Gesloten cockpit??

Gestart door maartenf1, 04 september 2012 - 21:24:36

« vorige - volgende »

Kootje

Het duurt lang omdat er idd 'n hoop problemen overwonnen moeten worden, maar als Paddy Lowe (lid van de taskforce) zegt dat het in zijn ogen onvermijdelijk is, wie zijn wij dan om dat in tweifel te trekken?
Het lijkt me dat als er iemand weet hoe ver ze zijn en hoe ze hier tegenover staan hij 't wel is, nietwaar?

Folkert

Die gesloten cockpit komt er zeker. Hoe moeten ze anders ademhalen in de ruimte?  ;D

Nee, maar ik denk serieus dat die gesloten cockpit er wel komt. Formule 1 gaat onder druk komen van de algehele zoektocht naar absolute veiligheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: KovalainenFanForever op 09 september 2012 - 17:53:00
Denk aan Kovalainen met z'n McLaren in 2008 op het circuit de catalunya, spanje. Daar kom je nooit meer uit met een dichte cockpit. no way, de dichte cockpit komt er echt niet! >:(


Daar zeg je zoiets, ja!


CitaatDe deur van een Le Mans wagen gaat toch omhoog open? Als de wagen dan ondersteboven ligt heb je evenzo goed een probleem lijkt me.


Een LMP heeft er dan ook twee... :P ...Dan moet je wel gigantisch in de rats zitten, mocht je niet uit een auto met twee deuren kunnen klimmen.


Dat is ook het grote verschil met de koepel voor de F1. Het is maar 1 uitweg zonder nadere maatregelen. Accoord, de marshals zijn tegenwoordig erg snel te plaatse. Maar om daarop te willen vertrouwen...lijkt mij geen goed idee.


IMHO.

Edwin90

Ik heb het! Schietstoel!  :D

Franky R.

#79
Citaat van: Edwin90 op 10 september 2012 - 14:29:37
Ik heb het! Schietstoel!  :D


Hahahaha! Zou kunnen maar dan vraag je wel heel veel van de coureur, want hij moet dan wel op tijd het knopje indrukken. En dan heb je het makke, dat bijna elke coureur denkt dat hij de auto uit de spin oid kan halen...


Kijk, het grootste probleem met een koepel is;


- het is maar 1 uitgang.

- het moet goed sluiten, maar in geval van een ongeluk makkelijk te openen zijn voor de coureur, evenals de hulpverleners!

- het moet sterk zijn, maar het mag ook weer niet te zwaar worden. Anders zit het zwaartepunt te hoog, wat de wegligging van de auto's kan beïnvloeden. En gaan de teams dus morren.

- En je zit met de lengte van de coureur. Immers kun je een coureur van 1.80 meter minder makkelijk laten plaatsnemen in een auto waar voorheen een coureur van 1.70 meter zat...


Vind je het gek dat men al 3 jaar aan het draaien is? Die koepel komt er niet....

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:35:18
Het duurt lang omdat er idd 'n hoop problemen overwonnen moeten worden, maar als Paddy Lowe (lid van de taskforce) zegt dat het in zijn ogen onvermijdelijk is, wie zijn wij dan om dat in tweifel te trekken?
Het lijkt me dat als er iemand weet hoe ver ze zijn en hoe ze hier tegenover staan hij 't wel is, nietwaar?

Paddy is inderdaad betrokken bij het project en dat hij dit steunt, logisch. Of denk je dat hij 3 jaar meewerkt aan een project om vervolgens te roepen dat het flauwekul is? Maar los daarvan verdwijnen de nadelen (zie ook Franky) niet. En die zullen ze moeten oplossen alvorens ik het überhaupt een beetje kans wil geven. Ik blijf erbij, zomaar de cockpit dichttimmeren gaat het niet worden. Dit concept gaat het niet worden.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 september 2012 - 20:13:52
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:35:18
Het duurt lang omdat er idd 'n hoop problemen overwonnen moeten worden, maar als Paddy Lowe (lid van de taskforce) zegt dat het in zijn ogen onvermijdelijk is, wie zijn wij dan om dat in tweifel te trekken?
Het lijkt me dat als er iemand weet hoe ver ze zijn en hoe ze hier tegenover staan hij 't wel is, nietwaar?

Paddy is inderdaad betrokken bij het project en dat hij dit steunt, logisch. Of denk je dat hij 3 jaar meewerkt aan een project om vervolgens te roepen dat het flauwekul is?

Als ze niet tot oplossingen komen .... Ja, dan wel ja.
Dan verwacht ik echt dat ze zeggen: Dit wordt 'm niet, we moeten iets anders bedenken.
Of blijf jij in je werk wel halsstarriog vasthouden aan 'n concept waarvan je weet dat het niet werkt, nu niet en nooit niet?


CitaatMaar los daarvan verdwijnen de nadelen (zie ook Franky) niet. En die zullen ze moeten oplossen alvorens ik het überhaupt een beetje kans wil geven.

