Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Zeeuw

Spannend dit, ben echt benieuwd of hij er staat zondag. Nog nooit zoveel info over GvdG gelezen als afgelopen week  ;D

BMW.WilliamsF1

Donderdag moeten de teams toch altijd de definitieve coureurs aanleveren bij de FIA? Of is dat niet zo?
Probeert Sauber de zaak gewoon zo lang mogelijk te rekken tot die termijn ook verstreken is.

Zeeuw

Daar lijkt het op. Maar de rechters hebben gevraagd of de FIA aanwezig kan zijn om het veiligheidsaspect te verklaren. Dus die kunnen dan ook wel dispensatie geven gezien de situatie lijkt me.

Las trouwens ergens anders dat Boekhoorn wel eens uit zou kunnen zijn op de aandelen van Kaltenborn. Maw; Kaltenborn wordt gewipt en de aandelen worden door Boekhoorn of een bedrijf van hem overgenomen. Interessante gedachte wel, al is de vraag wat Boekhoorn er mee zou winnen.

FolkertE

Citaat van: Zeeuw op 11 maart 2015 - 10:29:47
Daar lijkt het op. Maar de rechters hebben gevraagd of de FIA aanwezig kan zijn om het veiligheidsaspect te verklaren. Dus die kunnen dan ook wel dispensatie geven gezien de situatie lijkt me.

Las trouwens ergens anders dat Boekhoorn wel eens uit zou kunnen zijn op de aandelen van Kaltenborn. Maw; Kaltenborn wordt gewipt en de aandelen worden door Boekhoorn of een bedrijf van hem overgenomen. Interessante gedachte wel, al is de vraag wat Boekhoorn er mee zou winnen.
nou, een positie als teambaas. Of hij dat echt wilt is een 2de, maar volgens mij nog niet eens zo'n slechte zaak dan.

NielsD

Citaat van: Zeeuw op 11 maart 2015 - 10:29:47
Daar lijkt het op. Maar de rechters hebben gevraagd of de FIA aanwezig kan zijn om het veiligheidsaspect te verklaren. Dus die kunnen dan ook wel dispensatie geven gezien de situatie lijkt me.

Al hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan. Dan is Manor F1 driedubbel zo gevaarlijk.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Pancake Shield

Zou het kunnen dat de Australische rechter op een manier zelfs beslag legt op de tweede bolide van Sauber zolang Van der Garde daar niet in zit?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

#2031
Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 05:02:42
En als nu na de uitspraak Sauber de helpende hand van de FIA krijgt en vd Garde niet raced, wat dan?? Ik vraag maar.
Dan heeft de FIA een groot probleem, want dan gaan ze gezeik krijgen. Van der Garde is nu toch al bezig met overal tegenaan schoppen, die is echt niet bang om een rechtszaak tegen de FIA aan te spannen. En dat weten ze bij de FIA ook wel.

Tenminste, ze kunnen niet Merhi wel laten rijden en Van der Garde niet. Niet op enige relevante argumentatie.

Perton

Citaat van: Edwin90 op 11 maart 2015 - 07:52:24
De advocaat van Sauber schijnt beweerd te hebben dat de trainingen morgen al zijn, en dat te hebben volgehouden nadat kamp VDG had geroepen dat dit Vrijdag pas is. ;D Wat voor een prutser is dat??
Een van die advocaten beweerde ook dat er 20 Formule 1-teams zijn. En de ander dus dat Van der Garde geen superlicentie had. Toen Clarke (de advocaat van Van der Garde) vervolgens de superlicentie toonde was zijn antwoord zo ontzettend professioneel en volwassen: "Nou, die zou die niet moeten hebben eigenlijk."

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 11 maart 2015 - 10:50:28
Zou het kunnen dat de Australische rechter op een manier zelfs beslag legt op de tweede bolide van Sauber zolang Van der Garde daar niet in zit?
Denk het in het ergste geval wel. Rechtbank zei expliciet dat ze 24/7 beschikbaar zijn voor kamp Van der Garde. Klinkt mij (maar ik heb natuurlijk geen verstand van dergelijke juridische context) dat zodra Sauber ook maar iets flikt, de rechtbank erbij is om ze gigantisch op hun flikker te geven. En dat ook van plan is te doen. Niet per se met inbeslagname, maar misschien wel een flinke boete. En dan kan Sauber op korte termijn wel zeggen: "YOLO betalen we wel", maar ik vraag me dan af wat het betekent voor hun deelname aan de Australische Grand Prix van volgend jaar. Maar dat is natuurlijk uitgaan van het allerslechtste geval. Of beste geval, afhankelijk vanuit welk perspectief je kijkt.

