De mogelijkheden van Der Michael

Gestart door 0634, 29 september 2012 - 08:43:13

« vorige - volgende »

Wat zou de beste optie zijn voor der Recordmeister?

Stoppen! Enough is enough!! Met pensioen gaan is leuk met zoveel poen.
5 (23.8%)
Sauber. Doen het leuk dit jaar. Heel leuk.
3 (14.3%)
Williams-Renault. Zou mooi zijn, afsluiten bij het team van zijn vroegere aartrivaal!
0 (0%)
Ferrari. Alonso proberen te verslaan. Iedereen laten zien dat Michael de beste is. Nog steeds.
4 (19%)
Teammanager/adviseur etc. etc. worden.
6 (28.6%)
Iets anders nl...
3 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

Citaat van: Fabian op 04 oktober 2012 - 14:07:42
Jammer, maar wel het beste besluit denk ik.

Weet ik niet.
Wat voor opties had hij nog meer.
Een contract bij Sauber zou ik bijvoorbeeld niet afgeslagen hebben.

Maar goed, jammer idd.
Was nooit geen fan van de man, zeker niet van zijn onsportieve kant, maar het is en blijft 'n icoon.
Kon altijd intens genieten als één van m'n favorieten, Mansell - Senna - Hill - Villeneuve - Montoya - Räikkönen - Hamilton, de strijd met hem aan gingen.
Vond ik toch altijd net iets mooier om te zien dan wanneer ze met anderen vochten voor positie.
Zal hem dus toch wel weer missen.

Fabian

Nee een contract bij Sauber was niet verkeerd geweest, maar hij is met Mercedes ergens aan begonnen. Dat is niet geworden wat ie gehoopt had. Ik denk dat ie niet zoveel zin meer had om bij Sauber een jaartje te gaan racen...

Kootje

Citaat van: Fabian op 04 oktober 2012 - 16:35:57
Nee een contract bij Sauber was niet verkeerd geweest, maar hij is met Mercedes ergens aan begonnen. Dat is niet geworden wat ie gehoopt had. Ik denk dat ie niet zoveel zin meer had om bij Sauber een jaartje te gaan racen...

Zou kunnen.
Of er waren gewoon geen serieuze opties.
Hij werdt dan wel aan zo'n beetje ieder team gelinkt, maar of die interresse er ook echt was ....... ???

Fabian

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2012 - 16:38:06
Citaat van: Fabian op 04 oktober 2012 - 16:35:57
Nee een contract bij Sauber was niet verkeerd geweest, maar hij is met Mercedes ergens aan begonnen. Dat is niet geworden wat ie gehoopt had. Ik denk dat ie niet zoveel zin meer had om bij Sauber een jaartje te gaan racen...

Zou kunnen.
Of er waren gewoon geen serieuze opties.
Hij werdt dan wel aan zo'n beetje ieder team gelinkt, maar of die interresse er ook echt was ....... ???
Ja dat is ook de vraag. Schumacher binnenhalen levert publiciteit op.

Enzo

Schumacher zelf gaf aan meerdere opties te hebben, dat geloof ik wel.
M.a.w. hij heeft gewoon geen zin in een nieuw project.

Kootje

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 17:43:50
Schumacher zelf gaf aan meerdere opties te hebben, dat geloof ik wel.

Geloof ik ook wel, maar hoe concreet waren die opties, en wat waren die opties ??
Zou hij bij 'n competatief team in kunnen stappen, of had alleen de achterhoede interresse ??
En belangrijker nog, wat waren de voorwaarden ??[/quote]


CitaatM.a.w. hij heeft gewoon geen zin in een nieuw project.

Denk dat dat iets te simpel gesteld is.
Ik denk eerder dat het 'n combinatie is van meerdere factoren.
Maar goed ...... hoe dan ook blijft 't jammer.

0634

Jammer? Met alle respect (en ik bedoel ook echt met alle respect) maar hij had nooit terug moeten komen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 18:21:13
Jammer? Met alle respect (en ik bedoel ook echt met alle respect) maar hij had nooit terug moeten komen.

Nou, waarom niet? Ik heb enorm van zijn races genoten, ook al was die auto slecht af en toe. (of stuk)
Echt een verrijking voor het veld, een man die zorgde voor actie en spektakel.
Hoe kan je dat nou niet mooi vinden?

Kootje

Mwah ...... het is niet dat hij continu overklast is door Rosberg ofzo. ::)
Ik ben het zelfs met Enzo eens dat hij gedurende seizoen 2 zelfs de overhand kreeg.
Het is gewoon jammer dat die Merc zo waardeloos is, want anders had hij best weer mooie dingen kunnen laten zien.
Ik keek iig erg uit naar titanengevechten tussen hem en de jongere generatie waarvan met name Hamilton. 8)
En dan uiteraard hopen dat hij aan hewt kortste eind zou trekken.
Helaas is dat er door omstandigheden buiten zijn schuld om te weinig van gekomen.
Dus ja ...... jammer !!!  :)

0634

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 18:43:46
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 18:21:13
Jammer? Met alle respect (en ik bedoel ook echt met alle respect) maar hij had nooit terug moeten komen.

