Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Maikel0230

Dit is toch tien keer beter dan eender welke TV soap of niet?

Nu nog wachten op Monisha om binnen te stormen, claimend dat Giedo de vader is van haar kind ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 00:28:58
Adam Cooper stelt voor dat Jeremy Clarkson ten tonele verschijnt om de advocaat van Sauber een ram tegen zijn kop te verkopen omdat hij gefaald heeft een auto beschikbaar te stellen... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Geen actueel nieuws meer, snel naar mijn mandje.... Bye
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Ik heb heel wat pagina's moeten inhalen om het verhaal helemaal te hebben nu. Maar de paar puntjes die ik nu heb:

1. Peter Sauber is natuurlijk nadat BMW zichzelf terugtrok al eerder terug gekomen van pensioen om het team te redden. Zou ik zomaar weer zien gebeuren. De man is natuurlijk al wel wat ouder. Maar ik kan mij voorstellen dat de credibility van herr Sauber een stuk groter is als Kaltenborn op dit moment. Puur alleen om de meubelen/sponsoren etc te redden. Verder kan hij over de hele zaak niks doen.

2. Ik heb het niet kunnen lezen hier. Maar er wordt hier vooral gesproken over het feit dat Nasr niet zou rijden als Van der Garde zijn stoeltje krijgt. Zit Ericsson dan zo vast in dat stoeltje of niet?

Ik snap overigens ook nog steeds niet dat Sauber dit niet tijdens de winterperiode achter gesloten deuren, netjes heeft proberen te regelen. Zeker als die uitspraak in december al was. Dat had al deze heisa zo kunnen voorkomen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ha, de advocaat die voor Nasr en Ericsson spreekt, zegt nu dat de zaak eigenlijk nooit naar het arbitragehof had mogen gaan omdat Ericsson en Nasr onvermijdelijk een belangrijke betrokken partij waren. Een arbitragehof pluist alleen conflicten uit tussen twee partijen die een overeenkomst hebben met elkaar.

Vind het wel een interessant argument, maar ik denk niet dat de Australische rechters er veel mee kunnen aanvangen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 maart 2015 - 01:02:16
Ha, de advocaat die voor Nasr en Ericsson spreekt, zegt nu dat de zaak eigenlijk nooit naar het arbitragehof had mogen gaan omdat Ericsson en Nasr onvermijdelijk een belangrijke betrokken partij waren. Een arbitragehof pluist alleen conflicten uit tussen twee partijen die een overeenkomst hebben met elkaar.

Vind het wel een interessant argument, maar ik denk niet dat de Australische rechters er veel mee kunnen aanvangen.
tja, het is nog amper 24 uur voordat de trainingen beginnen. in zo'n kort geding heb je ook maar 1 twijfelachtig argument nodig om de boel af te blazen en terug te gaan naar de normale rechterlijke procedure. Zou misschien wel het beste zijn.

Jozef

De pret duurt voort.

ERI/NAS lawyer says his drivers could face legal proceedings if they drive and deprive VDG of his seat. Judges laugh at suggestion
Judge tells ERI/NAS lawyer that would only happen "at the far outer reaches of the galaxy..."

0634

Helemaal bijgelezen dankzij Adam Cooper en Twitter.  :)

Perton

Vd garde uiteraard beroep gewonnen. Legale kosten van hem moeten worden betaald voor Sauber. En meteen nieuwe zaak van vd garde tegen sauber en nu ook moneysha persoonlijk voor het niet opvolgen van de court order. Nu wordt het echt spannend

FolkertE

VDG kamp heeft iig beroep gedaan op een volledige lijst van de eigendommen van Sauber/Monisha voor eventuele beslaglegging. Bron Adam Cooper op twitter

Lees ik misschien te veel, maar als de waarde van Sauber op minder word geschat dan betaalde sponsor gelden van Boekhoorn, zou dat kunnen resulteren in een overnamen van Sauber?
Of nou ja makkelijk gezegd, gaat kamp VDG zich voorbereiden op een eventuele overnamen?

Pancake Shield

Maar zelfs met een overname van het team/aandelen zijn de problemen toch niet opgelost? Dan staan er nog altijd drie (of vier) contracten. Ben ook benieuwd nu of Sauber uberhaupt dan wel start van het weekend. Want als Van der Garde co er beslag op laat leggen, kan ik mij niet voorstellen dat het goed afloopt. Plus eigenlijk moet dus Van der Garde van het weekend rijden terwijl Ericsson en Nasr er allebei zijn. Kaltenborn heeft er echt een zooitje van gemaakt. Ik zie het nog wel gebeuren dat Sauber Kaltenborn opoffert (aandelen etc) aan het kamp Van der Garde om een deal te maken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

lieven

Geen idee wat gvdh hun plan is.

Momenteel lijkt het echt te doen om te rijden.

Ofwel rijd hij, ofwel laten ze alles in beslag nemen.
En als alles in beslag genomen is kan sauber niet rijden en dan zullen de andere 2 coureurs ook een rechtzaak starten daar ze niet konden rijden.
Sauber gaat hier niet van overmacht kunnen spreken omdat ze alles zelf in hand hadden.
De uitspraak in Zwitserland is er namelijk al een tijdje.

Ik denk dat de kans groter is dat hij dit weekend gaat rijden dan dat hij niet gaat rijden.

Ik zou wel eens willen weten hoe het er momenteel aan de top van sauber aan toe gaat.
Ik vermoed dan er daar nogal slapeloze nachtjes zijn tegenwoordig...

Zeeuw

Dat wordt met raceoverall en helm in de rechtbank zitten, anders gaat hij de eerste training niet halen natuurlijk  ;D

Fabian

Dit is gewoon een gruwelijke blunder van Sauber. Giedo staat in zijn recht en komt daar voor op. Sauber heeft de fouten gemaakt en zit nu met de problemen.

lieven

Sauber zou ook geprobeerd hebben de rechtszaak volgende week te laten doorgaan, na de race...
nice try :)