De mogelijkheden van Der Michael

Gestart door 0634, 29 september 2012 - 08:43:13

« vorige - volgende »

Wat zou de beste optie zijn voor der Recordmeister?

Stoppen! Enough is enough!! Met pensioen gaan is leuk met zoveel poen.
5 (23.8%)
Sauber. Doen het leuk dit jaar. Heel leuk.
3 (14.3%)
Williams-Renault. Zou mooi zijn, afsluiten bij het team van zijn vroegere aartrivaal!
0 (0%)
Ferrari. Alonso proberen te verslaan. Iedereen laten zien dat Michael de beste is. Nog steeds.
4 (19%)
Teammanager/adviseur etc. etc. worden.
6 (28.6%)
Iets anders nl...
3 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 18

Enzo

Ik ben met je eens dat de MSC van 2006 en daarvoor scherper leek en hoogstwaarschijnlijk beter was dan MSC van 2010 t/m 2012. Maar je kon nu nog steeds duidelijk zijn rijstijl herkennen, zijn manier van racen, zijn ongekende doorzettingsvermogen en zijn verbetenheid. Niet alleen ik maar duizenden formule 1 liefhebbers en rijders van het huidige veld zijn van mening dat Schumacher's resultaten achterwege bleven door een slecht presterende auto en team. Dat heeft niks met Schumacher's huidige cappaciteiten te maken.

Daarnaast moet nog even gezegd worden dat MSC eerste keus was bij Merc en dat Hamilton door het twijfelen van de Duitser pas echt serieus in beeld kwam. Sure Hamilton heeft een langere toekomst, maar Schumacher kon best nog een jaar, miss wel twee op topniveua mee. Ik geloof ook dat als hij eindelijk een goede auto had gehad hij een serieuze gooi naar het kampioenschap kon doen.

Vettel, Alonso, Rosberg, Brawn, Haug, Ecclestone en vele andere zijn zeker allemaal koekenbakkers en weten niks van de F1?


gloudiesaurus

Toch blijft het jammer Enzo dat Mercedes Schumacher aan de kant zette. Uit marketing - oogpunt zou het sowiezo slimmer zijn om eerste het afscheid van Schumacher aan te kondigen en dan de transfer van Hamilton.

Bij mij ontstaat nu toch de indruk dat Mercedes Schumacher aan de kant heeft gezet. Verhalen dat Schumacher te lang zou wachten... daar geloof ik niet zo in.

Maar Schumacher blijft een icoon, al ben ik wel met Jeroen eens dat de Schumacher van voor 2006 een andere was. Maar goed hij is 43 jaar, wat wil je? Het is net zoals bij Lance Armstrong, een super sportman, maar de comeback is toch niet geworden wat er vooraf van verwacht werd...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2012 - 21:43:08
Toch blijft het jammer Enzo dat Mercedes Schumacher aan de kant zette. Uit marketing - oogpunt zou het sowiezo slimmer zijn om eerste het afscheid van Schumacher aan te kondigen en dan de transfer van Hamilton.

Bij mij ontstaat nu toch de indruk dat Mercedes Schumacher aan de kant heeft gezet. Verhalen dat Schumacher te lang zou wachten... daar geloof ik niet zo in.

Maar Schumacher blijft een icoon, al ben ik wel met Jeroen eens dat de Schumacher van voor 2006 een andere was. Maar goed hij is 43 jaar, wat wil je? Het is net zoals bij Lance Armstrong, een super sportman, maar de comeback is toch niet geworden wat er vooraf van verwacht werd...

Tja, waarom geloof je dat niet? Schumacher geeft aan dat ie twijfelde en geen keuze kon maken, hij begon weer moe te worden van de sport net als in 2006. Mercedes heeft hem al die tijd op de hoogte gehouden met de alternatieven mocht Schumacher niet snel een beslissing maken. Dat het dan uiteindelijk gebeurde is logisch en het gevolg van de acties van Schumacher zelf. Hoe kan je dat anders interpreteren dan?

Over de rest zijn we het eens, dat schreef ik al in me vorige post.

0634

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 21:35:38
Ik ben met je eens dat de MSC van 2006 en daarvoor scherper leek en hoogstwaarschijnlijk beter was dan MSC van 2010 t/m 2012. Maar je kon nu nog steeds duidelijk zijn rijstijl herkennen, zijn manier van racen, zijn ongekende doorzettingsvermogen en zijn verbetenheid. Niet alleen ik maar duizenden formule 1 liefhebbers en rijders van het huidige veld zijn van mening dat Schumacher's resultaten achterwege bleven door een slecht presterende auto en team. Dat heeft niks met Schumacher's huidige cappaciteiten te maken.

Er zijn er ook duizenden die vinden van niet. Wat zegt dat? De auto was helemaal zo slecht niet, het was geen top, maar wel bovenin de subtop. Natuurlijk kan hij daar geen kampioen mee worden, dat verwacht ook niemand, maar daar kan je best leuk mee rijden. Maar de échte snelheid was er niet meer en er waren simpelweg teveel fouten. En dan heb je het dus niet (meer) over de absolute top.