Nou, waarom niet? Ik heb enorm van zijn races genoten, ook al was die auto slecht af en toe. (of stuk)
Echt een verrijking voor het veld, een man die zorgde voor actie en spektakel.
Hoe kan je dat nou niet mooi vinden?

Ik hou van racen dus vind ik dat mooi. Maar spektakel? Voor jou als fan wellicht. Maar hij heeft niets laten zien wat een ander niet had gekund en Merc is er blijkbaar niets beter van geworden.

Figge

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 19:14:17
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 18:43:46
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 18:21:13
Jammer? Met alle respect (en ik bedoel ook echt met alle respect) maar hij had nooit terug moeten komen.

Nou, waarom niet? Ik heb enorm van zijn races genoten, ook al was die auto slecht af en toe. (of stuk)
Echt een verrijking voor het veld, een man die zorgde voor actie en spektakel.
Hoe kan je dat nou niet mooi vinden?

Ik hou van racen dus vind ik dat mooi. Maar spektakel? Voor jou als fan wellicht. Maar hij heeft niets laten zien wat een ander niet had gekund en Merc is er blijkbaar niets beter van geworden.

Ben het helemaal met Jeroen eens. Schumacher had niet moeten terugkomen in F1.
Ik vind het dan ook een verstandig besluit van hem om te stoppen. Bijvoorbeeld een jaar naar Sauber gaan en dan outqualified worden door Kobayashi ofzo... Dat zou de nasmaak des te zuurder maken.
Als de topteams geen interesse meer in je hebben moet je als 7 voudig WK ook gewoon kappen...

Enzo

Niks laten zien?
-Canada 2011. Spa 2011, Suzuka 2011, sowieso alle start's in 2011 (beste van het veld)
-China 2012, Monaco 2012, Valencia 2012 etc...
-De vele inhaalacties, mooie gevechten met Alonso, Hamilton ea.
-Zodra het ging regenen kwam hij naar voren met zijn appelenbak, evenals op stratencircuits. Beide situaties waar de coureur het verschil kan maken.

Niets wat iemand anders niet had gekund?
Lastig om te meten zoals we weten, maar iig een betere racer dan Rosberg. Ik denk dat hij nog steeds bij de toppers hoorde qua prestaties.

Merc is er niks beter van geworden?
Wederom een niet te meten uitspraak, waren al die topingeneurs ook gekomen als Schumacher daar niet reedt? Ik wil toch graag geloven dat zijn teamspirit en input daar een verschil heeft gemaakt, anders was het nog slechter.

Outqualified door Kobayashi? Zou kunnen, maar dan is Kobayashi ook sneller dan Rosberg en waarom staat kamui's stoeltje dan op de tocht? Het staat in 2012 iets van 8-2 voor Schumacher tov Rosberg, als je technische mankementen weg laat.

Geen interesse van topteams?Schumacher zelf gaf aan meerdere opties te hebben. Vermoedelijk Lotus, Sauber en Ferrari. Dat zullen we waarschijnlijk nooit precies weten. Maar waarom zou hij hierover liegen?

Jullie antiphatie met Schumacher begint groteske vormen aan te nemen, weet niet of er om moet lachen of huilen... ::)
Het is echt alsof we naar een andere sport hebben gekeken. De man is de Mohammed Ali, Tiger Woods en Michael Jordan van de autosport. Het is jammer dat jullie jezelf beroven van het genot te kijken naar een fenomeen dat Michael Schumacher was. Je doet jezelf te kort hierin...


Figge

#162
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 20:46:51
Niks laten zien?
-Canada 2011. Spa 2011, Suzuka 2011, sowieso alle start's in 2011 (beste van het veld)
-China 2012, Monaco 2012, Valencia 2012 etc...
-De vele inhaalacties, mooie gevechten met Alonso, Hamilton ea.
-Zodra het ging regenen kwam hij naar voren met zijn appelenbak, evenals op stratencircuits. Beide situaties waar de coureur het verschil kan maken.

Niets wat iemand anders niet had gekund?
Lastig om te meten zoals we weten, maar iig een betere racer dan Rosberg. Ik denk dat hij nog steeds bij de toppers hoorde qua prestaties.

Merc is er niks beter van geworden?
Wederom een niet te meten uitspraak, waren al die topingeneurs ook gekomen als Schumacher daar niet reedt? Ik wil toch graag geloven dat zijn teamspirit en input daar een verschil heeft gemaakt, anders was het nog slechter.

Outqualified door Kobayashi? Zou kunnen, maar dan is Kobayashi ook sneller dan Rosberg en waarom staat kamui's stoeltje dan op de tocht? Het staat in 2012 iets van 8-2 voor Schumacher tov Rosberg, als je technische mankementen weg laat.

Geen interesse van topteams?Schumacher zelf gaf aan meerdere opties te hebben. Vermoedelijk Lotus, Sauber en Ferrari. Dat zullen we waarschijnlijk nooit precies weten. Maar waarom zou hij hierover liegen?