Zeeuw

Kan me niet voorstellen dat met welke uitkomst dan ook Kaltenborn mag blijven zitten. Sutil gaat ook aanklagen in ieder geval, maar dan voor geld: http://autoweek.com/article/formula-one/formula-one-driver-adrian-sutil-also-suing-sauber-formula-one-team

lieven

Het is wel goed dat nu eens aangetoond wordt dat F1 contracten geen votje papier zijn.
Een contract is een contract en ofwel voer je het contract uit, ofwel zit je te samen met de andere partij om het in onderling overleg te verbreken (incl vergoedingen)

Ik denk dat Peter Sauber er niet mee kan lachen hoe het team onder Kaltenborn afzakt in een beerput.

FolkertE

Citaat van: lieven op 11 maart 2015 - 11:45:31
Het is wel goed dat nu eens aangetoond wordt dat F1 contracten geen votje papier zijn.
Een contract is een contract en ofwel voer je het contract uit, ofwel zit je te samen met de andere partij om het in onderling overleg te verbreken (incl vergoedingen)

Ik denk dat Peter Sauber er niet mee kan lachen hoe het team onder Kaltenborn afzakt in een beerput.
Ik vind Giedo nu al de coureur van 2015. Ongeacht hoeveel races Max weet te winnen of  wie er kampioen word, Giedo is voor mij de man van 2015.
Ik lees echt overal dat mensen Giedo een zak vinden en dat hij dom bezig is en nooit meer aan de bak komt als zijn contract met Sauber afloopt. Het team zal Giedo gaan tegen werken en alles op alles zetten om hem te laten verliezen.

Ik vraag me alleen af wat er met Giedo gaat gebeuren als zijn contract met Sauber afloopt.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 01:20:31
Bovendien, als Kaltenborn zoals ze beweert daadwerkelijk handelde vanuit het teambelang, dan zal ze ook professioneel genoeg moeten zijn om deze zaak achter zich te laten en een professionele relatie met Van der Garde (her)op te bouwen. Zo niet, dan moet ze maar even een cursus volgen bij collega Ron.

Het blijft natuurlijk wel een vrouw he, die vergeten nooit iets..  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Zeeuw op 11 maart 2015 - 11:05:00
Kan me niet voorstellen dat met welke uitkomst dan ook Kaltenborn mag blijven zitten. Sutil gaat ook aanklagen in ieder geval, maar dan voor geld: http://autoweek.com/article/formula-one/formula-one-driver-adrian-sutil-also-suing-sauber-formula-one-team

Nee, Kaltenborn lijkt mij exit of die zal in ieder geval een stap terug doen.

Ik had er een hard hoofd in en dacht in 1e instantie dat het puur om de centen ging maar het begint er toch op te lijken dat vd Garde echt gaat racen in ieder geval in Melbourne. Dat zou ik toch wel stoer vinden hoor.  :)

En ach ja, waarom kan het eigenlijk ook niet? Hij zal geen ruzie hebben met de engineers of monteurs. Als ik een geschil heb met mijn directeur, heb ik niet meteen ook ruzie met mijn collega's. En dat zijn toch de mensen waarmee je moet samenwerken.


Hamilton#44

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 10:51:53
Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 05:02:42
En als nu na de uitspraak Sauber de helpende hand van de FIA krijgt en vd Garde niet raced, wat dan?? Ik vraag maar.
Dan heeft de FIA een groot probleem, want dan gaan ze gezeik krijgen. Van der Garde is nu toch al bezig met overal tegenaan schoppen, die is echt niet bang om een rechtszaak tegen de FIA aan te spannen. En dat weten ze bij de FIA ook wel.

Tenminste, ze kunnen niet Merhi wel laten rijden en Van der Garde niet. Niet op enige relevante argumentatie.

Precies, dat zou belachelijk zijn. De zaak van Vd Garde begint er steeds beter uit te zien.  ;D