CitaatDaarnaast moet nog even gezegd worden dat MSC eerste keus was bij Merc en dat Hamilton door het twijfelen van de Duitser pas echt serieus in beeld kwam.
Hm, meer een combinatie van factoren. Er was niet veel alternatief, totdat Lewis en McLaren maar niet tot een overeenkomst konden komen. Dan komt er dus ineens een haalbare toprijder in beeld, waar ze ook nog eens een verleden mee hebben, iets waar ze bij Merc niet 1,2,3 op gerekend hadden. Tel dan het getreuzel van MS erbij op en een keuze is snel gemaakt. Niks geks aan.

CitaatSure Hamilton heeft een langere toekomst, maar Schumacher kon best nog een jaar, miss wel twee op topniveua mee. Ik geloof ook dat als hij eindelijk een goede auto had gehad hij een serieuze gooi naar het kampioenschap kon doen.

Laat ik het zo zeggen: als ze Rosberg hadden weggestuurd voor Lewis, dan was MS nooit kampioen geworden al zou hij de beste wagen hebben gehad. In een topwagen kan hij zeker nog altijd winnen, eens, maar niet als teamgenoot van een toprijder. Daarvoor heeft hij simpelweg niet meer dé snelheid.

CitaatVettel, Alonso, Rosberg, Brawn, Haug, Ecclestone en vele andere zijn zeker allemaal koekenbakkers en weten niks van de F1?
Ik heb geen idee wat zij precies gezegd hebben om eerlijk te zijn... Maar het zal vast goed zijn. Wat denk jij dan dat zij zullen zeggen over een icoon van de sport waar de meesten nog een band mee hebben ook? Vettel is zijn vriend. Rosberg een teamgenoot. Brawn, Haug zijn baas. Ecclestone is de commerciele man. Dat zijn niet mensen die zeggen: hm, is niks, die gozer.


0634

Bovendien, hoe het ook zij en aan wie het ook lag, zijn terugkeer is niet succesvol gebleken, ondanks drie jaar proberen. Los van de schuldvraag, moet je je afvragen of het zinvol zou zijn geweest om door te blijven gaan. Want hoe lang kan het nog. Je geeft zelf al aan dat de échte scherpte er niet meer was. De kans is aannemelijk dat het volgend jaar ook geen doorslaand succes wordt bij Merc. En dan, hoe lang blijf je doorgaan. Hij wordt er, en dat zal je toch met me eens zijn, niet beter op.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:02:27
Bovendien, hoe het ook zij en aan wie het ook lag, zijn terugkeer is niet succesvol gebleken, ondanks drie jaar proberen. Los van de schuldvraag, moet je je afvragen of het zinvol zou zijn geweest om door te blijven gaan. Want hoe lang kan het nog. Je geeft zelf al aan dat de échte scherpte er niet meer was. De kans is aannemelijk dat het volgend jaar ook geen doorslaand succes wordt bij Merc. En dan, hoe lang blijf je doorgaan. Hij wordt er, en dat zal je toch met me eens zijn, niet beter op.
Nou hier sla je de spijker mee op de kop, denk dat dit ook de bron van twijfel is geweest voor hem.
Het bovenstaande plus de ene na de andere blunder van Merc zelf. (lees falende DRS, losse wilebouten en ploffende versnellingsbakken). Ik heb me verbaasd over de proffesionaliteit van MSC hierin, hoe hij positief bleef jegens zijn team ongeacht het vele falen. Ik was echt allang uit me slof geschoten... ;D