Jullie antiphatie met Schumacher begint groteske vormen aan te nemen, weet niet of er om moet lachen of huilen... ::)
Het is echt alsof we naar een andere sport hebben gekeken. De man is de Mohammed Ali, Tiger Woods en Michael Jordan van de autosport. Het is jammer dat jullie jezelf beroven van het genot te kijken naar een fenomeen dat Michael Schumacher was. Je doet jezelf te kort hierin...



:)

Ik heb niet het gevoel dat ik mijzelf tekort doe hoor. En nee, ben nooit echt onder de indruk geweest.
Maar zoals je zelf zegt, het is niet te meten. Het enige punt waarin ik je gelijk geeft is dat van teamspirit en input.
Ik ben van mening dat dat zijn successen heeft gemaakt. Maar wel in een tijd dat dat er sprake van oneerlijke concurentie was.
Binnen de huidige regels zie je dat hij als individu achter het stuur het verschil niet kan maken...

0634

#163
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 20:46:51
Niks laten zien?
-Canada 2011. Spa 2011, Suzuka 2011, sowieso alle start's in 2011 (beste van het veld)
-China 2012, Monaco 2012, Valencia 2012 etc...
-De vele inhaalacties, mooie gevechten met Alonso, Hamilton ea.
-Zodra het ging regenen kwam hij naar voren met zijn appelenbak, evenals op stratencircuits. Beide situaties waar de coureur het verschil kan maken.

Niets wat iemand anders niet had gekund?
Lastig om te meten zoals we weten, maar iig een betere racer dan Rosberg. Ik denk dat hij nog steeds bij de toppers hoorde qua prestaties.

Merc is er niks beter van geworden?
Wederom een niet te meten uitspraak, waren al die topingeneurs ook gekomen als Schumacher daar niet reedt? Ik wil toch graag geloven dat zijn teamspirit en input daar een verschil heeft gemaakt, anders was het nog slechter.

Outqualified door Kobayashi? Zou kunnen, maar dan is Kobayashi ook sneller dan Rosberg en waarom staat kamui's stoeltje dan op de tocht? Het staat in 2012 iets van 8-2 voor Schumacher tov Rosberg, als je technische mankementen weg laat.

Geen interesse van topteams?Schumacher zelf gaf aan meerdere opties te hebben. Vermoedelijk Lotus, Sauber en Ferrari. Dat zullen we waarschijnlijk nooit precies weten. Maar waarom zou hij hierover liegen?

Jullie antiphatie met Schumacher begint groteske vormen aan te nemen, weet niet of er om moet lachen of huilen... ::)
Het is echt alsof we naar een andere sport hebben gekeken. De man is de Mohammed Ali, Tiger Woods en Michael Jordan van de autosport. Het is jammer dat jullie jezelf beroven van het genot te kijken naar een fenomeen dat Michael Schumacher was. Je doet jezelf te kort hierin...

Absoluut niet Enzo. Echt ab-so-luut niet. De man is een fenomeen, dat heb ik altijd gezegd. Een weergaloze coureur, één van de allerbesten ooit. Kan moeiteloos mee met de Fangio's, de Prost's en de Clark's van de wereld. Hij was niet de Mohammed Ali of de Michael Jordan van zijn sport, maar wel een ware grootheid. Alle lof voor de man, die ik jarenlang intens vervloekt heb. En dat vervloeken deed ik alleen maar omdat hij zo goed was.

Maar die man stopte na Brazilie 2006. De man die drie jaar lang bij Merc reed heeft echt niets bijzonders laten zien. Niets Enzo. Ik snap echt niet waarom je dat blijft volhouden. De man is recordkampioen en heeft alle moeite gehad om zich aan de grauwe middelmaat te onttrekken. Veel meer fouten dan voorheen, veel te vaak niet de snelheid. Natuurlijk had hij best mooie acties soms, in de duels doet hij het prima, maar dat hebben andere rijders ook. Ik zal echt niet zeggen dat hij er geen drol van kan, maar van hem mag je zoveel meer verwachten dan wat anderen ooit zouden kunnen brengen, maar dat hebben we nooit gezien. Hij heeft de lat heel hoog gelegd, maar hij kan er nu zelf niet meer overheen springen.

Je kan, ook als fan, niet met droge ogen beweren dat hij werkelijk iets toe heeft gevoegd aan Merc. In drie jaar tijd is het team niet wezenlijk vooruit gegaan. Voordat mijn woorden verkeerd worden uitgelegd: dat is niet zijn schuld. Maar als er zowel op als buiten de baan niet veel bijzonders is gebeurd heeft een man met zijn staat van dienst niet gebracht wat hij had moeten brengen. De overstap van Merc naar een veel jongere kampioen is dan ook een logische.

De échte Schumacher stopte zes jaar terug op Interlagos, Enzo. Dit was zijn oudere broer. Geen slechte rijder, zeker niet, maar niets bijzonders.

Sabai

De meeste duels die ik van hem gezien heb de afgelopen drie jaar . Ging meer voor positie behoud dan positie winst helaas. Ik was vroeger een groot fan van hem maar zie wel dat de jaren gaan tellen bij schummi wat zich vertaald in stomme foutjes en af en toe een uitschieter.