Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 02 mei 2014 - 14:55:35
Citaat van: gloudiesaurus op 02 mei 2014 - 13:09:52
Nu rijdt Sutil in VT1, die is toch wat lastiger te kloppen denk ik.
Ik ben bang dat zowel Sutil als Vd Garde te zwaar zijn voor de huidige Sauber. Is een groot voordeel voor Gutierrez.

Zou zomaar kunnen. Wel opmerkelijk dat dan Sutil dan nog steeds sneller is dan Gutierrez  ;)
Hangt een beetje af van de update die Sauber nu heeft, hoeveel KG ze nu kunnen besparen.
Als ze onder de grens komen dan hoeft Sutil niet in het nadeel te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Misschien is het veel logischer om het DTM-systeem in de Formule 1 in te voeren. Er is daar, zo begreep ik tenminste uit de waterfles-diskwalificatie van Ekström destijds, een minimumgewicht van de auto (inclusief coureur), net als in de F1, maar ook een minimumgewicht van stoeltje + rijder. Als ze dat laatste nou ook in de F1 zouden invoeren, dan zou dat nadeel van grotere jongens ook verdwijnen.

gloudiesaurus

Jep. Alleen zijn er wat teams en rijders die hier juist voordeel mee hebben die dit tegen houden.
Als Gutierriez bijvoorbeeld of Kobayashi zou ik deze regel juist niet willen hebben.

Als Van der Garde zijnde wel  :P
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Perton op 02 mei 2014 - 15:36:03
Misschien is het veel logischer om het DTM-systeem in de Formule 1 in te voeren. Er is daar, zo begreep ik tenminste uit de waterfles-diskwalificatie van Ekström destijds, een minimumgewicht van de auto (inclusief coureur), net als in de F1, maar ook een minimumgewicht van stoeltje + rijder. Als ze dat laatste nou ook in de F1 zouden invoeren, dan zou dat nadeel van grotere jongens ook verdwijnen.
Hoe zou ik dat moeten zien? Dat lichte rijders dan met vaste ballast worden gecompenseerd? Of dat het stoeltje van lichte rijders zwaarder word?

Perton

Ik weet niet precies hoe het werkt. Volgens mij wordt er een stuk metaal aan de rugzijde van de stoel vastgemaakt om het gewicht van lichtere rijders te compenseren, maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand die DTM wat meer volgt dan ik (ik volg het namelijk totaal niet) er wat meer van weet.

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 mei 2014 - 15:46:58
Ik weet niet precies hoe het werkt. Volgens mij wordt er een stuk metaal aan de rugzijde van de stoel vastgemaakt om het gewicht van lichtere rijders te compenseren, maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand die DTM wat meer volgt dan ik (ik volg het namelijk totaal niet) er wat meer van weet.


Dat voorstel in de F1 betrof het gewicht van de coureur. Zo zou men alle rijders een en dezelfde gewicht mee willen geven.
CitaatEen voorbeeld; een rijder die 75 kg weegt zou een gewicht van 5 kilo mee moeten torsen en zo tot een totaal van 80 kilo komen. Terwijl een kleinere coureur van 65 kilo, 15 kilo ballast toegevoegd krijgt aan zijn stoeltje om zo ook aan de 80 kilo te komen.


http://www.gppits.net/nieuws/flauw_gevallen_coureur_was_vergne_komt_de_fia_in_actie/ :)

gloudiesaurus

Het zou wel veel eerlijker zijn. Lange coureurs zoals Sutil zijn nu zwaar in het nadeel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vanmorgen was er heel even het gerucht dat Giedo zou instappen ipv Adrian Sutil bij Sauber.
De sponsoren van Sutil zouden afgehaakt zijn naar aanleiding van de tegenvallende prestaties van Sauber.

Een uur later stuurde Sauber een voorbeschouwing de wereld in voor Hockenheim met daarin quotes van Sutil.
Jammer  :)

Blijft wel interesant om te volgen. Op Silverstone was zichtbaar te zien dat Sutil niet blij is met het team.
En ook Gutierrez presteert niet sterk natuurlijk...

Misschien een kansje voor Giedo?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Sauber heeft die quotes altijd al weken van te voren klaar liggen. Ik herinner me nog toen Kubica in Canada was gecrasht, zijn quotes wel in de preview voor de VS verschenen, en zoiets is later nog wel een (paar) keer voorgevallen bij dat team. (Overigens wel altijd met een disclaimer erbij dat de quotes 'eerder op de dag' zijn afgenomen bij de coureurs, wat in het geval van Kubica best waar zou kunnen zijn, de race in de VS was immers een week later, en BMW/Sauber stuurde in die periode de persberichten steevast een week voor de race de deur uit, op zondag dus. En aangezien dat back-to-back races waren...). Dus dat Sutil in de previews voorbij komt, zegt lang niet alles. Niet dat ik Van der Garde voorlopig zie instappen verder.

Maikel0230

Misschien dat hij voor eigen volk moet presteren of anders druipen zijn sponsoren (Medion en Capri Sun dacht ik) af.

Guttierez presteert ook niet.

Er zijn wel kansen voor Giedo om te rijden, maar wil hij wel die taak krijgen, met zo'n misbaksel van een wagen zullen er niet veel coureurs zijn op de grid die daar nog punten mee kunnen scoren?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

In Hockenheim zie ik hem niet instappen.
Maar mocht Sauber blijven onder presteren dan zou het later dit seizoen nog wel eens kunnen.

Denk overigens niet dat Van der Garde het veel beter zou dan Sutil.
Als Gutierrez wel denk ik.

Maar goed als Sauber zo slecht scoort lopen ze TV-geld mis en dan kan extra geld van Giedo wel eens nodig moeten zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 14 juli 2014 - 22:01:52
Misschien dat hij voor eigen volk moet presteren of anders druipen zijn sponsoren (Medion en Capri Sun dacht ik) af.

Guttierez presteert ook niet.

Er zijn wel kansen voor Giedo om te rijden, maar wil hij wel die taak krijgen, met zo'n misbaksel van een wagen zullen er niet veel coureurs zijn op de grid die daar nog punten mee kunnen scoren?

Vooral Medion  :)
Ik denk dat Giedo elke kans moet aanpakken nu.
En wat heeft hij te verliezen? Als vervanger van Sutil doet hij het al goed als hij Gutierrez kan voorblijven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Nu ja kan wel kloppen Peter, wat wel een beetje tegen hem speelt is dat hij tijdens de laatste test die Sauber in de prak heeft gereden, als je als reservepiloot iets iet moet doen is het dat wel.

Maar dan mag je ook niet vergeten dat de vaste coureurs tijdens het laatste raceweekend ook er een potje van hebben gemaakt, 2 crashes voor Guti en 1 voor Sutil...


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25