Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

SanderD

Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 21:14:00
Citaat van: sanderalonso op 04 juni 2012 - 19:28:32
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 19:26:02
Citaat van: sanderalonso op 04 juni 2012 - 19:20:51
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:07:28
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 12:40:00
Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.

Je bent de gridpenalty's vergeten en negeert gemakshalve de regenrace?

De regenrace? Volgens mij had iedereen daar last van. Maar ik kan het ook mis hebben hoor!?!

Staat elders, in dit topic, uitgelegd.

Nogmaals, je noemt het toch ook geen pech dat bijvoorbeeld een Ferrari een minder goede auto is dan de Mclaren? (Misschien moet het was zijn, maar dat zien we aankomend weekend)
Natuurlijk is dat voor Alonso pech. Alleen van ander kaliber. Lewis rijd op de 2de plek in Bahrein en dan gaat je pitstop fout en daarna nog een keer. Nou ja, Lewis kan vechten om de overwinning en Alonso niet als je dan door pech van anderen ineens boven aanstaat heb je geluk, naast het talent. Want dat Alonso gretig gebruik maakt dankzij zijn talent staat buiten kijf.

Ik doelde erop dat Wizard vond dat de regenrace pech voor Lewis was ;)

Wizard

Nee, dat zegt Wizard niet. Wizard zegt:

Citaat
Ik geef het team dan ook niet de schuld maar ook hier kun je vraagtekens plaatsen of je het Hamilton kan aanrekenen dat de McLarens niet goed uit de verf komen tijdens deze omstandigheden. Bovendien zegt het niks over hun snelheid ten opzichte van de concurentie wat nog steeds de basis is van deze discussie. Prima dat Alonso daar wint maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Dat werd ruiterlijk bevestigd door Alonso en Domenicali zelf. Dus wie zijn wij om daar aan te tornen?

Folkert

Maar goed er zijn nu best veel titel kandidaten, maar denk dat er maar enkele echt kandidaat zijn.

1) Hamilton, staat er bijna elke race goed bij. Nog geen race gewonnen, maar dat is eerder pech dan onkunde. Hij rijd dit jaar foutloos.
2) Alonso. Ookal heeft hij ogenschijnlijk de slechtste auto van de toppers, hij staat er toch ook weer. En de Ferrari word wel steeds beter, maar gaat moeilijk krijgen als de andere teams geen fouten maken.
3) Button, staat nu nog ver achter, maar als er een man is die met ervaring dingen kan omgooien is het Button wel.
4) Webber, lijkt 2011 van zich afgeworpen te hebben en bied Vettel genoeg tegenstand. Zijn overwinning bewees zijn vorm.
5) Vettel, lijkt ook dit seizoen sterk, maar kan toch enigsinds profiteren van de fouten/pech van Mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 21:48:35
Nee, dat zegt Wizard niet. Wizard zegt:

Citaat
Ik geef het team dan ook niet de schuld maar ook hier kun je vraagtekens plaatsen of je het Hamilton kan aanrekenen dat de McLarens niet goed uit de verf komen tijdens deze omstandigheden. Bovendien zegt het niks over hun snelheid ten opzichte van de concurentie wat nog steeds de basis is van deze discussie. Prima dat Alonso daar wint maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Dat werd ruiterlijk bevestigd door Alonso en Domenicali zelf. Dus wie zijn wij om daar aan te tornen?

Volgens mij heb je al eens gezegd toen jullie/we het hadden over de pech van Lewis, dat jij maleisie er bij betrok. Anyway, jullie weten nu waar ik op doelde. Ik heb geen zin in een welles-nietes discussie.

Wizard

@Folkert: Rosberg staat ook niet héél ver achter en de Mercedes doet het, zo nu en dan, ook niet verkeerd. Niet direct iemand die ik nu een goede kans geef, maar uitsluiten doe ik hem -nog- niet.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 04 juni 2012 - 22:07:58
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 21:48:35
Nee, dat zegt Wizard niet. Wizard zegt:

Citaat
Ik geef het team dan ook niet de schuld maar ook hier kun je vraagtekens plaatsen of je het Hamilton kan aanrekenen dat de McLarens niet goed uit de verf komen tijdens deze omstandigheden. Bovendien zegt het niks over hun snelheid ten opzichte van de concurentie wat nog steeds de basis is van deze discussie. Prima dat Alonso daar wint maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Dat werd ruiterlijk bevestigd door Alonso en Domenicali zelf. Dus wie zijn wij om daar aan te tornen?