0634

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 22:09:27
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:02:27
Bovendien, hoe het ook zij en aan wie het ook lag, zijn terugkeer is niet succesvol gebleken, ondanks drie jaar proberen. Los van de schuldvraag, moet je je afvragen of het zinvol zou zijn geweest om door te blijven gaan. Want hoe lang kan het nog. Je geeft zelf al aan dat de échte scherpte er niet meer was. De kans is aannemelijk dat het volgend jaar ook geen doorslaand succes wordt bij Merc. En dan, hoe lang blijf je doorgaan. Hij wordt er, en dat zal je toch met me eens zijn, niet beter op.
Nou hier sla je de spijker mee op de kop, denk dat dit ook de bron van twijfel is geweest voor hem.
Het bovenstaande plus de ene na de andere blunder van Merc zelf. (lees falende DRS, losse wilebouten en ploffende versnellingsbakken). Ik heb me verbaasd over de proffesionaliteit van MSC hierin, hoe hij positief bleef jegens zijn team ongeacht het vele falen. Ik was echt allang uit me slof geschoten... ;D
Dat ben ik met je eens. Een ware prof. Was in het begin bij Ferrari ook, vielen ze in de opwarmronde al uit. Hoorde je hem nooit over.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:36:05
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 22:09:27
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:02:27
Bovendien, hoe het ook zij en aan wie het ook lag, zijn terugkeer is niet succesvol gebleken, ondanks drie jaar proberen. Los van de schuldvraag, moet je je afvragen of het zinvol zou zijn geweest om door te blijven gaan. Want hoe lang kan het nog. Je geeft zelf al aan dat de échte scherpte er niet meer was. De kans is aannemelijk dat het volgend jaar ook geen doorslaand succes wordt bij Merc. En dan, hoe lang blijf je doorgaan. Hij wordt er, en dat zal je toch met me eens zijn, niet beter op.
Nou hier sla je de spijker mee op de kop, denk dat dit ook de bron van twijfel is geweest voor hem.
Het bovenstaande plus de ene na de andere blunder van Merc zelf. (lees falende DRS, losse wilebouten en ploffende versnellingsbakken). Ik heb me verbaasd over de proffesionaliteit van MSC hierin, hoe hij positief bleef jegens zijn team ongeacht het vele falen. Ik was echt allang uit me slof geschoten... ;D
Dat ben ik met je eens. Een ware prof. Was in het begin bij Ferrari ook, vielen ze in de opwarmronde al uit. Hoorde je hem nooit over.
Top, dan laat ik het hierbij voor nu. Was weer een genoegen met u te discussieren Jeroen... ;)

gloudiesaurus

Enzo geniet nog even van dit filmpje:


Voor mij zijn beste race ooit! Schumacher op zijn best, wagenbeheersing 100%  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 22:42:24
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:36:05
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2012 - 22:09:27
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 22:02:27
Bovendien, hoe het ook zij en aan wie het ook lag, zijn terugkeer is niet succesvol gebleken, ondanks drie jaar proberen. Los van de schuldvraag, moet je je afvragen of het zinvol zou zijn geweest om door te blijven gaan. Want hoe lang kan het nog. Je geeft zelf al aan dat de échte scherpte er niet meer was. De kans is aannemelijk dat het volgend jaar ook geen doorslaand succes wordt bij Merc. En dan, hoe lang blijf je doorgaan. Hij wordt er, en dat zal je toch met me eens zijn, niet beter op.
Nou hier sla je de spijker mee op de kop, denk dat dit ook de bron van twijfel is geweest voor hem.
Het bovenstaande plus de ene na de andere blunder van Merc zelf. (lees falende DRS, losse wilebouten en ploffende versnellingsbakken). Ik heb me verbaasd over de proffesionaliteit van MSC hierin, hoe hij positief bleef jegens zijn team ongeacht het vele falen. Ik was echt allang uit me slof geschoten... ;D
Dat ben ik met je eens. Een ware prof. Was in het begin bij Ferrari ook, vielen ze in de opwarmronde al uit. Hoorde je hem nooit over.
Top, dan laat ik het hierbij voor nu. Was weer een genoegen met u te discussieren Jeroen... ;)

Insgelijks Enzo.

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2012 - 22:48:23
Enzo geniet nog even van dit filmpje:


Voor mij zijn beste race ooit! Schumacher op zijn best, wagenbeheersing 100%  8)

Ah, Spanje 1996! Deze heb ik wel keer of 10 gezien... ;D
Geweldige race idd, van een andere planeet!  8)

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2012 - 22:48:23
Enzo geniet nog even van dit filmpje:


Voor mij zijn beste race ooit! Schumacher op zijn best, wagenbeheersing 100%  8)
Die was mooi, maar ik ga voor Spa 1995.

Franky R.

CitaatJullie antiphatie met Schumacher begint groteske vormen aan te nemen, weet niet of er om moet lachen of huilen...


Snap ik even niet...Waarom is het nu opeens antipathie, terwijl je de auto nu zowat tot op de grond afbreekt?
Schumi werd gehaald met een bepaald doel en dat doel heeft hij ten dele niet gehaald. Ik zou niet weten wat daar anti aan is.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2012 - 23:50:00
CitaatJullie antiphatie met Schumacher begint groteske vormen aan te nemen, weet niet of er om moet lachen of huilen...


Snap ik even niet...Waarom is het nu opeens antipathie, terwijl je de auto nu zowat tot op de grond afbreekt?
Schumi werd gehaald met een bepaald doel en dat doel heeft hij ten dele niet gehaald. Ik zou niet weten wat daar anti aan is.

Sorry franky, maar het hoogtepunt van het gesprek is al geweest en we hebben er net een goed einde aan gemaakt.
Wil niet helemaal opnieuw door de molen als je het niet erg vind. Morgen weer een dag.  :)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 19:14:17
Maar hij heeft niets laten zien wat een ander niet had gekund en Merc is er blijkbaar niets beter van geworden.

"We hebben niet de resultaten geboekt waarop we gehoopt hadden, maar Michaels bijdrage aan onze ontwikkeling als team is onmiskenbaar", aldus Brawn.