van het seizoen 1980? Toen regerend wereldkampioen Scheckter in de Ferrari slechts 2 punten pakte? Stak hij toen wel de hand in eigen boezem of gaf hij toe dat de Ferrari van 1980 een draak van een auto was en dat de coureurs wel beter konden?

Wings

Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Vettel.

Maikel0230

#216
Citaat van: Franky R. op 30 juli 2013 - 03:38:21
Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.
Misschien komt Michael Schumacher wel weer terug... :P
;D ;D ;D

Stel die wandelt daar binnen en zegt als Alonso gaat mag ik dan nog een keertje? Wedden dat ze het na lang beraad misschien zouden wagen. Kijk als hij lichamelijk nog in orde is en hij wat bekomen is van de mentale tik van de laatste jaren waarom ook niet. Ik weet dat het goed geweest is maar zo'n kans zou zelfs hij niet laten liggen, de kans om zijn carrière toch nog in schoonheid te eindigen ( ;) ;) ;))

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Silverblaze

Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Misschien een raar idee, maar ik zou Button wel eens een keer in een Ferrari willen zien  8)

SDG

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2013 - 23:04:56
Enzo zou sowieso never ever nooit Prost in de Ferrari hebben gezet. Enzo heeft nooit een regerend wereldkampioen in zijn wagen neergezet. Hij was als de dood dat een uitzonderlijk coureur de status van Ferrari zou overvleugelen. Daarom vertroebelde de relatie met iemand als Lauda ook, die werd simpelweg te groot naar Enzo's zin.

Luca is daar heel anders in. Die heeft met Prost, Schumacher en Alonso juist supersterren naar het team gehaald. Nu zie je ook een beetje dat de algehele tendens is dat Alonso wel goed genoeg is, maar Ferrari niet. Enzo zou dat verfoeid hebben.

Ik las ooit eens een stuk over Prost die ergens in zijn Renault-periode aan een journalist verklaarde dat hij zich kon voorstellen 'ooit in zijn carrière nog wel eens voor Ferrari te rijden', waarmee hij zich de woede van de Oude op de hals haalde. Voor Ferrari diende je te rijden op het toppunt van je kunnen, en niet om uit te bollen.

Fietser

Citaat van: Silverblaze op 30 juli 2013 - 11:59:40
Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Misschien een raar idee, maar ik zou Button wel eens een keer in een Ferrari willen zien  8)

En dan - zoals hij al jaren doet - maar vurig hopen om via een afwijkende pitstopstrategie hoog te eindigen? Ik kan me niet voorstellen dat ze in Maranello op zo'n type coureur zitten te wachten. No way! Ferrari heeft Alonso keihard nodig. Als die vertrekt kunnen slechts Vettel, Hamilton of heel misschien Hulkenberg het gat opvullen.

0634

Citaat van: Fietser op 30 juli 2013 - 16:06:47
Citaat van: Silverblaze op 30 juli 2013 - 11:59:40
Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Misschien een raar idee, maar ik zou Button wel eens een keer in een Ferrari willen zien  8)

En dan - zoals hij al jaren doet - maar vurig hopen om via een afwijkende pitstopstrategie hoog te eindigen? Ik kan me niet voorstellen dat ze in Maranello op zo'n type coureur zitten te wachten. No way! Ferrari heeft Alonso keihard nodig. Als die vertrekt kunnen slechts Vettel, Hamilton of heel misschien Hulkenberg het gat opvullen.

Vurig hopen? Los van het feit dat hij tactisch gewoon erg vaak goed zit, bewijst Button al jaren in een topwagen gewoon te kunnen winnen, Hamilton bij te kunnen houden en om titels te vechten. Zou een goede keuze zijn, al klopt het wel dat hij niet de allerbeste is en tov Alonso ga je er zeker op achteruit. Maar ja, Vettel komt niet, en Alonso gaat in dat geval.

Bottom line: geef Button een topFerrari en hij kan gewoon winnen. Maar dat geldt ook voor Alonso. Alleen wanneer komt die topwagen nou een keer? Want dat is op dit moment het belangrijkst voor het team.