Volgens mij heb je al eens gezegd toen jullie/we het hadden over de pech van Lewis, dat jij maleisie er bij betrok. Anyway, jullie weten nu waar ik op doelde. Ik heb geen zin in een welles-nietes discussie.

Ging over de krachtverhouding tussen Ferrari en McLaren en dat Maleisie niet representatief is. Hooguit dat het hem niet meezat. Maar écht letterlijk als pech wegzetten lijkt me niet. En mocht ik dat we hebben gedaan heb ik bij deze verduidelijkt wat ik bedoel. Bovendien, wat boeit het? Dat Hamilton meer tegenslag heeft dan Alonso en de stand in het WK derhalve niet representatief is voor een krachtverhouding lijkt me duidelijk. Kan me niet voorstellen dat iemand daar aan wilt tornen.

monaco2011

Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 21:14:00
Citaat van: sanderalonso op 04 juni 2012 - 19:28:32
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 19:26:02
Citaat van: sanderalonso op 04 juni 2012 - 19:20:51
Citaat van: Wizard op 04 juni 2012 - 17:07:28
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 12:40:00
Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.

Je bent de gridpenalty's vergeten en negeert gemakshalve de regenrace?

De regenrace? Volgens mij had iedereen daar last van. Maar ik kan het ook mis hebben hoor!?!

Staat elders, in dit topic, uitgelegd.

Nogmaals, je noemt het toch ook geen pech dat bijvoorbeeld een Ferrari een minder goede auto is dan de Mclaren? (Misschien moet het was zijn, maar dat zien we aankomend weekend)
Natuurlijk is dat voor Alonso pech. Alleen van ander kaliber. Lewis rijd op de 2de plek in Bahrein en dan gaat je pitstop fout en daarna nog een keer. Nou ja, Lewis kan vechten om de overwinning en Alonso niet als je dan door pech van anderen ineens boven aanstaat heb je geluk, naast het talent. Want dat Alonso gretig gebruik maakt dankzij zijn talent staat buiten kijf.
3e plek, Grosjean was m voor de 1e stop al voorbij en Webber zat in zn nek te hijgen. De Red Bulls en Lotussen was ie daar normaal gesproken niet voor gebleven.

Folkert

Oja, ok, maar volgens mij was dat ook al na verprutste stop als ik me niet vergis. Hoe bedoel je normaal gesproken? Omdat ze in zijn nek zaten te hijgen gaan ze er ook zo maar even voor bij en blijven ze dat hele race? Normaal gesproken zou het nog spannend worden, maar denk wel dat hij er voor had kunnen blijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Folkert op 05 juni 2012 - 08:20:30
Oja, ok, maar volgens mij was dat ook al na verprutste stop als ik me niet vergis. Hoe bedoel je normaal gesproken? Omdat ze in zijn nek zaten te hijgen gaan ze er ook zo maar even voor bij en blijven ze dat hele race? Normaal gesproken zou het nog spannend worden, maar denk wel dat hij er voor had kunnen blijven.
nee, dat was er voor. Voor zn stop had ie in 9 ronden al ruim 9 seconden verloren op Vettel, terwijl Hamilton toch vrij baan had. Aangezien Lotus, of toch iig Raikkonen Vettel zn pace kon matchen ga ik er vanuit dat die met gemak voor Hamilton waren gefinisht. Had ie hooguit kunnen strijden met Webber om plaats 4.

rafael25



Franky R.

Citaat van: Wizard op 19 juni 2012 - 16:49:31
Ja?


Rafael25 geniet van de no 1 positie van HAM... ;)


(Rafael, je hebt helemaal gelijk, hoor. LOL!)

Wizard


Fabian

Ik geniet van de 22e plaats van Narain. Klasse prestatie!

Folkert

Citaat van: Franky R. op 19 juni 2012 - 17:39:32
Citaat van: Wizard op 19 juni 2012 - 16:49:31
Ja?


Rafael25 geniet van de no 1 positie van HAM... ;)


(Rafael, je hebt helemaal gelijk, hoor. LOL!)
Ik ook.  ;D Maar dat gaat hij dit jaar ook niet meer uit handen geven. Komende 4 races wint Lewis. Let maar op 8) ;D
Trotse vader van Rosalie(L)