Gesloten cockpit??

Gestart door maartenf1, 04 september 2012 - 21:24:36

« vorige - volgende »

maartenf1

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/09_september/120904_gesloten_cockpits_onvermijdelijk.xml

Het debat over de gesloten cockpit is terug, helaas.
Door de rommel van Grosjean komt deze discussie weer opgang, ikzelf zou het een doodsteek voor de sport vinden.
De formule 1 is altijd de sport met open cockpits geweest, dat moet zo blijven. De coureurs zitten al goed beveiligd met de verhogingen naast zich. Gesloten cockpits zijn wat mij betreft meer wat voor lange afstandsracen, wat vinden jullie daarvan?


Fabian

Had het bericht ook al gelezen, maar ik hoop er niet op.
Zou toch jammer zijn als ze met een gesloten cockpit gaan rijden. Het hoort bij de Formule 1 om met een open cockpit te rijden.

Enzo

Nah, deze discussie komt elke keer naar voren als er een heftige crash is geweest. De vorige keer dat dit een'Hot' item was na de crash tussen Schumacher en Sutil? in Abu Dhabi. De commotie hierom zakt wel weer weg denk ik. Dit is "open wheel racing" en daar hoort een open cock-pit bij. Anders kunnen we er net zo goed Le Mans van maken. Mijn mening.

Fabian

Citaat van: Enzo op 04 september 2012 - 21:29:59
Nah, deze discussie komt elke keer naar voren als er een heftige crash is geweest. De vorige keer dat dit een'Hot' item was na de crash tussen Schumacher en Sutil? in Abu Dhabi. De commotie hierom zakt wel weer weg denk ik. Dit is "open wheel racing" en daar hoort een open cock-pit bij. Anders kunnen we er net zo goed Le Mans van maken. Mijn mening.
I agree!

0634

Gaat vroeg of laat echt gebeuren. Op zeker.


Gerard


Enzo

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 21:43:01
Gaat vroeg of laat echt gebeuren. Op zeker.

Ja, denk je dat echt?
Dan kunnen we net zo goed gesloten wielkasten maken, das ook veel veiliger...

0634

Citaat van: Enzo op 04 september 2012 - 21:47:31
Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 21:43:01
Gaat vroeg of laat echt gebeuren. Op zeker.

Ja, denk je dat echt?
Dan kunnen we net zo goed gesloten wielkasten maken, das ook veel veiliger...

Komt er ook wel. De eeuwige drang naar veiligheid zal de laatste normen en waarden uiteindelijk uit de sport doen verdrijven.

Jozef

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze over 20 jaar nog steeds in open cockpits rijden. Zou er zelf ook niet zo'n probleem mee hebben moest het zover komen, denk ik.

Runningupthathill

Ik denk persoonlijk niet dat de F1 met een gesloten cockpit gaat rijden. Eerder met een soort "rollbar" die materialen en wagens van het hoofd moeten weg leiden.
http://www.f1web.be - Download gratis F1 races

Kootje

Uiteindelijk zal de FIA iets veranderen.
Of het dan de gesloten cockpit wordt of 'n rollbar ???, ik weet 't niet.
Maar als ik dan naar wat conceptfoto's kijk, verwacht en hoop ik de gesloten cockpit.


robbert

en dan komt er weer discussie dat de wagens er niet op trekken

Gonzalo

Ik dacht gelezen te hebben dat ze aan een 'oplossing' werken voor 2014, wanneer ook het aerodynamisch reglement deels op de schop gaat.
Ik vind dat dit de integriteit van de sport aanpast, maar niets is heilig. In de IndyCar rijden ze intussen ook met half afgesloten wielkasten. Veiligheid gaat blijkbaar écht voor alles.

Kootje

Citaat van: robbert op 05 september 2012 - 07:10:07
en dan komt er weer discussie dat de wagens er niet op trekken

Och ..... ik vind die canapé nog niet eens zo lelijk om eerlijk te zijn.
10x liever dat dan die rolbeugel of die rare wielkassen van de indycars. :-\

0634

Citaat van: Runningupthathill op 05 september 2012 - 02:55:51
Ik denk persoonlijk niet dat de F1 met een gesloten cockpit gaat rijden. Eerder met een soort "rollbar" die materialen en wagens van het hoofd moeten weg leiden.
Daarmee los je niet het probleem van Massa in Hongarije 09 op. Die cockpit gaat uiteindelijk dicht, daar ben ik van overtuigd, helaas.