0634

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2013 - 08:31:18

Interessant stukje geschiedenis. Wat vond Enzo dan van het seizoen 1980? Toen regerend wereldkampioen Scheckter in de Ferrari slechts 2 punten pakte? Stak hij toen wel de hand in eigen boezem of gaf hij toe dat de Ferrari van 1980 een draak van een auto was en dat de coureurs wel beter konden?
Geen idee. Het zal dat jaar ongetwijfeld hebben gedondert op Maranello. Er waren wel vaker jaren droogte. Enzo had moeite met de creativiteit van de Britse teams, die hij meesmuilend iets van 'garagisten' noemden, maar die wel met allerlei innovativiteiten kwamen waar hij niet in meewilde. Enzo zocht het doorgaans in motorvermogen. Enzo was een legendarisch man die heel erg veel voor de sport en zijn team heeft betekend, maar in zijn trots en wat gedateerde opvattingen had hij nog wel eens moeite om mee te gaan met de ontwerprevolutie of een absolute stercoureur aan te trekken.  Tazio Nuvolari is ook zo'n voorbeeld. De beste coureur van verleden, heden en toekomst noemde Enzo hem geloof ik, maar de ster van Ferrari verbleekte bij die van Nuvolari en er kwam dan ook een breuk tussen de twee heren.

Maareh, we dwalen nogal af van Silly season... ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2013 - 17:08:38
Citaat van: Fietser op 30 juli 2013 - 16:06:47
Citaat van: Silverblaze op 30 juli 2013 - 11:59:40
Citaat van: Edwin90 op 30 juli 2013 - 00:43:10
Het valt niet te hopen dat Alonso gaat. Ik zie zo niemand die echt de kar kan trekken bij Ferrari.

Misschien een raar idee, maar ik zou Button wel eens een keer in een Ferrari willen zien  8)

En dan - zoals hij al jaren doet - maar vurig hopen om via een afwijkende pitstopstrategie hoog te eindigen? Ik kan me niet voorstellen dat ze in Maranello op zo'n type coureur zitten te wachten. No way! Ferrari heeft Alonso keihard nodig. Als die vertrekt kunnen slechts Vettel, Hamilton of heel misschien Hulkenberg het gat opvullen.

Vurig hopen? Los van het feit dat hij tactisch gewoon erg vaak goed zit, bewijst Button al jaren in een topwagen gewoon te kunnen winnen, Hamilton bij te kunnen houden en om titels te vechten. Zou een goede keuze zijn, al klopt het wel dat hij niet de allerbeste is en tov Alonso ga je er zeker op achteruit. Maar ja, Vettel komt niet, en Alonso gaat in dat geval.

Bottom line: geef Button een topFerrari en hij kan gewoon winnen. Maar dat geldt ook voor Alonso. Alleen wanneer komt die topwagen nou een keer? Want dat is op dit moment het belangrijkst voor het team.

ja het duurt al jaren eer er een topwagen komt. En dat is Alonso beu, en nu er nog eens een discussie was met de grote baas van ferrari, zal alonso niet lang meer twijfelen om te blijven of niet. Het is wellicht zijn laatste seizoen voor ferrari

Fietser


ja het duurt al jaren eer er een topwagen komt. En dat is Alonso beu, en nu er nog eens een discussie was met de grote baas van ferrari, zal alonso niet lang meer twijfelen om te blijven of niet. Het is wellicht zijn laatste seizoen voor ferrari
[/quote]

De Ferrari is al jaren een topwagen. Alonso en zelfs Massa konden er mee winnen, dat zegt genoeg. Helaas voor Ferrari produceren Lotus, Red bull en sinds kort Mercedes eveneens topwagens. Over een hele race verschillen ze daardoor vaak slechts enkele seconden. Bovendien eindigt Alonso Ferrari al twee jaar op rij op de 2e plek in het WK. Natuurlijk is Alonso een geweldige factor, maar ineens stellen dat Ferrari geen topwagen meer af kan leveren, is te kort door de bocht.

0634

Citaat van: Fietser op 30 juli 2013 - 19:10:04
De Ferrari is al jaren een topwagen. Alonso en zelfs Massa konden er mee winnen, dat zegt genoeg. Helaas voor Ferrari produceren Lotus, Red bull en sinds kort Mercedes eveneens topwagens. Over een hele race verschillen ze daardoor vaak slechts enkele seconden. Bovendien eindigt Alonso Ferrari al twee jaar op rij op de 2e plek in het WK. Natuurlijk is Alonso een geweldige factor, maar ineens stellen dat Ferrari geen topwagen meer af kan leveren, is te kort door de bocht.
Massa? Die heeft al niet meer gewonnen sinds 2008... :P

En ja, het zijn wel topwagens, maar geen absolute top. Ieder jaar weer zijn er betere. Met name in kwalificatie komen ze al tijden te kort. Alonso kan maar zelden vanaf de eerste of tweede startrij beginnen, en dat is simpelweg niet goed genoeg. Kost ze punten. De Ferrari's zijn niet snel genoeg.