En dat is dus (nogmaals) hetgeen waar ze nu mee bezig zijn.
Wat snap je daar niet aan?

Wizard

Ik snap het prima. Maar zie er geen toekomst in. Uiteindelijk zullen ze de rollbars aanpassen, wielen inkapselen en misschien de neus iets omhoog trekken, achter de voorwielen, voor de rijder. De kans dat een projectiel de helm raakt verklein je evenals de kans dat een auto gelanceerd kan worden. Veel haalbaarder en realistischer. Veel minder nadelen.

KovalainenFanForever

#83
Citaat van: Wizard op 10 september 2012 - 21:39:32
Ik snap het prima. Maar zie er geen toekomst in. Uiteindelijk zullen ze de rollbars aanpassen, wielen inkapselen en misschien de neus iets omhoog trekken, achter de voorwielen, voor de rijder. De kans dat een projectiel de helm raakt verklein je evenals de kans dat een auto gelanceerd kan worden. Veel haalbaarder en realistischer. Veel minder nadelen.

Neus omhoog trekken, maar dan ziet de rijder toch niks meer? ohh daar heb je vast over nagedacht of niet soms? ;D Gewoon zo laten prima zo. en als je de neus omhoog trekt dan heb je kans dat bij een frontale botsing de neus omhoog klapt en alsnog tegen de rijder aanvliegt maar zoals je zegt  achter de voorwielen kan weer wel. en ik hoop dat ze alleen de achterwielen inkapselen. misschien nog beter voor de aerodynamica ook nog! :D

Fabian

Ik hoop eigenlijk dat er helemaal niks verandert, maar dat is ijdele hoop ben ik bang. Eerlijk gezegd heb ik niet echt nagedacht over een oplossing...

Kootje

Citaat van: Fabian op 10 september 2012 - 23:38:57
Eerlijk gezegd heb ik niet echt nagedacht over een oplossing...

Hoeven wij ook niet te doen, daar hebben ze al 'n taskforce voor i het leven geroepen met veuuuul knappere koppen. ;) :P

T.Nuvolari

Als ze een dakje op de cockpit van een F1 plaatsen, moeten wel alle open wheel klassen volgen. Karten, Formule BMW, Renault, Opel, F3, F2, F3000, GP2, etc... Ook in LeMans zijn er nog die zonder dakje rond rijden. Je kan als FIA geen boom over veiligheid opzetten in de F1 als je de lagere klassen vergeet.

Fabian

Citaat van: Kootje op 11 september 2012 - 06:34:07
Citaat van: Fabian op 10 september 2012 - 23:38:57
Eerlijk gezegd heb ik niet echt nagedacht over een oplossing...

Hoeven wij ook niet te doen, daar hebben ze al 'n taskforce voor i het leven geroepen met veuuuul knappere koppen. ;) :P
Ja godzijdank zijn daar mensen voor aangesteld. Scheelt mij een hoop koppijn!

Wizard

Citaat van: KovalainenFanForever op 10 september 2012 - 23:34:53
Citaat van: Wizard op 10 september 2012 - 21:39:32
Ik snap het prima. Maar zie er geen toekomst in. Uiteindelijk zullen ze de rollbars aanpassen, wielen inkapselen en misschien de neus iets omhoog trekken, achter de voorwielen, voor de rijder. De kans dat een projectiel de helm raakt verklein je evenals de kans dat een auto gelanceerd kan worden. Veel haalbaarder en realistischer. Veel minder nadelen.

Neus omhoog trekken, maar dan ziet de rijder toch niks meer? ohh daar heb je vast over nagedacht of niet soms? ;D Gewoon zo laten prima zo. en als je de neus omhoog trekt dan heb je kans dat bij een frontale botsing de neus omhoog klapt en alsnog tegen de rijder aanvliegt maar zoals je zegt  achter de voorwielen kan weer wel. en ik hoop dat ze alleen de achterwielen inkapselen. misschien nog beter voor de aerodynamica ook nog! :D

Het gedeelte achter de wielen kun je anders construeren. Dus, niet de voorkant optrekken. ;)

Matthijs

Citaat van: M@rc op 11 september 2012 - 08:35:17
Als ze een dakje op de cockpit van een F1 plaatsen, moeten wel alle open wheel klassen volgen. Karten, Formule BMW, Renault, Opel, F3, F2, F3000, GP2, etc... Ook in LeMans zijn er nog die zonder dakje rond rijden. Je kan als FIA geen boom over veiligheid opzetten in de F1 als je de lagere klassen vergeet.
Grappig dat je karten in dit rijtje noemt. In karten is inmiddels een brede achterbumper verplicht die de achterwielen beschermd. Dit om rondvliegende karts te voorkomen. Als dit vervolgens wordt doorgetrokken naar de autosport staat opeens iedereen hier op de achterste benen.