Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 11 maart 2015 - 12:21:16
Citaat van: Zeeuw op 11 maart 2015 - 11:05:00
Kan me niet voorstellen dat met welke uitkomst dan ook Kaltenborn mag blijven zitten. Sutil gaat ook aanklagen in ieder geval, maar dan voor geld: http://autoweek.com/article/formula-one/formula-one-driver-adrian-sutil-also-suing-sauber-formula-one-team

Nee, Kaltenborn lijkt mij exit of die zal in ieder geval een stap terug doen.

Ik had er een hard hoofd in en dacht in 1e instantie dat het puur om de centen ging maar het begint er toch op te lijken dat vd Garde echt gaat racen in ieder geval in Melbourne. Dat zou ik toch wel stoer vinden hoor.  :)

En ach ja, waarom kan het eigenlijk ook niet? Hij zal geen ruzie hebben met de engineers of monteurs. Als ik een geschil heb met mijn directeur, heb ik niet meteen ook ruzie met mijn collega's. En dat zijn toch de mensen waarmee je moet samenwerken.
dat laatste inderdaad. Daarom snap ik ook nie5 dat mensen het hebben over giedo tegenwerken enzo. Monteurs doen dat  niet en als kaltenborn zoiets flikt wippen de aandeelhouders haar er vandaag nog uit.

Wat ik ervan begreep is de uitspraak van de Australische rechter dat het om het hele seizoen gaat niet zozeer een teken dat van der garde nu elke race probleemloos mag instappen, maar meer dat als Sauber zich er gedurende dit seizoen niet aan houdt, ze volgend jaar bij terugkeer in Australië de sjaal zijn. Maar goed, kaltenborn heeft nooit enige lange termijn visie getoond sinds ze teambaas is dus dat wordt nog interessant.

BMW.WilliamsF1

Vrijdag moet Kaltenborn bij de FIA pers conferentie verschijnen, dus die zal daar wel flink aan de tand gevoeld worden denk ik :P

Hamilton#44

Kan ze meteen aankondigen dat ze terug treedt als teambaas.  >:(

rafael25

Als hij gaat rijden...als.... dan worden het bv heeeele lange pitstops :D :D

Hamilton#44

Waarom zouden ze dat doen?  ???

Teams kunnen uiterlijk tot donderdag 16:00 uur lokale tijd een rijderswissel voor het aankomende raceweekend indienen bij de FIA. Hoe laat is dat NL tijd?

Perton

#2045
6.00 uur.

Laten we zeggen dat het hoger beroep om 10 uur Nederlandse tijd begint (net als gisteren). Sauber zijn kornuiten hebben 2 uur om te praten, club Van der Garde 1,5 uur en de advocaat van Ericsson/Nasr (die flapdrol die wist te vertellen dat Van der Garde geen superlicentie heeft) een half uur. Dat is bij elkaar al vier uur. Dan is het dus al 14.00 uur daar. Dan heb ik recess tussendoor nog niet meegenomen, laten we zeggen dat ze zich willen haasten en het bij een half uurtje houden verspreid over de dag. 14.30. Dan moeten de rechters nog in beraad en het vonnis uitspreken. Knap als ze dat voor 16.00 uur redden.

Dan is de vraag hoe de regels van zo'n beroep zijn: moet je het vonnis uitvoeren zolang het beroep nog bezig is (dus stoeltje schuimen, Van der Garde aanmelden als coureur, eigenlijk alles wat ze gewoon moeten doen) of mag je de situatie bij het oude laten en hoef je pas in actie te komen wanneer de uitspraak in het beroep is gekomen? In het eerste geval is Sauber gigantisch de lul als ze Van der Garde niet meer kunnen aanmelden na de uitspraak, in het laatste geval ontspringen ze voor Melbourne in ieder geval de dans. Maar dan wordt het interessant hoe het de rest van het seizoen gaat en volgend jaar bij terugkeer in Melbourne, zeker gezien de uitspraak van vandaag dat het voor het hele seizoen geldt.

Van der Garde zie ik niet rijden dit weekend, maar (en het is volgens mij een uitspraak die ik al eerder heb gedaan), de shit begint dan pas echt.

-edit- Ik praat natuurlijk als een gigantische leek. Maar het is natuurlijk ook nog altijd de optie dat de rechters er vrij snel over uit zijn dat het hoger beroep niet-ontvankelijk is om wat voor reden dan ook. Aangezien Sauber het vooral heeft over de veiligheid, hoeft Team Van der Garde enkel een FIA-official op te trommelen die verklaart dat er geen veiligheidsissue is, en dan heeft Sauber geen poot om op te staan. Dan zou men wel eens kunnen besluiten dat het beroep niet-ontvankelijk is, omdat hun argumentatie niet relevant is. Uiteraard kan ik er ook gigantisch naast zitten en slaat het misschien nergens op wat ik zeg. Maar als het zich op dergelijke wijze ontvouwt, kan de uitspraak best nog wel voor vier uur plaatsvinden.

Charrel

Nee de uitspraak staat Perton.. Die kan pas worden veranderd zodra er een nieuwe uitspraak is. Dus mocht het Hoger Beroep tot na de deadline doorgaan, dan moeten ze voor de deadline Giedo hebben aangemeld.

Mocht het hoger beroep voor 16.00 af zijn en Sauber wint, dan hoeven ze hem er niet op te zetten.


Waar ik persoonlijk erg benieuwd naar ben, in hoeverre lijkt Giedo zijn lichaamsbouw & lengte op Ericsson? Ik kan me voorstellen dat als je een auto heel krap maakt omdat je 2 super 2 kleine rijders hebt, dat het lastig is als er een langer en breder persoon in moet. Voor zover ik weet lijkt Giedo zijn bouw & lengte op Ericsson. Dat zou het enige argument zijn als Giedo letterlijk niet past..

Maar verder qua geen training, geen ervaring in de auto etc dat is bullshit. Giedo heeft al vele seizoenen meegedraaid in de autosport, ook in de F1 bij meerdere teams ervaring. Hij is superfit, dus het zal geen probleem zijn.

Daarnaast komt inderdaad het punt dat al mag Manor starten met een auto die 0 meter heeft gereden, met 2 zeer onervaren coureurs dan heeft Sauber geen poot om op te staan.

Perton

Nog een toevoeging. Volgens mij is er trouwens helemaal nog geen beroep ingediend, maar een beroep application. Wat inhoudt dat Sauber heeft gevraagd om te kijken of een beroep überhaupt wel mag. Dan zou je weer terecht kunnen komen bij een niet-ontvankelijk-verklaring.

Maar misschien diende die zitting van vanmiddag daar wel voor, en heb ik het helemaal mis. We zullen zien.

Perton

Citaat van: Charrel op 11 maart 2015 - 13:33:40
Nee de uitspraak staat Perton.. Die kan pas worden veranderd zodra er een nieuwe uitspraak is. Dus mocht het Hoger Beroep tot na de deadline doorgaan, dan moeten ze voor de deadline Giedo hebben aangemeld.

Mocht het hoger beroep voor 16.00 af zijn en Sauber wint, dan hoeven ze hem er niet op te zetten.
Oké, dat is wel erg mooi voor Van der Garde.

FolkertE

Voor zo ver ik had begrepen was beroep niet eens mogelijk omdat dit om uitvoering van het vonnis van het Zwitserse gerecht ging.


Maar mocht Giedo rijden dit weekend en het rest van het jaar en Nasr word gewipt, kan hij denk ik wel met wat extra beveiliging naar Brazilië gaan ;D.

rafael25

Probleem hierin is vooral dat Van der Garde vorig jaar ruim 10 miljoen dollar heeft betaald zodat hij dit jaar kan racen (voor het dubbele overigens). Dat in combinatie met de schadeloosstelling gaat in de tientallen miljoenen lopen, geld dat Sauber gewoonweg niet heeft. Furthermore is het vrij onwaarschijnlijk dat Van der Garde die zaak gaat verliezen en dan zal Sauber toch gedwongen zijn om hem te laten rijden.

Nog erger voor Sauber is dat het verhaal gaat dat Banco do Brasil bepaald niet blij is met de manier waarop Sauber met sponsors omgaat (in dit geval de sponsor van Giedo) en dat die zaak van Sutil ook nog loopt, waaraan ook bijna niemand twijfelt dat Sauber die gaat verliezen.

Sinds Monisha Kaltenborn daar de baas is is het een grote bende.

Pancake Shield

Ik ga er vanuit dat Kaltenborn sowieso over een paar races zelf op straat staat. Zou Peter Sauber op de achtergrond niet zelf bezig zijn om dit gedeeltelijk op te lossen? Als dit uberhaupt nog op te lossen is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Tsja het team was ook compleet verrast over de uitspraak van de rechter, zo leek het. Maar ik mag toch hopen dat ze minstens vanaf vandaag toch een plan hebben voor als ze het weer gaan verliezen.  Ik kan me echt niet voorstellen dat Kaltenborn het vertrouwen gaan houden. Wie zijn behalve zij en Sauber eigenlijk de overige aandeelhouders?

Maikel0230

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 14:46:11
Tsja het team was ook compleet verrast over de uitspraak van de rechter, zo leek het. Maar ik mag toch hopen dat ze minstens vanaf vandaag toch een plan hebben voor als ze het weer gaan verliezen.  Ik kan me echt niet voorstellen dat Kaltenborn het vertrouwen gaan houden. Wie zijn behalve zij en Sauber eigenlijk de overige aandeelhouders?

Volgens Wikipedia niemand, alleen Kaltenborn en Sauber

Citaat van:  wikipedia Sauber F1 TeamPeter Sauber currently owns a controlling 66.6% stake in the team, with the remainder belonging to CEO Monisha Kaltenborn, who has been a leading figure in the team since BMW's withdrawal

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ok. Dat Moneysha (die kwam ik net tegen) 33% had wist ik. Dus als op Wikipedia staat dat Sauber 66% heeft dan komt dat wel overeen met de info die ik had :P